FIRMYXTPL pozyskał 27,6 mln zł w ramach oferty akcji serii X celem...

XTPL pozyskał 27,6 mln zł w ramach oferty akcji serii X celem przeskalowania sprzedaży komercyjnej do 100 mln zł

XTPL poinformował o opłaceniu przez inwestorów wszystkich 300.000 oferowanych akcji zwykłych na okaziciela serii X. Cena emisyjna jednej akcji została ustalona na poziomie 92,00 zł, co oznacza, że wartość oferty wyniosła 27,6 mln zł brutto. Poziom dyskonta, wyrażony przez średnią ważoną wolumenem obrotu dla kursu z okresu 30 dni przed ustaleniem ceny emisyjnej za jedną akcję, wyniósł 9,2%. Oferta XTPL spotkała się z dużym zainteresowaniem ze strony inwestorów wyrażających chęć objęcia akcji Spółki. Środki pozyskane z emisji akcji pozwolą dokończyć wdrażanie przyjętej w ubiegłym roku Strategii XTPL na lata 2023-2026, nakierowanej na 10-krotny wzrost przychodów komercyjnych do 100 mln zł w 2026 roku. Firmą Inwestycyjną i Zarządzającym Księgą Popytu był Trigon Dom Maklerski S.A.

Oferta XTPL objęła 300.000 akcji zwykłych na okaziciela serii X emitowanych przez Spółkę w trybie subskrypcji prywatnej, które po zakończonym z sukcesem procesie budowania księgi popytu i objęciu akcji przez inwestorów, będą reprezentować 11,3 proc. akcji Spółki. Oferta akcji serii X była skierowana do wybranych przez Zarząd Spółki inwestorów na zasadach przewidzianych w uchwale emisyjnej.

– Inwestorzy opłacili wszystkie, tj. 300.000 akcji serii X. Jesteśmy również zadowoleni z niewielkiego rynkowo poziomu dyskonta na poziomie 9,2% względem średniej ważonej wolumenem obrotu dla kursu z okresu 30 dni przed ustaleniem ceny emisyjnej za jedną akcję. Potwierdza to wysokie zainteresowanie ofertą XTPL i cieszymy się, że znaleźliśmy się w gronie nielicznych Spółek, które w wymagającym obecnie otoczeniu pozyskały zakładany kapitał na dalszy rozwój. Podtrzymujemy nasz cel znaczącego, 10-krotnego wzrostu przychodów komercyjnych do 100 mln zł w 2026 roku i dokończymy rozpoczęty w ubiegłym roku proces inwestycyjny, wzmacniając trzy kluczowe obszary: sprzedaż, produkcję oraz B+R. Oczekujemy, że już 2025 rok będzie dla XTPL przełomowy, a nasza technologia przejdzie pierwsze wdrożenie przemysłowe z globalnym partnerem – wiodącym producentem zaawansowanej elektroniki. W tym osiągnięciu i kamieniu milowym dla rozwoju Spółki partycypować będą inwestorzy indywidualni i instytucjonalni z Polski oraz z zagranicy, którzy wzięli udział w ofercie akcji serii X. Dziękuję za dostrzeżenie naszego potencjału i za okazane zaufanie. Dzięki niemu możemy budować w Polsce technologiczną firmę o globalnym zasięgu i dążyć do realizacji naszej ambicji stania się globalnym standardem w wytwarzaniu nowoczesnej elektroniki przyszłych generacji – komentuje Filip Granek, Prezes Zarządu XTPL S.A.

W maju ubiegłego roku XTPL ogłosił plan 10-krotnego zwiększenia przychodów komercyjnych do 100 mln zł w 2026 roku, a w listopadzie 2023 roku przyjął Strategię na lata 2023-2026, której wdrażanie przygotowuje Spółkę do realizacji wyznaczonego celu finansowego. XTPL planuje przeprowadzić inwestycje w kwocie ok. 60 mln zł w latach 2023-2026, mających zintensyfikować i przyspieszyć rozwój Spółki m.in. zwiększając jej zdolności produkcyjne, wzmacniając działania sprzedażowe oraz prace z zakresu B+R. Pierwszy etap tych inwestycji został już zakończony, a źródłem jego finansowania była ubiegłoroczna emisja akcji serii V, z której XTPL pozyskał 36,6 mln zł brutto. Środki pozyskane z emisji akcji serii X umożliwią dokończenie ostatniego etapu procesu inwestycyjnego, tworzącego uwarunkowania do realizacji 100 mln zł przychodów komercyjnych w 2026 roku.

