środa, 29 czerwca, 2022

KATEGORIA

E-COMMERCE

- Reklama-

Logistyka e-commerce uzależniła się od pandemicznych nawyków e-konsumentów

Słabnie globalna sprzedaż i dynamika wzrostu e-commerce, jednocześnie sprzedawcy i dostawcy odziedziczyli pandemiczne nawyki klientów, które zwiększają presję na wydajność łańcucha logistycznego i podnoszą...

GUS o e-handlu w kwietniu- eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w kwietniu 2022 r. w porównaniu z marcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o...

Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie

Już co 3. Polak robi zakupy w zagranicznych e-sklepach. Prawie połowa z tej grupy (48%) w ciągu ostatnich 6 miesięcy kupiła produkt na chińskim...

Nowa funkcja Instagrama rozwinie social commerce

Dynamiczny wzrost popularności zakupów online w ciągu ostatnich dwóch lat przełożył się na rozwój technologii wspierających tę branżę, od nowych metod płatności po coraz...

Cyfrowa Polska o wynikach unijnych prac nad DMA: Branżę czekają kosztowne zmiany, jednak nie będzie to „trzęsienie ziemi”

Choć firmy branży cyfrowej będą zmuszone dokonać istotnych modyfikacji swojej działalności, zaadaptować się do nowych przepisów i odczują związane z tą koniecznością koszty, to...

Spędzamy więcej czasu w domu, kupujemy mniej gadżetów erotycznych. Co Polacy zamawiają w internecie?

W 2021 roku Polacy kupowali telefony i komputery, szukali najlepszych kaw i herbat oraz urządzali wnętrza. Czym jeszcze interesowali się konsumenci w e-sklepach w...

7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?

Dynamiczny rozwój technologii i powszechna cyfryzacja sprawiły, że o sklepach przyszłości nie mówi się już w kontekście futurystki. Są one obecne tuż za naszym...

3 trendy, które będą kształtowały branżę detaliczną w 2022 roku

Detaliści zmagają się wysoką inflacją i kosztami paliw, które przekładają się na ogólny wzrost cen towarów. Rosną również koszty zatrudnienia, a pracownika znaczenie trudniej...

Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus

W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały...

Kupujesz na Instagramie lub Facebooku? Uważaj, bo takie zakupy potrafią wpędzić w długi

„Udostępniam specjalny kod dla moich followersów: z nim kupicie AirPodsy nie za 599 zł, a za 130 zł!”. „Oddam zabawki dla dzieci za darmo,...

Trendy w marketingu e-commerce w 2022 roku

Co sprawi, że firmy będą osiągały sukces oraz jak przygotować się na kolejne zmiany w szybko ewoluującym środowisku cyfryzacji? Liferay – lider rozwiązań technologicznych...

Nie strzelać w swoje kolano – brak lockdownów wzbudza optymizm w sektorze handlowym

Jeszcze pod konieć 2021 roku, w centrach handlowych panowała radość i entuzjazm. Brak widma locdownu, wypełnione okazje typu Black Friday oraz perspektywa Świąt to...

Posiadanie sklepu internetowego już nie wystarcza. Na co zwrócić uwagę w 2022 roku, aby przyciągnąć e-klienta?

Pod koniec 2021 r. całkowita liczba paczkomatów najpopularniejszej firmy wykorzystującej tego typu usługi wyniosła 17 968, co oznacza wzrost o 62 proc. r/r. Ten wynik...

Trendy, które zdominują handel i rynek płatności w 2022 roku

Nowe zwyczaje zakupowe, które zaczęły kształtować się wiosną 2020 roku, widocznie wpisały się w krajobraz polskiego handlu detalicznego. Prym zaczęły wieść koncepty łączące elementy...

Ericsson Hot Consumer Trends: hybrydowe galerie handlowe w 2030 r.

Klienci przewidują, że w roku 2030 hybrydowe galerie handlowe będą powszechnie stosowanym rozwiązaniem Konsumenci będą mogli doświadczać relacji, interakcji oraz więzów społecznych o...

Ile w tym roku wydamy na święta?

Wkraczamy w decydujący moment wielkiej przedświątecznej gorączki. Jaki budżet przeznaczymy w tym roku na zakup produktów na wigilijny stół, ile wydamy na prezenty dla...

Branża handlowa najbardziej dotknięta przez ransomware

Branża handlowa najczęściej ze wszystkich doświadcza ataków ransomware. Według analizy ekspertów firmy Sophos, aż 44% należących do niej firm doświadczyło w ostatnim roku cyberataku,...

