Pierwsza połowa tego roku przyniosła rdr. wzrost sprzedaży (+ 15 proc.) oraz liczby transakcji (+ 33 proc.) w sklepach internetowych. Jednocześnie okres ten...
System kaucyjny na rynku polskim jest wciąż w fazie projektu legislacyjnego – jest to rozwiązanie, które popiera ponad 90% Polaków. Zatem konsumenci są gotowi...
Sklep autonomiczny jest nowym formatem, który zmienia doświadczenia klientów i wprowadza nowatorskie standardy w handlu. Jego głównym celem jest ograniczenie ciągle rosnących kosztów pracy....
BaseLinker Index to cykliczny wskaźnik, mierzący kompleksowo kondycję polskiego e-handlu. Jego czerwcowy odczyt wyniósł 118 punktów, notując tym samym wzrost w ujęciu rocznym...
Europejski sektor sprzedaży detalicznej został mocno zaburzony przez pandemię. Jednak widzimy pierwsze światełko w tunelu by sądzić, że sytuacja na Starym Kontynencie się stabilizuje....
Mimo hucznych zapowiedzi Amazon przestaje inwestować w sklepy stacjonarne. Amazon Fresh miał zalać nie tylko USA, ale też pozostałe rynki, na których działa firma...
Założenie własnego sklepu internetowego to marzenie wielu przedsiębiorców, które w dzisiejszych czasach staje się coraz bardziej realne. Jednak zanim zdecydujesz się na otwarcie e-sklepu,...
Dziś startuje rozwijany przez polską firmę Comarch marketplace wszystko.pl. Każde pojawienie się nowego gracza w tej kategorii inspiruje do prognozowania, jak odnajdzie się on...
Internet stał się katalizatorem transformacji polskiej branży spożywczej, przekształcając zarówno kanały dystrybucji, jak i strategie marketingowe firm. Z raportu CBOS wynika, że obecnie regularną...
Nowe przepisy nakazują platformom Amazon czy Facebook przekazywanie służbom danych detalicznych sprzedawców. Wszystko to w myśl walki z internetowymi gangami, które oferują podrabiane towary.
Amerykańska...
Według firm przemysłowych z sektora MŚP głównymi czynnikami, które decydują o osiągnięciu przewagi rynkowej jest wysoka jakość produktów końcowych (44,3 proc.), najniższe ceny (31,3...
Liczba polskich firm chcących sprzedawać swoje produkty na innych rynkach wzrosła od zeszłego roku dwukrotnie i obecnie dotyczy 45 proc. przedsiębiorców. Ta sama zależność...
Na całym świecie branża detaliczna zainwestowała w ubiegłym roku 181 mld dolarów w technologie dla handlu i rozwiązania cyfrowe, podaje Gartner. Handel inwestuje spore...
Niemcy, Czechy czy też Rumunia – to w tych krajach polskie sklepy internetowe sprzedawały najwięcej. Jak merchanci radzili sobie na rynkach Europy i świata,...
Agencja mediowa Mindshare zbadała, jak wygląda “inflacyjna” codzienność Polaków. Najnowszy raport Monitoring zmian w stylu życia pokazuje, że nie tylko pandemia znacząco wpłynęła na...
„Szara strefa”, to zjawisko, które w ostatnich latach wywiera coraz większy, negatywny wpływ na handel. Według szacunków wartość nielegalnej działalności gospodarczej to aż 20...
To było nieuniknione. Właściciele chińskiej platformy TikTok łakomie patrzą na globalny rynek internetowej sprzedaży. Rzucą wyzwania największym graczom, a polscy sprzedawcy mogą na tym...
80% Europejczyków zgadza się, że towary podrobione wspierają organizacje przestępcze oraz niszczą firmy i miejsca pracy. 2 na 3 osoby biorą także pod...
Najnowszy odczyt BaseLinker Index na plusie – w maju br. wartość tego wskaźnika mierzącego kompleksowo kondycję polskiego e-handlu wyniosła 129 punktów (wartość wyjściowa...
Wraz z rozwojem technologii i postępującą cyfryzacją społeczeństwa, handel elektroniczny stał się nieodłączną częścią naszego życia. Klienci poszukują wygody, szybkości i łatwości w zakupach...
