- Ogólnoświatowa sprzedaż detaliczna Mercedes-Benz w II kwartale wyniosła 581 201 sztuk (+27,0%)
- W I półroczu sprzedano około 121 500 pojazdów typu xEV (samochody hybrydowe typu plug-in
i całkowicie elektryczne; +305,0%) - Pomimo silnego globalnego popytu i dużej puli zamówień dostawy Mercedes-Benz były znacznie ograniczone poprzez utrzymujące się niedobory półprzewodników
- W II kwartale dostarczono około 21 500 egzemplarzy nowej Klasy S (+69,2%)
- Sprzedaż dostawczych aut Mercedes-Benz wzrosła o 37%, całkowita sprzedaż elektrycznych vanów wzrosła ponad sześciokrotnie
W I połowie 2021 roku Mercedes-Benz Cars dostarczył klientom na całym świecie 1 182 724 auta osobowe (+25,1%). W Chinach producent ustanowił dwa nowe rekordy: liczby dostaw w II kwartale (219 059 sztuk, +5,8%) oraz w I półroczu (441 579 sztuk, +27,6%). Dwucyfrowy wzrost sprzedaży w II kwartale wypracowano też m.in. w Niemczech (+26,3%) i w USA (+38,6%). Globalni partnerzy handlowi notują bardzo duże zapotrzebowanie klientów na samochody z całej gamy modelowej Mercedes-Benz, jednak na poziom światowych dostaw w II kwartale – zwłaszcza w czerwcu – wpłynął światowy niedobór niektórych komponentów półprzewodnikowych. Oczekuje się, że niedobór ten będzie nadal rzutował na wyniki sprzedaży w najbliższych dwóch kwartałach.
„Wzmożone zapotrzebowanie klientów na nasze modele »napędzało« nasz dwucyfrowy wzrost w pierwszej połowie 2021 r. Poziom zamówień pozostaje wysoki, w czym swój udział mają popularność nowej Klasy S i pojazdów typu xEV oraz wprowadzenie na wielu rynkach nowej Klasy C” – powiedziała Britta Seeger, członek zarządów Daimler AG i Mercedes-Benz AG odpowiedzialna za marketing i sprzedaż.
W ciągu minionych 6 miesięcy dostawy hybryd plug-in i samochodów w pełni elektrycznych producenta wzrosły ponad czterokrotnie, osiągając pułap 121 500 sztuk (+305,0%). W sumie w I połowie 2021 r. pojazdy typu xEV stanowiły 10,3% całkowitej sprzedaży Mercedes-Benz Cars. Od stycznia do czerwca dostarczono około 39 000 aut w 100% elektrycznych (+291,4%), w tym ponad 19 000 sztuk (+469,4%) modeli EQA, EQC i EQV (zużycie energii w cyklu mieszanym: 15,7-26,4 kWh/100 km; emisje CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) .
„Pozytywne opinie, jakie otrzymaliśmy na temat EQS-a po jego światowej premierze, a także nasza silna dynamika sprzedaży naszych aut elektrycznych dowodzą, że Mercedes-EQ jest dopiero na początku swojej elektryzującej historii sukcesu” – powiedziała Britta Seeger.
Sprzedaż samochodów osobowych Mercedes-Benz w poszczególnych regionach
W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż Mercedes-Benz od stycznia do czerwca wzrosła o 26,1%. Dostawy w Chinach utrzymywały się na rekordowym poziomie, osiągając w I półroczu poziom 441 579 sztuk (+27,6%). W Europie ożywienie na wielu rynkach i poprawa sytuacji związanej z COVID-19 doprowadziły do wzrostu sprzedaży w II kwartale o 53,7%. W Niemczech Mercedes-Benz od stycznia do czerwca sprzedał łącznie 107 269 aut, nieco więcej niż w analogicznym okresie ub.r. (+1,0%). Dostawy w regionie Ameryki Północnej w I półroczu wyniosły 182 305 sztuk (+24,4%), przy czym klientom w USA dostarczono w tym czasie 160 646 aut osobowych (+26,3%).
Sprzedaż jednostkowa Mercedes-Benz Cars oraz Vans
W II kwartale Mercedes-Benz sprzedał na całym świecie 581 201 samochodów (+27,0%), a w I półroczu – 1 162 471 (+24,3%). W okresie kwiecień-czerwiec dostarczono klientom około 21 500 egzemplarzy nowej Klasy S (+69,2%). Od początku roku sprzedaż topowej limuzyny wzrosła o 43,1% (ponad 36 000 sztuk). Wysokim zainteresowaniem cieszą się Klasa E w wersjach Limuzyna i Kombi (+11,8%), kompaktowe samochody z gwiazdą (+42,1%) oraz SUV-y Mercedesa (+53,2%). Od stycznia do czerwca ponownie najlepiej sprzedającym się modelem Mercedes-Benz na świecie był SUV GLC, a za nim uplasowały się Klasy C i E z nadwoziem Limuzyna. Na nową Klasę C, której sprzedaż rozpoczęła się 30 marca, zebrano już około 50 000 zamówień. Dostawy marki smart w II kwartale wzrosły ponad dwukrotnie i wyniosły 10 524 sztuki (+148,3%). Od stycznia do czerwca dostarczono łącznie 20 253 egzemplarze tych 2- i 4-drzwiowych miejskich mikrosamochodów (+100,5%).
W II kwartale 2021 r. sprzedaż dostawczych aut Mercedes-Benz Vans wzrosła o 37%, i to pomimo światowego niedoboru niektórych elementów półprzewodnikowych. W sumie na całym świecie dostarczono 84 190 Sprinterów, Vito, Tourerów i Citanów. Wzrost popytu był szczególnie wysoki w Ameryce Łacińskiej i w Europie; w znaczącym stopniu przyczyniły się do tego – głównie na wszystkich rynkach europejskich – eSprinter i eVito.
„Z powodzeniem realizujemy strategię Mercedes-Benz Vans zgodnie z naszym celem, jakim jest zajęcie pozycji lidera w dziedzinie elektromobilności. Podkreśla to wynik sprzedaży zelektryfikowanych samochodów dostawczych w II kwartale roku – dostarczyliśmy wówczas 2400 takich aut” – powiedział Marcus Breitschwerdt, szef Mercedes-Benz Vans. „W maju zaprezentowaliśmy koncepcyjny model EQT, który spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem mediów i klientów. Przyszła generacja małych aut dostawczych uzupełni naszą gamę produktów elektrycznych w 2022 r.”.
Wyniki sprzedaży detalicznej Mercedes-Benz Cars & Vans:
II kw. 2021 | Zmiana w % | I poł. 2021 | Zmiana w % | |
Mercedes-Benz* | 581 201 | +27,0 | 1 162 471 | +24,3 |
smart | 10 524 | +148,3 | 20 253 | +100,5 |
Mercedes-Benz Cars | 591 725 | +28,1 | 1 182 724 | +25,1 |
Mercedes-Benz Vans (auta dostawcze) | 84 190 | +37,2 | 160 518 | +27,4 |
Mercedes-Benz Cars & Vans | 675 915 | +29,2 | 1 343 242 | +25,4 |
Auta osobowe Mercedes-Benz: sprzedaż w regionach | ||||
Europa | 191 735 | +53,7 | 383 616 | +22,4 |
– w tym: Niemcy | 52 823 | +26,3 | 107 269 | +1,0 |
Azja-Pacyfik | 284 688 | +10,0 | 577 723 | +26,1 |
– w tym: Chiny | 219 059 | +5,8 | 441 579 | +27,6 |
Ameryka Północna | 93 987 | +38,1 | 182 305 | +24,4 |
– w tym: USA | 82 390 | +38,6 | 160 646 | +26,3 |
*włącznie z Klasą V, EQV oraz Klasą X