wtorek, 15 kwietnia, 2025

Prezes PKP S.A. i wiceminister infrastruktury rozmawiają z Deutsche Bahn o współpracy kolejowej

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Prezes zarządu PKP S.A. dr Alan Beroud wraz z wiceministrem infrastruktury Piotrem Malepszakiem w dniach 29-30.01. złożyli wizytę w Berlinie. W środę wzięli udział w rozmowach dwustronnych z przedstawicielami Deutsche Bahn, natomiast w czwartek uczestniczyli w organizowanym przez niemieckie koleje sympozjum „Konkurencja i regulacje w sektorze kolejowym. Celem rozmów jest zacieśnienie współpracy z niemieckim przewoźnikiem oraz podniesienie roli kolei w kontekście europejskiego finansowania.

Prezes Beroud, pełniący również funkcję przewodniczącego Międzynarodowego Związku Kolei, był jednym z uczestników panelu „Finansowanie infrastruktury zorientowane celowo: stabilizacja i konkurencyjność środków publicznych i opłat infrastrukturalnych”.

– System kolejowy jest zespołem naczyń połączonych, których nie można traktować w sposób wybiórczy. Dlatego chciałbym powiedzieć, że wspólnie z Ministerstwem Infrastruktury zmieniamy podejście do inwestycji kolejowych w taki sposób, aby każda z realizowanych inwestycji była traktowana w sposób kompleksowy i dawała maksymalnie wymierne efekty” – wskazywał dr Beroud, odpowiadając na pytania o długoterminowe planowanie i przewidywalność w finansowaniu infrastruktury kolejowej.

Z kolei wiceminister Malepszak podkreślał, że kluczowym wyzwaniem dla europejskiego transportu kolejowego nie są wyłącznie wielkie inwestycje, ale przede wszystkim skuteczne wdrażanie rozwiązań poprawiających codzienne funkcjonowanie kolei.

– Często koncentrujemy się na wielkich projektach, podczas gdy wiele drobnych problemów pozostaje nierozwiązanych. Tymczasem działania możliwe do realizacji w krótkiej perspektywie, takie jak modernizacja i optymalizacja przewozów, mogą przynieść istotne korzyści dla pasażerów – podkreślił wiceminister.

Wizyta w Berlinie jest ważna również w kontekście trwającej obecnie Polskiej prezydencji w Radzie Europejskiej. PKP S.A. od dawna postuluje wdrożenie polityki level playing field, która jest konieczna, jeśli do 2050 roku przewóz pasażerów na odległościach do 500 km ma być neutralny klimatycznie.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

PKP zakończyło przebudowę historycznego dworca w Wejherowie

Polskie Koleje Państwowe S.A. zakończyły trwającą niespełna półtora roku...

Przebudowa dworca Palędzie zakończona

Zakończyła się przebudowa dworca Palędzie w województwie wielkopolskim. Inwestycja...

PKP zakończyły przebudowę dworca w Kołodziejewie

Przebudowa dworca dofinansowana ze środków unijnych w ramach Programu...

Dworzec w Ząbkach po metamorfozie – nowoczesność w historycznej oprawie

Jest symbolem modernistycznej architektury, kształtem przypomina wagon z lat...

PKP Intercity przyspiesza modernizację – nowe lokomotywy, wagony i inwestycje

W 2024 roku PKP Intercity odebrało 40 nowych lokomotyw...

Artur Popko – Prezes Grupy Budimex: Sukcesy 2024 roku i plany rozwoju na 2025

Miniony rok był dla branży budowlanej wymagający - zarówno...

Niewypłacalności przedsiębiorstw na rekordowym poziomie. Branża budowlana i transport w kryzysie

W ciągu minionych 12 miesięcy niewypłacalność ogłosiło aż 5 576...

Kurs dolara szybko odrabia straty po danych CPI, rynki akcji rosną, funt słabnie

Wczorajsza zmienność kursu EUR/USD to jedynie chwilowe osłabienie USD....

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version