wtorek, 21 września, 2021

KATEGORIA

E-COMMERCE

- Reklama-

Rynkowe wyzwania i trendy w e-handlu. E-commerce rośnie w siłę w zawrotnym tempie

Lockdown wywołany przez pandemię wiosną ubiegłego roku zasadniczo wzmocnił branżę e-commerce, która i tak do tego czasu notowała dynamiczne wzrosty. Społeczna izolacja stworzyła jednak...

Handel 2021: kto wciąż utrzymuje się na fali, a kto zaczął tracić?

Opracowany właśnie przez firmę Medallia – raport The Future of Retail Consumer Behavior nakreśla trendy, które kształtować będą oblicze branży retail w najbliższej przyszłości....

Nowe wyzwanie Amazona. Bez nowych magazynów nie będzie wzrostów

Amazon ogłosił nieco mniej korzystne wyniki w segmencie sprzedażowym niż można było oczekiwać. Zaowocowało to giełdowym spadkiem. O kryzysie nie ma jednak mowy. Wręcz...

Jak analityka pozwala przewidzieć zachowania klientów? Wykorzystanie danych w branży e-commerce

Rozwój analityki i wykorzystania danych to najczęściej wskazywany priorytet marketingowy wg badania Forrester „The Future of Analytics”. 6 na 10 osób wymienia go wśród...

Zakupy wakacyjne Polaków – co króluje na liście must have?

Aż 37 proc. Polaków planujących wyjazd wakacyjny zamierza w związku z tym zakupić dodatkowe ubrania – wynika z najnowszego raportu Danae stworzonego we współpracy...

E-commerce w cieniu pandemii – ewolucja czy raczej rewolucja

Pandemia okazała się dobrym środowiskiem dla rozwoju e-handlu, który w wielu sytuacjach pociągnął za sobą cyfryzację biznesu i implementację wielu nowoczesnych technologii. Odporny na...

Pakiet e-commerce szansą na rozwój polskich sklepów internetowych

Nowe zasady rozliczania VAT weszły w życie z początkiem lipca tego roku. Nowelizacja ustawy „ukróciła” tanie zakupy na platformach e-commerce spoza UE, takich jak...

E-commerce napędza rozwój transakcji bezgotówkowych. Polacy będą coraz bardziej zbliżeniowi i mobilni

Z roku na rok będziemy coraz bardziej bezgotówkowi – wszystko przez pandemię, która przyspieszyła rozwój e-commerce, a także zamiłowanie Polaków do nowych rozwiązań w...

Czym wyróżnia się polski e-konsument?

Globalny rynek e-commerce w ostatnim czasie stał się prawdziwą potęgą. Jak podaje Statista w tym roku aż 2,14 miliarda osób będzie kupować online, a...

E-commerce jedzie na mobile’u?

Najnowsze prognozy PwC wskazują, że w ciągu najbliższych 5 lat rynek e-commerce w Polsce osiągnie wartość 162 mld zł. Oznacza to, że średnio w...

Nowa grupa klientów – cyfrowi nowicjusze

Dwa lata temu w Polsce blisko 5 mln osób nie korzystało z Internetu. Choć wciąż tysiące osób gubi się w cyfrowym labiryncie i określa siebie...

Zacznij planować akcje marketingową back to school już teraz. Sprawdź, od czego zacząć budowanie strategii.

Proces planowania kampanii marketingowej „back to school” jest złożony i wymaga pogłębionej analizy. Dostarczanie jednego spójnego (i skutecznego!) komunikatu w wielu kanałach nie jest...

Coraz większa konkurencja. Analogowe sklepy tracą klientów

Klienci nie wybaczają błędów. Niedawny upadek brytyjskiej sieci sklepów Debenhams jest tego najlepszym przykładem. Sklepy muszą dziś przeformułować sposób, w jaki komunikują się z klientami. Dotyczy to nie tylko tych działających wyłącznie online,...

Jak dotrzeć do e-konsumenta? Jak wygląda tort reklamowy w e-commerce

Pandemia zmieniła branżę e-commerce, ale nie wpłynęła diametralnie na rynek reklamy online. Sklepy internetowe obecnie inwestują głównie w działania reklamowe w wyszukiwarkach i content...

Podatek VAT: nowe przepisy dotyczące handlu elektronicznego w UE

W tym tygodniu* wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące podatku od wartości dodanej (VAT) w odniesieniu do zakupów przez internet. Jest to część działań...

Dlaczego open source sprawdza się w e-commerce?

W 2020 roku z GitHub, serwisu udostępniającego darmowy hosting oprogramowania open source, korzystało na świecie 56 milionów developerów, którzy dodali 1,9 miliardów poprawek. To...

