Cyfryzacja już na dobre zagościła w sektorze finansowym. Banki, domy maklerskie i inne instytucje przechodzą obecnie etap intensywnej automatyzacji i wdrażania rozwiązań, które usprawnią ich pracę. Dodatkowym wyzwaniem jest również znalezienie takiego partnera i takich rozwiązań, które będą zgodne z wszelkimi standardami i wymaganiami, które muszą spełniać, a jest ich coraz więcej.
Dziś instytucje finansowe, a szczególne banki zdecydowanie stawiają na cyfryzacje. Z jednej strony wynika to z regulacji, jakie są narzucane ze strony chociażby instytucji unijnych, a z drugiej chcą zaspokoić potrzeby swoich klientów. Potwierdzają to badania. Banki, które są liderami we wdrażaniu rozwiązań cyfrowych nie tylko osiągają lepsze wyniki finansowe, ale też są chętniej wybierane przez klientów, niż te, które z rezerwą podchodzą do nowości.
„Nasi klienci z sektora bankowego oczekują najczęściej rozwiązań, które pomogą im w usprawnieniu codziennej pracy, między innymi w obszarze automatyzacji całościowego procesu przygotowania ujawnień taksonomicznych ESG. Co ważne, oczekują rozwiązań po pierwsze kompleksowych, po drugie zgodnych z wytycznymi. W Sygnity mamy duże doświadczenie i kompetencje, jeśli chodzi zarówno o współpracę z sektorem bankowych, jak i przygotowaniem takich rozwiązań. Nasz autorski system SPID ESG spełnia oczekiwania klientów w zakresie kompleksowej automatyzacji przygotowania raportów” – mówi Tomasz Kokot, Dyrektor Obszaru Biznesowego w Sygnity.
Wdrożenie SPID ESG zmniejsza koszty i ryzyko błędu przy jednoczesnym zminimalizowaniu czasu potrzebnego na obsługę procesu raportowego. Warto też podkreślić, że wdrożenie realizowanie jest według idei One Single Button, która umożliwia przygotowanie sprawozdania wg taksonomii ESG nawet w 30 minut.
„Analizując potrzeby naszych klientów wyraźnie widzimy, że doceniają oni zarówno nasze rozwiązania jaki i całą ideę cyfryzacji i dostrzegają korzyści jaki z niej płyną. W przypadku SPID ESG za największą wartość uznają zgodność ze wszelkimi wymaganiami oraz łatwą, intuicyjną obsługę. Zdajemy sobie sprawę, że przystępność rozwiązań jest ważna, zbyt skomplikowane systemy, nawet jeśli są pomocne, ale trudne w obsłudze często działają zniechęcająco, a wszystkim nam zależy, aby nasze rozwiązania ułatwiały i przyśpieszały pracę” – zapewnia Tomasz Kokot.