NIERUCHOMOŚCIW tej branży nie ma Black Friday. Deweloperzy nie zamierzają obniżać cen

W tej branży nie ma Black Friday. Deweloperzy nie zamierzają obniżać cen

Nieśmiały Black Friday u deweloperów. „Trwa wojna nerwów i wyczekiwanie, kto pierwszy się złamie”.

Pojawiają się promocje i marketingowe okazje, ale mówienie, że na rynku deweloperskim Black Friday jest okazją do łapania klientów i szerszego prezentowania swojej oferty byłoby nadużyciem. Deweloperzy w całej Polsce do wyprzedaży podchodzą z dystansem i choć na rynku pojawią się pojedyncze oferty w niższych cenach, to trudno mówić, by „święto wyprzedaży” było mocno kultywowane na rynku pierwotnym.

Bez wielkich promocji u deweloperów. „Zakup mieszkania to nie jest zakup garsonki”

Jak przekonują eksperci rynku nieruchomości na rynku trwa „wyczekiwanie” i „wojna nerwów”, a stawką jest fakt, kto się przełamie pierwszy: deweloperzy do obniżania cen mieszkań czy może konsumenci do szerszego starania się o kredyty i do podejmowania decyzji o zakupach mimo braku programów wsparcia ze strony Rządu RP.

– Black Friday to nigdy nie było ulubione święto deweloperów, bo mieszkanie to rodzaj towaru, gdzie nie możemy mówić o sezonowych obniżkach cen, super promocjach czy wyprzedażach końcówek serii. Zdarzają się pojedyncze sytuacje, gdy konkretne firmy proponują obniżki cen i jasno to formułują w ofercie marketingowej – mówi Mirosław Król, ekspert rynku nieruchomości.

Promocje sięgają jednak zwykle kilku procent. Nie zmienia to jednak faktu, że ceny transakcyjne od ofertowych znacznie się różnią i jest to również element strategii deweloperów.

– Klienci na pewno powinni opanować dobrze sztukę negocjacji przez wizytą u dewelopera, pośrednika sprzedaży czy osoby chcącej sprzedać mieszkanie na rynku wtórnym. Nasze doświadczenia pokazują, że ceny na aktach notarialnych znacznie różnią się od cen ofertowych, co jest kolejną odsłoną wspomnianej wcześniej „wojny nerwów”. Rynek nieruchomości nie może pozwolić sobie na wrażenie krachu czy drastycznych obniżek cen, co do tego wszyscy są zgodni – przyznaje Mirosław Król.

Obniżka ceny? Nie. Miejsce parkingowe: częściej

Czy to jednocześnie oznacza, że deweloperzy nie szykują dla klientów na rynku nieruchomości żadnych ofert specjalnych?

– Rynek nieruchomości znajduje się w specyficznej sytuacji, ale jak w każdej branży, również tutaj rywalizacja o klientów jest ostra, a momentami nawet bardzo ostra. Zwykle jednak chodzi o dodatkowe benefity w postaci np. miejsca postojowego, dodatkowej komórki lokatorskiej, miejsca na parkingu rowerowym, a czasem nawet elementów wyposażenia wnętrz. Takie działania sprawdzają się zwykle w nieruchomościach premium, ale i w lokalizacjach rodzinnych, gdzie np. miejsce parkingowe jest trudno dostępne lub bardzo drogie – mówi Mirosław Król, ekspert rynku nieruchomości.

Black Friday ma miejsce 29 listopada. Trwający IV kwartał roku 2024 uważany jest przez rynek nieruchomości za jeden z najtrudniejszych od wielu lat.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version