KATEGORIA

E-COMMERCE

Branża TSL: na rynku e-commerce mocno rośnie liczba zamówień i zwrotów

Według szacunków firmy ID Logistics, podczas tegorocznych letnich wyprzedaży liczba zamówień i zwrotów na krajowym rynku e-commerce może wzrosnąć nawet dwukrotnie w porównaniu do...

Co o Polaku mówi to, w jaki sposób płaci? Analiza transakcji kluczem do zrozumienia klientów

Jak wynika z badania Adyen Retail Report polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z nowoczesnych technologii płatniczych, zarówno dokonując zakupów stacjonarnych, jak i online. Wraz...

Polski e-commerce wciąż rośnie, ale tempo zwalnia (dane GUS)

Według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2024 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,4% (wobec spadku o 4,7%...

CPS GfK: 3 na 4 polskich konsumentów to smart shopperzy

Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK,...

Finiata i Saly.pl sfinansują zakupy polskich firm. Nowy alians na mapie rodzimego e-commerce

Finiata – fintech z portfela Manta Ray – dzięki integracji z platformą sprzedażową Saly.pl, wesprze ultraszybkim i wygodnym finansowaniem w formule embedded lending...

Polacy coraz chętniej kupują online

Ostatni zakup w 7 na 10 przypadków miał miejsce w sieci, tak więc jeśli rozmawiasz z kimś o zakupach, to prawdopodobnie rozmawiacie o zakupach...

Kaufland wchodzi do e-commercowej gry, ale konkurencja tak łatwo nie ustąpi

Wprowadzenie przez Kaufland nowej platformy marketplace na polski rynek e-commerce stanowi interesujący ruch w dynamicznie rozwijającej się branży. Choć Kaufland posiada silną markę i...

Amazon Prime Day 2024 – cyberprzestępcy już szykują się do ataków

W czerwcu pojawiło się aż 1230 nowych domen powiązanych z Amazonem, z czego 85% uznano za złośliwe lub podejrzane. Cyberprzestępcy również czekają na...

Ostatnia mila w e-commerce: rosnące znaczenie i wyzwania dla sprzedawców

Wnioski płynące z najnowszego ogólnopolskiego badania Postis są jednoznaczne: aż 93 proc. rodzimych sprzedawców e-commerce uważa etap ostatniej mili procesu dostawy za bardzo...

Polacy w tym roku kupują o 35% więcej elektroniki niż w poprzednim

Międzynarodowe napięcia i strach przed niedostępnością produktów napędzają apetyt Polaków na zakup nowych elektronicznych gadżetów. Według danych Admitad polscy konsumenci nie przestraszyli się rosnących...

Letnie wyprzedaże kuszą nie tylko klientów, ale i cyberprzestępców

Przy okazji letnich wyprzedaży warto pamiętać, że jest to doskonała okazja dla cyberprzestępców, aby wykraść dane nie tylko klientów, ale także sprzedawców. Opublikowany przez...

Zakupy świąteczne 2024: chińskie aplikacje zakupowe, rosnące długi i sztuczna inteligencja wśród głównych trendów

Co czeka handel w drugiej połowie roku? Handlowcy powinni obawiać się chińskich sklepów, utrzymać darmowe dostawy i… walczyć ceną. Salesforce opracował nowe prognozy dotyczące zakupów...

Co 2 Polak kupuje podróbki. AI powstrzymało 700 tys. fałszerzy w 2023 r.

Liczba produktów dostępnych na Amazon nieustająco rośnie, za to maleje liczba fałszerzy próbujących sprzedawać tam podróbki. Dzieje się to dzięki rozwojowi technologii AI, która...

Kupują tanio, odraczają płatności lub płacą Blikiem – najważniejsze trendy zakupowe Polaków

Klienci Temu kochają Blika - tą metodą płatności finansowane jest aż 70  proc. wszystkich transakcji! Analiza danych z When U Buy - platformy integrującej...

Czy platformy marketplace zdominują europejską logistykę e-commerce?

Platformy marketplace są już najpopularniejszym modelem zakupowym w Europie, a ich rola ciągle rośnie. Dotyczy to zwłaszcza podmiotów pochodzących z Azji, które przebojem zdobywają...

Rozwój technologii rewolucjonizuje zakupy: Social commerce podbija Polskę

Rozwój technologii kształtuje sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów. Jednym z trendów staje się obecnie social commerce. Potwierdzają to wyniki corocznego badania Adyen Retail...

Dwie dekady polskiego e-commerce’u w UE

Dwie dekady członkostwa w Unii Europejskiej, to dla polskiego handlu internetowego okres niezwykle dynamicznego rozwoju, który szedł w parze z transformacją cyfrową. Wraz z...

Gdzie kupić jakościowe akcesoria piśmiennicze i papiernicze?

Poszukiwanie idealnych artykułów piśmienniczych i papierniczych może stać się prawdziwą przygodą, zwłaszcza w obfitującym w opcje Internecie. Zastanawiasz się, gdzie kupić jakościowe akcesoria piśmiennicze...

Cyfrowe doświadczenia przenoszą się do sklepów stacjonarnych

Dwie trzecie kupujących szuka inspiracji wewnątrz sklepu, a ekrany cyfrowe stają się idealnym medium do prezentowania pełnej gamy oferty i opcji jej personalizacji. Marki...

Sprzedaż detaliczna w Polsce: wzrost online i offline. Dane GUS z kwietnia 2024 r.

Według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna (w cenach stałych) wzrosła o 4,1% r/r w kwietniu 2024 r. W porównaniu z kwietniem 2023 r.odnotowano wyższą wartość sprzedaży...

Techniczne SEO dla e-commerce – na co zwrócić uwagę w czasie rozwoju AI?

W e-commerce, branży, w której konkurencja stale narasta, a algorytmy wyszukiwarek ewoluują z dnia na dzień, techniczne SEO stało się nie tylko sztuką, ale...

Sprzedaż internetowa w Polsce zwalnia: GUS publikuje dane za marzec 2024 r.

Według najnowszych danych GUS w marcu 2024 r. w porównaniu z marcem 2023 r.odnotowano niższą wartość sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 1,8%). Udział sprzedaży...

Udział Polaków kupujących w sieci spada, ale rośnie liczba stałych e-klientów

Mimo zmniejszenia się w 2023 r. o 5 punktów procentowych (p.p.) grupy Polaków kupujących w sieci, udział stałych e-klientów pozostaje stabilny. Tak wynika z...

Sprzedaż online w UE nie rośnie

Wg najnowszych danych Eurostatu liczba firm w Unii Europejskiej, które sprzedają swoje usługi online utrzymuje się na tym samym poziomie. Różnica pomiędzy 2022 a...

Czy w pełni korzystamy ze swoich praw konsumenta, gdy kupujemy w Internecie?

Współcześni konsumenci, którzy coraz większą część zakupów realizują w sieci, borykają się z zupełnie nowymi problemami. Obchodzony 15 marca Światowy Dzień Konsumenta to okazja...

Zakupy przez Internet – 5 porad jak robić je szybko i bezpiecznie

Zakupy online cieszą się ogromną popularnością w niemal każdej grupie wiekowej. Choć internet daje nam ogromne możliwości w zakresie nabywania niemal każdego rodzaju produktów,...

Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy

Prognozy na 2024 r. i kilka kolejnych lat mówią o rosnącej wartości rynku usług logistycznych realizowanych na rzecz e‑handlu. Obecnie trwa walka o światowe...

Polacy niechętnie kupują w zagranicznych e-sklepach. Tylko co trzeci badany decyduje się na takie zakupy

Co trzeci Polak spośród regularnie kupujących online dokonuje zakupów w zagranicznych e-sklepach. Tak wynika z najnowszego badania. Nieco ponad 10% ankietowanych robi to nieustannie,...

Allegro rusza na podbój Europy. Cieszą się słowaccy klienci, a polski e-handel chce zysków

Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że już pod koniec lutego ma wystartować słowacka wersja Allegro. Największy polski marketplace chce tym samym zdobyć kolejny zagraniczny –...

Sprzedaż detaliczna w styczniu 2024 r.: spadki w sklepach stacjonarnych, wzrosty online

Według najnowszych danych GUS w styczniu 2024 r. w porównaniu z grudniem 2023 r. notowano spadek sprzedaży detalicznej o 19,5%. Jednocześnie (ujęcie rok do...

Sklepy internetowe wciąż są na bakier z dyr. Omnibus

Choć już od ponad roku funkcjonuje dyrektywa Omnibus, zjawisko oszukiwania klientów na promocjach nadal może obejmować nawet 10-15% e-handlu. Głównie dotyczy to małych i...

Ponad 34% managerów ds. zakupów pozytywnie ocenia automatyzację zakupów w swoich firmach

Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Marketplanet „Technologiczna Transformacja Zakupów B2B. Strategie i wnioski dla polskiego rynku”, ponad 34 proc. managerów ds. zakupów...

E-commerce w 2024 roku: sztuczna inteligencja, wielokanałowość i nowe wyzwania

Ubiegły rok stanowił dla branży e-commerce wielopłaszczyznowe wyzwanie, ale również szansę na usystematyzowanie podejmowanych działań. Gwałtowne wzrosty zakupów online wywołane przez pandemię pozwoliły rynkowi...

Jak AI zmieni e-commerce? Trendy w 2024 roku

Inteligentne wyszukiwarki, silniki rekomendacji, optymalizacja cen, wirtualni asystenci – to tylko kilka funkcjonalności, które dzięki wykorzystaniu AI będą jeszcze skuteczniej wspierać e-commerce w 2024...

TEMU podbija polski rynek e-commerce. Czy to tylko chwilowa moda?

W świetle grudniowego raportu Mediapanelu, który rzucił nowe światło na dynamikę rynku e-commerce w Polsce, na uwagę zasługuje sukces platformy Temu. Mimo że Allegro...

Zmiany prawne w handlu transgranicznym. Które z nich obejmą polski e-commerce w 2024 roku?

CESOP, dyrektywa DAC7 czy też SUP – to jedne z najważniejszych zmian prawnych, do których będą musieli się dostosować e-sprzedawcy. Jakie przepisy dotyczące handlu...

Polacy nie wierzą e-sklepom. Blisko 70 proc. sprawdza autentyczność rabatów

Z najnowszego badania wynika, że 69,8% konsumentów sprawdza, jaka faktycznie była najniższa cena danego towaru w konkretnym e-sklepie w ostatnich 30 dniach. Natomiast 22,4%...

E-commerce: łatwiej zacząć niż przetrwać

Z jednej strony e-commerce rośnie w Polsce najszybciej w Europie, do naszego kraju wchodzą kolejni wielcy gracze, a w zeszłym roku zrobiliśmy zakupy za...

GUS o handlu i e-handlu w grudniu 2023 r. – eksperci komentują

Wdług najnowszych danych GUS w grudniu 2023 r. w porównaniu z listopadem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...

Trendy w e-commerce w 2024 roku: co czeka klientów i sklepy internetowe?

W minionym roku e-commerce stał się nie tylko sposobem dokonywania zakupów, ale również platformą innowacji, adaptacji i szybkiej reakcji na zmieniający się świat. W...

Trendy marketingowe w 2024 roku: Hiperpersonalizacja, rozszerzona rzeczywistość, sztuczna inteligencja i ekologia

Rok temu niewiele osób przewidywało, że znaczenie sztucznej inteligencji wzrośnie aż tak gwałtownie, a przecież znajdujemy się dopiero na początku tej drogi. W 2024...

Trendy w e-commerce 2024: sztuczna inteligencja, cyfrowe portfele jak Apple Pay i sprzedaż na TikToku

W okresie przedświątecznym w 2023 r. odnotowano najwyższą średnią stopę rabatów od 2020 r. Innym zauważalnym trendem jest wyraźny wzrost zakupów dokonywanych pod wpływem...

Retencja, mobile-first, commerce media – trendy e-commerce na 2024 r.

Wartość polskiego rynku szacuje się na ok. 120 mld zł. I choć w 2023 r. krajowy i światowy e-commerce mierzyć musiał się z szeregiem...

5 trendów w e-commerce, które zdefiniowały 2023 r. | raport PayPal

Po pięciu latach od tego, co okazało się fundamentalną transformacją krajobrazu e-commerce, nawyki konsumenckie wciąż ulegają zmianie. W tym roku konsumenci z jednej strony...

Wyprzedaże tracą na atrakcyjności. Polacy szukają okazji cały rok

Okres poświąteczny tradycyjnie kojarzy się z wyprzedażami. Sklepy na witrynach kuszą promocjami i specjalnymi ofertami na zakup kolekcji jesienno-zimowych, a informacje o czyszczeniu magazynów...

E-commerce w Polsce w 2023 roku: debiuty i rozczarowania

Dla sektora e-commerce w Polsce rok 2023 rozpoczął się od dość zaskakującej informacji o tym, że Shopee kończy działalność na naszym rynku. W połowie...

GUS o handlu i e-handlu w listopadzie 2023 – eksperci komentują

Według najnowszych danych GUS w listopadzie 2023 r. w porównaniu z październikiem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 27,2%). Udział sprzedaży...

Wigilia w domu i prezenty online – tak będą wyglądać święta 2023 r.

Święta Bożego Narodzenia tuż tuż , ale coroczny zakupowy szał dla wielu rozpoczął się ponad  miesiąc temu. Badania przeprowadzone przez PAYBACK Polska pokazują, że...

E-commerce w 2024 roku: personalizacja, sztuczna inteligencja i efektywność

Dominacja sztucznej inteligencji, dostosowanie doznań do potrzeb konsumentów, dopasowanie e-sklepów do zakupów w sieci czy też ekspansja zagraniczna. To kilka tendencji, które będą dominować...

Jak sprzedawać kosmetyki online w Polsce? Jędrzej Karasek z Primavera Parfum Group

Już co dziesiąty kosmetyk sprzedaje się w Polsce drogą internetową, a procent ten będzie rósł. W święta w handlu dominują głównie zapachy i produkty...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -