Zyski w branży filmowej i Oskary to dwa różne filmy

Zdecydowanym zwycięzcą tegorocznych Oskarów jest „Oppenheimer”. Film „Barbie” zdobył tylko 1 statuetkę, choć zarobił w kinach najwięcej w 2023 roku. Pozostałe 8 filmów z...

Kampania „Cyfrowy Start” – od bezpieczeństwa do walki z przebodźcowaniem

Internet nie jest stworzony dla dzieci – udowadniali eksperci od edukacji i cyfryzacji podczas czwartkowej inauguracji kampanii Cyfrowy Start. Istnieją konkretne wytyczne, które powinniśmy...

Polacy nie chcą płacić abonamentu RTV. Nawet fiskusowi coraz słabiej idzie odzyskiwanie należności

Jak wynika ze wstępnych danych Ministerstwa Finansów, w 2023 roku wyegzekwowano na podstawie tytułów wykonawczych, wystawionych w związku z nieuiszczoną opłatą abonamentową za używanie...

Odpowiedzialność za wizerunek firmy: czy pracodawcy mogą kontrolować aktywność pracowników w mediach społecznościowych?

Tylko 1/3 badanych pracujących Polaków przyznaje, że pracodawca poinformował ich o firmowych zasadach aktywności w mediach społecznościowych. Oczywiście istnienie takich zasad nie oznacza kontroli...

Protesty rolników: Temat zdominował media w Europie. Polska na 4. miejscu pod względem liczby publikacji

Temat protestów rolników zdominował w ostatnim czasie media europejskie. Od początku roku na portalach internetowych 15 krajów UE pojawiło się ponad 90 000 artykułów na...

Netflix: Akcje rosną po rekordowych wynikach

Wyniki Netflixa za IV kwartał 2023 roku upewniły Wall Street, że firma zyskała szereg konkurencyjnych przewag i niezwykle trudno będzie pretendentom zrzucić ją z...

Media stają się celem ataków hakerów

Udzielanie wywiadów, publikowanie informacji prasowych, prowadzenie blogów i aktywne udzielanie się w mediach społecznościowych – z tych technik komunikacji coraz częściej korzystają hakerzy, którym...

Wizerunek TVP i programu i9:30 wykorzystany przez cyberprzestępców

Marek Czyż, prezenter programu informacyjnego i9:30 TVP, jego wizerunek, logo stacji i programu, a także PKO BP i najpopularniejszy na świecie YouTuber, MrBeast, zostali...

IKEA i mBank wycofują reklamy z TV Republika

W ostatnich dniach doszło do dwóch kontrowersyjnych wypowiedzi na antenie TV Republika, które wzbudziły ogromne oburzenie społeczności internetowej oraz skłoniły dwie znane firmy -...

Media publiczne w stanie likwidacji

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego Bartłomiej Sienkiewicz ogłosił w środę, że w związku z decyzją prezydenta Andrzeja Dudy o wstrzymaniu finansowania mediów publicznych, postawił...

Oto najchętniej słuchane piosenki świąteczne w Polsce i na świecie na Spotify w 2023 r.

Święta zbliżają się już wielkimi krokami. Z tej okazji Spotify udostępnia listę najchętniej słuchanych utworów, które wprawiają nas w tym roku w bożonarodzeniowy nastrój....

TVP Info przestało nadawać, kanał Telewizji Polskiej znika z anteny i internetu

W środę 20 grudnia 2023 roku po godzinie 11 rano sygnał stacji TVP Info przestał nadawać. W miejsce TVP Info nadawany jest teraz sygnał...

Minister Kultury odwołał władze mediów publicznych. PiS zapowiada walkę

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Bartłomiej Sienkiewicz, odwołał 19 grudnia 2023 roku władze mediów publicznych, w tym Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i Polskiej Agencji...

Internet niezastąpionym medium Polaków – wyniki badania Mediapanel za listopad 2023

Wyniki badania Mediapanel za listopad 2023 pokazują, że internet pozostaje podstawowym medium informacyjno-rozrywkowym Polaków. W tym miesiącu z internetu korzystało średnio 25,9 mln osób,...

Cyfryzacja zmienia kulturę, a finansowanie społecznościowe to jej ważny element

Wyraźnie rośnie znaczenie finansowania społecznościowego w kulturze – wynika z najnowszego badania Patronite i Związku Cyfrowa Polska. Co więcej, sami twórcy patrzą dziś w przyszłość...

Polacy w mediach społecznościowych: chcemy prywatności, ale nie czytamy regulaminów

Polacy korzystający z mediów społecznościowych deklarują, że dbają o bezpieczeństwo swoich danych. Z badania firmy Sophos wynika, że aż 63% ankietowanych przed założeniem konta...

Złote Lajki dla samorządów – Local Some’23

Gala rozdania Złotych Lajków odbyła się podczas II Samorządowego Kongresu Internetu i Mediów Społecznościowych Local SoMe’23 we Wrocławiu. W wydarzeniu dedykowanym skutecznej komunikacji samorządowej...

Kryzys i nowe możliwości. Burza medialna wokół odejścia Stanowskiego z Kanału Sportowego

Decyzją o odejściu z Kanału Sportowego i utworzeniem nowego programu – Kanału Zero, Krzysztof Stanowski ściągnął na siebie uwagę mediów i internautów. Jak wynika...

Lipton zrywa współpracę reklamową z Kanałem Sportowym

Marka herbaty Lipton, ogłosiła zakończenie swojego partnerstwa reklamowego z programem „KS Poranek”, emitowanym w Kanale Sportowym. W oświadczeniu przekazanym portalowi CEO.com.pl marka podkreśliła: "Gdy...

Indonezja zakazuje sprzedaży bezpośredniej w mediach społecznościowych

Rząd Indonezji zabronił platformom społecznościowych prowadzenia sprzedaży bezpośredniej. To cios w TikToka, bo to drugi największy rynek dla tego chińskiego giganta. Władze Indonezji chcą...

Nowa podstrona w Trendach Google poświęcona wyborom parlamentarnym

Google wprowadza specjalną podstronę w Trendach Google, pokazującą zainteresowanie Polek i Polaków zbliżającymi się wyborami parlamentarnymi. Znajdują się tam informacje m.in. o tym, którzy...

Wybory w Polsce: Do gry wkracza generatywna sztuczna inteligencja i deep fake

Już na starcie kampanii wyborczej oba główne bloki polityczne w Polsce zdecydowały się użyć sztucznej inteligencji w swoich materiałach politycznych*. Wygenerowany przez AI deep...

Czy Polacy boją się legionelli? Internet i radio najczęstszymi źródłami informacji

17 sierpnia br. rzeszowski Sanepid otrzymał pierwszą informację o zakażeniu legionellą – pałeczką wywołującą problemy z układem oddechowym. Od tego czasu na legionellozę zmarło...

GPW DAI buduje platformę do dynamicznej podmiany reklam telewizyjnych

Celem projektu Telemetria Operator (TeO) jest budowa wielomodułowej platformy aukcyjnej przeznaczonej do kompleksowej obsługi transakcji na rynku mediowym, związanych z dynamiczną podmianą reklam...

Hejter: zagrożenie dla dyskursu społecznego

Hejtu w internecie doświadczyło 37 proc. Polaków – wynika z badania IRCenter dla agencji Newseria. Cyberprzemoc jest jednak przede wszystkim obecna w życiu młodych użytkowników sieci. Wśród osób...

Nowe funkcje w Google. Wyszukiwarka ma być symbolem wiarygodności

Google wprowadza w swojej wyszukiwarce nowe funkcje oparte o sztuczną inteligencję. To odpowiedź na to, co oferuje Bing Microsoftu. Podstawowe założenie? Budowanie wiarygodności i...

Kolejny efekt Barbie. YouTube atakuje dzieci reklamami dla dorosłych

Kiedy dziecko ogląda filmiki w internecie może natknąć się na reklamę produktów dla dorosłych – samochodów, nieruchomości czy usług bankowych. Przez takie działania Google...

YouTube i Facebook nadal dominują na rynku reklamowym w social mediach, ale mniejsze platformy mogą być bardziej skuteczne

Rynek reklamowy w social mediach zdominowany jest przez dwóch graczy – YouTube’a oraz Facebooka – które poszczycić się mogą największymi zasięgami. Jednak czy aby...

Tego jeszcze nie grali. Amerykanie zorganizowali kongres zwierzęcych influencerów

Takie rzeczy tylko w Ameryce. W lipcu w Chicago zorganizowano Pet Con, czyli konwent zwierzęcych influencerów. Ich codzienne życie śledzi z zapartym tchem coraz...

Ekonomia pasji. Jak crowdfunding zmienia rynek twórców internetowych?

Prawie 70% twórców internetowych ma od 1 do 10 tysięcy obserwatorów, a jednym z największych wyzwań tego rynku jest monetyzacja. Coraz więcej twórców szuka...

Niemal połowa wypowiedzi na temat Threads pochodzi z… Twittera

Uruchomienie przez Meta nowej aplikacji stanowiącej konkurencję dla Twittera - Threads - okazało się ogromnym sukcesem, a w ciągu zaledwie pięciu dni zaczęło z...

Firma w social mediach – jak działać skutecznie

Dzisiejszy świat trudno już wyobrazić sobie bez mediów społecznościowych. Firmy bardzo doceniają możliwość kontaktu z klientem i pracownikami poprzez SM. Chociaż coraz częściej używane...

Badanie: więcej śledzących profil społecznościowy firmy to większy przychód

Nawet o 30 mln złotych rocznie może poprawić się wynik finansowy przedsiębiorstwa, które umiejętnie angażuje uwagę użytkowników mediów społecznościowych. Badacze z Akademii Leona Koźmińskiego...

Młodzi influencerzy – prawo nie nadąża za trendami

- Czy to zabawa czy praca dzieci? - W późnym kapitalizmie? Co za różnica –  ten dialog z serialu “Ted Lasso” to cierpkie, choć...

67 tysięcy publikacji o proteście rolników. Czy wyłania się nowy lider?

Tylko od początku roku w mediach tradycyjnych i społecznościowych pojawiło się 76 959 publikacji dotyczących protestu rolników, kryzysu nawozowego i ukraińskiego zboża. To bardzo...

Branża medialna i rozrywkowa spodziewa się kłopotów. 39% klientów uważa, że przepłaca

Decydenci wymieniają rosnącą konkurencję jako największe wyzwanie w obliczu ogólnie niezmiennych lub obniżonych perspektyw budżetowych Wielu  z nich przewiduje, że wydatki na reklamę...

Doktor Google, Komik Facebook

Średnio 72% internautów przeglądających w lutym top 5 stron z kategorii „Zdrowie i medycyna” trafiło tam z wyników wyszukiwarek, natomiast osoby przeglądające treści na...

Lex Pilot: zmiany redakcyjne, nie merytoryczne

Branża podtrzymuje dotychczasowy apel o usunięcie szkodliwych zapisów do ustawy o Radiofonii i Telewizji w całości i zwraca uwagę, że zmiany w zaproponowanym kształcie...

Już po raz 30. rozdano Paszporty POLITYKI – oto lista laureatów z 2022 r.

Już po raz 30. rozdano Paszporty POLITYKI - doroczne nagrody kulturalne tygodnika POLITYKA, jedne z najważniejszych i najbardziej prestiżowych nagród w świecie kultury w Polsce. Paszporty...

Największe kryzysy wizerunkowe 2022 r.

Największy kryzys wizerunkowy 2022 roku w polskim świecie publicznym to katastrofa ekologiczna na Odrze i towarzysząca jej nietransparentna polityka rządu. W gronie firm i organizacji...

Czy sztuczna inteligencja pozbawi dziennikarzy i copywriterów pracy?

Narzędzia sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej popularne przy pisaniu treści. Platformy zasilane tą techniką dają twórcom narzędzia do kreowania tekstu, czyniąc planowanie contentu...

Użytkownicy Instagrama już wkrótce będą mogli sprzedawać NFT

Instagram ogłosił, że w pierwszym tygodniu listopada zacznie umożliwiać wybranej grupie cyfrowych twórców tworzenie (tzw. mintowanie) i sprzedawanie NFT (z ang. non-fungible token, czyli...

Większość Polaków styka się z fake newsami, ale korzysta z niepewnych źródeł informacji. Potrzebna jest edukacja na temat dezinformacji od najmłodszych lat

Ponad 80 proc. Polaków przyznaje, że miało kontakt z dezinformacją i fałszywymi newsami. Mimo to większość z nas korzysta ze źródeł informacji obarczonych największym ryzykiem zafałszowania –...

YouTube wprowadza nowe sposoby zarabiania

W ciągu ostatnich trzech lat YouTube wypłacił twórcom, artystom i firmom medialnym ponad 50 miliardów dolarów. Teraz ogłasza wprowadzenie nowych sposobów zarabiania, aby wspierać...

Nowa funkcja Instagrama rozwinie social commerce

Dynamiczny wzrost popularności zakupów online w ciągu ostatnich dwóch lat przełożył się na rozwój technologii wspierających tę branżę, od nowych metod płatności po coraz...

Koniec śledzenia internautów? Co dalej z plikami cookie? Eksperci wyjaśniają

Stosowane dotychczas zgody na pliki cookies były w dużej mierze nieprawidłowe i niewystarczające, aby legalnie przetwarzać dane użytkowników. To oznacza, że reklamodawcy będą musieli...

Niepewne czasy wymagają zdecydowanych ruchów. Doświadczeni specjaliści wiedzą, jak radzić sobie w biznesowym szumie informacyjnym

Niepewność gospodarcza i geopolityczna odbija się nie tylko na wskaźnikach stricte ekonomicznych, ale również mniej mierzalnych – nastrojach konsumenckich. Te z kolei, abstrahując od...

Serwisy informacyjne po rosyjskiej agresji na Ukrainę – analiza

Polskie serwisy informacyjne odnotowały ponad 30-procentowy wzrost zasięgu tydzień do tygodnia od momentu ataku Rosji na Ukrainę.  Czas spędzany na stronach z tej kategorii...

Kupujesz na Instagramie lub Facebooku? Uważaj, bo takie zakupy potrafią wpędzić w długi

„Udostępniam specjalny kod dla moich followersów: z nim kupicie AirPodsy nie za 599 zł, a za 130 zł!”. „Oddam zabawki dla dzieci za darmo,...

2022 – rok dla odważnych i rozważnych: metawersum, spirale informacyjne i łamanie tabu

Eksperci Grupy Roboczej Public Relations IAB Polska przygotowali wspólną publikację, która stanowi podsumowanie dyskusji i wniosków dotyczących działań komunikacyjnych w roku 2022. Co się...

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Osteopatia Kraków
- Reklama -