Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, ma już 7 000 urządzeń Paczkomat® w Wielkiej Brytanii oraz ponad 1600 punktów odbioru i nadania (PUDO). Tak rozbudowana sieć sprawia, że większość mieszkańców Londynu, Birmingham i Manchesteru ma średnio tylko siedem minut spacerem do najbliższej maszyny InPost.
– Rynek brytyjski jest dla Grupy InPost bardzo ważny, a przy tym ma ogromny potencjał. Chcemy być najmocniejszym graczem dostaw out-of-home w tym kraju. Cały czas rośniemy szybciej niż rynek i notujemy znaczące wzrosty wolumenów, a także zwiększamy rentowność w miarę rosnącej skali operacji. Wyniki za I kwartał 2024 r. potwierdziły, że obrana strategia jest realizowana z sukcesem. W dalszym ciągu koncentrujemy się na rozbudowie sieci urządzeń Paczkomat®. Na każdym rynku, na którym jesteśmy obecni, inwestujemy w najbardziej popularny sport. W Zjednoczonym Królestwie jest to piłka nożna, a współpraca z kultowym klubem piłkarskim Newcastle United to dla nas doskonała okazją do budowania silniejszych relacji z naszymi klientami – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i CEO InPost.
– Paczkomat® nr 7 000 to dla nas ważny kamień milowy, zwłaszcza, że od marca ubiegłego roku udało nam się zwiększyć liczbę lokalizacji aż o 40%. Rynek dostaw OOH (out-of-home) ma ogromny potencjał na Wyspach, a naszą ambicją jest budowanie pozycji lidera w tym segmencie – dodał Neil Kuschel, prezes zarządu InPost w Wielkiej Brytanii.
W I kwartale 2024 r. wolumen obsłużonych przesyłek w Wielkiej Brytanii wzrósł o 147%, czyli ponad dwukrotnie r/r, przychody wzrosły jeszcze mocniej – aż o 194,1% r/r. W I kwartale 2024 r. InPost zwiększył swoją sieć w UK do ponad 8 460 punktów OOH, czyli o 59% r/r, co dodatkowo umacnia pozycję InPost, jako wiodącej sieci APM w Wielkiej Brytanii.
Ponadto, InPost zawarł w Wielkiej Brytanii wieloletnie partnerstwo z czołowym klubem piłkarskim Premier League Newcastle United, jednocześnie stając się jego oficjalnym globalnym partnerem w zakresie dostaw.
Grupa InPost na koniec I kwartału 2024 roku dysponowała ponad 69 000 punktów out-of-home, w tym ponad 37 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i blisko 32 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach, które umożliwiają wygodne wysyłanie i odbieranie przesyłek 24/7. W Polsce sieć obejmuje 22 654 maszyn Paczkomat® i 3 596 punktów PUDO. Mondial Relay posiada we Francji 5 140 urządzeń Paczkomat® i 10 763 punktów odbioru i nadań, a w krajach Beneluksu odpowiednio 140 maszyn Paczkomat® i 1 892 punkty PUDO. Na Półwyspie Iberyjskim działa już 930 urządzeń Paczkomat® i 8 918 punktów PUDO.