Polskie MŚP dopiero na początku drogi do online? Biznesowe postanowienia noworoczne

W związku ze zmianami wywołanymi pandemią, w ciągu ostatnich dwóch lat mocno nagłaśniano rosnące znaczenie obecności biznesu w sieci - ludzie otworzyli się na...

Jak nie dać się oszukać podczas świątecznych zakupów?

W ubiegłym roku aż 64 proc. polskich konsumentów zadeklarowało, że kupi online przynajmniej jeden prezent gwiazdkowy. Zakupy przez internet to nie tylko...

Dynamika rozwoju sektora e-commerce. Prognoza na 2022

Rynek e-commerce w Polsce z roku na rok notuje intensywne wzrosty, jednak dwa ostatnie lata były pod tym względem wyjątkowe. Pandemia dodatkowo przyspieszyła jego...

Czarny Piątek działa. Zaangażowanie kupujących rośnie o 37 proc., wzrosty sprzedaży nawet o 64 proc.

Popularny Black Friday, czyli Czarny Piątek oraz poprzedzające i następujące po nim dni pełne rabatów i akcji promocyjnych są opłacalne dla sklepów - tak...

Plaga fałszywych sklepów przed Black Friday

Przypadające w ostatni weekend listopada dni Black Friday oraz Cyber Monday rozpoczynają sezon na świąteczne zakupy. Od tego momentu, aż do Bożego Narodzenia, sklepy...

Na co zwracać uwagę przy zakładaniu e-sklepu

Krajowy rynek e-commerce prężnie się rozwija - według wskazań PwC w 2020 roku liczba polskich sprzedawców internetowych wyniosła 150 tysięcy, z czego 80 tysięcy...

Cyfrowy Poniedziałek symbolicznie wypiera Czarny Piątek

Według szacunków zebranych w oparciu o dane z europejskiego i północnoamerykańskiego rynku, już 82 proc. konsumentów planuje skorzystać z cyfrowych promocji w ramach Cyber...

Raport EFL: boty zdominują handel, a roboty produkcję

41% firm MŚP korzysta w swojej działalności z robotów cyfrowych, 30% z botów, a 18% z robotów przemysłowych. W perspektywie najbliższych 5 lat zdecydowanie...

Średnia siła nabywcza Europejczyka to ponad 8000 euro

W 2021 r. średnia siła nabywcza przypadająca na mieszkańca w Europie wynosi 15 055 euro. Jednak wśród 42 krajów objętych badaniem ta kwota jest...

Cyfryzacja uwalnia uśpione moce firm B2B

W USA firmy, których klientami są inne firmy już kilkanaście procent swoich produktów i usług sprzedają w internecie. Jego udział w sprzedaży rośnie w...

Zakupy w sieci coraz bardziej niebezpieczne

77% internautów kupuje online. Oznacza to wzrost w stosunku do ubiegłego roku o 4 p.p. – wynika z najnowszego badania „E-commerce w Polsce”. Co...

W tym roku obniżki na „Black Friday” i inne wyprzedaże niskie jak nigdy

Rabaty, promocje, święta. Dla konsumentów robiących zakupy w sieci to niemal synonimy. Szczególnie gdy do tej listy dodamy „Black Friday” czy „Cyber Monady”, czyli...

Black Friday doskonałą „okazją” nie tylko dla konsumentów. Złodzieje zacierają ręce, zwłaszcza na towary luksusowe

Przedświąteczna zakupowa gorączka rozpocznie się już w ostatni weekend listopada. Słynny piątek to czas bardzo aktywnego „polowania” na promocje i atrakcyjne wyprzedaże. Nie tylko...

Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom...

Sztuczna inteligencja zmieni handel i to szybciej niż nam się wydaje

Gartner przewiduje, że do 2025 roku co drugi pracownik umysłowy będzie codziennie korzystać z wirtualnego asystenta. Dla porównania w 2019 na chwilę przed cyfrowym...

Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków po lockdownach?

Choć pandemia się jeszcze nie skończyła, już dziś jesteśmy w stanie badać pierwsze skutki, które wywołała. Zarówno na poziomie międzynarodowym, jak i krajowym. Firma...

Jak wygląda rynek e-commerce u naszych sąsiadów?

Ostatni rok przyspieszył procesy digitalizacji we wszystkich dziedzinach naszego życia, zarówno pod względem prywatnym, jak i zawodowym. Dzięki temu, w spektakularnym tempie rozrósł się...

Pół sekundy do klienta – transformacja e-commerce wg ekspertów

Prowadzenie biznesu w e-commerce bez mierzenia i badania jego kluczowych elementów można porównać do chodzenia z zamkniętymi oczami. Pole bitwy o klienta jeszcze nigdy...

