sobota, 16 stycznia, 2021
BEZPIECZEŃSTWO Hakerzy podszywają się pod kurierów dostaw zamówień Online i kradną nasze dane...

Hakerzy podszywają się pod kurierów dostaw zamówień Online i kradną nasze dane – alarmują eksperci firmy Check Point

-

Hakerzy podszywają się pod kurierów dostaw zamówień Online i kradną nasze dane – alarmują eksperci firmy Check Point

Hakerzy podszywają się pod kurierów firm Amazon, DHL i FedEx wysyłając e-maile na temat przesyłek. W ten sposób chcą zmusić internautów do ujawnienia ich danych finansowych i osobowych – ostrzegają analitycy Check Pointa. W okresie wyprzedaży Black Friday i Cyber Monday tego typu oszustwa wzrosły o 440 proc.

Osoby korzystające z wyprzedaży Black Friday i Cyber Monday, a także zamawiające prezenty świąteczne powinni mieć się na baczności – eksperci bezpieczeństwa cybernetycznego z Check Point ostrzegają przed gwałtownym wzrostem liczby kampanii phishingowych, w których hakerzy podszywają się pod zaufanych dostawców, takich jak Amazon, DHL czy FedEx.

Z danych przedstawionych przez firmę Check Point wynika, że w listopadzie w ujęciu globalnym nastąpił aż 440% wzrost liczby e-maili phishingowych związanych z wysyłką paczek. Przeszło połowa maili (56%) podszywała się pod monity firmy DHL, globalnego lidera branży kurierskiej. Kolejnymi firmami, których wizerunek wykorzystywali hakerzy były Amazon (37%), oraz FedEx (7%).

W Europie liczba tego typu kampanii była 4-krotnie wyższa niż w październiku, natomiast wizerunek DHL był jeszcze mocniej wykorzystywany – ponad ¾ phishingu związanego z komunikatami o paczkach wykorzystywało znaki firmowe niemieckiej firmy logistycznej.

Hakerzy próbują wykorzystać każdą nadarzającą się okazję, by zwiększyć swoje zyski. Doskonałym tego przykładem jest drastyczny wzrost kampanii phishingowych wykorzystujących motywy zakupowe w okresie przedświątecznych wyprzedaży – mówi Wojciech Głażewski, country manager firmy Check Point w Polsce. – Powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na maile, w których proszeni jesteśmy o podanie lub potwierdzenie naszych danych. Nawet autentycznie wyglądający komunikat o przesyłce może być skrupulatnie przygotowaną akcją cyberprzestępczą.

Dystrybucja e-maili mających za cel nakłonienie odbiorców do ujawnienia swoich danych osobowych nie bez powodu zbiega się w czasie z wyprzedażami Black Friday oraz Cyber Monday. Przełom listopada i grudnia to moment, w którym internauci szczególnie chętnie dokonują zakupów online, nie tylko z okazji zbliżających się świąt bożonarodzeniowych. Szacuje się, że podczas tegorocznej gorączki Black Friday w samych Stanach Zjednoczonych, klienci wydali ok. 9 miliardów dolarów na zakupy online, czyli aż o 21,6% więcej niż w roku ubiegłym! Wszystko wskazuje na to, że również w Polsce padną rekordy. W drugim kwartale br. Polacy za pomocą kart płatniczych wydali na zakupy internetowe blisko 5 mld złotych, co zwiastuje jeszcze wyższe sumy w ostatnim kwartale roku.

Hakerzy podszywają się pod kurierów dostaw zamówień Online i kradną nasze dane

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

POLECAMY

Deloitte

Deloitte: Rok 2021 przyniesie zwiększoną aktywność na rynku private equity

0
Mimo, że rynek private equity (PE) w Europie Środkowej odczuł wpływ pandemii i wywołanego nią spowolnienia, przedstawiciele funduszy wykazują dziś znacznie większy optymizm niż w pierwszej połowie 2020 r. Jak wynika z raportu firmy...
polska unia europejska

Jaka przyszłość czeka Unię Europejską i Polskę?

0
Michał Perzyński/Instytut Jagielloński: Jak Pana zdaniem będą wyglądać stosunki Unii Europejskiej ze Stanami Zjednoczonymi po zaprzysiężeniu Joe Bidena na prezydenta? Bogusław Sonik: Myślę, że przede wszystkim zmieni się jedno – będą mieli do siebie zaufanie...
Tayyip Erdoğan

Co myśli Turcja? Ciągłość i zmiana w polityce zagranicznej

0
Michał Perzyński/Instytut Jagielloński: dlaczego Turcja w ostatnich latach prowadzi tak asertywną politykę zagraniczną pomimo bycia członkiem NATO? Karol Wasilewski: podstawą do zrozumienia asertywnej polityki jest poznanie szerszego myślenia Turcji o świecie, bo właśnie to najlepiej tłumaczy,...