niedziela, 6 kwietnia, 2025

Aż 52% użytkowników odwiedza centra handlowe, aby kupić produkty wyszukane w internecie

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Badania Omnisense[1] zrealizowane na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) i Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) wskazują, że aż 52% klientów centrów handlowych odwiedza je w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w internecie, podobnie 52% udaje się do galerii w celu sprawdzenia produktu wyszukanego w internecie. To oznacza, że sklepy działające i budujące swoją ofertę w internecie bardzo silnie wpływają na wzmacnianie odwiedzalności centrów handlowych. Trend ten jest jeszcze wyraźniejszy wśród ludzi młodych: to aż 72% w grupie 18-24, 65% w wieku 25-34 i 58% w grupie 35-44 lata. Ponadto już 28% badanych odwiedza centra handlowe w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w social mediach, wśród najmłodszej grupy 18-24 lata odsetek ten sięga aż 54%.

Tzw. efekt ROPO – czyli przeglądanie produktów w sieci, a ich zakup w sklepach stacjonarnych dotyczy prawie wszystkich konsumentów. Potwierdzają to najnowsze raporty:

Izby Gospodarki Elektronicznej Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2024[2]:

Oraz Gemius e-commerce w Polsce 2024[3]:

„Internet stanowi istotne źródło motywacji do odwiedzin galerii handlowych, szczególnie wśród młodszych klientów. Aż 52% badanych deklaruje, że odwiedza galerie w celu sprawdzenia lub zakupu produktów, które wcześniej wyszukali online. Najwyższy odsetek takich wizyt odnotowano wśród osób w wieku 18-34 lata, co wskazuje na silny wpływ aktywności w internecie na tradycyjne zakupy w centrach handlowych. Klienci często korzystają z galerii jako miejsca, w którym mogą fizycznie sprawdzić produkt, przetestować go – np. pod kątem rozmiaru lub jakości, a następnie dokonać zakupu. To właśnie nakłady finansowe sklepów na promowanie oferty w internecie istotnie budują popularność i odwiedzalność centrów handlowych. Warto zatem rozważyć te nakłady jako dodatkową kontrybucję, realizowaną przez najemców w centrach handlowych na rzecz tych obiektów oraz ich właścicieli. Patrząc na wyniki notowane wśród młodszych grup konsumentów można spodziewać się, że zjawisko to będzie się nasilać i w przyszłości oferta w internecie będzie podstawowym czynnikiem motywującym do odwiedzin w centrach handlowych. A to oznacza, że umowy najmu powinny już teraz zacząć uwzględniać nakłady na promocje ponoszone w internecie przez najemców jako element zapłaconego czynszu” – wskazuje Zofia Morbiato, dyrektor generalny Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU).

Badania Omnisense[4]:

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w internecie

Spośród zweryfikowanych aktywności w internecie, zakup produktu znalezionego w internecie motywuje największą część badanych do odwiedzin galerii handlowych (52%).

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku sprawdzenia produktu wyszukanego w internecie (rozmiar, kolor, jakość)

Odwiedziny galerii handlowej w celu weryfikacji produktu znalezionego w Internecie jest udziałem 52% klientów centrów handlowych.

Ponadprzeciętny odsetek odwiedzających galerie z tego powodu obserwuje się wśród kobiet (56%) oraz osób w wieku 18-34 lata (63-66%).

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w social mediach

Odwiedziny galerii handlowej w wyniku zainteresowania produktem wyszukanym w social mediach jest udziałem 28% klientów centrów handlowych. Ponadprzeciętny odsetek odwiedzających galerie z tego powodu obserwuje się wśród osób w wieku 18-24 lata (54%), 25-34 (41%) oraz wśród mieszkańców miast liczących 100-500 tys. mieszkańców (59%).

Zagadnienia te były obszernie omówione podczas III Kongresu ZPPHiU i PSNPH – prezentowano zagrożenia oraz propozycje rozwiązań chroniące i ograniczające ryzyka najemców w tym obszarze. Głównym tematem Kongresu były właśnie tzw. „zielone umowy najmu” oraz obniżanie kosztów inwestycji w wyniku przemyślanej strategii negocjacji umów i kompleksowej kontroli kosztów. Ponadto po raz pierwszy zaprezentowano wyniki badań wskazujące faktyczne oczekiwania klientów centrów handlowych oraz omówiono nowe narzędzie ułatwiające ocenę customer experience na poziomie centrum handlowego i salonu.

[1] Badanie Omnisense przeprowadzone metodą CAWI na próbie 1011 dorosłych Polaków (klientów galerii handlowych) w dniach 2-6 września 2024.

[2] https://eizba.pl/raport-e-izby-odpowiedzialny-e-commerce-2024-premiera/#:~:text=W%20tym%20roku%20raport%20ma,refillerach%2C%20oraz%20wiele%20innych%20nowo%C5%9Bci.

[3] https://gemius.com/pl/news/zakupy-zagraniczne-produkty-uzywane-i-platnosci-blikiem-raport-e-commerce-w-polsce-2024/

[4] Badanie Omnisense przeprowadzone metodą CAWI na próbie 1011 dorosłych Polaków (klientów galerii handlowych) w dniach 2-6 września 2024.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Boom na e-commerce trwa – ponad połowa konsumentów planuje kupować jeszcze więcej w sieci

2024 rok, a szczególnie IV kwartał zwieńczony Bożym Narodzeniem,...

Polski rynek centrów handlowych kwitnie: przybyło 510 tys. mkw. w rok, najwięcej od dekady

Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych...

Styczeń 2025 r. z kolejnym wzrostem obrotów w centrach handlowych – +2,6% r/r

Obroty najemców w centrach handlowych były w styczniu...

Podobne tematy

Polski rynek centrów handlowych kwitnie: przybyło 510 tys. mkw. w rok, najwięcej od dekady

Z raportu Polskiej Rady Centrów Handlowych „Rynek obiektów handlowych...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Krakowski rynek nieruchomości handlowych bez nowych inwestycji, ale z rosnącymi czynszami

Polski rynek nieruchomości handlowych w 2024 roku wykazał się...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

Czy centra handlowe działają wbrew Kodeksowi Dobrych Praktyk? Najemcy żądają audytów

Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Transport w cieniu kryzysu: Eksperci oceniają sytuację i prognozy na 2025 rok

Eksperci zgodnie przyznali, że ubiegły rok był trudny. Choć...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie