O 13,5% r/r wzrosła w 2018 r. wartość depozytów zgromadzonych przez klientów w eurobanku, osiągając rekordowy poziom 7,7 mld zł. eurobank umocnił swoją pozycję na rynku kredytów konsumpcyjnych – ich saldo wzrosło do 5,8 mld zł, czyli o 7,4% r/r. Bank pozyskał w tym czasie 125 tys. nowych klientów. Zaoferował im m.in. bezpłatne konto „W pełni” oraz pożyczkę internetową. Działania eurobanku od marca 2018 r. są wspierane przez nową kampanię wizerunkową, w której kluczową rolę odgrywają… wampiry.
W czwartek 28 marca 2019 r. eurobank opublikował wyniki finansowe oraz raport z aktywności w 2018 r. Wynik na działalności bankowej w 2018 r. ukształtował się na poziomie 721,4 mln zł (717,2 mln zł w 2017 r.). Wynik netto wyniósł 103,1 mln zł (102,8 mln zł w 2017 r.).
eurobank w 2018 r. umocnił pozycję na rynku kredytów konsumpcyjnych. Ich saldo wzrosło do poziomu 5,8 mld zł (+7,4 proc. r/r). Jednocześnie saldo depozytów zgromadzonych przez klientów wzrosło do najwyższego w historii eurobanku poziomu 7,7 mld zł (+13,5 proc. r/r).
Kondycja finansowa eurobanku pozostaje bardzo dobra. Potwierdzają to wskaźniki kapitałowe, spełniające wszystkie wymogi regulacyjne: współczynnik wypłacalności w 2018 r. wzrósł do 16,12 proc. (16,01 proc. w 2017 r.), a współczynnik kapitałowy Tier 1 – do 14,18 proc. (13,61 proc. w 2017 r.).
Finanse eurobanku są regularnie badane przez analityków agencji ratingowej Fitch. W 2018 r. podnieśli oni ocenę eurobanku (Viability Rating) do „bb+” i jednocześnie utrzymali rating długoterminowy (IDR) na poziomie „A-”.
– Rezultaty osiągnięte przez eurobank w 2018 r. są satysfakcjonujące. Był to dla nas ważny rok pod względem rozwoju oferty produktowej. Odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki sprzedaży, czego dowodzą między innymi dane o wzroście poziomu salda kredytów. Bardzo cieszy nas również zaufanie, którym obdarzają nas klienci, deponując u nas swoje oszczędności – podkreśla Alexis Lacroix, prezes eurobanku.
– Cały czas dążymy do tego, by klienci mieli dostęp do naszych usług nie tylko w dużych miastach, lecz także w mniejszych miejscowościach w całej Polsce. Dlatego postawiliśmy na rozwój sieci franczyzowej, zachęcając kolejnych partnerów do współpracy – dodaje.
5 listopada 2018 r. Bank Millennium i Societe Generale podpisały umowę dotyczącą zakupu eurobanku przez Bank Millennium. Przedmiotem transakcji jest nabycie przez Bank Millennium 99,79% akcji eurobanku za cenę referencyjną wynoszącą 1,83 mld zł. Transakcja wymaga zgód nadzorców rynku.
Nowoczesne produkty w ofercie eurobanku
W 2018 r. eurobank kontynuował realizację celu, którym jest oferowanie prostych i nowoczesnych rozwiązań dla klientów indywidualnych. Wśród nowych propozycji znalazły się m.in. pożyczka internetowa i bezpłatne konto „W pełni”. Użytkownicy bankowości mobilnej dostali również nowe funkcjonalności.
- Pożyczka internetowa została wprowadzona na rynek w kwietniu 2018 r. eurobank zaproponował w ten sposób alternatywę dla kredytów konsumenckich online oferowanych przez firmy pożyczkowe. Pożyczka jest w pełni digitalowa – od momentu złożenia przez klienta wniosku internetowego do udostępnienia mu środków na koncie mija 15 min. eurobank rozwija ofertę pożyczki internetowej – w tym celu nawiązuje współpracę z partnerami wspierającymi w dotarciu do nowych grup klientów. Od lutego 2019 r. ofertę pożyczki internetowej eurobanku widzą m.in. użytkownicy serwisu sprzedajemy.pl, zainteresowani kupnem pojazdu.
