MOTORYZACJAElektromobilność w Polsce: 66 312 zarejestrowanych BEV, 6910 punktów ładowania

Elektromobilność w Polsce: 66 312 zarejestrowanych BEV, 6910 punktów ładowania

Elektromobilność w Polsce: 66 312 zarejestrowanych BEV, 6910 punktów ładowania

  • Na koniec maja 2024 r. łączna liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) wynosiła 66 312 szt.
  • Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania w ubiegłym miesiącu wzrosła do 6910, z czego 2012 stanowią punkty DC
  • W maju 2024 r. udział ogłoszeń BEV w łącznej liczbie ofert pojazdów używanych na portalu OTOMOTO wyniósł 1,6%
  • Polish EV Outlook Index (PEVO Index) to comiesięczne zestawienie kluczowych danych i statystyk sektora e-mobility w Polsce

Samochody elektryczne

Na koniec maja 2024 r. flota osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów całkowicie elektrycznych (BEV) w Polsce liczyła 66 312 szt. Park osobowych BEV składał się z 59 680 szt. (+56% r/r), a liczba rejestracji nowych pojazdów tego typu wyniosła 1291 szt. (-5% r/r). Na koniec maja 2024 r. flota całkowicie elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych zwiększyła się do 6632 szt. (+62% r/r). Park osobowych, wodorowych FCEV liczył 225 szt. (+34% r/r). Najpopularniejszymi, nowymi osobowymi modelami BEV w maju 2024 r. były Tesla Model 3 (213 sprzedanych szt.), Tesla Model Y (153 szt.) oraz Volvo EX30 (100 szt.). Na podium wśród marek znalazły się Tesla, Mercedes-Benz oraz KIA. Udział BEV na rynku nowych samochodów osobowych w kwietniu 2024 r. wyniósł 3,0%.

Infrastruktura ładowania

W Polsce na koniec maja 2024 r. funkcjonowało 6910 (+37% r/r) ogólnodostępnych punktów ładowania, w tym 4898 AC (+28% r/r) oraz 2012 DC (+64% r/r). Największym udziałem w sieci infrastruktury ładowania w Polsce dysponowały ładowarki o mocy do 22 kW (61%), ale liczba szybkich stacji DC o mocy przekraczającej 50 kW bardzo dynamicznie rośnie. Pod koniec maja 2024 r. kierowcy EV mogli w Polsce korzystać już z 1468 takich urządzeń. „PEVO Index” zawiera także informacje na temat miast o najlepiej rozwiniętej infrastrukturze dla pojazdów zeroemisyjnych. Pierwsza jest Warszawa (631 punktów w maju 2024 r.), a kolejne miejsca zajmują Gdańsk (297), Szczecin (243), Kraków (226) oraz Poznań (214). Liczba punktów wzdłuż sieci TEN-T wyniosła na koniec maja 2024 r. 732, co oznacza wzrost o 24% r/r.

Rynek zeroemisyjnych pojazdów używanych

„PEVO Index” zawiera również dane na temat oferty na rynku wtórnym elektromobilności w Polsce. Pod koniec maja 2024 r. liczba ogłoszeń używanych BEV na portalu OTOMOTO wynosiła 4506. To wzrost o 67% r/r. Udział ogłoszeń samochodów całkowicie elektrycznych w łącznej liczbie ogłoszeń pojazdów używanych to 1,6%. Takie oferty odpowiadały za 1,1% wszystkich odsłon ogłoszeń na portalu OTOMOTO. Najpopularniejszymi modelami BEV na wtórnym rynku e-mobility w Polsce były Nissan Leaf (386 ogłoszeń w maju 2024 r. ze średnią ceną 62 399 PLN), BMW i3 (313 ogłoszeń ze średnią ceną 80 943 PLN) oraz Tesla Model 3 (190 ogłoszeń ze średnią ceną 140 173 PLN).

„Polish EV Outlook” to najważniejsza, najbardziej kompleksowa analiza rynku zeroemisyjnego transportu w Polsce. PSNM od 5 lat prezentuje w swoim raporcie przekrojowy obraz rynku osobowych, dostawczych i ciężarowych samochodów elektrycznych, infrastruktury ładowania, struktury nabywców EV, zmian legislacyjnych oraz wpływu e-mobility na sektor elektroenergetyczny. „PEVO Index” to cykliczna, udostępniana co miesiąc wersja „Polish EV Outlook” zawierająca aktualizowane na bieżąco, kluczowe dane zawarte w pełnej wersji raportu, prezentowane w przystępnej, infograficznej formie.

Dane do „PEVO Index” dostarczają: PSNM, IBRM Samar oraz OTOMOTO.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

polski ład

Składka zdrowotna dla przedsiębiorców: co dalej?

0
Przedsiębiorcy oczekują konkretów w sprawie opłacania tzw. składki zdrowotnej (po wielu latach polemik, obecnie coraz więcej jest stanowisk, że jest to po prostu podatek, a nie składka). Negatywne skutki „Polskiego Ładu” odczuwa wielu przedsiębiorców...