Rekordowe zyski roczne Grupy IMS, pierwszy raz w historii osiągnięty 8-cyfrowy zysk netto. Wyraźny wzrost rentowności dzięki zwiększeniu bazy abonamentowej w segmencie premium oraz konsekwentnej dyscyplinie kosztowej.
Wybrane szacunkowe skonsolidowane dane finansowe Grupy IMS bez spółek projektu Closer Music:
|
2023
|
2024*
|
|
|
mln PLN
|
mln PLN
|
Zmiana rdr
|
Przychody
|
63,1
|
63,5
|
+1%
|
EBITDA
|
17,4
|
21,5
|
+23%
|
Rentowność EBITDA
|
27,6%
|
33,9%
|
+6,3 pp
|
Zysk operacyjny
|
11,6
|
16,5
|
+42%
|
Rentowność EBIT
|
18,4%
|
26,0%
|
+7,6 pp
|
Zysk netto**
|
7,5
|
12,3
|
+64%
|
Rentowność netto
|
11,9%
|
19,3%
|
+7,4 pp
|
*wstępne szacunkowe dane finansowe zgodnie z RB nr 2/2025 z dn. 13.03.2025;
** zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej
Grupa IMS (GPW: IMS), lider polskiego rynku marketingu sensorycznego, opublikowała wstępne, szacunkowe rezultaty za rok 2024. Potwierdzają one umacnianie wiodącej pozycji rynkowej i długoterminowy trend rozwoju bazy obsługiwanych lokalizacji abonamentowych. Skonsolidowany zysk operacyjny z wyłączeniem startupowego projektu Closer Music wzrósł szacunkowo o 42% wobec rezultatu roku 2023, do 16,5 mln zł, a analogiczny zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej był szacunkowo wyższy aż o 64% rok do roku (12,3 mln zł). Wyraźnie wzrosły też poziomy rentowności, dzięki czemu marża EBITDA zbliżyła się do 34% (+6 pkt. proc.), a marża netto przekroczyła 19% (+7 pkt. proc.).
– Pozyskaliśmy w roku 2024 blisko 3 tys. nowych lokalizacji abonamentowych, głównie w segmencie premium. Dbaliśmy również o dyscyplinę kosztową. Zanotowaliśmy najwyższe zyski w naszej historii i mamy ambicje osiągać kolejne rekordy – komentuje Piotr Bielawski, Wiceprezes Zarządu IMS S.A.
– Patrząc na zeszły rok, czujemy niedosyt w segmencie usług reklamowych, choć już druga połowa zeszłego roku była wyraźnie lepsza, a pozytywne trendy w tym obszarze obserwujemy również w bieżącym roku – dodaje.