KATEGORIA

BIZNES

Nowe etykiety na butelkach wina w UE – co się zmieni i jak wpłynie na branżę beverage?

Od 8 grudnia 2023 r. w Unii Europejskiej obowiązywać będą nowe przepisy dotyczące informacji, jakie powinny znaleźć się na etykietach win. O najważniejszych zmianach...

Handel stacjonarny na zakręcie. Wzrost przestępczości i brak pracowników to główne problemy

Firma analityczna McKinsey nie pozostawia złudzeń. Wskaźnik rezygnacji pracowników handlu detalicznego w 2022 roku był o ponad 70% wyższy niż w innych branżach w...

Dyskryminacja osób LGBT+ kosztuje polską gospodarkę 9,5 mld zł

Wzrasta liczba działających w Polsce firm, które deklarują wsparcie dla osób LGBT+. Czy to przejaw sumienia, czy może twarde wyliczenia finansowe? Jedno nie wyklucza...

Inkluzywna komunikacja firmowa: lepiej odbierana i korzystna dla organizacji

Badania polskich pracowników pokazują, że używanie inkluzywnego języka wpływa na postrzeganie organizacji jako bardziej przyjaznej, okazującej szacunek gronu pracowniczemu.  Komunikaty te są również odbierane...

Praca hybrydowa: koniec biura czy nowy początek?

Już w 92% organizacji wdrożony został hybrydowy model pracy – wynika z kolejnej edycji raportu Hybrid and Beyond opublikowanego przez Colliers. Jednak nie w...

Handel: nastroje wciąż słabe, ale widać światełko w tunelu

Subindeks Barometru EFL dla handlu na III kwartał 2023 roku wyniósł 47,1 pkt. Choć jest to wynik o 1,2 pkt. wyższy niż kwartał wcześniej,...

Inflacja zmusiła Polaków do zakupu żywności w promocjach

W sumie już 90,5% Polaków regularnie kupuje w sklepach jakąś część żywności w promocjach. Tylko w ciągu dwóch lat nastąpił wzrost aż o jedną...

BRW wchodzi na rynek marketplace’ów. Czy ma szansę na sukces?

Komentarz Tomasza Woźniaka, CEO & Partner w Future Mind, do debiutu marketplace’u BRW.pl Marka Black Red White jest obecna na polskim rynku od wielu lat....

Kraków królem usług biznesowych w Polsce

Dane z najnowszego raportu ABSL Sektor Nowoczesnych Usług Biznesowych w Polsce 2023 potwierdzają zmianę obszarów wzrostu sektora. W ciągu roku w branży powstało 32 000...

Dyrektywa DAC7: sprzedaż w Internecie pod lupą urzędów skarbowych

Unijna Dyrektywa DAC7 ma na celu uszczelnienie systemów podatkowych i dotyczy prowadzenia sprzedaży na internetowych platformach (w Polsce na przykład na Vinted, Olx czy...

Deloitte: Kryzys nie dotknął dóbr luksusowych – branża z ponad 15 proc. wzrostem przychodów w 2022 r.

Pomimo niepewności gospodarczej firmy z sektora dóbr luksusowych mogą cieszyć się niesłabnącym zainteresowaniem zamożnych klientów. Jak wynika z ósmej edycji raportu Global Fashion &...

Szkolna wyprawka winduje sprzedaż online na koniec wakacji. W sierpniu polski e-commerce nadal na plusie

BaseLinker Index to comiesięczny wskaźnik kompleksowo mierzący kondycję polskiego e-commerce. Jego wartość w sierpniu br. wyniosła 125 punktów. To oznacza znaczący wzrost w...

Aż 70% Polaków sprawdza media społecznościowe restauracji przed zamówieniem

Okres urlopowy to czas, w którym media społecznościowe pełne są zdjęć zabytków, krajobrazów i – oczywiście – pysznego jedzenia z różnych stron świata. Nic...

E.Leclerc: Polacy rezygnują z przyjemności i stawiają na oszczędność

Polacy starają się żyć oszczędnie. Taki obraz społeczeństwa wyłania się z badania przeprowadzonego przez NielsenIQ.* Aż trzy czwarte konsumentów ocenia swoją sytuację finansową jako...

Sztuczna inteligencja w walce ze sklepowymi złodziejami

Emerytowany policjant posadzony przed monitorami to już w sklepach za mało, żeby ustrzec się złodziei. Znacznie skuteczniejsza okazuje się sztuczna inteligencja. Co ciekawe narzędzia...

Czy technologia „zepsuła” klientów? Na pewno stali się bardziej wymagający

Digitalizacja w handlu usprawniła łańcuchy dostaw, zautomatyzowała procesy czy umożliwiła korzystanie z kas samoobsługowych. Dzięki niej klienci dziś mają dostęp do szerokiego asortymentu produktów...

Morze możliwości – e-commerce nad Bałtykiem notuje rekordowy wzrost

Rynek cyfrowych platform od lat jest kuźnią wzrostu, szczególnie widać to na przykładzie e-commerce. Obecnie świat globalnego handlu internetowego został opanowany przez największe firmy...

Parki rozrywki i wesołe miasteczka w dołku. Rosnące koszty i mniejsza liczba klientów

Choć okres wiosenny i letni to czas, w którym parki rozrywki czy wesołe miasteczka cieszą się największą popularnością, nie jest im jednak łatwo wyjść...

Przedsiębiorczy nastolatkowie coraz chętniej tworzą własne biznesy

Wbrew błędnym przekonaniom o nastolatkach pokolenia „Z” większość z nich już na etapie licealnym posiada doświadczenie we współczesnych sektorach gamingu, bądź dropach i kryptowalutach....

Zaplanuj grudniowe wydatki w firmie z wyprzedzeniem

Jednym z najlepszych sposobów na wzmacnianie motywacji pracowników jest dbanie o dobrą i pozytywną atmosferę w pracy. Mądre zarządzanie to w dużej kwestii praca...

Sprzedaż cross-border – e-commerce czeka na rozstrzygnięcie Trybunału Sprawiedliwości UE

Wiosną ubiegłego roku do Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej wpłynął wniosek, który ma rozstrzygnąć, czy produkty z jednego kraju, mogą być sprzedawane do innego –...

Żabka: 10 tys. sklepów do końca 2023 roku

W segmencie handlu detalicznego to klient jest najważniejszym elementem strategii. Na tych fundamentach opiera się także największa sieć modern convenience w Polsce, czyli Żabka....

Trei pierwszym przedstawicielem deweloperów parków handlowych w zarządzie PRCH

Dyrektor zarządzający Trei Real Estate Poland, Jacek Wesołowski, dołączył do zarządu Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH), wiodącej organizacji branżowej, która tworzy i promuje standardy...

Black Friday 2023. Jak dyrektywa Omnibus wpłynie na święto zakupowe?

Black Week i Black Friday w 2023 roku będą zupełnie inne niż w poprzednich latach. To ze względu na dyrektywę Omnibus, która ma zwalczać...

Cyfrowa transformacja: wciąż wiele do zrobienia

Większość firm dopiero zaczyna swoją przygodę z cyfryzacją Usługi finansowe w tyle za technologią Opieka zdrowotna na progu transformacji Firma F5 opublikowała wyniki badania...

Wymagania w e-handlu coraz większe. Błyskawiczne dostawy i elastyczne płatności na czele oczekiwań

Wzrost zakupów online to długofalowy trend. Obecnie aż 58% wydatków ponoszonych przez klientów aktywnych online w Polsce to efekt zakupów internetowych, a odsetek ten...

Konsumenci po pandemii żądni przeżyć. 58% planuje wydawać więcej pieniędzy na rzeczy, których do tej pory nie mogli robić

58% konsumentów zamierza wydawać więcej pieniędzy na różnego rodzaju doświadczenia, ponad dwa razy więcej niż dwa lata temu. Ponad połowa ankietowanych (55 proc.) cieszy...

Centrum handlowe jako miejsce spotkań i integracji lokalnej społeczności

Znaczenie społecznej odpowiedzialności centrów handlowych, a raczej ich wpływu na życie i funkcjonowanie lokalnych społeczności, rośnie tym bardziej, im mocniej wynajmujący i najemcy angażują...

Spadki sprzedaży i produkcji AGD w Polsce. Branża w kryzysie

W ubiegłym roku zarówno produkcja, jak i sprzedaż sprzętu AGD spadła w Polsce po raz pierwszy od kilku lat. To m.in. efekt rosnących cen i niestabilnego otoczenia...

Lody podrożały o 25% w ciągu roku, ale producenci ledwo radzą sobie z rosnącymi kosztami

Lody są drogie jak nigdy dotąd, ale producenci zyskują na tym w małym stopniu. Ich problemy z regulowaniem bieżących zobowiązań pogłębiają się. Tylko w...

Polski e-commerce ze znakomitymi prognozami. Podbijemy region?

Wzrost o ok. 15% rok do roku, a w liczbach bezwzględnych nawet o blisko 30 miliardów w perspektywie 2027 roku. Tak optymistyczne prognozy dla...

Jak transformacja cyfrowa zmieni(ł)a MŚP

Polska oferuje obecnie duże możliwości dla małych i średnich przedsiębiorstw. W obliczu wojny za wschodnią granicą, zwiększył się dostęp do specjalistów z Ukrainy i...

Dlaczego e-sklep potrzebuje audytu? „W czasie recesji rozwój jest niezbędny”

W coraz bardziej konkurencyjnym środowisku e-commerce samo posiadanie sklepu internetowego to tylko początek. Żeby odnieść sukces i być liderem w swojej branży lub co...

