Rozwiązania z metaverse zmieniają półki sklepowe
Redakcja -
Tysiące zamykanych sklepów stacjonarnych może przywołać pytanie: „To gdzie właściwie będziemy kupować niezbędne produkty”? Coraz częstszą odpowiedzią jest internet. Rozwiązania i sposoby sprzedaży, które...
Jak sztuczna inteligencja zmieni e-zakupy w 2023 r.
Redakcja -
Handel konwersacyjny napędzany przez AI to obecnie najsilniejsze paliwo rozwoju e-commerce, dzięki któremu firmy mają zapewnioną bardziej efektywną i spersonalizowaną obsługą klienta. W efekcie,...
Czy polski rynek „dark store” jest zagrożony?
Redakcja -
Po ostatnich latach rozkwitu, nad rynkiem “dark store’ów”, zebrały się ciemne chmury - najpierw w Amsterdamie, a teraz w Barcelonie władze wprowadziły zakaz lokowania...
ZPPHiU: Galerie handlowe to nie jest omnichannel
Redakcja -
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) analizuje wielokanałową sprzedaż, realizowaną przez marki mające stacjonarne placówki w centrach handlowych. Większość z nich prowadzi bardzo...
Aplikacje mobilne szansą dla e-commerce w 2023 roku
Redakcja -
Zdaniem ekspertów z agencji marketingu mobilnego Spicy Mobile, firmy rozwijające sprzedaż w internecie powinny zwrócić się w tym roku w stronę aplikacji mobilnych, które...
Podsumowanie roku w e-commerce i prognoza na 2023 r.
Redakcja -
W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych...
Jak przygotować się na omniklientów? – zmiany zachowań konsumentów a sprzedaż detaliczna
Redakcja -
Ostatnie lata bezdyskusyjnie wpłynęły na zachowania konsumenckie. Zmiany behawioralne podczas pandemii zaszły w wielu obszarach naszego życia. Inaczej pracujemy, komunikujemy się, uczymy. Teraz natomiast...
Dyrektywa Omnibus w praktyce
Redakcja -
Wraz z początkiem roku weszły w życie nowe przepisy implementujące dyrektywę Omnibus. W sieci pojawiły się już pierwsze informacje o promocjach, w których cena...
Allegro nagradza sprzedawców z zarejestrowanym znakiem towarowym
Redakcja -
Planujesz założyć konto biznesowe na Allegro? Chcesz zacząć z wysokiego C i szybko uzyskać tytuł Oficjalnego Sklepu? W takim razie zacznij od rejestracji znaku...
Mamy za sobą rok stabilnego rozwoju e-commerce. Czy 2023 będzie podobny?
Redakcja -
Eksperci z branży e-commerce podsumowują miniony rok i mówią, jakie będą trendy w 2023 r.
Paweł Szukalski, członek zarządu Comperia.pl SA, odpowiedzialny za rozwój Comfino...
Sprzątanie, a może naprawa pralki, Internetowy rynek domowych usług na żądanie wart miliardy
Redakcja -
W ostatnich latach można zauważyć duże wzrosty zainteresowania tzw. drobnymi usługami dla domu. Coraz częściej zlecający szukają fachowców przez internet, co potwierdzają same platformy...
Rosną długi e-sklepów
Redakcja -
Przeterminowane zaległości sklepów internetowych wobec dostawców czy finansujących je banków i instytucji leasingowych nie prezentują się najlepiej, nawet mimo boomu na zakupy online, jaki...
W metaverse wydajemy ogromne kwoty. W święta pobijemy rekordy
Redakcja -
Zakupy w metaverse? Tak! Co najmniej 30% amerykańskich konsumentów zdecyduje się na taki krok w okresie świątecznym. Wirtualne światy mają pomóc kupującym w wyborze...
Transgraniczny e-handel odpowiada za 1/3 obrotów polskich sprzedawców [Raport PayPal]
Redakcja -
W 2022 r. na pierwszy plan wysuwa się transgraniczny handel elektroniczny. Bowiem już dziś prawie trzy czwarte (74%) Europejczyków i 69% Polaków dokonuje zakupów...
E-commerce w Praktyce – wskazówki dla wszystkich, którzy prowadzą sklep internetowy
Redakcja -
Prowadzenie sklepu w internecie to wielkie wyzwanie. Dobrze wiedzą o tym osoby, które w branży działają już od wielu lat, a teraz swoją wiedzą...
E-commerce czyści magazyny. W tym roku mniejszy ruch w handlu internetowym, ale kierowcy i tak są intensywnie poszukiwani
Redakcja -
Dla sektora TSL tegoroczne święta są czasem dość specyficznym. Nadal jest gigantyczne zapotrzebowanie na kierowców, a jednocześnie eksperci branży przyznają, że widoczne jest pewne...
Co czeka e-commerce w nowym roku? Trendy na 2023
Redakcja -
Cross-border, social commerce, wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości czy też re-commerce - to tylko kilka tendencji, które będą dominować w nowym roku w e-handlu. Jakie będą...
Rekordowe wyniki Cyber Week. W Polsce wydaliśmy jednak mniej, niż Niemcy czy Amerykanie
Redakcja -
Globalna sprzedaż online w 2022 roku osiągnęła rekordowy poziom 281 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 2% w porównaniu z rokiem 2021. Tylko w...
Dyrektywa cyfrowa i handlowa. Co zmienią w e-commerce
Redakcja -
Nowe przepisy nazywane potocznie dyrektywą cyfrową i towarową mają wejść w życie wraz z początkiem nowego roku. - Te regulacje będą miały spore znaczenie...
Czarny Piątek nie taki czarny. Handel internetowy ciągle trzyma się mocno
Redakcja -
Pomimo przewidywań analityków konsumenci tłumnie ruszyli na zakupy, korzystając z promocji z okazji Black Friday. Jak podało Adobe Analytics, sprzedaż internetowa na świecie w...
Zaskakujący wzrost sprzedaży w Polsce podczas Black Friday
Redakcja -
Okazuje się, że szalejąca inflacja nie zniechęciła Polaków do wyprzedażowego szaleństwa. Jak wynika z danych opracowanych przez Admitad, dostawcę rozwiązań IT w zakresie performance...
Handel zrewolucjonizuje transport? Musi być bardziej “zielono”
Redakcja -
Debatujący na Szczycie Klimatycznym w Egipcie nie mają wątpliwości. Transport musi się zmienić. Natychmiast. Już dziś odpowiada on za 17% emisji gazów cieplarnianych, a...
Największe wyzwania dla e-commerce i omnichannel w 2023 roku
Redakcja -
Globalna wartość rynku e-commerce zwiększy się do poziomu 6,3 biliona dolarów w 2023 roku, co stanowi wzrost o 21% w stosunku do 2021 roku....
Rentowność czy płynność – Black Friday w trudnych dla sprzedawców czasach
Redakcja -
Wartość sprzedaży detalicznej artykułów drugorzędnej potrzeby w USA (artykuły trwałego użytku, odzież, rozrywka i rekreacja) osiągnęła najwyższą wartość w III kwartale 2022 roku,...
Black Friday to okazja przede wszystkim dla hakerów
Redakcja -
Od początku listopada co najmniej 4 proc. wszystkich nowych witryn zakupowych okazywała się wabikiem na dane internautów
17 proc. wszystkich złośliwych e-maili (phishingu)...
PayPal: 67% Polaków robi zakupy w sieci przynajmniej raz w tygodniu
Redakcja -
Handel online w Europie rozwijał się nieprzerwanie w czasie pandemii dzięki ograniczeniom i obawom, a także poprzez silne zakotwiczenie w społeczeństwie i gospodarce. Jak...
Manipulacja sprzedawców czy sami zakładamy na siebie pułapkę?
Redakcja -
Sprzedawcy szukają sposobów, żeby zwiększyć liczbę transakcji na swoich stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych. Co ciekawe, większość trików podpowiadamy im sami. Dla kupujących...
Polacy coraz częściej odraczają płatność za zakupy. Efekt pandemii i inflacji?
Redakcja -
Polacy najczęściej w Europie korzystają z tzw. płatności odroczonych – możliwości zapłacenia za towar dopiero po kilku tygodniach. Odroczona płatność (BNPL) to jedna z...
Blisko ¾ Polaków stara się optymalizować wydatki, a ponad połowa obawia się inflacji
Redakcja -
Rynek eCommerce zmaga się z problemami będącymi rezultatem światowego kryzysu gospodarczego oraz spowolnieniem wynikającym z powrotu części konsumentów do zakupów stacjonarnych. W tej sytuacji...
Google: marketplaces generują 48% całkowitej wartości zakupów online Polaków
Redakcja -
Według nowego badania przeprowadzonego przez Euromonitor, 48% całkowitej wartości zakupów e-commerce to zakupy w ramach elektronicznych platform sprzedażowych (marketplaces). Polacy wybierają marketplaces głównie ze...
E-commerce napędza metaverse. Czy cyfrowy świat zrewolucjonizuje handel?
Redakcja -
Według ostatniego raportu McKinsey metaverse ma potencjał, aby do 2030 r. osiągnąć wartość 5 bln dolarów. Co ciekawe, największą siłą gospodarki wirtualnego świata jest...
Tak marki biją się o klienta w czasach inflacji. Dobra promocja to jednak sztuka
Redakcja -
Nie ma nic prostszego niż obniżyć cenę? Nic bardziej mylnego. Oferowanie obniżek to żmudny proces, który powinien być oparty o wcześniejsze zrozumienie potrzeb konsumentów....
Mastercard Economics Institute: W obliczu niepewności ekonomicznej konsumenci wybierają dobra podstawowe i doświadczenia
Redakcja -
Wydatki na artykuły spożywcze w internecie wzrosły o 70% w porównaniu do poziomu sprzed pandemii
W ujęciu globalnym, rezerwacje lotów komercyjnych w trakcie...
GUS o e-handlu w sierpniu – eksperci komentują
Redakcja -
Wg najnowszych danych GUS w sierpniu 2022 r. w porównaniu z lipcem br. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...
Amazon kontra Allegro. Będzie wojna o klientów?
Redakcja -
Wchodząc na polski rynek, Amazon miał zatrząść w posadach platformami konkurentów. Jednak najbardziej popularnym marketplace’em pozostaje Allegro, ale amerykański gigant depcze mu po piętach....
Jak zmieniają się tendencje zakupowe w Polsce? Co kupujemy w czasie inflacji?
Redakcja -
Od 2020 roku tendencje zakupowe Polaków zmieniły się diametralnie. Co kupowali w czasie pandemii? Jak to się kształtowało w ciągu 2021 roku? Co cieszyło...
E-commerce podbija wirtualną rzeczywistość. Obroty w wirtualnych światach przekraczają 2,5 bln dolarów
Redakcja -
Na polskim rynku e-commerce trwa rywalizacja Allegro z Amazonem czy Shopee. Jednak walka o klientów przenosi się też na inne fronty np. do wirtualnych...
Rosyjski sektor e-commerce obchodzi sankcje. Kryzys w handlu zażegnany czy początek kolejnej gospodarczej bitwy z Zachodem?
Redakcja -
Rosyjscy sprzedawcy detaliczni pomimo sankcji obracają sprzętem takich marek, jak iPhone, Samsung, PlayStation, Xbox czy Nintendo. W Moskwie kwitnie również handel zagranicznymi elementami garderoby czy...
Logistyka e-commerce uzależniła się od pandemicznych nawyków e-konsumentów
Redakcja -
Słabnie globalna sprzedaż i dynamika wzrostu e-commerce, jednocześnie sprzedawcy i dostawcy odziedziczyli pandemiczne nawyki klientów, które zwiększają presję na wydajność łańcucha logistycznego i podnoszą...
GUS o e-handlu w kwietniu- eksperci komentują
Redakcja -
Według najnowszych danych GUS w kwietniu 2022 r. w porównaniu z marcem br. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez internet w cenach bieżących (o...
Zakupy na zagranicznych portalach mogą być droższe niż myślisz. Oto, co musisz wiedzieć, by kupować bezpiecznie
Redakcja -
Już co 3. Polak robi zakupy w zagranicznych e-sklepach. Prawie połowa z tej grupy (48%) w ciągu ostatnich 6 miesięcy kupiła produkt na chińskim...
Nowa funkcja Instagrama rozwinie social commerce
Redakcja -
Dynamiczny wzrost popularności zakupów online w ciągu ostatnich dwóch lat przełożył się na rozwój technologii wspierających tę branżę, od nowych metod płatności po coraz...
Cyfrowa Polska o wynikach unijnych prac nad DMA: Branżę czekają kosztowne zmiany, jednak nie będzie to „trzęsienie ziemi”
Redakcja -
Choć firmy branży cyfrowej będą zmuszone dokonać istotnych modyfikacji swojej działalności, zaadaptować się do nowych przepisów i odczują związane z tą koniecznością koszty, to...
Spędzamy więcej czasu w domu, kupujemy mniej gadżetów erotycznych. Co Polacy zamawiają w internecie?
Redakcja -
W 2021 roku Polacy kupowali telefony i komputery, szukali najlepszych kaw i herbat oraz urządzali wnętrza. Czym jeszcze interesowali się konsumenci w e-sklepach w...
7 potrzeb klientów sklepów przyszłości. Jak je zaspokoić?
Redakcja -
Dynamiczny rozwój technologii i powszechna cyfryzacja sprawiły, że o sklepach przyszłości nie mówi się już w kontekście futurystki. Są one obecne tuż za naszym...
3 trendy, które będą kształtowały branżę detaliczną w 2022 roku
Redakcja -
Detaliści zmagają się wysoką inflacją i kosztami paliw, które przekładają się na ogólny wzrost cen towarów. Rosną również koszty zatrudnienia, a pracownika znaczenie trudniej...
Nowe oblicze wyprzedaży, czyli co w e-commerce i nie tylko zmieni dyrektywa Omnibus
Redakcja -
W czasie sezonowych wyprzedaży nie raz słyszy się o nieuczciwych praktykach sprzedawców i celowym zawyżaniu cen w okresach poprzedzających obniżki, tak aby te wyglądały...
Kupujesz na Instagramie lub Facebooku? Uważaj, bo takie zakupy potrafią wpędzić w długi
Redakcja -
„Udostępniam specjalny kod dla moich followersów: z nim kupicie AirPodsy nie za 599 zł, a za 130 zł!”. „Oddam zabawki dla dzieci za darmo,...
Trendy w marketingu e-commerce w 2022 roku
Redakcja -
Co sprawi, że firmy będą osiągały sukces oraz jak przygotować się na kolejne zmiany w szybko ewoluującym środowisku cyfryzacji? Liferay – lider rozwiązań technologicznych...
Nie strzelać w swoje kolano – brak lockdownów wzbudza optymizm w sektorze handlowym
Redakcja -
Jeszcze pod konieć 2021 roku, w centrach handlowych panowała radość i entuzjazm. Brak widma locdownu, wypełnione okazje typu Black Friday oraz perspektywa Świąt to...
NAJNOWSZE ARTYKUŁY
- Reklama -