niedziela, 19 stycznia, 2025

Medicalgorithmics odbudowuje sprzedaż usług w USA – wzrost o 24% w III kwartale 2024 r.

W III kwartale 2024 roku Medicalgorithmics zgodnie z przyjętą strategią koncentrował się na zwiększaniu sprzedaży usług oraz pozyskiwaniu nowych klientów. W tym okresie przychody ze sprzedaży usług wyniosły 5,2 mln zł, w tym na rynku amerykańskim wzrosły o 24 proc. względem II kwartału i osiągnęły 1,2 mln zł. Oznacza to odbudowę 53 proc. przychodów z IV kwartału 2023 r. Od przyjęcia nowej strategii rozwoju, spółka pozyskała 13 nowych klientów. Zarząd Medicalgorithmics spodziewa się pozyskania istotnego klienta w USA jeszcze w tym roku, zgodnie ze swoją strategią i osiągnięcia dodatnich przepływów gotówkowych w drugiej połowie 2025 r.

Konsekwentnie realizujemy naszą strategię rozwoju, dzięki czemu sukcesywnie zwiększamy sprzedaż usług na kluczowym rynku w USA, rozwijamy nasze flagowe produkty oraz pozyskujemy nowych klientów. Zaprezentowane wyniki pokazują – w szczególności w odniesieniu do rynku USA – że przyjęta przez nas strategia przynosi efekty. A w kolejnych okresach spodziewamy się kontynuacji i dalszego systematycznego wzrostu, czego efektem będzie osiągnięcie dodatnich przepływów gotówkowych w drugiej połowie 2025 r. – mówi Maciej Gamrot, członek zarządu Medicalgorithmics odpowiedzialny za finanse.

Skonsolidowane przychody Medicalgorithmics w III kwartale 2024 roku wyniosły 5,2 mln zł w porównaniu do 5,9 mln zł w II kwartale 2024 roku. Spadek wyników to efekt przede wszystkim braku z natury acyklicznych przychodów ze sprzedaży urządzeń, które w minionym kwartale wyniosły 13 tys. zł w porównaniu do 488 tys. zł kwartał wcześniej. Mimo to spółka wyraźnie poprawiła wynik operacyjny. Na tym poziomie zaraportowana strata wyniosła 1,7 mln zł wobec 5,1 mln zł straty w II kwartale.

– Dzięki rozwijanym przez nas strumieniom przychodowym oraz uruchomieniu finansowania z BioFund mamy komfort realizacji strategii, zarówno w zakresie zwiększania sprzedaży, jak i rozwoju technologii.  – dodaje Maciej Gamrot.

Rynek globalny (z wyłączeniem USA) nadal przynosił większe przychody niż rynek amerykański – odpowiednio 4,0 mln zł przychodów i 1,2 mln zł przychodów. Zgodnie z aktualną strategią spółka skupia się na sprzedaży oprogramowania diagnostycznego o najwyższej marżowości, a sprzedaż urządzeń stanowi jedynie opcjonalną ofertę dla klientów.

–  Medicalgorithmics odbudował już 53% przychodów z USA to ogromny sukces zważywszy że w styczniu tego roku mieliśmy zerowe przychody z tego rynku po zakończeniu współpracy z React w Q4 2023 r. Pracujemy obecnie intensywnie na rozwojem sprzedaży usług na tym rynku i pozyskaniem nowych partnerów, z którymi pracujemy bez wyłączności. Efektem tych działań jest 24 proc. wzrost kw/kw i pozyskanie i uruchomienie już 5 nowych IDTF – dodaje Maciej Gamrot.

W raportowanym okresie notowany na GPW medtech zrealizował dla swoich klientów 72,4 tys. sesji, co stanowi wzrost o 2,5 proc. w porównaniu do II kwartału 2024 r. (70,6 tys. sesji). Wskaźnik ten rośnie już czwarty kwartał z rzędu. W ciągu roku, czyli względem III kwartału 2023 r., liczba sesji wzrosła 2,2-krotnie.

Zgodnie z ogłoszoną w czerwcu 2023 roku strategią rozwoju, stworzoną z udziałem głównego akcjonariusza Medicalgorithmics – Biofund Capital Management LLC – spółka zmieniła swój model biznesowy. Odeszła od oferowania wyłącznie zamkniętego systemu diagnostyki kardiologicznej, powiązanego z własnymi urządzeniami do monitorowania pracy serca. W nowej strategii stawia na sprzedaż platformy do analizy wielodniowych zapisów EKG wraz z autorskimi algorytmami AI jako samodzielnym produktem oraz ich integrację z urządzeniami i systemami IT partnerów. Oprogramowanie Medicalgorithmics może być licencjonowane przez klientów, a spółka będzie otrzymywać wynagrodzenie w różnych modelach, w tym w opartym o liczbę wykonanych analiz danych EKG.

Autor
  • Od prawie dwóch dekad wspieramy naszych czytelników w lepszym rozumieniu świata biznesu i gospodarki. Tworzymy treści, które łączą solidne analizy z praktycznymi wskazówkami, pomagając w podejmowaniu trafnych decyzji. Nasz zespół to ludzie z pasją do odkrywania nowych trendów, śledzenia zmian na rynkach i dzielenia się wiedzą, która inspiruje do działania.

Popularne w tym tygodniu

Boom ofertowy i coraz wyższe ceny – podsumowanie 2024 r. na rynkach wschodzących

Rynki wschodzące, czyli Lublin, Szczecin, Bydgoszcz, Rzeszów, Białystok, Kielce...

RPP utrzymuje stopy procentowe: konferencja Glapińskiego bez większych zaskoczeń

RPP utrzymała stopy procentowe na dotychczasowym poziomie. Decyzja była...

Czy praca w Niemczech jeszcze się opłaca?

Niemiecki rynek pracy od lat jest atrakcyjny dla polskich...

Wyzwania zrównoważonego rozwoju w erze generatywnej sztucznej inteligencji: Raport Capgemini

Prawie połowa kadry kierowniczej uważa, że zastosowanie Gen...
00:07:06

Ropa Brent drożeje czwarty tydzień z rzędu – wzrost o ponad 7% od początku roku

Cena ropy brent w połowie stycznia wzrosła ponad poziom...

Podobne tematy

Trump wprowadzi cła. Które branże już powinny się pakować?

Donald Trump chce wyrównać bilans handlowy USA z...

Polska na 7. miejscu na świecie pod względem ataków ransomware

Aż 37% - taka była skala wzrostów zagrożeń...

Cyberzagrożenia i płynność finansowa: Największe wyzwania dla polskich przedsiębiorstw w nadchodzącym roku

Polskie firmy wykazują wyjątkową zdolność do adaptacji i innowacyjność....

8/10 polskich firm deklaruje gotowość zapłaty okupu w przypadku ataku ransomware

Eksperci VECTO opublikowali właśnie siódmą edycję raportu VECTO: „Cyberbezpieczeństwo...

Kod nie musi być złośliwy, żeby ułatwić atak hakerom. Wystarczą luki

Ryzyko cyberataków może wyprzedzić konflikty zbrojne w rankingu...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie