Gorące tematy

Gospodarka

Polska gospodarka odczuje skutki amerykańskich ceł pośrednio, ale boleśnie

Decyzja Prezydenta USA Donalda Trumpa, nakładająca 20% cła na...

Cisza przed kolejną burzą? Rynki stabilizują się po nerwowym otwarciu tygodnia

Media biznesowe są zalane artykułami o cłach. Sytuacja wygląda,...

Trump kontra Glapiński – kto bardziej wstrząsnął rynkiem?

Wczoraj na rynku mieliśmy pojedynek silnych charakterów – kto...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Marketing

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Polityka

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Trump i Musk coraz śmielej ingerują w europejską politykę

Donald Trump i Elon Musk wkroczyli do europejskiej polityki...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Trump uderza cłami w świat. Globalna wojna handlowa wkracza w nową fazę

Prezydent Donald Trump ogłosił wprowadzenie szeroko zakrojonych taryf celnych...

Prawo

00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...

Prezes UODO: Wykonywanie wyroków ETPC musi uwzględniać ochronę danych osobowych

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Mirosław Wróblewski, zwrócił uwagę...

Opodatkowanie stakingu kryptowalut w Polsce – chaos interpretacyjny i orzeczniczy

Wraz z rozwojem technologii blockchain i rosnącą popularnością kryptowalut,...

Marek Tatała o nowych propozycjach zespołu deregulacyjnego Rafała Brzoski

Komentarz Marka Tatały, prezesa Fundacji Wolności Gospodarczej, do siódmego...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Polska gospodarka odczuje skutki amerykańskich ceł pośrednio, ale boleśnie

Decyzja Prezydenta USA Donalda Trumpa, nakładająca 20% cła na...

Cisza przed kolejną burzą? Rynki stabilizują się po nerwowym otwarciu tygodnia

Media biznesowe są zalane artykułami o cłach. Sytuacja wygląda,...

Trump kontra Glapiński – kto bardziej wstrząsnął rynkiem?

Wczoraj na rynku mieliśmy pojedynek silnych charakterów – kto...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Marketing

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

AI Overviews od Google może zaszkodzić firmom. Czy czeka nas rewolucja w SEO?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz...

Polityka

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Trump i Musk coraz śmielej ingerują w europejską politykę

Donald Trump i Elon Musk wkroczyli do europejskiej polityki...

Trump igra z ogniem. Europejscy przedsiębiorcy obawiają się efektu domina

- Wolny handel jest wartością dla gospodarki priorytetową. Unia...

Trump uderza cłami. Giełdy nurkują, inflacja w USA może wystrzelić

Wyczekiwany przez rynek Dzień Wyzwolenia nie przyniósł dla inwestorów...

Trump uderza cłami w świat. Globalna wojna handlowa wkracza w nową fazę

Prezydent Donald Trump ogłosił wprowadzenie szeroko zakrojonych taryf celnych...

Prawo

00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...

Prezes UODO: Wykonywanie wyroków ETPC musi uwzględniać ochronę danych osobowych

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Mirosław Wróblewski, zwrócił uwagę...

Opodatkowanie stakingu kryptowalut w Polsce – chaos interpretacyjny i orzeczniczy

Wraz z rozwojem technologii blockchain i rosnącą popularnością kryptowalut,...

Marek Tatała o nowych propozycjach zespołu deregulacyjnego Rafała Brzoski

Komentarz Marka Tatały, prezesa Fundacji Wolności Gospodarczej, do siódmego...
Autor/źródło
Autor/źródło
wtorek, 8 kwietnia, 2025

E.Leclerc: Polacy rezygnują z przyjemności i stawiają na oszczędność

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Polacy starają się żyć oszczędnie. Taki obraz społeczeństwa wyłania się z badania przeprowadzonego przez NielsenIQ.* Aż trzy czwarte konsumentów ocenia swoją sytuację finansową jako gorszą niż rok temu. Wielu przyznaje, że ich głównym celem jest szukanie oszczędności, a wprowadzenie ścisłego budżetu na artykuły spożywcze jest obecnie powszechną praktyką w wielu gospodarstwach domowych. Naprzeciw tym oczekiwaniom wychodzi E.Leclerc wprowadzając nową strategię oferującą wybór i jakość w dobrej cenie.

Sieć sklepów E.Leclerc od 28 lat jest miejscem, gdzie polscy konsumenci mogą znaleźć różnorodne produkty, które są nie tylko korzystne cenowo, ale także spełniają ich oczekiwania jakościowe. Nowa strategia jest odpowiedzią na zmieniające się trendy zakupowe oraz przyczynkiem do zrównoważonego i efektywnego zarządzania finansami w codziennym życiu.

Perspektywa polskich konsumentów

Osłabieni skutkami pandemii i postawieni w obliczu nowych wyzwań jak: sytuacja za naszą wschodnią granicą, wysoka inflacja, podwyżki cen energii i żywności konsumenci wyraźnie obniżyli swój poziom optymizmu. Prawie połowa (46%) wyraża obawy związane z rosnącymi cenami produktów spożywczych na sklepowych półkach, a 35% z niepokojem obserwuje wzrost kosztów mediów – informuje NielsenIQ. Także perspektywa najbliższych 12 miesięcy, jeśli chodzi o rynek pracy, osobistą sytuację finansową czy plany zakupowe wykazują tendencję spadkową. Zaledwie jedna czwarta społeczeństwa ocenia swoją sytuację finansową jako stabilną. Zaś pozostała część ma poczucie jej pogorszenia. Wraz ze spadkiem optymizmu zakupowego zmianie ulegają również zachowania konsumenckie. Obecnie cechuje je większa ostrożność w podejściu do wydatków oraz poszukiwanie oszczędności.

Wyzwania, z jakimi świat mierzy się w ostatnich latach, mocno wpływają na strukturę konsumencką, także polską. Dostrzegamy zmiany, jakie zachodzą na rynku FMCG i analizujemy je, by wyjść naprzeciw potrzebom naszych klientów w tych trudniejszych ekonomicznie czasach.  –  Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor odpowiedzialna za handel i marketing E.Leclerc Polska

Polacy na zakupach

Badania pokazują, że kupujemy mniej, a dodatkowo coraz częściej rezygnujemy z dodatkowych przyjemności czy towarów luksusowych. Podobnie jak w roku ubiegłym, 56% z nas do koszyka zakupowego wkłada tylko niezbędne rzeczy, ograniczając wydatki na dodatkowe zachcianki, 43% sięga po produkty z obniżoną ceną, a 22% przerzuca się na tańsze marki. Zakup ilości hurtowych deklaruje 13% respondentów, a tylko 6% jest zdania, że rosnące ceny żywności nie mają na nich wpływu.

Polscy konsumenci, konfrontując się z wyzwaniami jakie stawia przed nimi osłabiona sytuacja finansowa, podczas zakupów często polegają na wypracowanej strategii oszczędzania. W tym celu podejmują aktywny wysiłek w poszukiwaniu atrakcyjnych cen i promocji. Kupony rabatowe stają się istotnym narzędziem w strategii zakupowej dla 58% ankietowanych. Podobnie ma się układ procentowy osób, które wkładają sporo pracy, aby nabyć potrzebne im produkty po najniższych cenach. Ze specjalnych okazji i promocji korzysta 55%. Ściśle określony budżet na wydatki związane z artykułami spożywczymi deklaruje 41% pytanych.

Strategia na nowo

Badania NielsenIQ dostarczając niezbędnej wiedzy o zmieniających się trendach i zachowaniach konsumenckich przyczyniły się do zmiany dotychczasowej strategii dla sieci sklepów E. Leclerc. Jednym z jej elementów jest m.in skupienie się na rozwoju marek własnych, bo jak pokazują badania, to właśnie ich udział wartościowy w koszyku FMCG rośnie szybciej niż produktów  markowych. Obecnie wynosi on 22,1%, co daje mu 1,5 p.p. wzrostu w stosunku do roku 2022. Poprzez oferowanie szerokiego wyboru artykułów pod własnym szyldem E.Leclerc zapewnia utrzymanie korzystnych cen oraz atrakcyjnej oferty. Marki własne stały się równie ważnym elementem, co standardowe produkty dostępne w sklepie. Hasła: „Wybór w dobrej cenie” i „Jakość w dobrej cenie” doskonale oddają nowe podejście marki. Podkreślają, że oferowane produkty łączą w sobie kluczowe cechy: szeroki wybór, jakość i atrakcyjną cenę. To stanowi kontrast zarówno dla sklepów z niską jakością, które skupiają się wyłącznie na obniżonych kosztach, jak i dla tych z segmentu luksusowego, które mogą być zbyt drogie dla przeciętnego konsumenta.

