- Na koniec III kw. 2024 r. Grupa Kino Polska uzyskała przychody na poziomie 229,2 mln zł (+6,7% r/r).
- Przychody z reklam wzrosły o 31,8% r/r, narastająco na koniec III kw. 2024 r. stanowiły 42,5% łącznych przychodów Grupy.
- Przychody z emisji wzrosły o 0,2% r/r i stanowiły 49,5% całkowitej sprzedaży Grupy.
- Zysk netto Grupy wzrósł do 51,6 mln zł (+58,9% r/r), zaś wynik EBITDA do 112,4 mln zł (+28,2% r/r).
- Rentowność netto wyniosła 22,5% vs. 15,1% rok wcześniej.
- Przychody na rynkach międzynarodowych osiągnęły poziom 64,6 mln zł
(-12,7% r/r) i stanowiły 28,2% całkowitych przychodów Grupy. - Marża EBITDA wyniosła 49,1% vs. 40,9% rok wcześniej (+8,2 p.p. r/r).
- Średni udział kanałów Grupy w oglądalności widowni komercyjnej wyniósł 2,64% (SHR%, All 16-59, Consolidated Live +2 d. + OOH), o 2,5% więcej r/r.
– Wyniki za trzy kwartały tego roku odzwierciedlają zarówno dynamiczny wzrost przychodów, jak i efektywność operacyjną Grupy Kino Polska i jej segmentów biznesowych. Szczególnie cieszy fakt, że wszystkie segmenty, w okresie od stycznia do końca września, osiągnęły rentowność. W działalności opartej o sprzedaż reklam odnotowaliśmy istotny wzrost przychodów, napędzany zarówno lepszymi wynikami oglądalności, jak i wyższymi cenami sprzedaży reklam. Procentują tu zapisy umowy brokerskiej wynegocjowanej w ubiegłym roku, które obowiązują aż do końca 2025 roku oraz zmiany w ramówkach kanałów – mówi Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska, CFO oraz COO w SPI International B.V.
Wyniki finansowe kluczowych segmentów działalności
Na koniec III kwartału 2024 r. największe wzrosty w przychodach Grupy Kino Polska odnotowano w segmencie Stopklatka (+12,6 mln zł, +41,5% r/r), który wygenerował narastająco 42,9 mln zł ze sprzedaży reklam i zakończył trzeci kwartał 2024 r. z pozytywnym wynikiem netto w wysokości 6,8 mln zł, w porównaniu do straty rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży reklam w segmencie Zoom TV wyniosły 23,1 mln zł (+5,2 mln zł, +29,4% r/r), dzięki czemu segment ten po trzech kwartałach bieżącego roku odnotował pozytywny wynik, choć sam trzeci kwartał 2024 r. zamknął z niewielką stratą. Segment Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne wypracował przychody na poziomie 118,9 mln zł, łącznie z emisji i ze sprzedaży reklam (+3,6 mln zł, +3,1% r/r). Segment Kanały marki Kino Polska osiągnął sprzedaż na poziomie 26,2 mln zł (+1,8 mln zł, +7,5% r/r).
Sprzedaż w segmencie Produkcja kanałów telewizyjnych przekroczyła w okresie od stycznia do końca września 2024 r. poziom 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 3,2 mln zł (+106,2% r/r) i w dużej mierze jest to efekt współpracy z Grupą CANAL+ w ramach jej zagranicznych kanałów.
W segmencie Sprzedaż praw licencyjnych przychody wyniosły 10,2 mln zł (-55,0% r/r). Podobnie jak we wcześniejszych kwartałach, jest tu widoczny efekt porównania do ubiegłego roku, gdy prowadzono sprzedaż licencji do zagranicznej spółki powiązanej, spoza Grupy, przy niewielkiej marży. Od 2024 r. zaniechano takiej sprzedaży, co skutkuje wzrostem rentowności segmentu z 9,1% do 20,9% i wzrostem zysku netto o 3,7% w porównaniu do trzech kwartałów ubiegłego roku.
Przychody na rynkach międzynarodowych wyniosły 64,6 mln zł (-12,7% r/r), co jest głównie efektem wspomnianych wcześniej zmian dotyczących sprzedaży licencji.
Wzrost oglądalności głównych kanałów w Polsce
Narastająco, po III kw. 2024 r. kanały Grupy Kino Polska osiągnęły łącznie 2,64% udziału w oglądalności widowni komercyjnej, co oznacza wzrost o 2,5% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r. (SHR%, All 16-59, Consolidated Live +2 d. + OOH). Stopklatka osiągnęła udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 1,3%, notując 5,1% wzrost w porównaniu z analogicznym okresem w 2023 r. Kanał Zoom TV w okresie od stycznia do końca września osiągnął udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,6 %, co oznacza wzrost o 0,5% r/r. Kanał Kino Polska zanotował udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,3%, zaliczając spadek o 16,0% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. Kino TV zanotował udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,3%, to jest o 20,1% więcej niż przed rokiem. Stacja Kino Polska Muzyka w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. zanotowała udział w oglądalności widowni komercyjnej na poziomie 0,06%, co oznacza spadek na poziomie 3,1% r/r.
Grupa Kino Polska prezentuje skonsolidowane dane dotyczące oglądalności z uwzględnieniem 2-dniowego przesunięcia w czasie oraz danych OOH (out of home). Prezentowane dane są w pełni porównywalne z analogicznym okresem ubiegłego roku, ponieważ dla potrzeb analizy dane z III kwartału 2023 r. również zostały uzupełnione o parametr OOH.