Dzień Dziecka to jedna z najbardziej beztroskich i najchętniej celebrowanych okazji – świętuje ją już niemal co drugi Polak (46 proc.). Niestety, inflacja i...
Z okazji Dnia Dziecka przyjrzeliśmy się jak radzą sobie na giełdach ulubione firmy naszych dzieci. Producenci zabawek muszą zmagać się ze skutkami wysokiej inflacji...
Umowy w galeriach handlowych są niesymetryczne. Wynajmujący ma zagwarantowany czynsz oraz opłaty wspólne. Czynsz dla wynajmującego jest czystym zarobkiem, natomiast wszystkie koszty funkcjonowania galerii...
Polacy są rozważnymi konsumentami, którzy w znakomitej większości planują wydatki (81%), porównują ceny (97%) i analizują informacje o produktach (95%). Z zakupami często czekają...
Regulamin sklepu internetowego oraz inne dokumenty prawne odgrywają kluczową rolę w dzisiejszym świecie e-commerce. Regulamin stanowi umowę między sklepem a klientem, określając zasady korzystania...
Utrzymanie wysokich standardów obsługi staje się coraz bardziej istotne, na co wskazują np. wyniki badania Armatis Customer Experience Index. Według nich tylko jedno negatywne...
Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Po prawie pięciu miesiącach...
Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą...
Kłopot z wynajęciem powierzchni magazynowej, coraz więcej towarów w ofercie, koszty zatrudnienia kolejnych pracowników. To problemy wielu sklepów internetowych, które właśnie przechodzą na dropshipping....
Korzystne długoterminowe prognozy ma zarówno globalny rynek e-commerce, jak i obsługujący go sektor logistyczny. Najwięcej zarobią operatorzy działający na rynkach krajowych, a zwłaszcza Ci,...
Sankcje, wprowadzone przez Unię Europejską, jak i Polskę, będące odpowiedzią na naruszenie integralności terytorialnej Ukrainy, mają na celu wywarcie presji na agresorów. Jakie podmioty...
Rynek handlowy ma za sobą dobre otwarcie roku. W pierwszych trzech miesiącach br. przybyło 107,4 tys. mkw. powierzchni zakupowej w postaci 12 obiektów. Są to...
Rynek mody w Polsce, jak i na całym świecie, należy do najbardziej konkurencyjnych gałęzi detalicznych. Ostatnie lata spowodowały pewne dodatkowe, silne trudności. Przede wszystkim...
Długo oczekiwana unijna dyrektywa była game changerem w polskim e-commerce. Jak się okazało nie tylko sprzedawcy, ale też ograny kontroli nie były w pełni...
Ubiegłoroczny sezon piwny nie należał do najłatwiejszych. Czy nadchodzące miesiące, które są dla producentów piwa kluczowym okresem w roku, będą oznaczać branżową odwilż i...
Jednym z najgorętszych trendów w handlu detalicznym jest obecnie rozwój m-commerce. Obserwujemy w tym sektorze dynamiczny wzrost popularności aplikacji mobilnych, technologii, związanych z obsługą...
Główny Urząd Statystyczny opublikował właśnie dane na temat sprzedaży detalicznej w marcu 2023. Porównując rok do roku spadła ona aż o 7,3 proc. (rok...
Globalne dane wskazują na 6% wzrost ruchu cyfrowego, 2% spadek w digital commerce i 7% spadek wydatków konsumenckich.
Globalna sprzedaż online spadła o...
Zainteresowanie handlem transgranicznym wśród polskich sprzedawców stale rośnie. W ubiegłym roku już ponad 45 proc. merchantów korzystających z usług IdoSell sprzedawało za granicę. Jak...
Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z...
Już ponad połowa Polaków deklaruje, że jest skłonna zapłacić więcej za energooszczędny sprzęt – to dla nich ważniejsze niż wygoda użytkowania czy nowoczesne funkcje....
Na poziomie unijnym i krajowym pojawiają się kolejne regulacje dotyczące platform internetowych. Pierwsze duże zmiany w zakresie opodatkowania VAT przy sprzedaży internetowej nastąpiły z...
Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego...
Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...