KATEGORIA

BIZNES

Czy gospodarka ma już szczepionkę na koronawirusa?

Pod pewnymi względami październik był podobny do marca: w połowie miesiąca wzrost zakażeń koronawirusem doprowadził do drastycznych ograniczeń gospodarczych. Dane o aktywności mikroprzedsiębiorców wskazują, że...

„Spotkajmy się w połowie drogi”, czyli jak wybrać lokalizację dla firmy?

Doświadczeni doradcy na rynku nieruchomości mają w zwyczaju powtarzać, że przy wyborze nowego biura kluczowe znaczenie mają 3 zasadnicze czynniki: lokalizacja, lokalizacja oraz lokalizacja....

Jak płatności internetowe zrewolucjonizowały zakupy w internecie?

Bezpieczne i szybkie płatności internetowe, które dziś stały się dla nas chlebem powszednim, jeszcze dwadzieścia lat temu wydawały się odległym marzeniem. Jak zmieniał się...

Prawie 90% Polaków nie nosi rękawiczek ochronnych podczas zakupów spożywczych

Z badania postaw konsumenckich wynika, że we wrześniu i w październiku br. blisko 90% Polaków nie nosiło rękawiczek ochronnych podczas zakupów spożywczych. Prawie połowa...

Rozwój e-commerce zmienia oblicze transportu drogowego

Według danych zawartych w raporcie „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowanym wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej już 73% internautów robi zakupy online,...

Pandemiczny Black Friday. Czego Polki i Polacy będą szukali w sieci?

W zeszłym roku już 3 na 4 Polaków deklarowało robienie zakupów w Black Friday – był to jeden z najlepszych wyników w Europie. Według...

Ericsson Radio Tech Day – 5G z Polski dla Europy

„Tylko odważne decyzje w kierunku 5G doprowadzą do prawdziwych przemian społecznych. 5G to nie tylko rozwój technologiczny, ale zmiana filozofii działania” – powiedział Mischa...

Biznes wciąż liże rany. Marketerzy są „ostrożnie optymistyczni” i zaczynają odmrażać budżety

Walka z kryzysem COVID-19 to pojedynek bokserski. Mamy już za sobą pierwsze rundy i kilka potężnych ciosów, jakie musiał przyjąć biznes. Na szczęście wiele...

Budowanie wartości łańcucha dostaw – sześć złotych zasad

Ewolucja europejskiego rynku logistycznego następuje w odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz aktualnie poszukiwane usługi i wartości. Rynek jest obecnie większy, szybszy, bardziej złożony i...

Dotychczas zakładanie spółki komandytowej miała wiele zalet

Dotychczas zakładanie spółki komandytowej miała wiele zalet. Czy tak pozostanie? Czy będziesz musiał płacić więcej podatku? Co to jest spółka komandytowa? Kim są komandytariusz...

Customer Experience z pandemią w tle

Według najnowszego raportu opracowanego przez KPMG, aż 79% konsumentów martwi się obecnie o globalną sytuację ekonomiczną. Jednocześnie, wszystkie kraje ujęte w badaniu, w tym...

Mikrobiznes we wrześniu z dobrymi wynikami, co z październikiem?

We wrześniu mikrofirmy wystawiły faktury o wartości netto o 19 wyższej niż w sierpniu. Właściciele małych biznesów nie tylko zakładają nowe przedsiębiorstwa – prawie...

Polski handel walczy z pandemią COVID-19. Jak branża będzie dalej się rozwijać?

Jakie wyzwania dla polskiego handlu przyniosła pandemia COVID-19? Jak w tym czasie zmieniały się zwyczaje zakupowe Polaków? Czym charakteryzuje się polski korona-konsument? Na te...

Czy promocje w polskich sklepach są skuteczne? Wyniki badania polskiego rynku retail

Wątek zarządzania promocjami dokładnie analizujemy w naszym najnowszym raporcie „Optymalizacja i zarządzanie promocją w branży handlowej w Polsce”, który powstał na bazie badania przeprowadzonego...

Sprzedajesz produkty w Internecie? Nie daj się okraść

Wszystkie oszczędności na koncie znikają w kilka minut? To możliwe. Oszuści korzystają z nowej metody wyłudzenia pieniędzy z popularnych platform sprzedażowych typu OLX, Allegro...

Gdzie kupisz najtańszy papier toaletowy?

Z ogólnopolskiej analizy cen detalicznych, wykonanej przez Hiper-Com Poland i Grupę AdRetail, wynika, że Polacy kupują papier toaletowy najtaniej w dyskontach, a najdrożej –...

Organizacja biura i pracy – dzisiejsze wyzwania

Wyzwania związane z pandemią koronawirusa zrewolucjonizowały tradycyjny model pracy. – W efekcie rola biura ewoluuje – przed COVID ważne było budowanie społeczności. Dziś bardziej...

