niedziela, 19 stycznia, 2025

IKEA i mBank wycofują reklamy z TV Republika

W ostatnich dniach doszło do dwóch kontrowersyjnych wypowiedzi na antenie TV Republika, które wzbudziły ogromne oburzenie społeczności internetowej oraz skłoniły dwie znane firmy – IKEA i mBank – do rezygnacji z emitowania swoich reklam w tej stacji.

Jednym z tych incydentów było publiczne wystąpienie Marka Króla, znanego publicysty i byłego redaktora naczelnego tygodnika „Wprost”. W środę Król wywołał oburzenie, sugerując, że imigrantom przybywającym do Polski w ramach relokacji w Unii Europejskiej należy wszczepiać czipy, porównując ich do zwierząt. To drastyczne porównanie spotkało się z lawinową reakcją w mediach społecznościowych i wywołało ostrą krytykę.

Kilka dni wcześniej Jan Pietrzak, znany satyryk i publicysta, również wypowiedział się w kontekście migrantów, co wywołało kontrowersje. Choć Pietrzak twierdził, że jego słowa były jedynie żartem, to jednak wiele osób uznało je za nieodpowiednie i obraźliwe. Sprawa ta nawet trafiła do prokuratury na wniosek ministra sprawiedliwości Adama Bodnara.

Wynikający z tych wydarzeń wniosek jest jasny: społeczeństwo nie toleruje treści promujących nietolerancję, rasizm i ksenofobię. Reklamodawcy, świadomi swojego wpływu, muszą podejmować odpowiedzialne decyzje dotyczące wyboru mediów, w których promują swoje produkty i usługi. Działania IKEA i mBank to przykład firm, które wzięły na siebie odpowiedzialność za swoje reklamy i postawiły na promowanie wartości, które sprzyjają budowaniu bardziej otwartego i tolerancyjnego społeczeństwa.

Autor

Popularne w tym tygodniu

00:10:19

Złoto czy srebro? Czy 2025 przyniesie dalsze wzrosty?

Różnica w stopie zwrotu pomiędzy złotem i srebrem w...

Opinie deweloperów na temat nowelizacji ustawy o planowaniu przestrzennym i jej wpływu na inwestycje mieszkaniowe

Jaki wpływ na realizację inwestycji mieszkaniowych będzie miała nowelizacja...

Czy TikTok zniknie z USA? Sądowy wyrok, zakaz i Elon Musk

Przyszłość TikToka w Stanach Zjednoczonych staje się coraz bardziej...

Złoto i srebro w Polsce: Różne trajektorie inwestycyjne w obliczu nowej ustawy VAT

Polacy chętnie kupowali złoto w 2024 roku, mimo wyraźnego...

8/10 polskich firm deklaruje gotowość zapłaty okupu w przypadku ataku ransomware

Eksperci VECTO opublikowali właśnie siódmą edycję raportu VECTO: „Cyberbezpieczeństwo...

Podobne tematy

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie