- Najczęściej o kredyt na Bancovo wnioskują osoby w wieku 21-30 lat, najmłodszy wnioskujący miał 18 lat, ale z platformy korzystają również osoby w wieku emerytalnym.*
- Cyfryzacja życia codziennego przyczynia się do powszechnej dostępności produktów kredytowych i daje możliwość zaciągania pożyczek w pełni on-line.
- Możliwość brania kredytu przez komputer lub smartfon skutkuje większą dostępnością produktów finansowych dla osób z mniejszych miejscowości i wsi.
Możliwość pożyczania pieniędzy w instytucjach finansowych stała się powszechna i ogólnodostępna. Nie ograniczają jej ani miejsce zamieszkania (miasto – wieś), ani tym bardziej płeć czy wiek potencjalnego kredytobiorcy.
– Najliczniejszą grupą wiekową wśród wnioskujących o pożyczkę na naszej platformie jest ta z przedziału 21-30 lat (około 40% wniosków)*. Osoby po 60. roku życia stanowią ok. 5% całości, a przedział wiekowy 61-70 lat to ok. 4%. Osób po 70-tce jest ok. 1%. Znaczna przewaga dość młodych osób może wynikać z tego, że naturalne jest dla nich korzystanie z wniosków online, bez kontaktu z placówką banku czy przedstawicielem instytucji pożyczkowej, ponieważ od najmłodszych lat korzystają z Internetu i tego typu udogodnienie jest dla nich istotne – mówi Monika Charamsa – Prezes Bancovo.
„Ogarniamy Internety” najlepiej w Europie
Cyfryzacja życia codziennego daje wiele możliwości. Rozliczenie podatkowe za 2018 r. z wykorzystaniem drogi elektronicznej złożyło ponad 16 mln podatników. Sukcesywnie wzrasta liczba transakcji zakupu czy sprzedaży dokonywanych przez Internet, coraz więcej spraw, usług czy produktów możemy sobie zapewnić nie wychodząc z domu.
Również usługi bankowości cyfrowej stały się już codziennością dla znaczącej części polskich internautów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Mastercard w maju 2019 r. 96% z nich deklaruje, że z takiej oferty korzysta (88% zadeklarowało tak w poprzednim badaniu w 2017 r.)**. Polacy są tu w europejskiej czołówce. Tylko Rosjanie powszechniej korzystają z usług bankowości cyfrowej. Polscy klienci banków wyprzedzają zdecydowanie konsumentów z krajów Europy Zachodniej m.in. Niemców, Francuzów czy Brytyjczyków. Powszechność i oswojenie się z bankowością internetową przekłada się też na łatwość zaciągania pożyczek on-line. Konsumentami takich produktów w przeważającej części są osoby z pokolenia X, Y, dla których technologiczna rewolucja staje się standardem. Nikogo jednak już nie dziwi, że coraz łatwiej w zmieniającej się rzeczywistości finansowej odnajdują się osoby z tzw. pokolenia Silver, czyli 55+.
– Inne marzenia i potrzeby do sfinansowania ma ktoś w szczycie wieku produkcyjnego, a inne osoba na emeryturze. Ważne jest jednak, że w zasięgu każdej z tych osób są propozycje pożyczkowe uwzględniające ich możliwości i potrzeby. Dostępność ofert finansowych na jednej platformie umożliwia ich porównanie i wybranie tej, która w najlepszy sposób spełnia oczekiwania danej osoby. Nasza platforma agreguje firmy pożyczkowe i banki – tak szeroki i zróżnicowany wachlarz dostawców pozwala zaoferować dobre propozycje kredytowe dla osób w różnym wieku – mówi Monika Charamsa z Bancovo.
Kolejne pokolenia seniorów są coraz bardziej aktywne, często dopiero w zawansowanym wieku mają czas, żeby realizować swoje pasje i niespełnione do tej pory marzenia. Nie zawsze pozwalają im na to zasoby finansowe, ale dostępność gotówki tu i teraz, niemal natychmiast otwiera nowe możliwości i daje finansową niezależność.
* Wnioski pożyczkowe złożone za pośrednictwem platformy Bancovo w okresie październik 2018 – kwiecień 2019.
**Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Kantar na zlecenie Mastercard w maju 2019 r. Próba obejmowała ponad 11 tys. respondentów z jedenastu krajów Europy, w tym z Polski (1001 osób)