środa, 29 czerwca, 2022
BEZPIECZEŃSTWOHakerzy najchętniej podszywają się pod Microsoft, DHL oraz LinkedIn

Hakerzy najchętniej podszywają się pod Microsoft, DHL oraz LinkedIn

-

tłumaczenia biuro tłumaczeń 123tlumacz.pl

Hakerzy najchętniej podszywają się pod Microsoft, DHL oraz LinkedIn

Microsoft oraz DHL wciąż wśród najpopularniejszych marek wykorzystywanych przez hakerów. Trzecia pozycja w 2020 roku przypadła LinkedInowi – ujawnia najnowszy Brand Phishing Report przygotowany przez firmę Check Point. To zestawienie światowych marek, które najczęściej używane są przez cyberprzestępców do kradzieży danych osobowych lub danych uwierzytelniających płatności.

W 4 kwartale 2020 roku Microsoft ponownie był najczęściej wykorzystywaną marką w atakach cyberprzestępczych. 43% wszystkich prób phishingu z wykorzystaniem popularnych marek dotyczyło właśnie giganta technologicznego z Redmond. To wzrost o 19% w porównaniu do wcześniejszego kwartału 2020 r. Firma kurierska DHL utrzymała swoją pozycję będąc drugą marką w zestawieniu, z 18% udziałem we wszystkich próbach tego typu phishingu.

Hakerzy najchętniej wyłudzają informacje podszywając się pod firmy technologiczne, kurierskie oraz sprzedaży detalicznej.

W czwartym kwartale 2020 r. przestępcy zintensyfikowali próby kradzieży danych osobowych, podszywając się pod wiodące marki. Nasze dane jasno pokazują, jak zmieniają się taktyki phishingu, aby zwiększyć swoje szanse na sukces – powiedziała Maya Horowitz, dyrektor ds. analizy zagrożeń i badań w dziale produktów firmy Check Point – Jak zawsze, zachęcamy użytkowników do zachowania ostrożności przy ujawnianiu danych osobowych i poświadczeń do aplikacji biznesowych oraz do dwukrotnego zastanowienia się przed otwarciem załączników lub łączy do wiadomości e-mail, zwłaszcza e-maili, do których przypisuje się firmy, takie jak Microsoft lub Google – dodaje.

W atakach phishingowych cyberprzestępcy próbują imitować oficjalną witrynę internetową znanej marki, używając podobnej nazwy domeny lub adresu URL oraz łudząco podobnego projektu witryny internetowej. Link do fałszywej strony internetowej może zostać wysłany do wybranych osób pocztą elektroniczną lub SMS-em. Użytkownik może zostać też przekierowany na taką stronę podczas przeglądania sieci lub za pomocą fałszywych aplikacji mobilnych. Warto zwrócić uwagę, że złośliwa witryna często zawiera formularz mający na celu kradzież danych logowania użytkowników, szczegółów płatności lub innych danych osobowych.

Czołowe marki phishingowe Q4 2020 wykres

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

Historia cyberprzestępczości

0
Pojęcie „wirusa komputerowego” znane jest obecnie większości osób na świecie, włącznie z dziećmi. Zwykle kojarzy się ono z czymś destrukcyjnym dla sprzętu, danych i usług, na których wszyscy polegamy. Wirusy komputerowe, podobnie jak ich...
e-commerce

Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

0
W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały na szczególnie atrakcyjne. Tegoroczne zimowe wyprzedaże to jednak ostatnie, kiedy...

Wzrost mediany maksymalnych zarobków w IT o 9,5 proc. do 18,4 tys. zł netto...

0
No Fluff Jobs – jedyny portal z ogłoszeniami IT dostępny w 6 krajach i 8 wersjach językowych – podsumowuje ubiegły rok w branży. Z przygotowanego przez firmę raportu „Rynek pracy IT w Polsce w...