Od 1 lipca towary z Aliexpress droższe o VAT

Pandemia wpłynęła na skokowy rozwój branży e-commerce. Już 19 proc. całej globalnej sprzedaży odbywa się online, w Polsce to 9,1 proc. Od 1 lipca...

Specjalistyczna analityka to klucz do sukcesu w branży e-commerce

Warunkiem koniecznym odniesienia sukcesu w branży e-commerce staje się korzystanie z narzędzi analitycznych oraz bieżąca weryfikacja rentowności sprzedaży poszczególnych produktów,  mówi Krzysztof Jaworski -...

Pakiet e-commerce – idą rewolucyjne zmiany

Sektor handlu elektronicznego oraz importu tzw. małych przesyłek będą dotknięte zmianami w opodatkowaniu VAT, i to już od 1 lipca 2021 r. Projekt zmian...

Cena, jakość i wygoda – tego chce polski e-Klient

Polscy konsumenci są pragmatyczni. Od sześciu lat cyklicznie realizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej badanie i raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” pokazują, że potrafią optymalizować swoje...

Wakacje 2021 – w Polsce i pod namiotem

Pomimo ogólnoświatowej akcji szczepień i coraz większej liczby osób, które podejmują kroki związane z ochroną własnego zdrowia, wyjazdy zagraniczne nadal zdają się być nieoczywistym...

Co dziesiąty polski konsument został wprowadzony w błąd i namówiony do zakupu podróbek. Handel podrobionymi towarami w UE kwitnie

6,8 proc. towarów importowanych do Unii Europejskiej jest podrobionych. Ich wartość przekracza 121 mld euro – wynika z badań Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO)...

Jak pandemia zmieniła nawyki zakupowe Polaków?

Na podstawie badania i raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”. Rewolucja e-zakupowa W Internecie kupuje już 84% internautów. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o...

Tani Armani. Skąd pochodzą ubrania, które nosisz?

Ile ubrań potrzebujesz? Na pewno mniej niż ci się wydaje. Bez większości każdy może się obejść. W praktyce nikt nie chce. Europejczycy wydają krocie...

Czy sprzedaż bezpośrednia na stałe zagości w świecie online?

Rok 2020, w którym rozpoczęła się pandemia koronawirusa SARS-Cov-2, przyczynił się do przyśpieszenia wzrostu znaczenia gałęzi e-commerce w branży sprzedaży bezpośredniej. Spotkania konsultantów/partnerów z...

Polski e-handel coraz bardziej stawia na eksport

Polski e-handel bije rekordy na rynku wewnętrznym, ale z coraz większym zainteresowaniem patrzy też na eksport. W przypadku e-commerce w modelu B2C to już...

Jaka przyszłość rysuje się dla handlu detalicznego w czasie po pandemii?

Po pierwszej fali globalnej pandemii w 2020 roku sprzedawcy detaliczni stali się świadkami coraz wyraźniejszego zwrotu w stronę handlu elektronicznego i sprzedaży wielokanałowej. Tymczasowe...

Zmiany w koszyku zakupowym Polaków po lockdownie 2021. Stajemy się coraz bardziej smart, rośnie wartość paragonów

Pandemia koronawirusa zmieniła przyzwyczajenia zakupowe Polaków. Produkty impulsowe odnotowały wysokie spadki. Wzrosła z kolei sprzedaż produktów suchych oraz ekologicznych. Na znaczeniu zyskują również marki...

Nowy VAT dla e-commerce – kto zyska a kto straci?

1 lipca w całej Unii Europejskiej mają zacząć obowiązywać nowe przepisy dotyczące podatku VAT dla sklepów internetowych i serwisów marketplace. Zmiany prawne skomplikują zakup...

Polak kupujący online. Czym wyróżniamy się jako klienci?

Polska ma najgęstszą sieć automatów do odbierania i nadawania przesyłek w Europie. Klienci znad Wisły częściej płacą za pobraniem i samodzielnie odbierają paczki w...

Od 1 lipca br. e-sprzedawców czekają duże zmiany w rozliczaniu VAT

Od 1 lipca br. firmy, które prowadzą transgraniczną sprzedaż przez internet, czekają duże zmiany w zakresie rozliczania podatku VAT. Po pierwsze, nie będą musiały rejestrować się w każdym...

Barometr E-shopper 2020: E-konsumenci w pandemii bardziej otwarci na nowości

W czasie pandemii koronawirusa nie tylko wzrosło zainteresowanie zakupami online, ale także zmieniły się zwyczaje konsumentów. Mimo niepewnej sytuacji społecznej i gospodarczej oraz, jak...

Galerie czeka szturm klientów. Blisko co drugi Polak odłożył zakupy do czasu ich ponownego otwarcia

Podczas ostatniego zamknięcia galerii handlowych prawie 52% Polaków odłożyło planowane zakupy do czasu ich pełnego otwarcia. Blisko 46% nie czekało na ten moment. Ponad...

