środa, 12 marca, 2025

Grupa LEGO notuje 13% wzrost przychodów i zwiększa zysk operacyjny o 10% w 2024 roku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Grupa LEGO odnotowuje rekordowe wyniki finansowe za 2024 r. Najważniejsze dane w porównaniu z rokiem obrotowym 2023:

  • Przychody wzrosły o 13% do 74,3 mld DKK, co było spowodowane wysokim popytem na obszerne, zróżnicowane portfolio produktów, które są skierowane do budowniczych w każdym wieku i o różnych zainteresowaniach.
  • Sprzedaż konsumencka* wzrosła o 12%.
  • Udział Grupy LEGO w rynku znacznie wzrósł, a firma konsekwentnie wyprzedzała nieznacznie słabnącą branżę zabawek.
  • Zysk operacyjny wzrósł o 10% do 18,7 mld DKK, przy jednoczesnym zwiększeniu strategicznych wydatków na zrównoważony rozwój i cyfrowe rozwiązania technologiczne. Zysk netto wzrósł o 5% do 13,8 mld DKK.
  • Wolne przepływy pieniężne wyniosły 10,2 mld DKK. Przepływ środków pieniężnych z działalności operacyjnej wzrósł o 24%, wspierając znaczne inwestycje w nowe fabryki i placówki, w tym te w Wietnamie i Stanach Zjednoczonych.
  • Zakupy certyfikowanych surowców z odzysku** wzrosły ponad dwukrotnie z 18% w 2023 r. do 47% w 2024 r.

Grupa LEGO opublikowała dziś podsumowanie wyników za rok 2024. Firma osiągnęła rekordowe przychody i zysk operacyjny, znacznie wyprzedzając rynek zabawek i zwiększając swój udział w tym segmencie. Dwucyfrowy wzrost przychodów był spowodowany niesłabnącym popytem na szeroką i zróżnicowaną ofertę zestawów, doskonałymi wynikami na poszczególnych rynkach oraz odpornym na wahania łańcuchem dostaw. W celu zapewnienia dalszego wzrostu zarówno teraz, jak i w przyszłości, firma zdecydowała się zwiększyć wydatki na inwestycje strategiczne.

Niels B Christiansen, Prezes zarządu Grupy LEGO: Rok 2024 był wyjątkowy dla Grupy LEGO i jesteśmy bardzo zadowoleni z naszych dobrych wyników. Udało nam się osiągnąć rekordowe rezultaty finansowe, mimo że jednocześnie zwiększyliśmy wydatki na realizację celów strategicznych, w tym znacząco podnieśliśmy poziom zakupów surowców pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Jesteśmy dumni z tych dobrych wyników, ponieważ pozwolą nam one dotrzeć do większej liczby dzieci z systemem zabawy LEGO, teraz i w przyszłości.

Przychody wzrosły o 13% do 74,3 mld DKK, dzięki wysokiemu popytowi na rynkach obu Ameryk, Europy i Bliskiego Wschodu. Sprzedaż konsumencka wzrosła o 12%, znacznie wyprzedzając rynek zabawek, który odnotował jednoprocentowy spadek.

Zysk operacyjny wzrósł o 10% do 18,7 mld DKK dzięki wzrostowi przychodów, zwiększeniu skali działalności, lepszemu wykorzystaniu aktywów i wyższej efektywności. Wynik ten został osiągnięty dzięki znacznemu zwiększeniu wydatków na długoterminowe cele strategiczne. Zysk netto wzrósł o 5% do 13,8 mld DKK, co przekroczyło wcześniejsze oczekiwania.

Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wzrosły o 24% do 19,2 mld DKK z 15,4 mld DKK w 2023 roku. Firma zainwestowała 9,0 mld DKK, głównie w budowę nowych fabryk oraz rozbudowę obiektów i biur, co stanowi wzrost w porównaniu z 8,5 mld DKK w 2023 roku. Przełożyło się to na wolne przepływy pieniężne w wysokości 10,2 mld DKK w porównaniu do 6,9 mld DKK w 2023 r.

Szeroka i zróżnicowana oferta

Gama produktów dostępnych w sprzedaży w 2024 roku była największą w historii Grupy LEGO i obejmowała 840 produkty przeznaczone dla konstruktorów w każdym wieku i o różnych zainteresowaniach. Wśród najlepiej sprzedających się serii znalazły się zarówno marki własne, jak i te związane z innymi brandami, w tym LEGO® City, LEGO® Star Wars™, LEGO® Technic™, LEGO® Icons i LEGO® Harry Potter™.

Firma rozszerzyła również kolekcję zestawów LEGO Botanical, która przyciąga nowych konstruktorów i jest szczególnie popularna jako pomysł na prezent.

Ponadto gra LEGO® Fortnite® zyskała nową formułę wraz z premierą pierwszych fizycznych zestawów inspirowanych rozgrywką oraz udostępnieniem nowych atrakcji w świecie wirtualnej zabawy, takich jak LEGO Islands i Brick Life. Od czasu premiery pod koniec 2023 roku gra LEGO Fortnite zgromadziła ponad 87 milionów graczy.