Dyrektywa Omnibus a programy lojalnościowe. Jednak nie tak łatwo

Choć dyrektywa Omnibus obowiązuje już od ponad pół roku, wciąż budzi wiele wątpliwości. Także w zakresie programów lojalnościowych. Na początku mówiło się, że nie...

Polacy chodzą na bazary i targowiska głównie po świeże i naturalne produkty. Ale cena też jest ważna

Od lat w przestrzeni publicznej powtarzana jest narracja, że art. sprzedawane w małych sklepach, na bazarach lub straganach są droższe niż w sieciach handlowych....

Prywatni inwestorzy coraz aktywniej działają na rynku handlowym

W pierwszym półroczu tego roku na rynku inwestycyjnym w Polsce w obszarze obiektów handlowych odnotowany został najniższy wynik od ponad dwóch dekad. Jednymi z...

GUS o handlu i e-handlu w lipcu 2023 – eksperci komentują

Wewg najnowszych danych GUS w lipcu 2023 r. w porównaniu z czerwcem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 4,0%). Udział...

Nowy raport Shopping Index: Przy wysokiej inflacji to rabaty i obniżki warunkują decyzje zakupowe konsumentów

Główne wnioski płynące z Shopping Index Q2 2023: Globalny wynik: 3% wzrost ruchu cyfrowego, 0% wzrost handlu cyfrowego i -3% spadek wydatków na zakupy. ...

Kradzieże tożsamości firm coraz częstsze

Kradzież tożsamości to jedno z najpoważniejszych przestępstw, którego ofiarami padają zarówno osoby indywidualne, jak i małe czy duże firmy. Proceder ten stał się poważnym...

Sklepy DIY idą z trendem. Przybywa art. ekologicznych

Sklepy oferujące artykuły remontowe, budowlane, a także dekoracyjne i dla majsterkowiczów – potocznie określane DIY – zwiększają udział towarów ekologicznych i powstałych z surowców...

Największe wyzwania dla branży budowlanej w 2023 roku

Przedsiębiorcy z branży budowlanej pytani o wyzwania, z jakimi będą mierzyć się w najbliższym czasie, w pierwszej kolejności wymieniają znalezienie nowych klientów (42 proc.). Badani...

Przyszłość automatyzacji w sektorze telekomunikacyjnym

Niemal 70% firm na rynku operatorskim w Polsce planuje wdrażać lub rozwijać rozwiązania cyfrowe w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Dostawcy usług telekomunikacyjnych muszą stawiać...

E-commerce coraz wnikliwiej bada swoich klientów

Nawet trzykrotnie może na koniec 2023 r. wzrosnąć liczba zapytań o rzetelność finansową klientów wystosowana przez branżę e-commerce. ERIF BIG podkreśla, że tylko...

Co 4. mikrofirma sięgnęła po finansowanie zewnętrzne – głównie na zakup towarów lub spłatę zobowiązań

26 proc. jednoosobowych firm skorzystało z dodatkowego finansowania w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Większość z nich przeznaczyła te pieniądze na zakup towarów i spłatę...

Handel detaliczny w Polsce wraca do zdrowia po pandemii

Obroty w handlu detalicznym i liczba wizyt klientów wróciły do najwyższych poziomów, jeszcze tych sprzed pandemii. - Rośnie o kilkadziesiąt procent rocznie liczba parków handlowych,...

Rynek produktów premium dla zwierząt w Polsce rośnie, ale inflacja może go zahamować

Segment produktów premium dla zwierząt w Polsce cały czas się rozwija – ze względu na rosnącą świadomość tego, jakie są potrzeby naszych pupili. Ale...

Policja notuje coraz więcej kradzieży w sklepach. Wzrost liczby przestępstw r/r wynosi blisko 40 proc.

Kolejny raz policyjne dane przynoszą złe informacje. Wciąż rośnie liczba kradzieży sklepowych. Z danych KGP wynika, że w I połowie br. odnotowano blisko 24...

Wyprawka szkolna 2023 [wyniki badania SW Research dla Empiku]

Połowa rodziców wyda na tegoroczną wyprawkę szkolną do 500 złotych – wynika z najnowszej edycji badania SW Research na zlecenie Empiku*. Listy zakupów są...

Sporo nowych parków handlowych i miejsce na kolejne

Parki handlowe zwiększają potencjał w sektorze i umacniają swoją pozycję na rynku. Rośnie grupa inwestorów realizujących projekty w tym formacie. – Największą aktywność inwestorów w...

Intel, Tajwan i NATO Innovation Fund – a Polska cały czas trzecia od końca w rankingach innowacyjności. Dlaczego?

Pomimo znacznych postępów w zakresie innowacji, Polska wciąż pozostaje w tyle za europejskimi liderami w tej dziedzinie. Co można zrobić, aby przyspieszyć rozwój i...
Exit mobile version