Nie zawsze chodzi o to, by było najtaniej. Dostawy tego samego dnia to wielka szansa dla MŚP

W polskich sklepach internetowych panuje przekonanie, że konkurowanie najniższymi cenami jest najlepszą możliwą strategią na wyprzedzenie konkurencji. Nie należy jednak zapominać o takich rzeczach,...

87% sprzedawców detalicznych przynajmniej raz doświadczyło naruszenia bezpieczeństwa IT

Rozwój technologiczny, zmiany nawyków zakupowych klientów oraz pandemia COVID-19 wymusiły wśród detalistów istotne zmiany w podejściu do procesu sprzedaży. Dla funkcjonowania i rozwoju sklepów...

Jak zmieniają się zachowania zakupowe Polaków w sieci – raport UPS

50% polskich konsumentów wybiera wygodę dostawy jako powód, dla którego w przyszłości pozostanie przy zakupach online 42% polskich ankietowanych chce robić zakupy u...

Ranking e-commerce’ów w Polsce 2020 – gdzie i jak Polacy robią zakupy

Wydatki Polaków w sklepach internetowych rosną najszybciej w Europie. Ponad połowa wydaje już tą drogą ponad 300 zł miesięcznie, a blisko 10 proc. nawet...

Pandemia sprzyja fałszywym e-sklepom. Blisko co trzeci Polak natrafił już na taką sytuację w sieci

Coraz więcej osób trafia na fałszywe sklepy w sieci. Jak wynika z sondażu opinii publicznej, w ostatnim roku już niemal 4 na 10 Polaków...

Pandemia a nowe nawyki klientów – jak omnichannel rozwija się w obliczu zmian zachodzących na rynku?

W ciągu ostatnich lat coraz częściej okazywało się, że zdalny kontakt nie jest dla firm gorszym narzędziem do kształtowania relacji z klientem, ale może...

Jogurt i opony kupione za Bitcoiny: przyszłość płatności w e-commerce?

W sklepach internetowych coraz częściej można płacić kryptowalutami. PayPal  wprowadził już taką możliwość w USA i zapowiada jej uruchomienie m.in. w Europie. To efekt...

Odroczone płatności nakręcą sprzedaż online

Europejska dyrektywa PSD2 otworzyła nowe możliwości na rynku usług finansowych, umożliwiając korzystanie z bankowych metod weryfikacji klientów firmom spoza tego sektora. W dobie coraz popularniejszych...

PayU: e-sklepy oferujące zakupy na raty sprzedają więcej

Zyskująca na popularności w Internecie metoda płatności na raty zwiększa możliwości zakupowe konsumentów, jednocześnie wspierając wzrosty sprzedaży w e-sklepach. W 2020 roku średnia wartość koszyka...

Sytuacja na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec pierwszego kwartału 2021 r.

Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec pierwszego kwartału 2021 r. Pomiędzy styczniem a marcem 2021 do użytku oddano...

150 tys. polskich firm sprzedaje przez Internet

Z najnowszego raportu PwC pt. „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce” wynika, że każdy biznes, który chce rozwijać się z powodzeniem w kanale online...

Amazon staje w szranki z Allegro

To koniec rynku e-commerce, jaki znamy. Swoją działalność w Polsce właśnie zainaugurował Amazon – najpotężniejszy z gigantów tego sektora. Czy Allegro, z którym Polacy...

Big data i marketing cyfrowy odpowiedzią na skokowy wzrost ecommerce

W 2020 roku koronawirus przyczynił się do dużego wzrostu aktywności online oraz aktywizacji nowych grup użytkowników. Z tego względu w krótkim czasie branża e-commerce...

Platformy marketplace w świetle przepisów PSD2

Druga dyrektywa o usługach płatniczych - PSD2 - to europejska regulacja dotycząca elektronicznych usług płatniczych. Komisja Europejska wprowadziła je w celu zwiększenia bezpieczeństwa płatności...

Lokalnie, świadomie i wielokanałowo – trendy w sektorze handlowym

W 2020 roku mimo kryzysu branży handlowej udało się zrealizować budowę aż 33 nowych obiektów handlowych. Jaka przyszłość czeka nowopowstałe oraz te, już istniejące...

Wiosenny lockdown przebił przedświąteczne żniwa paczkowe

Rok 2020 przejdzie do historii z wielu względów. Mimo że był to wyjątkowo trudny okres dla wielu branż, biznesów i drobnych przedsiębiorców, okazał się...

Pandemia katalizatorem zmian na rynku handlowym

Ponad 340 000 mkw. nowej powierzchni handlowej w 2020 r., pomimo pandemicznego kryzysu w branży handlowej udało się zrealizować budowę aż 33 nowych...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -