Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło

Gorące tematy

Gospodarka

Ceny w USA rosną wolniej, ale ryzyko recesji coraz większe

Inflacja CPI w USA w marcu wyniosła 2,4 proc....
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Donald Trump podnosi cła. Polska branża eksportowa pod presją, ale nastroje stabilne

Decyzja prezydenta Stanów Zjednoczonych Donalda Trumpa wprowadzająca szeroko zakrojone...

Marketing

PR korporacyjny w erze AI i mediów cyfrowych. Ewolucja, nie zmierzch

Rozwój technologiczny, w tym coraz szersze zastosowanie AI, rosnąca...

Jak sztuczna inteligencja rewolucjonizuje marketing sensoryczny i zmienia doświadczenia zakupowe

Sztuczna inteligencja zmienia oblicze handlu detalicznego, wprowadzając nowy poziom...

Sektor PR w Polsce rośnie, ale się rozdrabnia. Dominują jednoosobowe działalności

Pandemia, inflacja oraz sztuczna inteligencja całkowicie zmieniły rynek agencji...

AI jest niezbędna, ale nie rozwiązuje wszystkiego. Marketerzy pod presją wyników i redukcji zatrudnienia

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania...

Nowoczesny marketing B2B – jak skutecznie pozyskiwać klientów i zwiększać sprzedaż?

Firmy działające w sektorze B2B potrzebują skutecznych i dobrze...

Polityka

Kampania prezydencka – fake newsy i emocje znów dominują kampanię

Rafał Trzaskowski z największą widocznością w mediach, Sławomir Mentzen...
00:03:26

Cła nie uzdrawiają gospodarki. Trump ignoruje ekonomię i lekcje historii

Według aktualnej wiedzy ekonomicznej działania prezydenta Trumpa, takie jak...

Trump rozdaje karty na nowo: czasowe zawieszenie ceł, uderzenie w Chiny

Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump ogłosił tymczasowe zawieszenie ceł...

Wojna handlowa z Chinami rozkręca się na dobre. Ameryka na kursie kolizyjnym?

Niełatwo opisywać rzeczywistość w czasach, w których na rynku...

Ewa Wrzosek i medialna burza, której skala zaskakuje

Sprawa Ewy Wrzosek rozgrzała polską debatę publiczną do czerwoności....

Prawo

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Raport PSF: Fotowoltaika w Polsce potrzebuje pilnych zmian prawnych

Polska fotowoltaika stoi na rozdrożu. Mimo dynamicznego wzrostu, sektor...

Inicjatywa SprawdzaMY – ósma tura pomysłów wybrana do analiz przez Zespoły Eksperckie

Ósma tura zgłoszonych rozwiązań obejmuje 25 propozycji, z których...
00:01:08

Nowe regulacje pracy platformowej: UE wprowadza domniemanie stosunku pracy

Rok 2025 przynosi znaczące zmiany w polskim prawie pracy,...

Agnieszka Majewska chwali rządowy projekt deregulacyjny i apeluje o szybsze wdrożenie zmian w Małym ZUS Plus

W związku z rozpoczęciem przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej prac...
Autor/źródło
Autor/źródło
czwartek, 17 kwietnia, 2025

Sztuczna inteligencja (AI) staje się centralnym tematem w dyskusjach o przyszłości biznesu

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Podczas niedawnego wydarzenia branżowego znalazłem się w otoczeniu najnowocześniejszych innowacji. Od samochodów z panelami słonecznymi i drukarek 3D po europejską odsłonę Cyber Truck Tesli. Był to pokaz tego, co przyniesie przyszłość w dziedzinie technologii klimatycznych, luksusowych technologii, robotyki i nie tylko. Kilka lat temu metaverse byłoby głównym tematem rozmów, ale tym razem w centrum uwagi znalazła się sztuczna inteligencja (AI). Dyskusje na temat ochrony danych i cyberbezpieczeństwa były również istotne, a obszary te często szły ze sobą w parze.

Chociaż niektóre z prezentowanych systemów AI mogą być bardziej efektowne niż rzeczywiście użyteczne, sztuczna inteligencja to coś więcej niż tylko modne hasło. To coś, czego używamy każdego dnia, nawet nie zdając sobie z tego sprawy. Od chatbotów po rekomendacje streamingowe, nawet automatyczna korekta w chwili, gdy to piszę, jest zasilana przez sztuczną inteligencję. A rozwój sztucznej inteligencji zmienia krajobraz biznesowy, poprawiając doświadczenia klientów i zwiększając wydajność firm.

Badania CNN International Commercial i B2B International ujawniły, że prawie połowa decydentów biznesowych uważa, że sztuczna inteligencja stanie się jeszcze bardziej kluczowa w najbliższych kilku latach. Narzędzia AI mają rewolucjonizować przedsiębiorstwa, umożliwiając precyzyjne prognozy, personalizowane interakcje i bardziej efektywne procesy. AI jest wykorzystywana do przewidywania trendów konsumenckich, zarządzania łańcuchami dostaw, tworzenia spersonalizowanych strategii marketingowych i wiele więcej. Nic więc dziwnego, że sześciu na dziesięciu decydentów biznesowych wprowadziło zaawansowane technologie w ciągu ostatniego roku. Jedna z prawdziwych wartości AI w biznesie leży w jej zdolności do wspierania i wzmacniania ludzkich decyzji, umożliwiając bardziej strategiczne i świadome wybory.

Decydenci biznesowi mają do czynienia z ogromnym zakresem obowiązków i presji. Nasze badania pokazują, że podczas gdy rentowność i obsługa klienta pozostają na pierwszym miejscu, decydenci żonglują wieloma innymi priorytetami, od transformacji cyfrowej i cyberbezpieczeństwa po zrównoważony rozwój i poszerzanie grona odbiorców.  Według badania przeprowadzonego przez Oracle wielu liderów biznesu czuje się przytłoczonych ilością danych. Brak zaufania do danych powstrzymuje ich przed podejmowaniem decyzji, a aż 70% woli, aby robot podejmował decyzje za nich. Pod wieloma względami odzwierciedla to rosnące zapotrzebowanie na sztuczną inteligencję w celu usprawnienia procesów. I chociaż nie wiemy jeszcze, jak przełomowa będzie sztuczna inteligencja, to innowacje prowadzą do nowych możliwości.

Poprawne wdrożenie sztucznej inteligencji może budować zaufanie zarówno wśród pracowników, jak i konsumentów. Wielu konsumentów ma wątpliwości co do AI – czym właściwie jest, gdzie są przechowywane ich dane, oraz jak zaufać tej technologii. Podczas gdy AI może dostarczać bardziej odpowiednich informacji i przydatnych treści, wymaga ona nadzoru ludzkiego, szczególnie w erze deepfake’ów i dezinformacji. Według badania przeprowadzonego przez Salesforce, 68% klientów twierdzi, że postępy w AI sprawiają, że dla firm ważniejsze staje się bycie godnymi zaufania. Odpowiedzialność za odpowiednie wdrożenie AI spoczywa na decydentach.

Wraz z coraz powszechniejszym wdrażaniem AI i zaawansowanych technologii w biznesie nie dziwi fakt, że cyberbezpieczeństwo staje się kluczową kwestią biznesową. Nasze badania wykazały zdumiewające wyniki, że 81% decydentów biznesowych uważa to za priorytet. Cyberataki stają się coraz częstsze i bardziej wyrafinowane. Cybersecurity Ventures przewiduje, że rynek cyberubezpieczeń przekroczy 34 miliardy dolarów do 2031 roku, ponieważ cyberataki skłaniają liderów biznesu do ubezpieczania się od strat. Nasze własne dane ujawniły, że 66% decydentów biznesowych wyraziło zaniepokojenie potencjalnymi zagrożeniami cybernetycznymi, a kolejne 30% jest bardzo zaniepokojonych. Cyberbezpieczeństwo jest podstawą strategii biznesowej. Nie chodzi tylko o ochronę danych i wypłat finansowych; chodzi o utrzymanie zaufania klientów, interesariuszy i dostawców, którego odzyskanie może zająć lata.CNN-B2B-Polish-graphics5 CNN-B2B-Polish-graphics4 CNN-B2B-Polish-graphics3 CNN-B2B-Polish-graphics2 CNN-B2B-Polish-graphics1

W czasach, gdy zaufanie i reputacja odgrywają kluczową rolę w podejmowaniu decyzji, ich ochrona jest niezbędna. Chociaż wciąż istnieje wiele niewiadomych, znaczenie sztucznej inteligencji dla podejmowania decyzji biznesowych jest nie do przecenienia. Ponieważ sztuczna inteligencja wciąż ewoluuje, my również musimy. Odpowiedzialne wykorzystanie sztucznej inteligencji do dokładnych prognoz, spersonalizowanych interakcji, bardziej wydajnych procesów i wielu innych celów przybliża nas do naszych konsumentów, prowadząc do długoterminowego rozwoju biznesu.

Jo Tenzer, Director of Audience Insight w CNNIC

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Cyfrowa luka w administracji. AI ma być lekarstwem na brak efektywności

Tylko 32% dyrektorów firm i instytucji z sektora publicznego...

AI w prawie – technologia, która usprawnia, ale nie zastępuje człowieka

Wraz z dynamicznym rozwojem technologii sztucznej inteligencji (AI), coraz...

Podobne tematy

Jak działają cyberprzestępcy w 2025 roku? Nowy raport Sophos ujawnia szczegóły

Według raportu Sophos Active Adversary 2025, w ponad połowie...

Cyberprzestępcy zmieniają taktykę. Firmy na celowniku nowej fali ataków

Cyberprzestępcy odchodzą od tradycyjnych metod, takich jak szyfrowanie danych...

AI na usługach hakerów: rosnące zagrożenie dla firm i konsumentów

Według danych Proxyrack, globalne straty wynikające z cyberprzestępczości mogą...

Cyberportret polskiego biznesu: niezrozumienie zasad i procedur, słaba komunikacja, rosnące zagrożenia

Polska jest drugim najczęściej atakowanym przez cyberprzestępców krajem,...

Cyberatak na PO. Mail od lokalnego działacza jako narzędzie ataku

Jeśli potwierdzą się nieoficjalne informacje Radia Zet, że do...

PDF-y ulubioną bronią cyberprzestępców

Pliki PDF stały się najpopularniejszym sposobem na przekazywanie i...

Cyberatak na Platformę Obywatelską. W tle zagrożenie ze strony Rosji?

Premier RP, Donald Tusk poinformował 2 kwietnia br. o...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version