czwartek, 21 października, 2021
HANDELE-COMMERCEJak sprzedawać produkty na Amazon?

Jak sprzedawać produkty na Amazon?

-

Jak rozwijać swoją firmę poprzez platformę Amazon? Od czego zacząć? Co to jest i na czym polega Fulfilment by Merchant (FBM) i Fulfilment by Amazon (FBA)?

Jak sprzedawać produkty na Amazon?

Bycie sprzedawcą w obecnych czasach to nieustanne dostosowywanie się do potrzeb klientów i wymagań, które stawia rynek. Zmiany prawne, kryzys związany z pandemią czy przeniesienie wielu dziedzin gospodarki do Internetu pokazały, że obecnie by utrzymać się na rynku, należy postawić na marketing i sprzedaż online. Wszystko to sprawiło, że wielu przedsiębiorców postanowiło rozwijać swoją firmę poprzez platformę Amazon.

Jak wiemy sam proces wysyłki i pakowania jest dość męczący, szczególnie jeśli posiadamy spory sklep i wiele pozycji. Z tego też powodu powstała usługa Fulfillment by Amazon. Dzięki niej sprzedawcy mogą wysyłać swoje produkty do magazynów Amazon, gdzie są przechowywane i później rozsyłane do klientów. Pozwala to sprzedawcą skupić się wyłącznie na odpowiednim marketingu, zapominając całkowicie o czasochłonnej wysyłce.

Jeśli więc i ty zastanawiasz się nad rozpoczęciem pracy z serwisem Amazon, ten artykuł pozwoli ci wybrać odpowiednią drogę, która jest dla Ciebie najkorzystniejsza.

Fulfillment by Amazon

Odmienne drogi prowadzące o tego samego klienta.

Amazon oferuje przedsiębiorcą dwie opcje wysyłki produktów do klientów. Pierwsza z nich to FBM inaczej Fulfillment by Merchant, druga natomiast to Fulfillment by Amazon (FBA). W pakiecie FBM praktycznie wszystkie obowiązki, jeśli chodzi o wybór spedytorów, spakowanie czy zważanie produktów spada na barki sprzedawcy. Jest to dość uciążliwy proces i pomimo pomocy ze strony Amazon, jest odradzany, jeśli planujesz rozwijać swoją firmę.

Pakiet FBA natomiast odciąża Cię ze wszystkich logistycznych elementów prowadzenia sklepu. To obsługa i magazyny dbają o przechowywanie produktów i ich właściwą wysyłkę do klienta. Dodatkowo nieustannie masz do dyspozycji suport, który doradza w kwestiach logistycznych i wysyłkowych.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Sprawdź artykuł Jak sprzedawać swoje produkty na Amazonie?

Towar jest blisko klientów.

Jeśli już wiesz co daje cię FBA pora, abyś poznał niebywałe zalety, jakie się z tym wiążą. Magazyny Amazon znajdują się w 7 krajach Unii Europejskiej. Dzięki temu nasze produkty znajdują się praktycznie na całym kontynencie, co ogranicza czas pomiędzy zamówieniem a dotarciem do klienta. Taka kolej rzeczy korzystnie wpływa na same koszty transportu i logistyki. Mogą one spaść nawet o 40%, co przy dużej ilości towaru generuje ogromne korzyści.

Mniej na twojej głowie.

Posiadając produkty w kilku różnych magazynach wysyłkowych musiał byś poświecić sporo czasu na zarządzanie zasobami i dostępnością danych produktów. Tutaj odpowiadasz wyłącznie za magazyn, do którego są dostarczane twoje towary, nie martwiąc się o pozostałe. To logistycy firmy, dbają by w pozostałych punktach wysyłkowych nie brakowało produktów oraz byś był poinformowany o ewentualnych brakach.

Fulfillment by Amazon przejmuje twoje obowiązki związane z kontaktem z klientem i ewentualnymi roszczeniami klientów. Chodzi tutaj o takie aspekty jak zwroty towarów czy zapytania klientów. Jest to nie tylko bardzo wygodne, ale i bardziej profesjonalne, ponieważ odpowiadają za to wykwalifikowani specjaliści.

Wada, z którą trzeba się pogodzić.

O ile sama współpraca z Amazon jest dość prosta i nie wymaga ogromnych wkładów finansowych z naszej strony, o tyle występuje jedna wada, z którą musimy się zmierzyć. Jest nią konieczność rozliczania podatku VAT. Sprzedawca, który sprzedają poprzez platformę Amazon, musi bowiem być zarejestrowany jako podatnik w każdym kraju, w którym znajdują się magazyny. Jest to wymóg wręcz kluczowy ze względów prawnych, ponieważ tylko dzięki temu możesz sprzedawać swoje towary na wszystkich rynkach Europy. Oczywiście sam proces rejestracji nie jest bardzo skomplikowany, a przy wielu jej aspektach możesz liczyć na doradztwo ze strony samej platformy.

Nie mniej jednak musisz pamiętać o przestrzeganiu tego elementu, by uniknąć problemów z prawem i wysyłką.

FBA pokazuje jak stosunkowo łatwe może być sprzedawanie swoich produktów na rynku Europejskim. Dzięki szeregowi rozwiązań i ułatwień, które oferuje Amazon, możesz bardzo prosto zarządzań swoim towarem martwiąc się wyłącznie marketingiem i poszerzaniem działalności. Na duży plus zasługuje również fakt, ograniczonej liczby formalności po naszej stronie i korzystne finansowanie. Jeśli więc planujesz sprzedawać w Internecie, ograniczając przy tym swoje obowiązki do minimum, współpraca z Amazon, będzie idealnym rozwiązaniem dla Ciebie i twojej firmy.

Artykuł powstał we współpracy z https://taxology.co

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Advertisment -

POLECAMY

polska raport

Ponad 40% badanych chce wyższych podatków dla zagranicznych firm działających w Polsce

0
Blisko połowa Polaków uważa, że zagraniczne firmy, prowadzące działalność gospodarczą w Polsce, powinny płacić u nas wyższe podatki niż podmioty mające wyłącznie krajowy kapitał. Ale niemal co trzecia osoba jest przeciwnego zdania. Za zmianami...
ministerstwo finansów

Zasady ustalania rezydencji podatkowej na podstawie objaśnień MF z 29 kwietnia 2021 r.

0
W dniu 29 kwietnia 2021 r. zostały wydane objaśnienia podatkowe dotyczące rezydencji podatkowej oraz zakresu obowiązku podatkowego osób fizycznych w Polsce. Objaśnienia nie mają charakteru aktów powszechnie obowiązującego prawa, niemniej stanowią instrukcję postępowania dla...
Remote controlled drone taking off from warehouse to deliver package

SAS wskazuje 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku

0
Jednym z głównych wniosków pojawiających się w podsumowaniach minionego roku jest ogromny wpływ pandemii na przyspieszenie procesów cyfrowej transformacji. COVID-19 potwierdził, że technologia jest kluczowym narzędziem w obszarze ochrony zdrowia, ekonomii, a także ekologii....