Od 8 grudnia 2023 r. w Unii Europejskiej obowiązywać będą nowe przepisy dotyczące informacji, jakie powinny znaleźć się na etykietach win. O najważniejszych zmianach...
Firma analityczna McKinsey nie pozostawia złudzeń. Wskaźnik rezygnacji pracowników handlu detalicznego w 2022 roku był o ponad 70% wyższy niż w innych branżach w...
Wzrasta liczba działających w Polsce firm, które deklarują wsparcie dla osób LGBT+. Czy to przejaw sumienia, czy może twarde wyliczenia finansowe? Jedno nie wyklucza...
Badania polskich pracowników pokazują, że używanie inkluzywnego języka wpływa na postrzeganie organizacji jako bardziej przyjaznej, okazującej szacunek gronu pracowniczemu. Komunikaty te są również odbierane...
Już w 92% organizacji wdrożony został hybrydowy model pracy – wynika z kolejnej edycji raportu Hybrid and Beyond opublikowanego przez Colliers. Jednak nie w...
Komentarz Tomasza Woźniaka, CEO & Partner w Future Mind, do debiutu marketplace’u BRW.pl
Marka Black Red White jest obecna na polskim rynku od wielu lat....
Dane z najnowszego raportu ABSL Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2023 potwierdzają zmianę obszarów wzrostu sektora. W ciągu roku w branży powstało 32 000...
Unijna Dyrektywa DAC7 ma na celu uszczelnienie systemów podatkowych i dotyczy prowadzenia sprzedaży na internetowych platformach (w Polsce na przykład na Vinted, Olx czy...
Pomimo niepewności gospodarczej firmy z sektora dóbr luksusowych mogą cieszyć się niesłabnącym zainteresowaniem zamożnych klientów. Jak wynika z ósmej edycji raportu Global Fashion &...
BaseLinker Index to comiesięczny wskaźnik kompleksowo mierzący kondycję polskiego e-commerce. Jego wartość w sierpniu br. wyniosła 125 punktów. To oznacza znaczący wzrost w...
Okres urlopowy to czas, w którym media społecznościowe pełne są zdjęć zabytków, krajobrazów i – oczywiście – pysznego jedzenia z różnych stron świata. Nic...
Polacy starają się żyć oszczędnie. Taki obraz społeczeństwa wyłania się z badania przeprowadzonego przez NielsenIQ.* Aż trzy czwarte konsumentów ocenia swoją sytuację finansową jako...
Emerytowany policjant posadzony przed monitorami to już w sklepach za mało, żeby ustrzec się złodziei. Znacznie skuteczniejsza okazuje się sztuczna inteligencja. Co ciekawe narzędzia...
Digitalizacja w handlu usprawniła łańcuchy dostaw, zautomatyzowała procesy czy umożliwiła korzystanie z kas samoobsługowych. Dzięki niej klienci dziś mają dostęp do szerokiego asortymentu produktów...
Rynek cyfrowych platform od lat jest kuźnią wzrostu, szczególnie widać to na przykładzie e-commerce. Obecnie świat globalnego handlu internetowego został opanowany przez największe firmy...
Choć okres wiosenny i letni to czas, w którym parki rozrywki czy wesołe miasteczka cieszą się największą popularnością, nie jest im jednak łatwo wyjść...
Wbrew błędnym przekonaniom o nastolatkach pokolenia „Z” większość z nich już na etapie licealnym posiada doświadczenie we współczesnych sektorach gamingu, bądź dropach i kryptowalutach....
Jednym z najlepszych sposobów na wzmacnianie motywacji pracowników jest dbanie o dobrą i pozytywną atmosferę w pracy. Mądre zarządzanie to w dużej kwestii praca...
Wiosną ubiegłego roku do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wpłynął wniosek, który ma rozstrzygnąć, czy produkty z jednego kraju, mogą być sprzedawane do innego –...
W segmencie handlu detalicznego to klient jest najważniejszym elementem strategii. Na tych fundamentach opiera się także największa sieć modern convenience w Polsce, czyli Żabka....
Dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland, Jacek Wesołowski, dołączył do zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), wiodącej organizacji branżowej, która tworzy i promuje standardy...
Większość firm dopiero zaczyna swoją przygodę z cyfryzacją
Usługi finansowe w tyle za technologią
Opieka zdrowotna na progu transformacji
Firma F5 opublikowała wyniki badania...
Wzrost zakupów online to długofalowy trend. Obecnie aż 58% wydatków ponoszonych przez klientów aktywnych online w Polsce to efekt zakupów internetowych, a odsetek ten...
58% konsumentów zamierza wydawać więcej pieniędzy na różnego rodzaju doświadczenia, ponad dwa razy więcej niż dwa lata temu. Ponad połowa ankietowanych (55 proc.) cieszy...
Znaczenie społecznej odpowiedzialności centrów handlowych, a raczej ich wpływu na życie i funkcjonowanie lokalnych społeczności, rośnie tym bardziej, im mocniej wynajmujący i najemcy angażują...
W ubiegłym roku zarówno produkcja, jak i sprzedaż sprzętu AGD spadła w Polsce po raz pierwszy od kilku lat. To m.in. efekt rosnących cen i niestabilnego otoczenia...
Lody są drogie jak nigdy dotąd, ale producenci zyskują na tym w małym stopniu. Ich problemy z regulowaniem bieżących zobowiązań pogłębiają się. Tylko w...
Polska oferuje obecnie duże możliwości dla małych i średnich przedsiębiorstw. W obliczu wojny za wschodnią granicą, zwiększył się dostęp do specjalistów z Ukrainy i...
W coraz bardziej konkurencyjnym środowisku e-commerce samo posiadanie sklepu internetowego to tylko początek. Żeby odnieść sukces i być liderem w swojej branży lub co...
Choć dyrektywa Omnibus obowiązuje już od ponad pół roku, wciąż budzi wiele wątpliwości. Także w zakresie programów lojalnościowych. Na początku mówiło się, że nie...
Od lat w przestrzeni publicznej powtarzana jest narracja, że art. sprzedawane w małych sklepach, na bazarach lub straganach są droższe niż w sieciach handlowych....
W pierwszym półroczu tego roku na rynku inwestycyjnym w Polsce w obszarze obiektów handlowych odnotowany został najniższy wynik od ponad dwóch dekad. Jednymi z...
Wewg najnowszych danych GUS w lipcu 2023 r. w porównaniu z czerwcem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 4,0%). Udział...
Główne wnioski płynące z Shopping Index Q2 2023:
Globalny wynik: 3% wzrost ruchu cyfrowego, 0% wzrost handlu cyfrowego i -3% spadek wydatków na zakupy.
...
Kradzież tożsamości to jedno z najpoważniejszych przestępstw, którego ofiarami padają zarówno osoby indywidualne, jak i małe czy duże firmy. Proceder ten stał się poważnym...
Sklepy oferujące artykuły remontowe, budowlane, a także dekoracyjne i dla majsterkowiczów – potocznie określane DIY – zwiększają udział towarów ekologicznych i powstałych z surowców...
Przedsiębiorcy z branży budowlanej pytani o wyzwania, z jakimi będą mierzyć się w najbliższym czasie, w pierwszej kolejności wymieniają znalezienie nowych klientów (42 proc.). Badani...
Niemal 70% firm na rynku operatorskim w Polsce planuje wdrażać lub rozwijać rozwiązania cyfrowe w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dostawcy usług telekomunikacyjnych muszą stawiać...
Nawet trzykrotnie może na koniec 2023 r. wzrosnąć liczba zapytań o rzetelność finansową klientów wystosowana przez branżę e-commerce. ERIF BIG podkreśla, że tylko...
26 proc. jednoosobowych firm skorzystało z dodatkowego finansowania w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Większość z nich przeznaczyła te pieniądze na zakup towarów i spłatę...
Obroty w handlu detalicznym i liczba wizyt klientów wróciły do najwyższych poziomów, jeszcze tych sprzed pandemii.
- Rośnie o kilkadziesiąt procent rocznie liczba parków handlowych,...
Segment produktów premium dla zwierząt w Polsce cały czas się rozwija – ze względu na rosnącą świadomość tego, jakie są potrzeby naszych pupili. Ale...
Kolejny raz policyjne dane przynoszą złe informacje. Wciąż rośnie liczba kradzieży sklepowych. Z danych KGP wynika, że w I połowie br. odnotowano blisko 24...
Połowa rodziców wyda na tegoroczną wyprawkę szkolną do 500 złotych – wynika z najnowszej edycji badania SW Research na zlecenie Empiku*. Listy zakupów są...
Parki handlowe zwiększają potencjał w sektorze i umacniają swoją pozycję na rynku. Rośnie grupa inwestorów realizujących projekty w tym formacie.
– Największą aktywność inwestorów w...
Pomimo znacznych postępów w zakresie innowacji, Polska wciąż pozostaje w tyle za europejskimi liderami w tej dziedzinie. Co można zrobić, aby przyspieszyć rozwój i...