Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
piątek, 11 kwietnia, 2025

Dane syntetyczne, analityka w chmurze i AI szyta na miarę – taki będzie 2023 rok

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W nadchodzącym czasie na znaczeniu zyskają dane syntetyczne, modele predykcyjne oraz analityka w chmurze. Wzrośnie rola tzw. przełomowych technologii (disruptive technologies), które zmieniają rynek i tworzą nowy wymiar przewag konkurencyjnych. Ekspansję będą kontynuowały rozwiązania oparte o sztuczną inteligencję.

Ostatnie globalne zakłócenia stały się bodźcem do dynamicznego rozwoju innowacji w obszarze analityki i AI. W 2023 roku możemy spodziewać się dalszej głębokiej transformacji biznesu napędzanej przez zmiany rynkowe i technologiczne. Tak prognozuje Bryan Harris, Executive Vice President and Chief Technology Officer w SAS. Jego zdaniem, dziedziny, takie jak blockchain, e-sport czy symulacje, sprawią, że nawet tradycyjne branże zmienią swoje oblicze. Z drugiej strony rozwój technologii, takich jak przetwarzanie języka naturalnego, konwersacyjna sztuczna inteligencja, modelowanie predykcyjne, złożone symulacje i wizja komputerowa, będzie wywierać coraz większy wpływ na przedsiębiorstwa i społeczeństwo.

Wszystkie te innowacje cyfrowe powodują, że ilość danych tworzonych każdego dnia znacznie przekracza ludzką zdolność do wykorzystania ich potencjału. Zbiory big data trzeba oczyścić, posortować i przygotować do analizy, a to również wymaga wykorzystania zaawansowanych narzędzi i automatyzacji. W perspektywie długoterminowej trzeba inwestować w analitykę i sztuczną inteligencję, ponieważ obecne tempo transformacji świata i gospodarki wymusza zmianę podejścia do rozwiązywania złożonych zadań i podejmowania decyzji – uważa Bryan Harris.

Priorytet – zaufanie cyfrowe

Najważniejsze we wprowadzaniu rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji będzie zaufanie do wyników obliczeń i umiejętność wytłumaczenia ich. Jeżeli użytkownicy i klienci będą podchodzili z dystansem do tego, co dostarcza sztuczna inteligencja, wprowadzanie AI w organizacjach może kończyć się fiaskiem. Decyzje oparte na wynikach wygenerowanych przez maszyny muszą być łatwe do uzasadnienia, zwłaszcza gdy sugestia AI nie jest oczywista.

”Sklepy” z branżowymi modelami AI

Dobranie odpowiedniego modelu technologii ułatwi przedsiębiorcom usługa AI store. Rozwiązanie subskrypcyjne pozwoli firmom skorzystać z gotowych modeli dopasowanych do potrzeb ich branży, które umożliwiają szybkie wdrożenie i wykorzystanie możliwości sztucznej inteligencji w codziennej działalności, bez potrzeby samodzielnego tworzenia i utrzymywania modelu.

Odwrócenie trybu 80/20

AI pomoże też inżynierom w żmudnym procesie obróbki danych. Dzisiaj często firmy poświęcają 80 proc. czasu na zmaganie się z porządkowaniem zbiorów, a tylko 20 proc. na ich wykorzystywanie. W bliskiej przyszłości to zautomatyzowany algorytm zajmie się oczyszczaniem, sortowaniem i przygotowywaniem surowych danych, co pozwoli specjalistom skupić się na samej analizie i testowaniu nowych modeli. W konsekwencji eksperci data science w firmach będą mogli przeznaczyć 80 proc. czasu na praktyczne wykorzystanie zbieranych informacji.

Dane syntetyczne – przyszłość analityki?

W 2023 roku, w ocenie Bryana Harrisa z SAS, w centrum uwagi będą dane syntetyczne, czyli informacje wynikające nie ze zwykłych pomiarów, ale wytworzone przez algorytmy. Dane syntetyczne będą dostępne łatwiej i szybciej. Szersze wykorzystanie pomoże analitykom tworzyć dokładniejsze algorytmy, ponieważ pozwoli wprowadzać do modeli skrajne i rzadkie przypadki, których przykładów nie da się znaleźć w realnych danych z przeszłości. W ten sposób firmy będą mogły podejmować lepsze decyzje w kontekście przyszłych ryzyk. Wytworzone dane sprawią też, że koszt opracowania i utrzymania modelu zostanie obniżony, a co za tym idzie, więcej firm zyska szansę na skorzystanie z możliwości sztucznej inteligencji.

Chmura naturalnym środowiskiem dla rozwoju analityki

Jak wynika z kolei z prognozy Deloitte, innym ważnym trendem, który ukształtuje w 2023 roku krajobraz biznesu i technologii, będą chmury obliczeniowe dopasowane do konkretnych segmentów rynku. SAS od lat wspomaga rozwój analityki i modeli sztucznej inteligencji zorientowanych na konkretne branże. Dla rozwoju AI chmura wydaje się być naturalnym środowiskiem. Przeniesienie działania narzędzi analitycznych w obszar cloud computingu usprawni i przyśpieszy wprowadzanie tych rozwiazań do firm. Równocześnie możliwe będzie odciążenie przedsiębiorców w zakresie wyzwań technicznych i budżetowych, z którymi zawsze wiąże się utrzymanie własnej infrastruktury sprzętowej.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Polska ma potencjał, aby znaleźć się blisko czołówki państw najbardziej rozwiniętych technologicznie

Żyjemy w czasach największego rozwoju technologicznego, który niestety nie...

Podobne tematy

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

AI na usługach hakerów: rosnące zagrożenie dla firm i konsumentów

Według danych Proxyrack, globalne straty wynikające z cyberprzestępczości mogą...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

AI Accelerator: Nowy program Arrow Electronics dla firm chcących wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji

AI Accelerator to nowy, ustrukturyzowany program pomagający partnerom handlowym...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Automatyzacja w IT: jak AI zmienia programowanie i cyberbezpieczeństwo?

Trzy lata temu sztuczna inteligencja podbiła świat, wyznaczając główne...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version