BIZNESHANDELNowa generacja sprzedaży bezpośredniej – phygital marketing

Nowa generacja sprzedaży bezpośredniej – phygital marketing

Nowa generacja sprzedaży bezpośredniej – phygital marketing

Pandemia koronawirusa SARS-Cov-2 spowodowała wiele zmian w branży sprzedaży bezpośredniej. Brak możliwości spotkań przyczynił się do wzrostu sprzedaży internetowej. Jedną z głównych wartości branży jest relacyjność budowana przez kontakt bezpośredni konsultanta z klientem. Branża stoi  przed wyzwaniem połączenia sprzedaży w świecie online i offline, zachowując ponadczasowy fundament modelu biznesowego – budowanie relacji międzyludzkich.

Phygital marketing – dwa światy w jednym

W odpowiedzi pojawia się nowy trend – phygital marketing – połączenie słów „physical” i „digital” czyli świata offline i online. Jego założeniem są przede wszystkim równomierne działania sprzedażowe i marketingowe na obu tych płaszczyznach. To przede wszystkim jeszcze większy zwrot w stronę klienta, który mimo nieustającej obecności w sieci, nadal potrzebuje doświadczania zakupu na żywo.

Pomimo tego, że pojęcie wydaje się być nowe, sam proces stosowany jest od dłuższego czasu w branży sprzedaży bezpośredniej. Firmy coraz bardziej skupiają się na dostosowaniu procesu sprzedaży do potrzeb klienta. Przykładem tego jest chociażby technologiczna koncentracja na UX i IU (doświadczenie użytkownika i interfejs użytkownika). Właśnie to doświadczenie użytkownika stało się priorytetem. Musi być: pozytywne, znaczące, dające nadzieję, potwierdzające nadzieję i zwiększające ją.

-Przyglądając się zmianom, jakie zachodzą w zachowaniach konsumentów, staramy się jako branża szybko na nie reagować. Sukces może zostać osiągnięty jedynie w momencie, gdy potrafimy być elastyczni i dostosowywać się do zmieniającej się sytuacji. Phygital marketing to odpowiedź na pytanie jak zmaksymalizować sprzedaż w podwójnej rzeczywistości świata online i offline. Fundamentem naszej branży jest przede wszystkim relacyjność. To właśnie ta wartość wyróżnia nas spośród innych sektorów gospodarczych. Pandemia koronawirusa SARS-Cov-2 niejako wymusiła na konsultantach i partnerach rozwój działalności w strefie online, z czym poradzili sobie bardzo dobrze. Z perspektywy czasu patrząc, to przejście było potrzebne i na pewno zostanie z nami na dłużej.

„Nowa normalność”

Phygital marketing przyczyni się do zwiększenia sprzedaży, wzrostu poziomu zaangażowania konsultantów, a także zwiększonej liczby klientów, którzy zostaną z firmą i jej produktami na dłużej – wszystko to za sprawą budowania relacji w sferze online i offline.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...