BIZNESJaka jest recepta na prowadzenie biznesu w ciężkich czasach? Wywiad z Olgą...

Jaka jest recepta na prowadzenie biznesu w ciężkich czasach? Wywiad z Olgą Kozierowską, Prezeską Fundacji Sukces Pisany Szminką

Jaka jest recepta na prowadzenie biznesu w ciężkich czasach? Wywiad z Olgą Kozierowską, Prezeską Fundacji Sukces Pisany Szminką

Jak w czasach pandemii Fundacja realizuje swoje cele statutowe?

Jeszcze przed pandemią używałyśmy narzędzi online, zatem dla nas transformacja i przeniesienie całej działalności do Internetu nie była taka trudna. Po prostu z dnia na dzień przerzuciłyśmy wszystkie swoje zasoby i energię do świata online, aby dalej móc wspierać kobiety w ich rozwoju. W ramach naszego programu aktywizacji zawodowej kobiet Sukces TO JA organizujemy regularnie webinary. Oprócz tego na platformie www.sukcestoja.pl są dostępne bezpłatne certyfikowane kursy online, e-booki i materiały edukacyjne. Prowadzimy także lokalne grupy rozwoju na Facebooku. W ramach programu Sukces TO JA przeszkoliłyśmy już ponad 680 000 kobiet. Ostatnio zauważyłyśmy szczególne zainteresowanie naszymi certyfikowanymi kursami online. To tylko pokazuje, że pomimo, iż pandemia odciska piętno na sytuacji zawodowej kobiet w Polsce, to nie zniknęła ich determinacja i chęć samodoskonalenia. Nasze zeszłoroczne badania pokazały, że co piąta Polka boi się, że straci pracę. Prawie 12% wówczas już ją straciło, a 10% nie wiedziało, czy nie nastąpi to w najbliższej przyszłości. Choć szanse na awans i rozwój kariery odeszły teraz na drugi plan, a na pierwszy wskoczyły obawy związane z utratą pracy i bezpieczeństwa finansowego – to kobiety traktują sytuację związaną z koronawirusem przejściowo i wykorzystują ten czas, aby się rozwijać. Dzisiaj nowe kompetencje i certyfikaty wzmacniają ich pozycję jako kandydata do pracy.

Choć kluczową działalnością naszej Fundacji nie jest obszar sztuki to staramy się ją wykorzystać w sposób psychologiczny. W maju zeszłego roku jako pierwsza organizacja w Polsce zrealizowaliśmy spektakl społeczny online LIVE. Było to nowatorskie podejście, bo ze względu na spore obostrzenia związane z Covid19 realizowane było w dwóch różnych lokalizacjach, w tym samym czasie, na żywo. Scenariusz i reżyseria zostały dostosowane do transmisji online, a grające w spektaklu aktorki przebywały w dwóch różnych miejscach nie mając ze sobą bezpośredniego kontaktu. Nagranie ze spektaklu można teraz obejrzeć na naszym kanale Youtube.

Nie ma co ukrywać. W związku z pandemią, gdybyśmy nie używały nowych technologii byłby trudno realizować niektóre z naszych projektów. W zeszłym roku wykorzystywałyśmy je do realizacji corocznej gali finałowej naszego konkursu Bizneswoman Roku, która zresztą odbyła się z sukcesem i od tego momentu stała się bechmarkiem dla innych firm realizujących wydarzenia takiego typu.

Jakie działania poza konkursem i programem aktywizacji zawodowej kobiet realizujecie w ramach Fundacji?

Dziś, dla mnie osobiście bardzo ważną kwestią jest edukowanie rynku i szerzenie świadomości istnienia ogromnych korzyści z zbudowania równości nie tylko w biznesie, ale także w domu. Uważam, że jeżeli nie będzie równości w domu i nie będziemy dzielić się obowiązkami to nadal będzie istniało ogromne wyzwanie w tym, żeby nastała prawdziwa równość w biznesie.

Jedna z naszych inicjatyw Klub Champions of Change zrzesza prezesów dużych firm działających w Polsce. Jego ideą jest wspólne działanie na rzecz wspierania różnorodności w biznesie, działań włączających, które wyrównują szanse kobiet i mężczyzn na rynku pracy oraz inspirowanie do zmian innych. Naszą jest edukacja, budowanie świadomości i dzielenie się praktykami, ale przede wszystkim stworzenie narzędzi, przynoszących konkretne rezultaty oraz dających się zastosować także w innych firmach zainteresowanych lepszym wykorzystaniem talentów kobiet i mężczyzn oraz czerpaniem z różnorodności. Działamy na rzecz zwiększana liczby kobiet na wysokich stanowiskach, dążenia do likwidacji luki płacowej, czy upowszechniania urlopów rodzicielskich wśród mężczyzn. Aby szansę się wyrównały musza zajść zmiany społeczne i nad tym należy pracować.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version