– Wiodąca Marka, to nasza marka własna obejmująca ponad 3000 produktów. Jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, poszukujących wartościowych towarów w rozsądnej cenie. Szeroki wybór artykułów to m.in.: najwyższej jakości artykuły spożywcze, napoje, kosmetyki, chemia gospodarcza oraz akcesoria gospodarstwa domowego. Stanowią doskonałą alternatywę w porównaniu do markowych zamienników. – podkreśla Jacek Stachoń, development manager Scamark Polska w E.Leclerc Polska

Odświeżeniu poddany został również wizualny wizerunek marki. Nowe kolory i design zostały stworzone z myślą o przyciągnięciu klientów, którzy cenią nowoczesny styl życia, wybierają produkty ekologiczne oraz wegetariańskie i stawiają na wysoką jakość w atrakcyjnej cenie. Dodatkowo w komunikacji firmy pojawią się realne osoby. Poprzez taką rewitalizację wizerunku, E.Leclerc tworzy silniejsze powiązania z grupami klientów o zróżnicowanych preferencjach, ale jednocześnie dążących do oszczędności.

E.Leclerc konsekwentnie inwestuje w rozwój swoich programów lojalnościowych, co przekłada się na korzyści dla klientów. Dzięki dedykowanej aplikacji mobilnej, klienci są zawsze na bieżąco z aktualnymi gazetkami, mają dostęp do specjalnych ofert i kuponów rabatowych, co jeszcze bardziej ułatwia codzienne zakupy w sklepach E.Leclerc. Klienci poprzez aplikację mogą również dotrzeć do informacji o najlepszych okazjach zakupowych oraz zdobyć dodatkowe kupony rabatowe.

– Ta nowa strategia ma na celu nie tylko zwrócenie uwagi klientów, ale również wychodzi naprzeciw ich potrzebom w tych niełatwych czasach. E.Leclerc staje się miejscem, gdzie konsumenci mogą znaleźć różnorodne i niestandardowe produkty, które są nie tylko korzystne cenowo, ale także spełniają ich oczekiwania jakościowe. Nasz nowa strategia jest odpowiedzią na zmieniające się trendy zakupowe oraz przyczynia się do zrównoważonego i efektywnego zarządzania finansami w codziennym życiu. – Patrycja Sienkiewicz-Nowak, Dyrektor odpowiedzialna za handel i marketing E.Leclerc Polska

*Badanie NielsenIQ Shopper Trends 2023, przeprowadzone na reprezentatywnej próbie polskich shopperów (N=1505) w okresie styczeń-luty 2023.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Astronika zbuduje rampę i wysięgnik dla misji ExoMars – polska technologia poleci na Marsa

Misja ExoMars coraz bliżej, a Airbus przekazał mediom informację...

Były wiceminister Krzysztof Łanda i Mariusz Furmanek wchodzą do Rady Nadzorczej Medtech Solutions

Były Wiceminister Zdrowia – Krzysztof Łanda oraz były Szef...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Grupa Recykl podpisała warunkowe porozumienie ws. pożyczki 6 mln EUR na ekspansję zagraniczną

Zarząd Grupy Recykl, notowanego na NewConnect lidera rynku zagospodarowywania...

3197 sprzedanych mieszkań, 379 mln zł zysku – Develia z najlepszym wynikiem w historii

W 2024 r. przychody ze sprzedaży grupy Develia...

Podobne tematy

Trump wywołuje burzę na rynkach – dolar gwałtownie traci

Donald Trump nie zaskoczył nas samą decyzją o wprowadzeniu...

RPP nie zmienia stóp, ale rynek czeka na obniżki. Pierwsza może nadejść w lipcu

RPP nie zmieniła w kwietniu poziomu stóp procentowych. Rankomat.pl...

RPP pod presją danych i globalnych trendów – czy obniżka stóp nadejdzie wcześniej niż sądzimy?

Przed nami kolejne już posiedzenie Rady Polityki Pieniężnej. Choć...

Celna niepewność przed nami – jak inwestorzy przygotowują się na zmiany?

Dzisiaj internet pełen jest krotochwil w związku ze świętem...

Pozytywne dane z USA i Turcji. Czesi wstrzymują się z obniżką stóp

Zamówienia w USA pozytywnie zaskoczyły rynki. Jest to spora...

Czego boją się Polacy? Zdrowie bliskich i własne ważniejsze niż inflacja

Polacy obecnie najbardziej boją się chorób, przede wszystkim swoich...
00:10:43

Od początku roku polski inwestor zarobił na złocie 7,5% – amerykański dwa razy więcej

Polski inwestor inwestujący złote w złoto zarobił od początku...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version