Coraz więcej wskazuje na to, że Lexus LC ze zdejmowanym dachem faktycznie wyjedzie na drogi. Dobre wieści w tej sprawie płyną do nas z Australii. Spodziewany debiutu Lexusa LC Convertible rozbudził również plotki na temat modelu RC w podobnej wersji.
Na skróty:
Lexus Australia komentuje
“Lexus LC Convertible jest bardzo realną możliwością na australijskim rynku, więc przyglądamy mu się teraz pod kątem możliwości produkcyjnych” – powiedział portalowi Carsales.com.au Scott Thompson, dyrektor naczelny Lexusa Australia. Wypowiedź zacytował portal Motoring, który z kolei zapytał przedstawiciela marki, czy podobną drogą mógłby pójść również mniejszy model RC, skoro flagowe coupé Lexusa najpewniej doczeka się wersji z otwartym dachem. Thompson nie potwierdza jednak takich planów. “Nie myślałbym o tym na tym etapie” – powiedział.
W 2020 roku i z miękkim dachem
Motoring sugeruje, że samochód zadebiutuje w kraju kangurów w 2020 roku. Australijski portal podkreśla również, że nie jest pewne, czy ostatecznie auto powstanie w wersji z miękkim czy twardym dachem. Najprawdopodobniej Lexus zdecyduje jednak się na soft-top, bowiem właśnie w takiej wersji zaprezentował światu LC Convertible Concept. Miękki dach ma wiele zalet, które w czasie salonu samochodowego w Genewie tłumaczył Pierre Gouteux z działu produktu i marketingu europejskiego oddziału marki. „Auto wydaje się o wiele lżejsze, bardziej dynamiczne i daje więcej frajdy z jazdy. Sztywny dach obciążyłby je za bardzo. Zresztą chowanie miękkiego dachu w środku auta jest też o wiele łatwiejsze” – mówił wtedy. LC Convertible otrzyma najprawdopodobniej napęd znany z coupé, czyli 5-litrową V-ósemkę oraz układ hybrydowy z silnikiem V6 3.5.
Powrót cabrio Lexusa
LC Convertible nie będzie oczywiście pierwszym kabrioletem w historii Lexusa. Właśnie w takiej odsłonie od 2001 roku był dostępny na rynku model SC drugiej generacji. Samochód otrzymał V-ósemkę, napęd na tył i dwuwahaczowe zawieszenie przy z każdym z kół, a jego produkcja trwała przez 9 lat. W 2009 roku Lexus wprowadził inne cabrio – model IS C. To również tylnonapędowe, sportowe auto było z kolei napędzane przez V-szóstki, a jego sprzedaż trwała do 2015 roku. Od tamtego czasu Lexus nie oferuje żadnego kabrioletu. Warto dodać, że rodzina samochodów z tego typu nadwoziem mogła być większa, bowiem w 2008 roku Lexus zaprezentował koncept LF-AR, będący zmodyfikowaną wersją nadchodzącego wtedy, supersportowego LFA. Samochód nie trafił jednak do produkcji.