BIZNESBez aktywnej promocji wysokiej jakości produktów polskich za granicą, nie zwiększymy udziału...

Bez aktywnej promocji wysokiej jakości produktów polskich za granicą, nie zwiększymy udziału w marży europejskiej

Bez aktywnej promocji wysokiej jakości produktów polskich za granicą, nie zwiększymy udziału w marży europejskiej

Bez aktywnej promocji wysokiej jakości produktów polskich za granicą, nie zwiększymy udziału w marży europejskiej – komentuje Sławomir Majchrowski, prezes Grupy Selena

Dane Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) wskazują, że polskie inwestycje bezpośrednie za granicą osiągnęły w 2023 roku rekordowy poziom 10,4 mld dol., a skumulowany kapitał zainwestowany przez rodzime firmy poza Polską wzrósł do ponad 38 mld dol., czyli o 29%. Co więcej, firmy, które już podjęły wysiłek wyjścia ze swoją ofertą do innych krajów, nie zamierzają zwalniać tempa. Jasno sugerują to wyniki badania EY „Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej”, zgodnie z którymi 86% polskich przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych planuje dalszą ekspansję, z czego 47% na nowych rynkach, a 43% na tych gdzie są już obecne.

Dlatego w obliczu niekorzystnej sytuacji gospodarczej w kraju, którą niezmiennie determinuje wysoka inflacja, wciąż wysokie stopy procentowe i niemalejące koszty kredytów, jednym z kluczowych ruchów strategicznych polskich przedsiębiorstw powinna być ekspansja międzynarodowa i dywersyfikacja oferowanych przez nie jakościowych produktów, zdolnych do konkurowania w skali światowej i poszerzania rynków zbytu.

Realizacja ambitnych planów, które potwierdzają przedstawione wyżej statystyki, w przypadku wielu polskich przedsiębiorstw będzie w dużej mierze zależała od doskonalenia ich kompetencji biznesowych, takich jak umiejętność zarządzania międzykulturowego, dokonywania fuzji i przejęć poza granicami Polski, czy planowania strategii rozwoju, w tym marketingowej. Jej nadrzędnym celem powinna być promocja polskiej jakości oferowanych produktów, których renoma w skali światowej, może istotnie przyczynić się do zwiększenia udziału polskich produktów na wielu rynkach. Aspekt ten ma szczególne znaczenie w przypadku branży chemii budowlanej. Polska jakość produktów z tego sektora jest coraz częściej doceniana przez zagranicznych klientów, jednak branża wciąż powinna walczyć o uwagę na mocno konkurencyjnym rynku.

Dla branży budowlanej nadal dobrym narzędziem budowania świadomości wysokiej jakości produktów, pozostają targi o skali międzynarodowej. Do takich zaliczamy z pewnością Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU w Monachium – prestiżowe wydarzenie, podczas którego liderzy innowacji i profesjonaliści spotykają się, aby prezentować najnowsze rozwiązania w budownictwie.

Wśród wystawców tegorocznej edycji monachijskich targów, zaplanowanych w dniach 13 – 17 stycznia 2025 r., nie zabraknie też Grupy Selena. Na swoim stoisku zaprezentuje innowacyjne produkty swoich dwóch flagowych marek Tytan Professional® i Matizol®, które od ponad 30 lat odpowiadają na realne potrzeby budownictwa, w ponad 100 krajach na całym świecie.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...