- Konto „W pełni” w sierpniu 2018 r. zastąpiło w ofercie eurobanku dostępne wcześniej rachunki w ramach pakietów „Na co dzień”, „Active” oraz „Prestige”. Nowe konto jest całkowicie bezpłatne, bez żadnych dodatkowych warunków. Posiadacze konta „W pełni” zyskali dostęp do dodatkowych propozycji, w tym programu „Codziennie zyskuję” – w jego ramach eurobank zwraca 5 proc. (max. 60 zł miesięcznie) wydatków bezgotówkowych na rozrywkę, podróże, sport lub rekreację.
- Aplikacja mobilna „eurobank mobile 2.0” w 2018 r. została wzbogacona o nowe funkcjonalności. Jej użytkownicy dostali możliwość zatwierdzania transakcji wykonywanych w serwisie eurobank online za pośrednictwem mobilnej autoryzacji – ta nowoczesna metoda potwierdzania transakcji to alternatywa dla haseł sms i tokena GSM.
Wzrost liczby nowych klientów. Wysokie oceny jakości obsługi
W 2018 r. do eurobanku dołączyło 125 tys. nowych klientów. Obok rozwoju oferty produktowej eurobank niezmiennie stawiał na poprawę jakości ich obsługi. Efektem tych działań są wysokie noty wystawiane eurobankowi przez klientów: 95 proc. z nich wysoko ocenia wizytę w oddziale, 86 proc. – obsługę na infolinii (wskaźniki oznaczają odsetek ocen 4 i 5 w pięciostopniowej skali).
eurobank wdrożył platformę do obsługi klientów w kanałach zdalnych. Rozwiązanie pozwala szybciej obsługiwać klientów – np. dzięki przeniesieniu usługi odblokowania dostępu do bankowości internetowej do kanału automatycznej obsługi IVR ta czynność zajmie 1 min. zamiast dotychczasowych 3 min. Został również skrócony czas oczekiwania klienta na automatyczną informację o kwocie środków dostępnych na jego koncie.
Wysoka jakość obsługi klientów zarówno w placówkach, jak i w kanałach zdalnych ponownie została doceniona przez ekspertów z portalu MojeBankowanie.pl. W rankingu „Instytucja Roku 2018” eurobank znalazł się w gronie trzech banków, które zostały wyróżnione jednocześnie w obu kategoriach.
„Na codzienne i niecodzienne sprawy”. Nowa kampania wizerunkowa eurobanku
Działania eurobanku w 2018 r. były wspierane przez nową platformę komunikacyjną – eurobank pokazuje w niej, że jest instytucją, która potrafi sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów. Wykorzystuje przy tym hasło: „Na codzienne i niecodzienne sprawy”.
Bohaterami nowej kampanii zostały trzy postaci wampirów. Felix, Vlad i Maciek prowadzą widzów przez propozycje, które eurobank ma dla klientów. Kampania wyróżnia się humorystycznym przekazem, co sprawia, że jest lepiej rozpoznawalna wśród przekazów reklamowych.
W nowej platformie komunikacyjnej Piotr Adamczyk pozostaje reklamową twarzą eurobanku. Jego zadaniem jest dodawanie przekazom powagi – łączy on świat potrzeb wampirów ze światem finansowych rozwiązań eurobanku.
Pracownicy eurobanku wspierają cele społeczne
W 2018 r. eurobank kontynuował dwie kluczowe akcje z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu: Our People Round The World oraz #BezSmogu.
- W ramach akcji Our People Round The World pracownicy eurobanku pokonują dystans, uprawiając dyscypliny sportowe związane z przemieszczaniem się, a eurobank płaci 1 zł za każdy kilometr. W 2018 r. akcja została przeprowadzona po raz drugi. Jej efekt to 100 tys. zł przekazanych na cele charytatywne. Tę kwotę podzieliły między sobą Fundacja Mam Marzenie pomagająca chorym dzieciom oraz wrocławskie Schronisko dla Bezdomnych Zwierząt.
- Dzięki drugiej edycji kampanii #BezSmogu stan powietrza mierzy już 100 czujników smogu, zamontowanych na placówkach eurobanku w całej Polsce. Odczyty można na bieżąco śledzić na stronie airly.eu/map/pl oraz w aplikacjach Airly dostępnych dla systemów Android oraz iOS.