Polacy sceptycznie oceniają deklaracje firm o zrównoważonym rozwoju

Jak pandemia wpłynęła na rynek mody oraz na popyt na ubrania i akcesoria? W skrócie: nastąpiło mocne wyhamowanie. Prognozy Boston Consulting Group wskazują, że...

Jak pozyskiwać środki z venture capital?

Fundusze venture capital dają wiele możliwości start-upom i młodym firmom, dzięki którym mogą one zyskać nie tylko zastrzyk pieniędzy na rozwój innowacyjności, ale także...

Algorytmy na zakupach – jak sztuczna inteligencja wkracza w e-handel

Sztuczna inteligencja pomaga w pracy, podpowiada ulubioną rozrywkę na platformach Spotify czy Netflix, ale wkracza również w świat zakupów. W Stanach Zjednoczonych co dziesiąta...

Jak być skutecznym sprzedawcą w trudnych czasach?

Ten rok mocno daje się we znaki polskim przedsiębiorcom, zmuszając ich do zastosowania nowych narzędzi, które pomogą na nowo odnaleźć się w trudnym otoczeniu....

Customer experience w erze post-covid. Czy sklepy stacjonarne starają się teraz bardziej?

Sklep dopasowany do potrzeb zakupowych odbiorcy, oferujący indywidualne podejście, oferty oraz nieszablonową komunikację – to sprawdzona strategia zarówno w branży detalicznej, jak i e-commerce....

Customer Experience i projektowanie doświadczeń klienta w czasie pandemii

Jeszcze do niedawna Customer Experience był dość bezpiecznym i pozytywnym elementem budowania relacji z klientem w przestrzeni publicznej. Firmy skupiały się głównie na pielęgnowaniu...

Dostawa w pandemii – igranie z losem czy bezpieczny proceder? Raport UXalliance

W czasie lockdownu, aplikacje umożliwiające zamawianie produktów przez internet i ich niemal natychmiastową dostawę do domu ułatwiły życie milionom ludzi na całym świecie, którzy...

Na czym polega odroczona płatność? Jak zrobić zakupy online, nie płacąc za nie od razu?

Konkurencja między sklepami internetowymi rośnie. To wszystko powoduje, że klienci mogą skorzystać z coraz liczniejszych promocji. Co zrobić, gdy wymarzony produkt jest oferowany w...

5 trendów, dzięki którym firmy zyskują w kryzysie

Lockdown, globalna pandemia oraz niepewna sytuacja gospodarcza wymogły na wielu firmach zmianę modelu działania. Niektóre biznesy zostały sparaliżowane przez COVID-19, ale nie wszystkie....

Co pozostawi po sobie pandemia?

Pandemia COVID-19 wpłynęła niemal na każdy aspekt naszego życia. Szczególnie odczuł to szeroko rozumiany biznes. Przymusowe zamknięcie biur, a także konieczność oddelegowania pracowników na...

Jak pandemia wpływa na nastroje i nawyki zakupowe Polaków?

Pandemia zmieniła nie tylko oblicze globalnej gospodarki i biznesu, ale przede wszystkim codzienność każdego z nas. Porównując jej oddziaływanie na życie i podejmowanie decyzji...

Branża e-commerce na zachodzie rośnie w siłę i rekrutuje polskich pracowników

Pandemia Covid-19 spowolniła globalną gospodarkę i dotknęła niemal każdą branżę w Polsce i Europie. Podczas, gdy większość firm nadal zmaga się ze skutkami zamrożenia...

Jak zbudować innowacyjne biuro rachunkowe

Dzięki korzystaniu z usług profesjonalistów przedsiębiorcy mogą w pełni poświęcić zaoszczędzony czas swojej firmie. Do specjalistów należy prowadzenie księgowości, śledzenie zmieniających się przepisów oraz...

Branża AGD zyskuje

Wybuch pandemii miał bezpośredni wpływ na kondycje wielu branż. Klienci wstrzymali się z decyzjami zakupowymi, a firmy zmuszone były zmniejszyć lub wstrzymać produkcję. Ireneusz...

Serwis GoodPlace pomaga wybrać najlepszą lokalizację dla prowadzenia biznesu

Znalezienie idealnego miejsca na swój biznes to nie lada wyzwanie. W końcu każdy przedsiębiorca chciałby pozostać zauważalny i nie zniknąć w tłumie konkurencji. Wychodząc...

Dane MR: O blisko 20% spadła liczba zlikwidowanych firm, a o niecałe 8% nastąpił wzrost ich zawieszeń

W pierwszym półroczu br. do rejestru CEIDG wpłynęło ponad 143 000 wniosków o zawieszenie działalności. Według danych Ministerstwa Rozwoju to 11 tys. więcej niż...

Jak koronawirus zmienił nasze nawyki

Na naszych oczach rzeczywistość, którą znaliśmy, mocno ewoluowała. Koronawirus wpłynął na codzienne życie każdego z nas. Inaczej spędzamy czas, ćwiczymy i wyznajemy inne wartości....

Komercyjny rynek zdjęć satelitarnych dynamicznie rośnie

Komercyjny rynek zdjęć satelitarnych dynamicznie rośnie. Według analityków, w najbliższych latach wzrost globalny tego segmentu będzie wynosił ponad 11 proc. rocznie. Zmiany klimatyczne, ochrona środowiska,...

Nowa normalność w małych sklepach – zakupy większe i częściej bezgotówkowe

Pandemia koronawirusa wpłynęła na wzrost płatności bezgotówkowych w małych sklepach, w szczytowym okresie niemal o 40%. Najnowsze dane dostarczone przez system M/platform wskazują, że...

Owoce znowu mocno podrożały. Jabłka kosztują nawet o 130% więcej niż rok temu

W ostatnich trzech miesiącach owoce zdrożały średnio o ponad 21% w porównaniu do wyników z analogicznego okresu zeszłego roku. Na taki wzrost wpłynęły głównie...

Coraz prężniejszy europejski rynek wykorzystania danych satelitarnych – raport EARSC

Europejski rynek firm związanych z wykorzystaniem danych z obserwacji Ziemi dynamicznie się rozwija, a jego przychody rosną rocznie o blisko 10 proc. EARSC, czyli...

Zdalne formy rozwojowe – przyszłość szkoleń czy chwilowa konieczność?

Czas pandemii odbił się szerokim echem zmian w wielu branżach, organizacjach i ich codziennych działaniach. Nie ominął również branży szkoleniowej, która ze względu na...

Raport Atmana: 33 proc. polskich firm przetrwało lockdown dzięki chmurze obliczeniowej

Negatywny wpływ pandemii na działanie polskich firm byłby większy, gdyby nie chmura obliczeniowa – wynika z badania operatora Atman. Ponad 33 proc. ankietowanych przez...

Przez ostatnie pół roku Biedronka ograniczyła promocje w gazetkach. Lidl wręcz przeciwnie

Porównując wyniki z pierwszego półrocza ub. i tego roku, w Biedronce widać spadki. Liczba gazetek zmniejszyła się o 23%, ilość stron – o ponad...

Wartość inwestycji venture capital w Polsce w drugim kwartale 2020 roku wyniosła 169 mln PLN

W drugim kwartale, przez polski rynek VC, przepłynęło 169 mln PLN. To łączna suma kapitału jaką polskie i zagraniczne fundusze zainwestowały w rodzime, innowacyjne...

Raport o Salesforce Economy w Polsce – 4210 miejsc pracy oraz 1,5 mld USD przychodów z nowych przedsięwzięć w latach 2018–2024

Wyniki nowego badania wskazują, że w okresie od 2019 do 2024 r. ekosystem ekonomiczny Salesforce  w Polsce przyczyni się do wytworzenia ponad 1,5...

Pandemia przyspiesza zmiany na rynku IT

Międzynarodowe firmy doceniły możliwości, jakie daje upowszechnienie pracy zdalnej. Wpływa to na szybszy rozwój rynku kontraktowania specjalistów IT z innych państw czy kontynentów. Zyskać...

Visa rozpoczyna ogólnoświatową inicjatywę, w ramach której pomoże 50 milionom małym firm

wznowić działalność w nowej rzeczywistości oraz zachęci klientów do wspierania lokalnych przedsiębiorców i społeczności. W Europie, w ścisłej współpracy z partnerami z sektora...

E-handel w 2020 promuje się intensywniej niż kiedykolwiek

Nie wystarczy przenieść sklep do internetu, trzeba tam przenieść też działania promocyjne. Sprzedawcy na platformie Shoper najwyraźniej rozumieją te zależności i mimo ogólnie sprzyjającego...

Handel w galeriach przestał się opłacać. Najemcy chcą płacić czynsze uzależnione od osiąganych w lokalu obrotów

Na pytanie jakie rozwiązania należy wprowadzić, aby wesprzeć sytuację firmy, 60,9% respondentów odpowiedziało, że powinny zostać wprowadzone czynsze uzależnione od obrotów w lokalach. I...

Sieć SD-WAN ma 5% firm, ale będzie mieć aż 60%

Wymuszona pandemią cyfryzacja sprawi, że coraz więcej firm przestawi się na sieci SD-WAN, które umożliwiają optymalizację wykorzystania łączy internetowych – prognozują analitycy rynku...

Szybka cyfryzacja budzi obawy

Co nagle, to po diable – to prawdopodobnie najczęściej powtarzane dzisiaj powiedzenie wśród informatyków na całym świecie. Przynajmniej do takiego wniosku prowadzi najnowszy raport...

Jak epidemia wpłynie na polski eksport?

Odmrożenie polskiej gospodarki nie oznacza, że wszystko wróci do normy. Zmianom ulegnie przede wszystkim rzeczywistość branży eksportowej i importowej. Różne kraje w różny sposób reagują bowiem...
Exit mobile version