Polska to strategiczny punkt na inwestycyjnej mapie brytyjskiego giganta tytoniowego Imperial Brands, do którego należą w kraju spółki Imperial Tobacco. Po Poznaniu, Radomiu i Warszawie firma postawiła również na Kraków, rozwijając tam globalne centrum usług – część globalnego modelu operacyjnego, odpowiadającego za działania finansowe koncernu. Pracę znalazło tam już 100 osób.
Imperial Brands z siedzibą w Bristolu (Wielka Brytania) to jeden z największych producentów wyrobów tytoniowych na świecie. Krakowskie globalne centrum usług (ang. Global Business Services – GBS) to czwarta inwestycja koncernu w Polsce. Obecnie w kraju znajdują się już dwie nowoczesne fabryki producenta – w Tarnowie Podgórnym koło Poznania oraz w Radomiu, jak i globalne centrum łańcucha dostaw w Warszawie.
Imperial Brands stawia na Polskę, gdzie widzi ogromne szanse rozwoju i strategiczny rynek Grupy. Powstanie centrum usług w stolicy Małopolski to jeden z elementów globalnej strategii spółki i jej transformacji. Krakowski GBS integruje zadania z czterech obszarów: finansów, zakupów, IT i analizy danych.
– Naszą wizją jest stworzenie prawdziwego centrum kompetencji skupiającego zespół ekspertów o specjalistycznej wiedzy z różnych dziedzin, takich jak finanse, IT czy analiza danych. Wraz z transformacją naszej firmy kształtujemy nowe sposoby pracy, wdrażamy i dopasowujemy nowe technologie, jednocześnie podnosząc umiejętności, a wszystko to w kierunku poprawy dokładności danych, jakości usług i wzrostu wydajności w całej organizacji. W krakowskim centrum zatrudniamy już ponad 100 utalentowanych ekspertów i stale się rozwijamy. Docelowo pracę w naszym centrum usług znajdzie aż 500 osób – mówi Edwin Bennaars, dyrektor ds. globalnych usług biznesowych w Imperial Brands.
Krakowskie globalne centrum usług mieści się przy al. 29 Listopada 20, w budynku V. Offices, jednym z najbardziej ekologicznych biurowców w Europie Środkowo-Wschodniej.