BIZNESJak osiągnąć sukces w świecie startupów? – Ekspert radzi

Jak osiągnąć sukces w świecie startupów? – Ekspert radzi

Jak osiągnąć sukces w świecie startupów? – Ekspert radzi

Zgodnie z raportem Polskie startupy 2023 opublikowanym przez Startup Poland niewielki odsetek startupów to firmy, które przetrwały na rynku przez dłuższy czas. Powyżej 10 lat funkcjonuje zaledwie 3% firm. Co zrobić, żeby startup odniósł sukces na rynku? – o tym szerzej opowiedział Adam Iwan, Prezes Akces NCBR.

Co sprawia, że startup odnosi sukcesy na rynku? Wielu młodych przedsiębiorców często zadaje sobie takie pytanie. Co zrobić? Gdzie zainwestować? Do kogo zgłosić się o pomoc?
Z pomocą przychodzi Akces NCBR – krajowy akcelerator, którego celem jest nie tylko wsparcie komercjalizacji innowacji powstałych na polskim rynku, ale również edukacja młodych przedsiębiorców.

Jak podkreśla Adam Iwan, Prezes Akces NCBR – By startup miał szansę na osiągnięcie sukcesu musi wpierw spełnić kilka ważnych elementów. Przede wszystkim bardzo istotne jest to by miał unikalny pomysł. To właśnie oryginalność i innowacyjność stanowi fundament sukcesu. Ponadto bardzo ważnym elementem jest elastyczność i adaptacja – we współczesnym środowisku należy stale dostosowywać się do zmian, reagować na zmiany rynkowe i modyfikować swoją strategię rozwoju i sprzedaży. Bardzo ważne jest również zwrócenie uwagi na kwestie związane z finansami. Tylko starannie zarządzane finanse oraz zdolność do pozyskiwania funduszy pozwalają na rozwój i przetrwanie w trudnych czasach.

Nie należy również zapominać o dobraniu odpowiedniego zespołu ekspertów. Tworząc swój biznes należy przemyśleć to, jak będzie wyglądał nasz zespół. Odpowiedni dobór osób i ich kompetencji oraz różnorodności to zawsze duże wyzwanie. Ponadto uwagę należy zwrócić również na skuteczny marketing. Dobra strategii marketingowa to podstawa. Bez niej nawet najlepszy produkt może pozostać niezauważony.

A co jest najważniejsze? – Jasna wizja i misja, które nadają kierunek i inspirują zarówno zespół, jak i klientów. Wszystkie powyższe działania są składowymi komercjalizacji pomysłu. Właściwe zaplanowanie i rzeczywista sprzedaż pozwalają na pozyskiwanie partnerów w kolejnych rundach finansowania i finalny sukces. – podkreśla Adam Iwan.

Pamiętać należy również, że sukces rzadko kiedy jest natychmiastowy. Tylko determinacja i ciężka praca sprawiają, że jest to możliwe!

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

warszawa

PwC: bez reform Polska Strefa Inwestycji straci na atrakcyjności dla inwestorów

0
Odpowiednie zmiany legislacyjne mogą umożliwić 25% wzrost inwestycji w ciągu najbliższych 5 lat, jednak ich brak może spowodować ich spadek o 40%, wynika z analizy PwC. Polska Strefa Inwestycji przyczyniła się do wsparcia inwestycji...