NETSU SA – producent i dystrybutor pomp ciepła, którego większościowym akcjonariuszem jest notowany na NewConnect Berg Holding SA – planuje kampanię crowdfundingową do ok. 4,5 mln zł. Będzie ona promowana przez Crowdway. Środki z emisji spółka przeznaczy m.in. na produkcję nowej partii oferowanych produktów oraz rozwój sieci franczyzowej i ekspansję na rynki zagraniczne. Planowany start kampanii to II kwartał 2021 roku. NETSU zamierza zadebiutować na NewConnect do 12 miesięcy, czyli najpóźniej w maju 2022 roku.

NETSU prowadzi sprzedaż poprzez hurtownie, spółki z branży PV, własny kanał e-commerce, rozwija również sieć franczyzową. Spółka zakłada, że w tym roku osiągnie przychody ze sprzedaży w wysokości 17 mln zł, z czego 12 mln zł ze sprzedaży hurtowej, a 5 mln zł z detalu. To pozwoli wypracować zysk netto na poziomie 3,6 mln zł. W 2022 roku przychody wzrosną do 32 mln zł (20 mln zł ze sprzedaży hurtowej i 12 mln zł z detalicznej), co przełoży się na zysk netto w wysokości 8 mln zł.

Odnawialne źródła energii stanowią najmłodszą, lecz niezwykle prężnie rozwijającą się gałąź działań Berg Holding SA. NETSU to producent i dystrybutor ekologicznych i wydajnych pomp ciepła, które stanowią alternatywę względem emisyjnych źródeł ciepła. Producent daje także długą, 7 letnią gwarancję. Spółka rozwiązania kieruje zarówno do odbiorców indywidualnych, jak i korporacyjnych. Oferta NETSU obejmuje urządzenia, czyli jednostki wewnętrzne i zewnętrzne oraz inne niezbędne podzespoły, których wspólna praca gwarantuje dużo niższe rachunki za ogrzewanie, komfort użytkowania oraz bezpieczną przyszłość dla pokoleń. Spółka gwarantuje kompleksową obsługę – od konsultacji do montażu, to wszystko w ramach jednej marki i jednej dostawy.

Pogłębiająca się degradacja środowiska naturalnego – a co za tym idzie – przyszła dekarbonizacja regionów węglowych stawia wielu klientów przed trudną decyzją wyboru alternatywnych źródeł pozyskiwania energii. Wychodząc naprzeciw tym oczekiwaniom, proponujemy rozwiązania kompleksowe. W oparciu o przejrzystą ofertę handlową umożliwiamy opcję skompletowania potrzebnych podzespołów pod jedną marką i w ramach jednej dostawy – szybko, bezpiecznie oraz w dobrej cenie mówi dr Ofka Piechniczek,  prezes Berg Holding SA.

Mamy ambitne plany rozwoju, nasze założenia zakładają skokowy wzrost sprzedaży oraz wysoką rentowność. Planujemy rozszerzenie kanałów sprzedaży i coraz większą dostępność naszej oferty. Pracujemy nad tym, by nasze pompy ciepła były sprzedawane nie tylko w całej Polsce, ale również na terenie wybranych państw europejskich. W tym celu mają nam pomóc środki z crowdfundingu. Inwestorzy z pewnością docenią to, że do roku NETSU będzie spółką notowaną na NewConnect – dodaje Paweł Kaproń, Dyrektor Zarządzający NETSU SA.

Kanały sprzedaży i franczyza

NETSU prowadzi sprzedaż B2B oraz B2C za pośrednictwem sklepu internetowego na stronie www.netsu.pl, który umożliwia szybki i prosty zakup odpowiedniego urządzenia. Sprzedaż prowadzona jest także w placówce stacjonarnej zlokalizowanej w Katowicach przy ul. Kopernika 6/2. W trakcie budowania jest także sieć dystrybucji w specjalistycznych hurtowniach i punktach sprzedaży urządzeń grzewczych. Spółka ma dwa duże magazyny jeden na północy kraju w Gdyni, a drugi na południ w Rudzie Śląskiej.

W kwietniu br. roku spółka uruchomiła sieć franczyzową oferując model biznesowy w obszarze sprzedaży pomp ciepła wraz z niezbędnym oprzyrządowaniem. W celu realizacji projektu sieci franczyzowej zawiązana została spółka NETSU Dystrybucja Sp. z o.o., w której NETSU SA objęła 100% udziałów. Plany rozwoju sieci franczyzowej obejmują otwarcie na terenie Polski 50 nowych punktów dystrybucji do końca 2021 roku oraz 120 nowych punktów dystrybucji w 2022 roku. Docelowo spółka planuje otworzyć ok. 300 punktów dystrybucji co skutecznie pokryje obszar kraju i zbuduje sieć sprzedaży. Ponadto w 2021 roku planowane jest rozpoczęcie ekspansji na rynki zagraniczne w tym głównie na terenie Wielkiej Brytanii, Irlandii, Niemiec oraz Francji w modelu master franczyzy. Co ciekawe spółka w kwietniu podpisała pilotażową umowę dystrybucyjną na Litwie, która już zaczęła sprzedaż urządzeń.

Rynek pomp ciepła i perspektywy rozwoju

Pompy ciepła to silnie rozwijający się segment rynku Odnawialnych Źródeł Energii. W 2019 roku sprzedano w Polsce ponad 20 000 urządzeń typu woda-powietrze. Od 9 lat z rzędu notowane wzrosty są rekordowe. W porównaniu do roku 2018 sprzedaż pomp tego typu wzrosła o 91%. Szacuje się, że w polskich domach zainstalowano już ponad 128 000 urządzeń. Ważnym czynnikiem jest prowadzony program „Czyste powietrze” z pulą 103 000 000 zł do 2030 roku, z którego blisko 18 000 wniosków dotyczyło montażu pomp ciepła, NETSU jest na zielonej liście referencyjnej co oznacza, iż urządzenia producenta podlegają refundacji. Nie bez znaczenia pozostają także propagowanie technologii wśród instalatorów i projektantów, spadek cen urządzenia oraz relatywnie niskie koszty inwestycji, możliwość efektywnej współpracy z instalacjami fotowoltaicznymi, a także wzrost świadomości ekologicznej Polaków. Już I kwartał roku 2020 pokazał dwukrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do I kwartału roku 2019 i wyniósł 108%. Czynnikiem, który istotnie wpłynie na dalszy rozwój rynku jest strategia ogłoszona przez Komisję Europejską, która zakłada udział pomp ciepła w budownictwie indywidualnym na poziomie 40% do 2030 roku.[i]rynek pomp ciepła sprzedaż

Niebawem ruszymy z drugą kampanią dla kolejnej spółki z Grupy Berg Holding. To dla nas duży wyraz uznania, że będziemy prowadzić następną emisję z naszym dotychczasowym partnerem. Będzie to również druga kampania z branży OZE, która urasta na jedną z wiodących w całym sektorze crowdinvestingu udziałowego. Wierzymy, że oferta NETSU spotka się z tak dużym zainteresowaniem jak miało to miejsce z Farmami Fotowoltaiki, gdzie spółka pozyskała blisko 1000 inwestorów – mówi Marcel Rowiński, dyrektor operacyjny w Crowdway.

[i] Polska Organizacja Rozwoju Technologii Pomp Ciepła