SPORTPiłka nożna wychodzi z pandemii

Piłka nożna wychodzi z pandemii

Już niedługo cała Europa będzie żyła jednym z najważniejszych turniejów piłkarskich. To wyjątkowe wydarzenie nie tylko dlatego, że po raz pierwszy odbędzie się aż w 11 różnych krajach, ale również ze względu na pandemię, która sprawiła, że imprezę, pierwotnie zaplanowaną na 2020 r., trzeba było przenieść o rok.

Gdy COVID-19 rozprzestrzenił się na cały świat, a wydarzenia sportowe zostały gwałtownie wstrzymane, kluby i federacje musiały radzić sobie z nagłym spadkiem przychodów, a także koniecznością szybkiego znalezienia nowych sposobów kontaktu z fanami. Obecnie, wraz z powrotem do rozgrywek z udziałem publiczności, priorytetem jest zapewnienie jak najlepszych doświadczeń kibicom, przy zachowaniu restrykcyjnych zasad bezpieczeństwa. Analityka wspiera podmioty sportowe w budowaniu trwałych relacji z kibicami z wykorzystaniem różnorodnych kanałów kontaktu i podejmowaniu dobrych decyzji, dzięki którym mogą zaplanować organizację wydarzeń na żywo w efektywny i bezpieczny sposób.

Analityka wspiera federacje piłkarskie w Belgii i Holandii

Zapewnienie jednolitych doświadczeń w ramach różnych kanałów kontaktu to klucz do sukcesu marketingu sportowego. Istotne jest nie tylko pozyskiwanie nowych fanów, ale również docenienie tych, którzy wspierają swoje drużyny od dawna, np. proponując im specjalne kody rabatowe na produkty w sklepie kibica. Belgijski Związek Piłki Nożnej – Royal Belgian Football Association – RBFA wykorzystuje SAS Customer Intelligence 360, jednolitą platformę do zarządzania doświadczeniami klientów, budżetami kampanii reklamowych oraz gwarantującą bezpieczeństwo danych osobowych. Rozwiązanie zapewnia możliwość udostępniania spersonalizowanych informacji za pośrednictwem telefonu komórkowego, strony internetowej, poczty elektronicznej lub innego kanału online, a także offline na stadionie w przyjazny dla użytkownika sposób.

Z rozwiązania SAS od lat korzysta również Holenderski Związek Piłki Nożnej – Royal Dutch Football Federation – KNVB, aby lepiej zrozumieć, co motywuje zawodników i kibiców oraz zwiększać ich zaangażowanie i promować miłość do futbolu. W Holandii istnieje około 3000 klubów piłkarskich, a każdy członek klubu jest zarejestrowany w bazie danych. Wszystkie holenderskie kluby piłkarskie wprowadzają dane do bazy, która zawiera 3,6 miliona unikalnych rekordów. Wykorzystując potencjał tych danych oraz informacji pochodzących ze źródeł zewnętrznych dotyczących meczów, sprzedaży biletów, towarów, odwiedzin strony internetowej, korzystania z aplikacji mobilnych oraz rozwiązania SAS CI 360, KNVB jest lepiej przygotowany do promowania piłki nożnej, dzięki zrozumieniu potrzeb i oczekiwań swoich odbiorców.

Bezpieczny powrót na trybuny

Powolny powrót do normalności to test, na ile udało się wykorzystać czas pandemii na zbudowanie relacji z fanami opartej na zrozumieniu ich potrzeb i wsparciu w trudnej sytuacji związanej z brakiem możliwości kibicowania swojej drużynie. Amerykańska firma AEG Sports, odpowiadająca za obiekty sportowe m.in. drużyny piłkarskiej Los Angeles Galaxy, występującej w lidze MLS, korzysta z platformy SAS Viya działającej w chmurze Microsoft Azure, aby poznać potrzeby i nastroje kibiców w czasie lockdownu, a także ich oczekiwania dotyczące wznowienia rozgrywek na żywo. Zaawansowane algorytmy analityczne uwzględniające charakterystykę konkretnego miejsca pozwalają też zaplanować w optymalny sposób rozkład miejsc w hali lub na stadionie, przy zachowaniu ograniczeń i norm bezpieczeństwa.

AI powie, ile zapłacimy za bilet na mecz

Proces ustalania cen biletów na mecze również przebiega przy wsparciu analityki i sztucznej inteligencji. SAS Viya pomaga AEG Sports zoptymalizować proces sprzedaży biletów i spełnić normy bezpieczeństwa. Decyzja dotycząca tego, ile kibice będą musieli zapłacić, aby obejrzeć na żywo dane spotkanie, jest podejmowana na podstawie analizy wielu zmiennych czynników, takich jak zapotrzebowanie na bilety, pojemność danego obiektu czy aktualny stan epidemiologiczny.

Więź między klubami czy federacjami piłkarskimi a kibicami jest wyjątkowa. Fanów nie można traktować jak zwykłych klientów, bo dla nich przywiązanie do drużyny to coś bardzo osobistego. Kontakt z nimi wymaga od działów marketingu wyjątkowego zaangażowania i wyczucia. Przekaz skierowany do kibiców nie może sprowadzać się jedynie do oferty sprzedażowej, musi również budować poczucie wspólnoty i wywoływać pozytywne emocje, na których przecież opiera się sport tłumaczy Piotr Kramek, Data Science Manager, Customer Advisory, SAS Central Europe. Możliwość analizy danych w czasie rzeczywistym jest kluczowa w sytuacji, gdy rozgrywane są nawet trzy mecze dziennie i to w różnych lokalizacjach. SAS Viya pozwala w przejrzysty sposób prezentować wyniki analiz, dzięki czemu organizatorzy takiego przedsięwzięcia jak turniej piłkarski mogą szybko podejmować właściwe decyzje.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version