sobota, 12 kwietnia, 2025

InPost ma już 7000 Paczkomatów w Wielkiej Brytanii, rozszerzając sieć o 40% w ciągu ostatniego roku

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, ma już 7 000 urządzeń Paczkomat® w Wielkiej Brytanii oraz ponad 1600 punktów odbioru i nadania (PUDO). Tak rozbudowana sieć sprawia, że większość mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchesteru ma średnio tylko siedem minut spacerem do najbliższej maszyny InPost.

– Rynek brytyjski jest dla Grupy InPost bardzo ważny, a przy tym ma ogromny potencjał. Chcemy być najmocniejszym graczem dostaw out-of-home w tym kraju. Cały czas rośniemy szybciej niż rynek i notujemy znaczące wzrosty wolumenów, a także zwiększamy rentowność w miarę rosnącej skali operacji. Wyniki za I kwartał 2024 r. potwierdziły, że obrana strategia jest realizowana z sukcesem. W dalszym ciągu koncentrujemy się na rozbudowie sieci urządzeń Paczkomat®. Na każdym rynku, na którym jesteśmy obecni, inwestujemy w najbardziej popularny sport. W Zjednoczonym Królestwie jest to piłka nożna, a współpraca z kultowym klubem piłkarskim Newcastle United to dla nas doskonała okazją do budowania silniejszych relacji z naszymi klientami – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.

– Paczkomat® nr 7 000 to dla nas ważny kamień milowy, zwłaszcza, że od marca ubiegłego roku udało nam się zwiększyć liczbę lokalizacji aż o 40%. Rynek dostaw OOH (out-of-home) ma ogromny potencjał na Wyspach, a naszą ambicją jest budowanie pozycji lidera w tym segmencie – dodał Neil Kuschel, prezes zarządu InPost w Wielkiej Brytanii.

W I kwartale 2024 r. wolumen obsłużonych przesyłek w Wielkiej Brytanii wzrósł o 147%, czyli ponad dwukrotnie r/r, przychody wzrosły jeszcze mocniej – aż o 194,1% r/r. W I kwartale 2024 r. InPost zwiększył swoją sieć w UK do ponad 8 460 punktów OOH, czyli o 59% r/r, co dodatkowo umacnia pozycję InPost, jako wiodącej sieci APM w Wielkiej Brytanii.

Ponadto, InPost zawarł w Wielkiej Brytanii wieloletnie partnerstwo z czołowym klubem piłkarskim Premier League Newcastle United, jednocześnie stając się jego oficjalnym globalnym partnerem w zakresie dostaw.

Grupa InPost na koniec I kwartału 2024 roku dysponowała ponad 69 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i blisko 32 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach, które umożliwiają wygodne wysyłanie i odbieranie przesyłek 24/7. W Polsce sieć obejmuje 22 654 maszyn Paczkomat® i 3 596 punktów PUDO. Mondial Relay posiada we Francji 5 140 urządzeń Paczkomat® i 10 763 punktów odbioru i nadań, a w krajach Beneluksu odpowiednio 140 maszyn Paczkomat® i 1 892 punkty PUDO. Na Półwyspie Iberyjskim działa już 930 urządzeń Paczkomat® i 8 918 punktów PUDO.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

E-commerce napędza logistykę. Polska staje się hubem dostaw dla całej Europy

Według prognoz amerykańskiej Administracji Handlu Międzynarodowego wartość europejskiego rynku...

Strategiczna zmiana w ARI: nowy właściciel, nowe spółki i pełna koncentracja na AI

Agencja Rozwoju Innowacji S.A. (ARI), notowana na NewConnect poinformowała...

Polska hubem e-commerce? Nowe cła USA i koniec T86 zmieniają reguły gry

Kilkudziesięcioprocentowe cła nałożone przez administrację Donalda Trumpa na towary...

Polski rynek magazynowy stabilizuje się po latach rekordów. Czas na jakość, nie ilość

Polski rynek magazynowy osiągnął etap zdrowej stabilizacji, zbliżając się...

Były wiceminister Krzysztof Łanda i Mariusz Furmanek wchodzą do Rady Nadzorczej Medtech Solutions

Były Wiceminister Zdrowia – Krzysztof Łanda oraz były Szef...

Podobne tematy

Usługa InPost Pay będzie dostępna we wszystkich sklepach Grupy CCC – Modivo, CCC oraz e-Obuwie

Wdrożenie usługi InPost Pay obejmie strony internetowe sklepów Modivo,...

Social commerce i AI: duet, który rządzi zakupami pokolenia Z

Pokolenie Z rewolucjonizuje handel, przenosząc swoje zakupy do mediów...

Raport IdoSell: Kiedy warto promować sklep online, żeby zwiększyć sprzedaż?

Konsumenci coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów – dopasowując...

Prenumerata przez Paczkomat? Grupa InPost w ramach pilotażu będzie dostawcą Tygodnika Powszechnego

InPost będzie dostarczał czasopismo „Tygodnik Powszechny”, a tym samym...

Gigantyczne koszty regulacji uderzają w polski e-commerce

Zmiany w przepisach podatkowych i celnych to dziś jedno...

7R ponownie buduje dla InPost – dwa magazyny o łącznej powierzchni 20 tys. m² na Pomorzu

Deweloper 7R dostarczy kolejne dwa magazyny dla InPost. Realizacje...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Griffin Capital Partners otwiera biuro w Niemczech

Griffin Capital Partners (GCP), największy prywatny inwestor oraz firma...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version