Wprowadzenie cyfrowych rozwiązań w bankowości znacząco zwiększa zaangażowanie klientów –nawet o 60% w porównaniu z tradycyjnymi wizytami w oddziałach bankowych, wynika z analizy Ailleron przedstawionych podczas tegorocznego dwudniowego wydarzenia Ailleron Innovation Forum. Największy wzrost zaangażowania widoczny jest w procesie cyfrowego wnioskowania o kredyty hipoteczne, co wskazuje na rosnącą akceptację i przyzwyczajenie użytkowników do nowoczesnych rozwiązań w sektorze bankowym. Ailleron z sukcesem wdrożył swoją autorską platformę technologiczną LiveBank m.in. dla ING Banku Śląskiego i Santander Leasing.
Dwudniowe Ailleron Innovation Forum zgromadziło blisko 200 ekspertów z banków, firm leasingowych i innych organizacji finansowych, tworząc zróżnicowaną grupę profesjonalistów z całej Europy. Na scenie AIF, klienci Ailleron podzielili się również tym, jak ich codzienna praca i interakcje z klientami zmieniły się po wdrożeniu usług i rozwiązań Ailleron.
– Klienci oczekują, że banki będą decydować się na cyfryzację. W Polsce użytkownicy i odbiorcy tego sektora naprawdę dobrze radzą sobie w cyfrowym świecie. Nasze analizy pokazują, że wykorzystanie procesów cyfrowych na przykład do obsługi kredytów hipotecznych może zwiększyć konwersję, a także zaangażowanie klientów. Z analiz na prowadzonych projektach wynika, że zaangażowanie klientów może wzrosnąć nawet o 60 proc. w porównaniu do tradycyjnych wizyt w banku – mówi Piotr Piątosa, wiceprezes i COO w Ailleron. – Te dane są ważne także z perspektywy banków, większa skuteczność prowadzonych procesów, to także szybsza realizacja wniosków, a w efekcie wzrost zadowolenia klientów. Trzeba też pamiętać, że procesy cyfrowe są sporą oszczędnością dla banków – dodaje Piotr Piątosa.
Tworzone przez Ailleron rozwiązanie LiveBank to platforma, która umożliwia nie tylko zaawansowaną obsługę klientów bez konieczności odwiedzania tradycyjnych oddziałów, ale również efektywną sprzedaż złożonych produktów finansowych. Dzięki wdrożeniu platformy LIveBank od Ailleron, pracownicy banków mogą zdalnie zarządzać sprawami klientów poprzez sprawną komunikację z wykorzystaniem chatu oraz potencjału spotkań on-line w formie video rozmowy. Klienci banku mogą z kolei skorzystać z indywidualnej obsługi wybranego specjalisty oraz zdalnego zakupu produktów banku, np. kredytu hipotecznego z dowolnego miejsca na świecie. Wizyta w tradycyjnych placówkach bankowych w celu załatwienia niezbędnych formalności nie jest już konieczna.
– Tradycyjne oddziały bankowe coraz częściej to przeszłość, klienci widzą, że technologia może zwiększyć ich satysfakcję. Przykładowo, badanie satysfakcji użytkowników platformy LiveBank uzyskało wynik 4,8 na 5 punktów, a klienci szczególnie doceniali skuteczność, wygodę i przejrzystość. Klienci są otwarci na spotkania online, co jest efektem rosnącego przyzwyczajenia do zdalnej obsługi w ostatnich latach – mówi Piotr Piątosa. – Właśnie między innymi o tym rozmawialiśmy podczas tegorocznego AIF. Wydarzenie było poświęcone najważniejszym trendom i perspektywom przed branżą finansową w kontekście cyfryzacji i wykorzystania sztucznej inteligencji. Potrzebujemy żywych dyskusji i miejsc spotkań, gdzie cały sektor bankowy może omawiać najważniejsze trendy przyszłości. Nasi partnerzy, uczestnicy i prelegenci byli w tym zgodni – przyszłość przyniesie duże zmiany, a polski sektor bankowy musi za tymi zmianami nadążać – dodaje.