– Pozyskane przez nas środki finansowe z oferty akcji serii X wykorzystamy do dokończenia ostatniego etapu procesu inwestycyjnego XTPL nakierowanego na przeskalowanie naszych przychodów komercyjnych do 100 mln zł w 2026 roku w ramach realizowanej Strategii 2023-2026. Kluczowe obszary na których wzmocnieniu będziemy się koncentrować to: sprzedaż, produkcja oraz prace B+R. W krótkim terminie dla Spółki kluczowe będzie pierwsze wdrożenie przemysłowe naszej technologii z globalnym partnerem w postaci wiodącego producenta nowoczesnej elektroniki, a także wzrost zamówień w obszarze urządzeń Delta Printing System (DPS), w tym realizowanych dla naszych amerykańskich odbiorców dzięki otwartej placówce demonstracyjno-sprzedażowej w Bostonie w listopadzie br. W średnim terminie i w horyzoncie obowiązywania bieżącej Strategii przygotowujemy się do rozpoczęcia komercjalizacji kolejnej linii biznesowej, jaką będą stanowić urządzenia DPS+, wypełniające niszę pomiędzy urządzeniami DPS, a modułami do wdrożeń przemysłowych. Z kolei w długim terminie i w nawiązaniu do kluczowych dla nas wdrożeń przemysłowych, ważnym elementem przyszłej oferty XTPL będzie rozwijana w ramach prac B+R multigłowica do druku naszą technologią – otwierająca przed nami potencjalnie zupełnie nowe pola aplikacyjne, segmenty i klientów. Przed XTPL zatem intensywny okres w każdym zakresie czasowym, ale jesteśmy do tych wyzwań doskonale przygotowani, a pozyskane środki finansowe pozwolą nam zrealizować inwestycje i cele wynikające ze Strategii 2023-2026, z korzyścią dla Spółki i jej akcjonariuszy – mówi Jacek Olszański, Członek Zarządu ds. finansowych XTPL S.A.

Model biznesowy XTPL opiera się na trzech komplementarnych liniach biznesowych. Stanowią je moduły do wdrożeń przemysłowych na linie produkcyjne globalnych producentów elektroniki, urządzenia prototypujące Delta Printing System (w trakcie opracowywania znajduje się nowa linia urządzeń DPS+ adresujących niszę pomiędzy urządzeniami DPS a modułami do wdrożeń przemysłowych) oraz High Performance Materials (HPM, nanotusze). Spółka posiada 9 projektów na co najmniej drugim etapie procesów nakierowanych na przemysłowe wdrożenia swojej technologii (zakończony wstępny kontakt i identyfikacja potrzeb klienta, rozpoczęta ewaluacja technologii i prace rozwojowe po stronie XTPL), z czego najbardziej zaawansowane są 4 projekty obejmujące strategiczne dla Spółki obszary: półprzewodniki oraz wyświetlacze. Łączny potencjał tych 9 projektów przemysłowych, przy założeniu ich pozytywnej walidacji i wdrożeniu, Spółka szacuje na ok. 400 mln zł średniorocznych przychodów w horyzoncie czasu ich realizacji, uzależnionego od specyfiki poszczególnych projektów. Klientami końcowymi są globalne podmioty odpowiadające za produkcję elektroniki nowej generacji m.in. wiodący producent maszyn dla przemysłu nowoczesnych wyświetlaczy z Chin, czołowy producent półprzewodników z Tajwanu, jeden z największych na świecie producentów wyświetlaczy FPD (ang. Flat Panel Display) z Korei Płd. oraz notowany na Nasdaq 100 czołowy producent maszyn przemysłowych z USA

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version