piątek, 11 kwietnia, 2025

Ailleron: Cyfryzacja procesów kredytowych zwiększa zaangażowanie klientów nawet o 60%

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Wprowadzenie cyfrowych rozwiązań w bankowości znacząco zwiększa zaangażowanie klientów –nawet o 60% w porównaniu z tradycyjnymi wizytami w oddziałach bankowych, wynika z analizy Ailleron przedstawionych podczas tegorocznego dwudniowego wydarzenia Ailleron Innovation Forum. Największy wzrost zaangażowania widoczny jest w procesie cyfrowego wnioskowania o kredyty hipoteczne, co wskazuje na rosnącą akceptację i przyzwyczajenie użytkowników do nowoczesnych rozwiązań w sektorze bankowym. Ailleron z sukcesem wdrożył swoją autorską platformę technologiczną LiveBank m.in. dla ING Banku Śląskiego i Santander Leasing.

Dwudniowe Ailleron Innovation Forum zgromadziło blisko 200 ekspertów z banków, firm leasingowych i innych organizacji finansowych, tworząc zróżnicowaną grupę profesjonalistów z całej Europy. Na scenie AIF, klienci Ailleron podzielili się również tym, jak ich codzienna praca i interakcje z klientami zmieniły się po wdrożeniu usług i rozwiązań Ailleron.

– Klienci oczekują, że banki będą decydować się na cyfryzację. W Polsce użytkownicy i odbiorcy tego sektora naprawdę dobrze radzą sobie w cyfrowym świecie. Nasze analizy pokazują, że wykorzystanie procesów cyfrowych na przykład do obsługi kredytów hipotecznych może zwiększyć konwersję, a także zaangażowanie klientów. Z analiz na prowadzonych projektach wynika, że zaangażowanie klientów może wzrosnąć nawet o 60 proc. w porównaniu do tradycyjnych wizyt w banku – mówi Piotr Piątosa, wiceprezes i COO w Ailleron. – Te dane są ważne także z perspektywy banków, większa skuteczność prowadzonych procesów, to także szybsza realizacja wniosków, a w efekcie wzrost zadowolenia klientów. Trzeba też pamiętać, że procesy cyfrowe są sporą oszczędnością dla banków – dodaje Piotr Piątosa.

Tworzone przez Ailleron rozwiązanie LiveBank to platforma, która umożliwia nie tylko zaawansowaną obsługę klientów bez konieczności odwiedzania tradycyjnych oddziałów, ale również efektywną sprzedaż złożonych produktów finansowych. Dzięki wdrożeniu platformy LIveBank od Ailleron, pracownicy banków mogą zdalnie zarządzać sprawami klientów poprzez sprawną komunikację z wykorzystaniem chatu oraz potencjału spotkań on-line w formie video rozmowy. Klienci banku mogą z kolei skorzystać z indywidualnej obsługi wybranego specjalisty oraz zdalnego zakupu produktów banku, np. kredytu hipotecznego z dowolnego miejsca na świecie. Wizyta w tradycyjnych placówkach bankowych w celu załatwienia niezbędnych formalności nie jest już konieczna.

– Tradycyjne oddziały bankowe coraz częściej to przeszłość, klienci widzą, że technologia może zwiększyć ich satysfakcję. Przykładowo, badanie satysfakcji użytkowników platformy LiveBank uzyskało wynik 4,8 na 5 punktów, a klienci szczególnie doceniali skuteczność, wygodę i przejrzystość. Klienci są otwarci na spotkania online, co jest efektem rosnącego przyzwyczajenia do zdalnej obsługi w ostatnich latach – mówi Piotr Piątosa. – Właśnie między innymi o tym rozmawialiśmy podczas tegorocznego AIF. Wydarzenie było poświęcone najważniejszym trendom i perspektywom przed branżą finansową w kontekście cyfryzacji i wykorzystania sztucznej inteligencji. Potrzebujemy żywych dyskusji i miejsc spotkań, gdzie cały sektor bankowy może omawiać najważniejsze trendy przyszłości. Nasi partnerzy, uczestnicy i prelegenci byli w tym zgodni – przyszłość przyniesie duże zmiany, a polski sektor bankowy musi za tymi zmianami nadążać – dodaje.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Zadłużenie Polaków rośnie z wiekiem. Najwięcej do spłaty mają osoby 45–54 lata

Długi rosną wraz z wiekiem i są najwyższe...

Cyfrowy fundament polskiego atomu – brakujące ogniwo transformacji energetycznej

Na przełom marca i kwietnia zapowiadana była aktualizacja Programu...

Polska ma potencjał, aby znaleźć się blisko czołówki państw najbardziej rozwiniętych technologicznie

Żyjemy w czasach największego rozwoju technologicznego, który niestety nie...

Podobne tematy

00:01:05

Cyberbezpieczeństwo i regulacje – wyzwania cyfrowej transformacji

Projekt Strategii Cyfryzacji Polski to pierwszy tak kompleksowy dokument...

Ailleron rozpoczyna przegląd opcji strategicznych dotyczących sprzedaży udziałów w Software Mind

Zarząd Ailleron S.A. poinformował o podjęciu decyzji dotyczącej rozpoczęcia...

Automatyzacja w medycynie – jak nowoczesne systemy IT rewolucjonizują placówki zdrowotne?

Sektor ochrony zdrowia stawia na rozwój technologiczny, a automatyzacja...

Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po podpis elektroniczny – oto dlaczego

W dobie cyfryzacji podpis elektroniczny staje się nieodłącznym elementem...

Cyfryzacja procesów biznesowych – dlaczego warto zainwestować w systemy workflow?

Każda firma, niezależnie od branży, codziennie zmaga się z...

Nowe technologie i przejęcia jako strategia przetrwania firm z sektora life sciences

Sektor ochrony zdrowia i biotechnologii znajduje się w przededniu...

Jak wesprzeć transformację cyfrową Twojego przedsiębiorstwa? Oto kilka wskazówek

Zastanawiasz się, jak przeprowadzić swoją firmę przez proces cyfryzacji?...

Rośnie liczba cyberataków na placówki medyczne

W listopadzie Ministerstwo Cyfryzacji ogłosiło, że przeznaczy ok. 66...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie