niedziela, 13 kwietnia, 2025

Maviator Group zbiera fundusze na komercjalizację SkyRacer X1 – latający motocykl bez potrzeby licencji pilota

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online
  • Opracowana przez gdyńską spółkę Maviator Group maszyna SkyRacer X1, będąca realnie „latającym motocyklem”, pozwoli fanom rekreacji lotniczej i miłośnikom adrenaliny zyskać dostęp do podniebnych przygód bez potrzeby wielomiesięcznych szkoleń i konieczności uzyskania licencji pilota.
  • Start-up stworzył już kilka rozwojowych prototypów urządzenia i pomyślnie przeszedł przez wiele załogowych testów lotniczych.
  • Teraz, w ramach emisji akcji, chce pozyskać 3,5 mln złotych, aby opracować ostateczny prototyp (prototyp produkcyjny), co jest jednym z kroków na drodze do komercjalizacji rozwiązania. Ta planowana jest już na przyszły rok.

Maviator powstał, aby włączyć się w globalną rewolucję na rynku mobilności powietrznej, która powstaje w ramach nowej gałęzi lotnictwa. Jak wynika z analiz firmy doradczej Deloitte, rynek ten w ciągu najbliższej dekady osiągnie wartość 115 miliardów dolarów w samych tylko Stanach Zjednoczonych, zwiększając się aż dziesięciokrotnie. Przed polską spółką jest wielka szansa, aby zawalczyć o kawałek tego tortu w skali globalnej.

Start-up zaprojektował i zbudował od zera testowy, a następnie funkcjonalny prototyp latającego urządzenia dla produktu o nazwie SkyRacer X1. Zupełną nowością jest tutaj idea, za którą kryje się ułożenie ciała pilota w pozycji zbliżonej do przyjmowanej przez kierowcę wyścigowego motocykla. Jak przekonują projektanci SkyRacera, ma to pozwolić na dobrą stabilizację pilota, doskonałe panowanie nad maszyną i dawać nieograniczony widok, znacząco wzbogacając doświadczenie lotu.SkyRacer1-min SkyRacer2-min

Za projekt odpowiadają Sebastian Nowicki i Mariusz Pułas. Sebastian to jeden z najbardziej cenionych w Polsce ekspertów i projekt menadżerów w dziedzinie lotniczej tematyki UAV (Unmanned Aerial Veicle). Mariusz to jeden z czołowych ekspertów w dziedzinie technologii i systemów UAV, z wieloletnim doświadczeniem w projektowaniu, integracji technologii i testowaniu dronów.

Nasze rozwiązanie ma wielki potencjał skalowania przede wszystkim dlatego, że nie kierujemy go do wąskiej grupy osób, mających określone umiejętności i uprawnienia jak to jest w przypadku tradycyjnego lotnictwa. SkyRacer X1 powstaje z założeniem łatwości pilotażu zbliżonym do komercyjnych dronów, dlatego będzie dostępny niemal dla każdego – finansowy próg wejścia jest podobny jak w przypadku sportowych motorówek. A wszystko to przy zachowaniu możliwie maksymalnych środków bezpieczeństwa – SkyRacer X1 posiada zdolność do kontynuowania lotu w trybie awaryjnym nawet w sytuacji awarii dwóch z ośmiu silników. Z kolei otwarta konstrukcja latającego motocykla umożliwia wykorzystanie plecakowego spadochronu pirotechnicznego i opuszczenie pojazdu podczas lotu – wyjaśnia Sebastian Nowicki, COO Maviator Group.

Dla fanów Gwiezdnych Wojen i adrenaliny

Latający motocykl autorstwa start-upu z Gdyni to urządzenie klasyfikowane w kategorii Ultralight eVTOL dedykowane do lotniczego sportu i rekreacji (Personal Air Mobility), co oznacza, że do jego kierowania nie jest potrzebna licencja pilota. Konstrukcja, oparta jest na koncepcji elektrycznego Multirotora w układzie napędowym X8, umożliwiający płynny i wydajny lot oraz pionowy start i lądowanie. To tzw. eVTOL, czyli elektryczny statek powietrzny pionowego startu i lądowania.

Fani Gwiezdnych Wojen na pewno skojarzą go ze Speeder Bike, który jest na wyposażeniu Imperialnych, my jednak inspirowaliśmy się sportowymi motocyklami i symulatorem lotu SuperMana. Futurystyczny wygląd ma podkreślić, że właściwie wkraczamy w nową erę latania – ludzie zawsze marzyli, aby oderwać się od ziemi i poczuć prawdziwą wolność w powietrzu. To jest już w pewnym sensie możliwe – można przecież skoczyć ze spadochronem albo polatać na paralotni. Ale to, co chcemy zaproponować ze SkyRacer X1, to zupełnie inne wrażenia lotu i nieporównywalne poczucie wolności w połączeniu z dużą dawką adrenaliny – dodaje Mariusz Pułas, CTO Maviator Group.

SkyRacer X1 to w pełni elektryczny pojazd, który ma umożliwiać około 20 minut lotu i osiągać prędkości do 100 kilometrów na godzinę. Latający motocykl pomieści nawet pilota o solidnej posturze. Projektanci zakładają, że będzie on dostosowany do osób o wzroście do 195 centymetrów i wadze do 110 kilogramów.

Pojazd będzie wyposażony w aż trzy tryby lotu zależne do indywidualnych preferencji i poziomu umiejętności: od pełnej kontroli po tryb w pełni automatyczny. Za sprawą kompaktowych wymiarów i mechanizmu składania ramion, urządzenie będzie mogło być w łatwy sposób transportowane i szybko przygotowane do lotu, a możliwość wymiany akumulatorów sprawi, że czas lotów może być dłuższy.

Według strategii rozwojowej spółki kolejne modele z serii SkyRacer mają być wyposażenie w napęd hybrydowy, co umożliwi zwiększenie czasu lotu do 1 godziny. To z kolei spowoduje uzyskanie przez urządzenie solidnych cech użytkowych i ma szanse wzbudzić zainteresowanie klientów poszukujących rozwiązań do aeromobilności oraz przedstawicieli służb takich jak ratownictwo czy jednostki specjalne. Szczególnie ze względu na łatwość pilotażu i niskie koszty eksploatacji oraz uproszczony serwis.

Lot po spore zyski

Spółka opracowała już ostateczny prototyp Badawczo-Rozwojowy urządzenia, który pomyślnie przeszedł szereg lotów testowych. Teraz chce pozyskać 3,5 mln złotych w ramach publicznej emisji akcji, co pozwoli jej sfinansować stworzenie prototypu produkcyjnego produktu oraz jego ulotnienie i finalne testy załogowe, co ma nastąpić już w pierwszych dwóch kwartałach 2025 roku. Kolejne kroki to już przygotowanie do produkcji oraz jej uruchomienie, co – wedle założeń spółki – nastąpi już w przyszłym roku.

Maviator nie ma jednak zamiaru poprzestawać na SkyRacer X1. Spółka już dziś myśli o kolejnych wersjach rozwojowych urządzenia, które służyć będzie już nie tylko celom rekreacyjnym i sportowym, ale także w jednoosobowym lotniczym transporcie miejskim, w przyszłości osiągając nawet formę latających autonomicznych taksówek.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Grupa Recykl podpisała warunkowe porozumienie ws. pożyczki 6 mln EUR na ekspansję zagraniczną

Zarząd Grupy Recykl, notowanego na NewConnect lidera rynku zagospodarowywania...

Astronika zbuduje rampę i wysięgnik dla misji ExoMars – polska technologia poleci na Marsa

Misja ExoMars coraz bliżej, a Airbus przekazał mediom informację...

Grupa eSky i Ryanair kontynuują partnerstwo. Oferta obejmuje ponad 230 kierunków

Ryanair, największa linia lotnicza w Europie, oraz Grupa eSky...

ORLEN rozwija sieć stacji wodorowych. Do 2030 roku powstanie ponad 40 HRS

Do dwóch ogólnodostępnych stacji tankowania wodoru, jakie ORLEN otworzył...

Usługa InPost Pay będzie dostępna we wszystkich sklepach Grupy CCC – Modivo, CCC oraz e-Obuwie

Wdrożenie usługi InPost Pay obejmie strony internetowe sklepów Modivo,...

Podobne tematy

Marketing sensoryczny w metawersie: Czy wirtualne zakupy mogą angażować wszystkie zmysły?

Nowe technologie, takie jak wirtualna (VR) i rozszerzona rzeczywistość...

Grupa Arche wypłaciła inwestorom 56 mln zł w 2024 roku

W samym 2024 r. inwestorzy otrzymali ponad 56 mln...

Przedsiębiorcy coraz chętniej sięgają po podpis elektroniczny – oto dlaczego

W dobie cyfryzacji podpis elektroniczny staje się nieodłącznym elementem...

Daniel Pawelczyk Finance Directorem i członkiem zarządu w TD SYNNEX Poland

TD SYNNEX (NYSE: SNX) poinformował o powołaniu Daniela Pawelczyka...

Lennart Zipfel nowym dyrektorem finansowym FREENOW – zastąpi Johannesa Prantla

Lennart Zipfel został mianowany nowym dyrektorem finansowym (CFO)...

Młodzi vs. doświadczeni – jak przełamać stereotypy i stworzyć silny zespół?

Dzisiejszy rynek pracy jest areną dynamicznych zmian, które wymagają...

Komputery kwantowe – rewolucja, która zmieni oblicze informatyki

Komputery kwantowe i dokonywane z ich pomocą obliczenia kwantowe...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version