MOTORYZACJALexus LC Convertible niemal pewny

Lexus LC Convertible niemal pewny

Lexus LC Convertible niemal pewny

Coraz więcej wskazuje na to, że Lexus LC ze zdejmowanym dachem faktycznie wyjedzie na drogi. Dobre wieści w tej sprawie płyną do nas z Australii. Spodziewany debiutu Lexusa LC Convertible rozbudził również plotki na temat modelu RC w podobnej wersji.

Lexus Australia komentuje

“Lexus LC Convertible jest bardzo realną możliwością na australijskim rynku, więc przyglądamy mu się teraz pod kątem możliwości produkcyjnych” – powiedział portalowi Carsales.com.au Scott Thompson, dyrektor naczelny Lexusa Australia. Wypowiedź zacytował portal Motoring, który z kolei zapytał przedstawiciela marki, czy podobną drogą mógłby pójść również mniejszy model RC, skoro flagowe coupé Lexusa najpewniej doczeka się wersji z otwartym dachem. Thompson nie potwierdza jednak takich planów. “Nie myślałbym o tym na tym etapie” – powiedział.

Lexus LC Convertible (2) Lexus LC Convertible (3) Lexus LC Convertible (4) Lexus LC Convertible (5) Lexus LC Convertible (1)W 2020 roku i z miękkim dachem

Motoring sugeruje, że samochód zadebiutuje w kraju kangurów w 2020 roku. Australijski portal podkreśla również, że nie jest pewne, czy ostatecznie auto powstanie w wersji z miękkim czy twardym dachem. Najprawdopodobniej Lexus zdecyduje jednak się na soft-top, bowiem właśnie w takiej wersji zaprezentował światu LC Convertible Concept. Miękki dach ma wiele zalet, które w czasie salonu samochodowego w Genewie tłumaczył Pierre Gouteux z działu produktu i marketingu europejskiego oddziału marki. „Auto wydaje się o wiele lżejsze, bardziej dynamiczne i daje więcej frajdy z jazdy. Sztywny dach obciążyłby je za bardzo. Zresztą chowanie miękkiego dachu w środku auta jest też o wiele łatwiejsze” – mówił wtedy. LC Convertible otrzyma najprawdopodobniej napęd znany z coupé, czyli 5-litrową V-ósemkę oraz układ hybrydowy z silnikiem V6 3.5.

Powrót cabrio Lexusa

LC Convertible nie będzie oczywiście pierwszym kabrioletem w historii Lexusa. Właśnie w takiej odsłonie od 2001 roku był dostępny na rynku model SC drugiej generacji. Samochód otrzymał V-ósemkę, napęd na tył i dwuwahaczowe zawieszenie przy z każdym z kół, a jego produkcja trwała przez 9 lat. W 2009 roku Lexus wprowadził inne cabrio – model IS C. To również tylnonapędowe, sportowe auto było z kolei napędzane przez V-szóstki, a jego sprzedaż trwała do 2015 roku. Od tamtego czasu Lexus nie oferuje żadnego kabrioletu. Warto dodać, że rodzina samochodów z tego typu nadwoziem mogła być większa, bowiem w 2008 roku Lexus zaprezentował koncept LF-AR, będący zmodyfikowaną wersją nadchodzącego wtedy, supersportowego LFA. Samochód nie trafił jednak do produkcji.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

chiny

Chiny: od „cudownego wzrostu” do nowej rzeczywistości

0
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak i długoterminowe czynniki strukturalne) Popyt zagraniczny: rola Chin jako krytycznego...