Pragnąc połączyć swoje siły z pasją do sportu, firma ogłosiła nowe wieloletnie partnerstwa z NIKE, Inc. i Formułą 1®, gdzie pierwsze zestawy pojawią się na rynku w 2025 roku.

Inwestycje w perspektywie długoterminowej

  • Inwestycje w tworzenie niezapomnianych doświadczeń związanych z marką w sklepach: Grupa LEGO kontynuowała inwestycje w tworzenie wyjątkowych doświadczeń w kanałach własnych i partnerskich. Grupa otworzyła nowe sklepy oraz oferowała w nich specjalne atrakcje związane z takimi okazjami, jak Walentynki czy Nowy Rok Księżycowy.
  • Rozszerzenie globalnego łańcucha dostaw: Grupa LEGO zwiększyła swoje moce produkcyjne w istniejących fabrykach w Meksyku, na Węgrzech i w Chinach oraz poczyniła postępy w budowie nowych fabryk w Wietnamie i Stanach Zjednoczonych. Testy systemów i sprzętu w Wietnamie zostały pomyślnie przeprowadzone w 4. kwartale, a fabryka zostanie uruchomiona na początku 2025 roku. Z kolei fabryka w Wirginii w Stanach Zjednoczonych planowo zostanie otwarta w 2027 roku. Zakończono budowę dwóch nowych Regionalnych Centrów Dystrybucji. Jedno w Belgii, które zostało otwarte w czerwcu, a drugie w Wietnamie, które zostanie otwarte na początku 2025 roku.
  • Silniejsze zaplecze cyfrowe: Grupa LEGO kontynuowała inwestycje w modernizację swoich technologii. Obejmowało to ulepszenie modeli prognozowania popytu przy użyciu uczenia maszynowego i modernizację łączności internetowej w sklepach w celu poprawy jakości obsługi klientów. Firma rozpoczęła szereg wieloletnich projektów transformacyjnych, które mają na celu modernizację podstawowych systemów technologicznych w całej organizacji.

Budowanie zrównoważonej przyszłości

Grupa LEGO poczyniła znaczne inwestycje, aby zredukować swój ślad środowiskowy i pozytywnie wpływać na losy kolejnych pokoleń. W 2024 r. połowa materiałów zakupionych do produkcji klocków LEGO pochodziła ze zrównoważonych źródeł. Obejmowało to 47% materiałów z certyfikowanych surowców z odzysku, co przekłada się na średnio 33% materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych. Dla porównania, w 2023 roku 18% zakupionych surowców z odzysku posiadało certyfikaty zrównoważonego rozwoju, co przekłada się na szacunkową średnią na poziomie 12%.

W trosce o zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w swoich fabrykach Grupa LEGO kontynuowała proces odchodzenia od ogrzewania gazem ziemnym w Danii, instalując urządzenia wykorzystujące energię geotermalną na Węgrzech i zwiększając o 43% moc elektrowni słonecznych w Chinach, Czechach i Danii. Firma przewiduje osiągnięcie pozytywnego wpływu tych inwestycji na wielkość emisji w ciągu najbliższych kilku lat, co pomoże jej osiągnąć cel zgodny z założeniami naukowymi.

Celem zapewnienia korzyści płynących z zabawy dzieciom w potrzebie, w 2024 r. Grupa LEGO pozytywnie oddziaływała na ponad 12 milionów dzieci poprzez darowizny produktów i inicjatywy związane z nauką poprzez zabawę.

Niels B. Christiansen: “Zabawa jest ważniejsza niż kiedykolwiek i z radością przyjęliśmy, że Zgromadzenie Ogólne ONZ ustanowiło Międzynarodowy Dzień Zabawy, aby bronić prawa dzieci do zabawy. Dzięki naszym znakomitym wynikom w ubiegłym roku udało nam się dotrzeć do milionów dzieci na całym świecie i zapewnić im radosne doświadczenia związane z nauką poprzez zabawę, które pomogą im rozwinąć umiejętności potrzebne do rozwoju.”

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

MedTech Solutions podpisała porozumienie o współpracy z Wojskową Akademią Techniczną (WAT) w Warszawie

MedTech Solutions, spółka notowana na rynku NewConnect, podpisała porozumienie...

Norwegia kluczowa dla ORLEN – wzrost produkcji gazu o 45%

W 2024 roku łączna produkcja gazu ziemnego Grupy ORLEN...

Polski startup ułatwia studentom oszczędzanie i pomaga firmom budować relacje z młodymi klientami

Polski startup uruchamia pierwszą w kraju platformę łączącą marki...

ORLEN będzie dostarczał gaz do Ukrainy

ORLEN oraz Naftogaz zawarły memorandum dotyczące współpracy w obszarze...

Scandia Food głównym inwestorem funduszu Trinity Investments – plany przejęć w sektorze spożywczym

Spółka Trinity Investments Management utworzy pierwszy w Europie Środkowo-Wschodniej...

Podobne tematy

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie