Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
Redakcja -
Prognozy na 2024 r. i kilka kolejnych lat mówią o rosnącej wartości rynku usług logistycznych realizowanych na rzecz e‑handlu. Obecnie trwa walka o światowe...
Polacy niechętnie kupują w zagranicznych e-sklepach. Tylko co trzeci badany decyduje się na takie zakupy
Redakcja -
Co trzeci Polak spośród regularnie kupujących online dokonuje zakupów w zagranicznych e-sklepach. Tak wynika z najnowszego badania. Nieco ponad 10% ankietowanych robi to nieustannie,...
Allegro rusza na podbój Europy. Cieszą się słowaccy klienci, a polski e-handel chce zysków
Redakcja -
Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że już pod koniec lutego ma wystartować słowacka wersja Allegro. Największy polski marketplace chce tym samym zdobyć kolejny zagraniczny –...
Sprzedaż detaliczna w styczniu 2024 r.: spadki w sklepach stacjonarnych, wzrosty online
Redakcja -
Według najnowszych danych GUS w styczniu 2024 r. w porównaniu z grudniem 2023 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 19,5%. Jednocześnie (ujęcie rok do...
Sklepy internetowe wciąż są na bakier z dyr. Omnibus
Redakcja -
Choć już od ponad roku funkcjonuje dyrektywa Omnibus, zjawisko oszukiwania klientów na promocjach nadal może obejmować nawet 10-15% e-handlu. Głównie dotyczy to małych i...
Ponad 34% managerów ds. zakupów pozytywnie ocenia automatyzację zakupów w swoich firmach
Redakcja -
Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Marketplanet „Technologiczna Transformacja Zakupów B2B. Strategie i wnioski dla polskiego rynku”, ponad 34 proc. managerów ds. zakupów...
E-commerce w 2024 roku: sztuczna inteligencja, wielokanałowość i nowe wyzwania
Redakcja -
Ubiegły rok stanowił dla branży e-commerce wielopłaszczyznowe wyzwanie, ale również szansę na usystematyzowanie podejmowanych działań. Gwałtowne wzrosty zakupów online wywołane przez pandemię pozwoliły rynkowi...
Jak AI zmieni e-commerce? Trendy w 2024 roku
Redakcja -
Inteligentne wyszukiwarki, silniki rekomendacji, optymalizacja cen, wirtualni asystenci – to tylko kilka funkcjonalności, które dzięki wykorzystaniu AI będą jeszcze skuteczniej wspierać e-commerce w 2024...
TEMU podbija polski rynek e-commerce. Czy to tylko chwilowa moda?
Redakcja -
W świetle grudniowego raportu Mediapanelu, który rzucił nowe światło na dynamikę rynku e-commerce w Polsce, na uwagę zasługuje sukces platformy Temu. Mimo że Allegro...
Zmiany prawne w handlu transgranicznym. Które z nich obejmą polski e-commerce w 2024 roku?
Redakcja -
CESOP, dyrektywa DAC7 czy też SUP – to jedne z najważniejszych zmian prawnych, do których będą musieli się dostosować e-sprzedawcy. Jakie przepisy dotyczące handlu...
Polacy nie wierzą e-sklepom. Blisko 70 proc. sprawdza autentyczność rabatów
Redakcja -
Z najnowszego badania wynika, że 69,8% konsumentów sprawdza, jaka faktycznie była najniższa cena danego towaru w konkretnym e-sklepie w ostatnich 30 dniach. Natomiast 22,4%...
E-commerce: łatwiej zacząć niż przetrwać
Redakcja -
Z jednej strony e-commerce rośnie w Polsce najszybciej w Europie, do naszego kraju wchodzą kolejni wielcy gracze, a w zeszłym roku zrobiliśmy zakupy za...
GUS o handlu i e-handlu w grudniu 2023 r. – eksperci komentują
Redakcja -
Wdług najnowszych danych GUS w grudniu 2023 r. w porównaniu z listopadem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...
Trendy w e-commerce w 2024 roku: co czeka klientów i sklepy internetowe?
Redakcja -
W minionym roku e-commerce stał się nie tylko sposobem dokonywania zakupów, ale również platformą innowacji, adaptacji i szybkiej reakcji na zmieniający się świat. W...
Trendy marketingowe w 2024 roku: Hiperpersonalizacja, rozszerzona rzeczywistość, sztuczna inteligencja i ekologia
Redakcja -
Rok temu niewiele osób przewidywało, że znaczenie sztucznej inteligencji wzrośnie aż tak gwałtownie, a przecież znajdujemy się dopiero na początku tej drogi. W 2024...
Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, cyfrowe portfele jak Apple Pay i sprzedaż na TikToku
Redakcja -
W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost zakupów dokonywanych pod wpływem...
Retencja, mobile-first, commerce media – trendy e-commerce na 2024 r.
Redakcja -
Wartość polskiego rynku szacuje się na ok. 120 mld zł. I choć w 2023 r. krajowy i światowy e-commerce mierzyć musiał się z szeregiem...
5 trendów w e-commerce, które zdefiniowały 2023 r. | raport PayPal
Redakcja -
Po pięciu latach od tego, co okazało się fundamentalną transformacją krajobrazu e-commerce, nawyki konsumenckie wciąż ulegają zmianie. W tym roku konsumenci z jednej strony...
Wyprzedaże tracą na atrakcyjności. Polacy szukają okazji cały rok
Redakcja -
Okres poświąteczny tradycyjnie kojarzy się z wyprzedażami. Sklepy na witrynach kuszą promocjami i specjalnymi ofertami na zakup kolekcji jesienno-zimowych, a informacje o czyszczeniu magazynów...
E-commerce w Polsce w 2023 roku: debiuty i rozczarowania
Redakcja -
Dla sektora e-commerce w Polsce rok 2023 rozpoczął się od dość zaskakującej informacji o tym, że Shopee kończy działalność na naszym rynku. W połowie...
GUS o handlu i e-handlu w listopadzie 2023 – eksperci komentują
Redakcja -
Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2023 r. w porównaniu z październikiem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 27,2%). Udział sprzedaży...
Wigilia w domu i prezenty online – tak będą wyglądać święta 2023 r.
Redakcja -
Święta Bożego Narodzenia tuż tuż , ale coroczny zakupowy szał dla wielu rozpoczął się ponad miesiąc temu. Badania przeprowadzone przez PAYBACK Polska pokazują, że...
E-commerce w 2024 roku: personalizacja, sztuczna inteligencja i efektywność
Redakcja -
Dominacja sztucznej inteligencji, dostosowanie doznań do potrzeb konsumentów, dopasowanie e-sklepów do zakupów w sieci czy też ekspansja zagraniczna. To kilka tendencji, które będą dominować...
Jak sprzedawać kosmetyki online w Polsce? Jędrzej Karasek z Primavera Parfum Group
Redakcja -
Już co dziesiąty kosmetyk sprzedaje się w Polsce drogą internetową, a procent ten będzie rósł. W święta w handlu dominują głównie zapachy i produkty...
E-commerce napędza rozwój magazynów w Polsce
Redakcja -
Grudniowa bieganina sprzyja robieniu zakupów przez internet. Chcemy szybko i sprawnie, bo w okresie przedświątecznym liczy się przede wszystkim czas. Jeszcze kilka lat temu...
Merchandising – kluczowe podejście do prezentacji produktów i stymulowania sprzedaży
Redakcja -
Zastanawiasz się, Co to jest merchandising? To strategia handlowa, która wykracza poza zwykłą sprzedaż – jest to sztuka i nauka wpływania na decyzje zakupowe...
69 proc. Polaków przyznaje, że podwyżki cen wpłyną na ich świąteczne wydatki
Redakcja -
33 proc. polskich respondentów martwi się o swoje wydatki w trakcie świąt.
Polacy i Finowie to jedyne nacje, które w czasie świąt najwięcej...
Świąteczne zakupy spożywcze Polaków w 2023 roku
Redakcja -
Polacy jak zwykle odłożą przedświąteczne zakupy spożywcze na ostatnią chwilę. Blisko 33% zrobi je tydzień przed Bożym Narodzeniem. To więcej niż rok temu. Do...
Sztuczna inteligencja zmieni obraz handlu w 2024 roku
Redakcja -
Zgodnie z wynikami najnowszego Barometru Retail firmy doradczo-technologicznej Future Mind, eksperci sektora handlowego zgodnie uznali politykę cenową, dostępność produktów online oraz dostępność aplikacji mobilnej...
Platforma hurtowa B2B – kluczowe funkcjonalności jakie powinna zawierać
Redakcja -
W świecie biznesu, gdzie szybkość i efektywność są kluczowymi czynnikami sukcesu, platformy hurtowe B2B stają się podstawowym narzędziem dla firm. Zapewniają one nie tylko...
NEONET z wnioskiem o restrukturyzację. Jak wygląda sytuacja całej branży?
Redakcja -
Po tym jak w ubiegły piątek media obiegła zaskakująca informacja o rozpoczęciu postępowania restrukturyzacyjnego przez znaną w kraju sieć sklepów z RTV i AGD,...
Raport: E-handel w Polsce w okresie Black Friday i Cyber Monday 2023
Redakcja -
Szaleństwo zakupów w ostatnich dniach listopada ogarnia polski internet. Efekt Black Friday i Cyber Monday nie jest może w Polsce tak silny, jak choćby w...
Black Friday – średnia wysokość przeceny sięgnęła 31%. Piątek ze sprzedażą większą o 24% r/r
Redakcja -
Salesforce przygotował podsumowanie Black Friday oparte na globalnych danych zakupowych zebranych od ponad 1,5 miliarda konsumentów. Jak wyglądał Black Friday w liczbach? Okazuje się,...
Zwierzęta w miejscu pracy to coraz bardziej popularne zjawisko
Redakcja -
W prawie co 5. gospodarstwie domowym mieszka jakiś pupil, najczęściej pies, kot lub ptak. 43% internautów rozważa w najbliższej przyszłości posiadanie (zakup lub adopcję)...
Już prawie 44 proc. polskich MŚP z sektora handlowo-usługowego sprzedaje swoje usługi online
Redakcja -
Coraz więcej przedsiębiorców z branży handlowo-usługowej zaczyna interesować się sprzedażą w internecie. Prawie 44 proc. ankietowanych oferuje już swoje usługi online. Ponad połowa respondentów jednak...
Wyprzedaże nie pozbawiają nas rozsądku. Połowa Polaków w Black Week robi tylko zaplanowane zakupy
Redakcja -
Wbrew obiegowym opiniom Polacy rozsądnie korzystają z promocji oferowanych w ramach Black Week – pokazuje najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie VeloBank. Wynika z niego,...
Ulubione święta hackerów? Black Friday i Cyber Monday
Redakcja -
Prawie 80% Polaków i Polek planuje zakupy w nadchodzące Black Friday i Cyber Monday. Wszyscy z nich prawdopodobnie zakładają, że oszczędzą pieniądze. To szczególnie...
Black Friday i Cyber Monday: okazja czy pułapka?
Redakcja -
Czy warto kupować w Black Friday i Cyber Monday? To pytanie zadaje sobie wielu z nas, jednak czy rzeczywiście atrakcyjne oferty i promocje są...
E-commerce’owy boom sezonu
Redakcja -
Właśnie rozpoczął się najgorętszy okres w branży e-commerce obejmujący m.in. Black Friday, Cyber Monday i Święta Bożego Narodzenia. Usprawnienie procesów magazynowych, optymalizacja e-sklepu, tworzenie...
GUS o handlu i e-handlu w październiku 2023 – eksperci komentują
Redakcja -
Według najnowszych danych GUS w październiku 2023 r. w porównaniu z wrześniem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 13,4%). Udział sprzedaży...
Black (Omnibus) Friday 2023: Sprzedawcy muszą szerzej informować o cenach
Redakcja -
Choć Dyrektywa Omnibus obowiązuje w Polsce od początku tego roku, to jednak wciąż wzbudza wiele wątpliwości wśród sprzedawców. Przed nimi ważna próba w postaci...
Oczekowania klientów wobec sklepowych aplikacji rosną
Redakcja -
Według analiz Cisco App Dynamics, konsumenci planują w tym roku pobić rekord zakupów online w nadchodzących dniach.
Sklepowe aplikacje i usługi cyfrowe...
Eksperci alarmują: finansowi przestępcy przyprawią o ból głowy w Cyber Poniedziałek
Redakcja -
Nadejście sezonu zakupów świątecznych wiąże się z gwałtownym wzrostem aktywności handlowej w sieci i liczby oszustw, zwłaszcza w takie dni jak Black Friday i...
Black Friday, Cyber Monday i Mikołajki – jak sztuczki marketingowe wpływają na nasze zakupy
Redakcja -
Black Friday, Cyber Monday czy Mikołajki to czas promocji, rabatów i okazji w sklepach. Czy to rzeczywiście najlepszy czas do robienia zakupów, czy element...
Dynamiczny wzrost e-handlu w Polsce
Redakcja -
Pierwszy jesienny odczyt BaseLinker Index pokazuje, że pozycja e-commerce w polskim handlu jest coraz bardziej kluczowa. W październiku br. wartość wskaźnika mierzącego kompleksową...
85% sprzedawców detalicznych w Europie i 82% na całym świecie zmaga się z kurczącym rynkiem
Redakcja -
Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), ogłosiła dziś wyniki swojego badania 16th Annual Global Shopper Study. Dane potwierdziły, że detaliści odczuwają presję związaną z wielokanałowością,...
Sezon świąteczny rusza w listopadzie, a drugi bieg wrzuca w Czarny Piątek
Redakcja -
Świąteczna gorączka w handlu trwa przez dwa długie miesiące. Według badania na zlecenie Ware2Go duży odsetek konsumentów planuje zakupić większość prezentów już w listopadzie....
Sprzedaż online w Polsce może wzrosnąć o 15% w Dzień Singla
Redakcja -
Ubiegłoroczny Światowy Dzień Singla okazał się sukcesem dla e-commerce na całym świecie, w tym w Polsce. Pozycjonujące się w sieci marki i sprzedawcy mogą...
Shoper ogłasza nową technologię, przełomową dla polskiego rynku e-commerce
Redakcja -
Shoper zaprezentował swoją innowację, Shoper Storefront. To przełomowa technologia, która odmienia wygląd i funkcjonowanie sklepów internetowych działających na platformie Shoper. Nowe rozwiązanie ma ułatwić...
Chmura podbija branżę handlową
Redakcja -
Nowe technologie mają duży wpływ na biznes. Najważniejszym trendem jest postępująca digitalizacja wielu procesów wspierających sprzedaż. W konsekwencji coraz więcej zadań zostaje zinformatyzowanych. Widać postęp...
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
- Reklama -