Black Friday sam się nie zrobi. Sprzedawcy walczą o wynik już teraz

Czy podczas Czarnego Piątku wystarczy poczekać na klienta, który sam do nas przyjdzie zwabiony magią wyprzedaży, czy może w listopadzie sprzedawca musi starać się...

Wyzwania branży e-commerce w czasach skoków zakupowych

Sklepy internetowe w Polsce w czasie lockdownów przeżyły prawdziwy szturm. Często nadwyrężył on ich możliwości technologiczne, powodując przestoje w działaniu. Czy są przygotowane na...

AliExpress otwiera hub logistyczny w pobliżu Łodzi

AliExpress, globalna platforma handlu internetowego, należąca do Alibaba Group, ogłosiła, że pierwsze samodzielne centrum logistyczne w Polsce zostało ukończone i rozpocznie działalność. Hub logistyczny powstał we współpracy z Cainiao, ramieniem logistycznym platformy....

Co piąty kupujący online spotkał się z oszustwem – prawie 70% z nich nie otrzymało zamówienia

Już 57% polskich konsumentów chętniej wybiera zakupy online zamiast wyprawy do stacjonarnego sklepu. Rosnąca popularność e-zakupów nie idzie jednak w parze ze świadomością zabezpieczeń...

Technologie i marketing w branży e-commerce – wyzwania i trendy 2021

W ostatnim czasie platformy sprzedażowe doświadczały wielu wyzwań w wykorzystaniu swojej infrastruktury technologicznej. Blisko 80 proc. sklepów internetowych dostrzegło istotne problemy w tym obszarze...

W Polsce działa już 51 tys. sklepów internetowych, jednak ¾ z nich ma problemy finansowe

W połowie września liczba e-sklepów zarejestrowanych w Polsce wyniosła 51 tys. - niemal 14 proc. więcej niż pod koniec ubiegłego roku. Jednak ¾ z...

Boom na e-commerce w Azji. Tamtejsze firmy myślą o ekspansji na Polskę?

Gospodarka azjatycka zdecydowanie stawia na e-commerce. Do Chin czy Japonii doszlusowują kraje Azji Południowo-Wschodniej, które były do tej pory w cieniu kontynentalnych liderów. Do...

Lojalni klienci są warci aż 22 razy więcej

Cenna wiadomość dla sprzedawców: wartość jednego klienta, który jest lojalny, jest równa wartości 22 klientów, którym dana marka czy sklep jest obojętna. Upside, firma specjalizująca...

Rynkowe wyzwania i trendy w e-handlu. E-commerce rośnie w siłę w zawrotnym tempie

Lockdown wywołany przez pandemię wiosną ubiegłego roku zasadniczo wzmocnił branżę e-commerce, która i tak do tego czasu notowała dynamiczne wzrosty. Społeczna izolacja stworzyła jednak...

Handel 2021: kto wciąż utrzymuje się na fali, a kto zaczął tracić?

Opracowany właśnie przez firmę Medallia – raport The Future of Retail Consumer Behavior nakreśla trendy, które kształtować będą oblicze branży retail w najbliższej przyszłości....

Nowe wyzwanie Amazona. Bez nowych magazynów nie będzie wzrostów

Amazon ogłosił nieco mniej korzystne wyniki w segmencie sprzedażowym niż można było oczekiwać. Zaowocowało to giełdowym spadkiem. O kryzysie nie ma jednak mowy. Wręcz...

Jak analityka pozwala przewidzieć zachowania klientów? Wykorzystanie danych w branży e-commerce

Rozwój analityki i wykorzystania danych to najczęściej wskazywany priorytet marketingowy wg badania Forrester „The Future of Analytics”. 6 na 10 osób wymienia go wśród...

Zakupy wakacyjne Polaków – co króluje na liście must have?

Aż 37 proc. Polaków planujących wyjazd wakacyjny zamierza w związku z tym zakupić dodatkowe ubrania – wynika z najnowszego raportu Danae stworzonego we współpracy...

E-commerce w cieniu pandemii – ewolucja czy raczej rewolucja

Pandemia okazała się dobrym środowiskiem dla rozwoju e-handlu, który w wielu sytuacjach pociągnął za sobą cyfryzację biznesu i implementację wielu nowoczesnych technologii. Odporny na...

Pakiet e-commerce szansą na rozwój polskich sklepów internetowych

Nowe zasady rozliczania VAT weszły w życie z początkiem lipca tego roku. Nowelizacja ustawy „ukróciła” tanie zakupy na platformach e-commerce spoza UE, takich jak...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -