Korzystne długoterminowe prognozy ma zarówno globalny rynek e-commerce, jak i obsługujący go sektor logistyczny. Najwięcej zarobią operatorzy działający na rynkach krajowych, a zwłaszcza Ci,...
Długo oczekiwana unijna dyrektywa była game changerem w polskim e-commerce. Jak się okazało nie tylko sprzedawcy, ale też ograny kontroli nie były w pełni...
Jednym z najgorętszych trendów w handlu detalicznym jest obecnie rozwój m-commerce. Obserwujemy w tym sektorze dynamiczny wzrost popularności aplikacji mobilnych, technologii, związanych z obsługą...
Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie dane na temat sprzedaży detalicznej w marcu 2023. Porównując rok do roku spadła ona aż o 7,3 proc. (rok...
Globalne dane wskazują na 6% wzrost ruchu cyfrowego, 2% spadek w digital commerce i 7% spadek wydatków konsumenckich.
Globalna sprzedaż online spadła o...
Zainteresowanie handlem transgranicznym wśród polskich sprzedawców stale rośnie. W ubiegłym roku już ponad 45 proc. merchantów korzystających z usług IdoSell sprzedawało za granicę. Jak...
Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z...
Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z...
Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...
Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie,...
Po ostatnich latach rozkwitu, nad rynkiem “dark store’ów”, zebrały się ciemne chmury - najpierw w Amsterdamie, a teraz w Barcelonie władze wprowadziły zakaz lokowania...
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) analizuje wielokanałową sprzedaż, realizowaną przez marki mające stacjonarne placówki w centrach handlowych. Większość z nich prowadzi bardzo...
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które...
W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych...
Ostatnie lata bezdyskusyjnie wpłynęły na zachowania konsumenckie. Zmiany behawioralne podczas pandemii zaszły w wielu obszarach naszego życia. Inaczej pracujemy, komunikujemy się, uczymy. Teraz natomiast...
Wraz z początkiem roku weszły w życie nowe przepisy implementujące dyrektywę Omnibus. W sieci pojawiły się już pierwsze informacje o promocjach, w których cena...
Planujesz założyć konto biznesowe na Allegro? Chcesz zacząć z wysokiego C i szybko uzyskać tytuł Oficjalnego Sklepu? W takim razie zacznij od rejestracji znaku...
Eksperci z branży e-commerce podsumowują miniony rok i mówią, jakie będą trendy w 2023 r.
Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny za rozwój Comfino...
W ostatnich latach można zauważyć duże wzrosty zainteresowania tzw. drobnymi usługami dla domu. Coraz częściej zlecający szukają fachowców przez internet, co potwierdzają same platformy...
Przeterminowane zaległości sklepów internetowych wobec dostawców czy finansujących je banków i instytucji leasingowych nie prezentują się najlepiej, nawet mimo boomu na zakupy online, jaki...
Zakupy w metaverse? Tak! Co najmniej 30% amerykańskich konsumentów zdecyduje się na taki krok w okresie świątecznym. Wirtualne światy mają pomóc kupującym w wyborze...
W 2022 r. na pierwszy plan wysuwa się transgraniczny handel elektroniczny. Bowiem już dziś prawie trzy czwarte (74%) Europejczyków i 69% Polaków dokonuje zakupów...
Dla sektora TSL tegoroczne święta są czasem dość specyficznym. Nadal jest gigantyczne zapotrzebowanie na kierowców, a jednocześnie eksperci branży przyznają, że widoczne jest pewne...
Cross-border, social commerce, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości czy też re-commerce - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-handlu. Jakie będą...
Nowe przepisy nazywane potocznie dyrektywą cyfrową i towarową mają wejść w życie wraz z początkiem nowego roku. - Te regulacje będą miały spore znaczenie...
Pomimo przewidywań analityków konsumenci tłumnie ruszyli na zakupy, korzystając z promocji z okazji Black Friday. Jak podało Adobe Analytics, sprzedaż internetowa na świecie w...
Okazuje się, że szalejąca inflacja nie zniechęciła Polaków do wyprzedażowego szaleństwa. Jak wynika z danych opracowanych przez Admitad, dostawcę rozwiązań IT w zakresie performance...
Debatujący na Szczycie Klimatycznym w Egipcie nie mają wątpliwości. Transport musi się zmienić. Natychmiast. Już dziś odpowiada on za 17% emisji gazów cieplarnianych, a...
Wartość sprzedaży detalicznej artykułów drugorzędnej potrzeby w USA (artykuły trwałego użytku, odzież, rozrywka i rekreacja) osiągnęła najwyższą wartość w III kwartale 2022 roku,...
Od początku listopada co najmniej 4 proc. wszystkich nowych witryn zakupowych okazywała się wabikiem na dane internautów
17 proc. wszystkich złośliwych e-maili (phishingu)...
Handel online w Europie rozwijał się nieprzerwanie w czasie pandemii dzięki ograniczeniom i obawom, a także poprzez silne zakotwiczenie w społeczeństwie i gospodarce. Jak...
Sprzedawcy szukają sposobów, żeby zwiększyć liczbę transakcji na swoich stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych. Co ciekawe, większość trików podpowiadamy im sami. Dla kupujących...
Polacy najczęściej w Europie korzystają z tzw. płatności odroczonych – możliwości zapłacenia za towar dopiero po kilku tygodniach. Odroczona płatność (BNPL) to jedna z...
Rynek eCommerce zmaga się z problemami będącymi rezultatem światowego kryzysu gospodarczego oraz spowolnieniem wynikającym z powrotu części konsumentów do zakupów stacjonarnych. W tej sytuacji...
Według nowego badania przeprowadzonego przez Euromonitor, 48% całkowitej wartości zakupów e-commerce to zakupy w ramach elektronicznych platform sprzedażowych (marketplaces). Polacy wybierają marketplaces głównie ze...
Według ostatniego raportu McKinsey metaverse ma potencjał, aby do 2030 r. osiągnąć wartość 5 bln dolarów. Co ciekawe, największą siłą gospodarki wirtualnego świata jest...
Nie ma nic prostszego niż obniżyć cenę? Nic bardziej mylnego. Oferowanie obniżek to żmudny proces, który powinien być oparty o wcześniejsze zrozumienie potrzeb konsumentów....
Wydatki na artykuły spożywcze w internecie wzrosły o 70% w porównaniu do poziomu sprzed pandemii
W ujęciu globalnym, rezerwacje lotów komercyjnych w trakcie...
Wg najnowszych danych GUS w sierpniu 2022 r. w porównaniu z lipcem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...
Wchodząc na polski rynek, Amazon miał zatrząść w posadach platformami konkurentów. Jednak najbardziej popularnym marketplace’em pozostaje Allegro, ale amerykański gigant depcze mu po piętach....
Od 2020 roku tendencje zakupowe Polaków zmieniły się diametralnie. Co kupowali w czasie pandemii? Jak to się kształtowało w ciągu 2021 roku? Co cieszyło...
Na polskim rynku e-commerce trwa rywalizacja Allegro z Amazonem czy Shopee. Jednak walka o klientów przenosi się też na inne fronty np. do wirtualnych...
Rosyjscy sprzedawcy detaliczni pomimo sankcji obracają sprzętem takich marek, jak iPhone, Samsung, PlayStation, Xbox czy Nintendo. W Moskwie kwitnie również handel zagranicznymi elementami garderoby czy...
Słabnie globalna sprzedaż i dynamika wzrostu e-commerce, jednocześnie sprzedawcy i dostawcy odziedziczyli pandemiczne nawyki klientów, które zwiększają presję na wydajność łańcucha logistycznego i podnoszą...
Według najnowszych danych GUS w kwietniu 2022 r. w porównaniu z marcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o...
Dynamiczny wzrost popularności zakupów online w ciągu ostatnich dwóch lat przełożył się na rozwój technologii wspierających tę branżę, od nowych metod płatności po coraz...