środa, 29 stycznia, 2025

Grupa Żabka po 2024 r.: wstępne wyniki sprzedażowe i operacyjne zgodne z założeniami

  • Wzrost sprzedaży do klienta końcowego w 2024 r. o 20%, dzięki wzrostowi sprzedaży porównywalnej (LFL) i rozbudowie sieci.
  • Zgodnie z wstępnymi wynikami, Grupa Żabka osiągnęła w 2024 roku wzrost skonsolidowanej sprzedaży do klienta końcowego o 20%, do 27 281 mln zł. Wpływ na zwiększenie wyników sprzedażowych miały przede wszystkim wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) o 8,3%, jak i ekspansja sieci sklepów, których Grupa otworzyła w 2024 roku 1 166.
  • W samym czwartym kwartale Grupa Żabka odnotowała sprzedaż do klienta końcowego na poziomie 6 889 mln zł (+ 18% względem czwartego kwartału 2023 r.) oraz przyspieszenie wzrostu sprzedaży porównywalnej (LFL) o 1,1 p.p. względem kwartału trzeciego do poziomu 7,1%.
  • Rok 2024 Grupa Żabka zakończyła siecią 11 069 sklepów, w tym 60 zlokalizowanymi w Rumunii.

Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka, komentuje:

Wstępne wyniki sprzedażowe za 2024 rok potwierdzają, że zgodnie z planem realizujemy założenia zaprezentowane inwestorom podczas IPO. Pozytywnie oceniamy obecną sytuację rynkową i możliwości zakupowe klientów formatu convenience, co pozwala nam kontynuować realizację przyjętej strategii. Jako Grupa Żabka efektywnie wykorzystujemy sprzyjające megatrendy konsumenckie, sukcesywnie zwiększając skalę naszej działalności. Na koniec roku nasza sieć liczyła ponad 11 tysięcy sklepów Żabka, zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami otworzyliśmy również ponad 1100 placówek. Dostrzegamy znaczący potencjał do dalszego rozwoju, co pozwala nam z optymizmem patrzeć na 2025 rok.

Dobry czwarty kwartał i cały 2024 rok

W 2024 r. sprzedaż do klienta końcowego zwiększyła się o 20%. Wzrost sprzedaży porównywalnej za cały rok 2024 osiągnął poziom 8,3%, nieznacznie powyżej środka przewidywanego przedziału (7,5–9,0%) i był napędzany zrównoważonym wzrostem wolumenów oraz wartości koszyka na przestrzeni 2024 roku.

W czwartym kwartale 2024 r. Grupa Żabka odnotowała wzrost sprzedaży do klienta końcowego o 18% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku, co było efektem połączenia wzrostu organicznego i rozbudowy sieci sklepów. Ostatni kwartał roku przyniósł dalszy wzrost sprzedaży porównywalnej sklepów Żabka Polska, który osiągnął 7.1% i był o 1,1 p.p. wyższy niż w trzecim kwartale 2024.  Czynnikami wspierającymi wzrost były m. in. wdrożenie formatu Żabka Café 2.0 w 8 275 punktach (na koniec września 2024 r. było to: 6 918 punktów) oraz zróżnicowana oferta produktowa.

Dalszy rozwój stacjonarnej sieci sprzedaży

W 2024 r. Grupa Żabka otworzyła 1 166 nowych sklepów, z czego 60 w Rumunii, tym samym powiększając swoją sieć do 11 069 punktów sprzedaży na 31 grudnia 2024 r. W czwartym kwartale Grupa otworzyła 169 nowych sklepów.

Oczekiwana poprawa marży

Grupa Żabka oczekuje, że skonsolidowana skorygowana marża EBITDA za czwarty kwartał 2024 r. osiągnie wielkość zbliżoną do odnotowanej w analogicznym okresie 2023 r. W związku z tym Grupa podtrzymuje oczekiwania komunikowane przy okazji IPO, zakładające poprawę marży na poziomie bliskim górnej granicy docelowego przedziału 12–13% w perspektywie średnioterminowej. Grupa spodziewa się także przyspieszenia wzrostu skonsolidowanej skorygowanej marży EBITDA w całym 2024 r. dzięki stabilizacji kosztów energii oraz rosnącym efektom skali.Podsumowanie wstępnych wyników za 4Q2024 i 2024 rok

2024 2023 4Q 2024 4Q 2023
Skonsolidowana sprzedaż do klienta końcowego, w mln PLN (1) (dane niebadane), w tym:

Żabka Polska (w mln PLN)

      Nowe Silniki Rozwoju (w mln PLN)

 

27 281

 

26 167

1 114

 

22 775

 

22 305
470

 

6 889

 

6 564

325

 

5 833

 

5 712

121

Wzrost sprzedaży porównywalnej (LFL) 8,3% 10,8% 7,1% 10,6%
Nowo uruchomione sklepy 1 166 1 100 169 138
Liczba sklepów na koniec okresu

w tym Rumunia

11 069

60

10 014
  • Sprzedaż realizowana przez sklepy działające pod szyldem Żabka, a także przez tzw. Nowe Silniki Rozwoju. Wielkość ta nie jest tożsama z przychodami ze sprzedaży Spółki.
Autor
  • Od prawie dwóch dekad wspieramy naszych czytelników w lepszym rozumieniu świata biznesu i gospodarki. Tworzymy treści, które łączą solidne analizy z praktycznymi wskazówkami, pomagając w podejmowaniu trafnych decyzji. Nasz zespół to ludzie z pasją do odkrywania nowych trendów, śledzenia zmian na rynkach i dzielenia się wiedzą, która inspiruje do działania.

Popularne w tym tygodniu

Polski rynek nieruchomości komercyjnych w 2024 roku: imponujący wzrost inwestycji o 136%

W 2024 roku na rynku inwestycyjnym nieruchomości komercyjnych w...

Etykieta logistyczna – klucz do sprawnego zarządzania łańcuchem dostaw

Etykieta logistyczna GS1 to kluczowy element w globalnym łańcuchu...

Wszystko, co musisz wiedzieć o tuszach do drukarek przed zakupem

Planujesz zakup tuszu do drukarki, ale nie wiesz, który...

Kurs dolara blisko 4 zł. Trump rozbudza chęć do ryzyka na rynkach

Kurs EUR/USD łamie kolejne opory i próbuje budować coś...

Podobne tematy

Zmiana struktury w Biurze Reklamy Polska Press Grupy

1 marca br. Witold Trzciński obejmie stanowisko dyrektora Centralnego...

Polska wśród krajów najbardziej narażonych na dezinformację

Polska doświadczyła 1,443 przypadków kampanii dezinformacyjnych w ciągu ostatnich...

Develia nabywa grunt we Wrocławiu od Puro Hotels za 40,6 mln zł

Develia kupiła grunt przy pl. Orląt Lwowskich we Wrocławiu....

Projekt ustawy o FSDN: jakie zmiany czekają polskich rolników?

29 stycznia 2025 r. w porządku obrad Rady Ministrów...

Zaledwie 30 proc. strat spowodowanych klęskami żywiołowymi w Polsce pokryło ubezpieczenie

Globalne klęski żywiołowe spowodowały w ubiegłym roku straty...

Nearshoring i reshoring zadecydują o podziale rynku pracy?

Procesy nearshoringu i reshoringu coraz wyraźniej wybrzmiewają na tle...
00:02:03

Zmiany w Radzie Dialogu Społecznego: czy konsolidacja pracodawców jest konieczna?

Rada Dialogu Społecznego (RDS) jest najważniejszą instytucją krajowego dialogu...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version