BIZNESHANDELIKEA tnie ceny. To największa obniżka w historii firmy

IKEA tnie ceny. To największa obniżka w historii firmy

IKEA tnie ceny. To największa obniżka w historii firmy

IKEA inwestuje pół miliarda złotych w obniżkę cen pięciu tysięcy produktów. To największa taka inwestycja w historii IKEA Retail w Polsce. Firma na stałe planuje obniżyć cenę co drugiego produktu. Średnio obniżki wyniosą 19 proc., co oznacza, że tysiące produktów wróci do poziomu cen sprzed pandemii.

Firma rozpoczęła obniżki cen już we wrześniu 2023 roku. Wówczas działania te objęły ponad 500 artykułów. Teraz do listy dołączyło 3500 mebli i akcesoriów, a do końca sierpnia 2024 roku liczba artykułów objętych niższymi cenami wzrośnie do 5 000, co stanowi połowę całego asortymentu oferty IKEA.

Aktualna obniżka cen to najważniejsza taka inwestycja w historii firmy. Jest ona odpowiedzią marki na dzisiejszą sytuację ekonomiczną w kraju i na świecie oraz konieczność oszczędzania środków w wielu gospodarstwach domowych.

IKEA odpowiada na potrzeby klientek i klientów

Jak wynika z raportu „IKEA. Życie w domu 2023″[1], jednym z głównych źródeł zmartwień Polaków są finanse domowe. Przeprowadzone przez IPSOS w listopadzie 2023 roku[2] badania, również wskazują Polskę jako jeden z pięciu krajów na świecie, którego mieszkańcy są najbardziej zaniepokojeni inflacją (54 proc.) Stąd można wnioskować, że bezpieczeństwo w domu zależy w dużej mierze od stabilności finansowej – zgromadzonych oszczędności, stałego dochodu i skrupulatnej kontroli nad wydatkami.

„Zdając sobie sprawę z obecnej sytuacji gospodarczej nie tylko w kraju, ale i na świecie, postanowiliśmy podjąć istotną decyzję o obniżce cen w Polsce. Zainwestowaliśmy w to pół miliarda złotych, co stanowi ponad 8 proc. obrotów IKEA za rok finansowy 2023. To nie tylko nasza reakcja na zmieniający się krajobraz ekonomiczny, ale również zgodność z głęboko zakorzenioną wizją IKEA – nieustannie dążymy do tego, aby wiele osób, niezależnie od sytuacji finansowej, mogło spełniać swoje marzenia o wygodnym, funkcjonalnym i lepiej pomyślanym domu” – podkreśla Magdalena Krokowska-Wicherek, Dyrektorka Regionalna w IKEA Retail w Polsce.

Inwestycja w nowe niższe ceny

Pandemia COVID-19 i konflikt wojenny w Ukrainie znacząco wpłynęły na krajobraz ekonomiczno-gospodarczy na całym świecie. W obliczu rosnących kosztów surowców, produkcji i dostaw, firmy z różnych sektorów zostały zmuszone do podniesienia cen swoich produktów, aby dostosować się do nowej rzeczywistości rynkowej. IKEA również mierzyła się z tym wyzwaniem, modyfikując swoją strategię cenową.

W minionym roku IKEA skoncentrowała swoje wysiłki na obniżaniu kosztów operacyjnych i zwiększaniu efektywności produkcyjnej. Inwestycje m.in. w nowoczesne technologie oraz szkolenia dla zatrudnionych osób miały zoptymalizować procesy wewnętrzne i stanowiły odpowiedź na rosnące koszty produkcji. Przykładowo fabryka IKEA Industry w Zbąszynku podjęła działania w zakresie automatyzacji. Linie produkcyjne zostały dostosowane pod produkcję artykułów cieszących się największym zainteresowaniem klientek i klientów. Zmiany wdrożono także na etapie pakowania produktów, automatyzując ten proces.  Nie mniejsze znaczenie miały inwestycje w OZE. Fabryki IKEA Industry w Polsce już od kilku lat korzystają z energii elektrycznej w 100% z odnawialnych źródeł energii, w tym z własnych farm słonecznych.

Ostatni rok finansowy 2023 IKEA Retail w Polsce podsumowała z przychodem przekraczającym 6 mld złotych, w którym 30 proc. udziału miał kanał sprzedaży online. Inwestycje w omnikanałowość, czyli łączenie doświadczenia zakupowego online i offline, pozostają priorytetem firmy.

„Przystępność cenowa jest jednym z kluczowych elementów naszej strategii komercyjnej, czyli oferowanie niskich cen, przy równoczesnym dbaniu o niskie koszty i sprzedaż dużych wolumenów. Niższe ceny 5 000 produktów IKEA nie byłyby możliwe, gdybyśmy nie podjęli takich działań jak inwestycje w OZE, rozwój usług zdalnych i cyrkularnych, ale też w infrastrukturę sklepową i magazynowo-logistyczną” – wyjaśnia Magdalena Krokowska-Wicherek.

[1] IKEA, Raport Życie w domu, https://www.ikea.com/pl/pl/life-at-home/.

[2] https://www.ipsos.com/en/almanac-2024/global-views-inflation

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...