FIRMYTransition Technologies MS zamierza w ciągu kilku tygodni przeprowadzić publiczną ofertę...

Transition Technologies MS zamierza w ciągu kilku tygodni przeprowadzić publiczną ofertę akcji

Transition Technologies MS zamierza w ciągu kilku tygodni przeprowadzić publiczną ofertę akcji

Transition Technologies MS („TTMS”, „Spółka”), dynamicznie rozwijający się polski software house, potwierdza plany przeprowadzenia oferty publicznej i debiutu na GPW. Ostateczna decyzja będzie zależała od warunków rynkowych. Szczegóły na temat oferty zostaną opublikowane w prospekcie po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego. Transakcja będzie obejmować wyłącznie emisję nowych akcji, a jej szczegółowe parametry zostaną przedstawione w momencie publikacji prospektu.

– Wejście na GPW jest jedną z opcji pozyskania kapitału na rozwój Grupy TTMS. Działamy na perspektywicznym rynku IT. Rozwijamy nasze kompetencje i wdrażamy systemy bazujące na sztucznej inteligencji. Stawiamy też na rozwój najbardziej pożądanych technologii, takich jak cyberbezpieczeństwo, big data i chmura obliczeniowa. Współpracujemy z klientami na podstawie długoterminowych kontraktów, głównie w modelu managed services, czyli usług zarządzanych. Dynamicznie się rozwijamy wspierając cyfrową transformację największych światowych firm z wymagających branż, takich jak farmacja, przemysł, edukacja i obronność. Mamy w nich unikalne kompetencje i wieloletnie doświadczenie, co daje nam przewagę konkurencyjnąmówi Sebastian Sokołowski, Prezes TTMS.

– Jesteśmy u progu rewolucji technologicznej, której katalizatorem jest sztuczna inteligencja (AI). To ta technologia napędza innowacje i staje się game changerem wielu branż i firm w nich działających. W TTMS jesteśmy podwójnie przygotowani na te zmiany. Po pierwsze, uważnie obserwujemy kierunki rozwoju i komercyjnego wykorzystania technologii AI oraz pracujemy nad wdrożeniem tych usług w formie dostosowanej do potrzeb klientów i pierwsze realizacje w tym obszarze już mamy. Po drugie, specjalizujemy się w dostawie usług opartych o zaawansowane technologie informatyczne, dla których sztuczna inteligencja będzie uzupełnieniem, ale nie zastępstwem. Ten dynamiczny okres na rynku zbiega się z realizacją planów TTMS wejścia na warszawki parkiet, co ma dać spółce dodatkowy impuls do rozwoju i poszerzenia jej ekspozycji, zarówno w ujęciu geograficznym, jak i produktowym – mówi prof. Konrad Świrski, Przewodniczący Rady Nadzorczej TTMS, Prezes Grupy TT.

Ostateczny termin transakcji jest uzależniony zarówno od terminu zatwierdzenia prospektu przez KNF jak i od warunków rynkowych.

Firmą Inwestycyjną, Globalnym Koordynatorem oraz Prowadzącym Księgę Popytu jest IPOPEMA Securities S.A. a doradcą prawnym w procesie jest DWF Poland Jamka Sp.k.

O TTMS

TTMS to dynamicznie rozwijający się polski software house, wspierający cyfrową transformację największych światowych firm z wymagających branż. Współpracuje z klientami na podstawie długoterminowych kontraktów, głównie w modelu managed services, czyli usług zarządzanych. Spółka koncentruje się na segmentach wymagających wysokich specjalizacji, jak farmacja, przemysł oraz posiada koncesje i certyfikaty pozwalające ubiegać się o zlecenia w segmencie zbrojeniowym. Wśród wykorzystywanych przez TTMS technologii i kompetencji są m.in.: Adobe Experience Manager (AEM), cloud computing, rozwiązania Microsoft, platforma Salesforce.

TTMS posiada pięć zależnych spółek zagranicznych („Grupa TTMS“). Trzy podmioty zostały rozwinięte organicznie: TTMS Software UK (Wielka Brytania), TTMS Software (Malezja), TTMS Software India (Indie). Z kolei dwie spółki zostały nabyte przez akwizycje: TTMS Nordic (Dania) – kupiony w 2021 r. duński dostawca zaawansowanego outsourcingu IT oraz nabyty w 2024 r. Pixel Plus (Szwajcaria) – spółka oferująca usługi IT oraz realizująca projekty wdrożeniowe, m.in. dla sektorów bankowego, publicznego, przemysłowego i sportowego.

TTMS jest częścią Grupy Transition Technologies, jednego z największych podmiotów branży IT w Polsce.

Przesłanki przeprowadzenia oferty

Oferta i wprowadzenie akcji do obrotu na rynku regulowanym prowadzonym przez GPW jest naturalnym krokiem w rozwoju Grupy TTMS. Emisja akcji i obecność na giełdzie da Grupie TTMS dostęp do kapitału, który w efektywny sposób może zostać wykorzystany do rozwoju prowadzonej działalności i zwiększenia tempa ekspansji zagranicznej. W szczególności, zamiarem Spółki jest realizacja kolejnych akwizycji spółek świadczących usługi IT, specjalizujących się w technologiach zgodnych ze strategicznymi kompetencjami Grupy TTMS i działających na ciekawych z jej punktu widzenia rynkach zagranicznych.

Przewagi konkurencyjne

  1. Działalność TTMS jest prowadzona na napędzanym zmianami technologicznymi, perspektywicznym rynku IT, który jest też jednym z najszybciej rozwijających się obszarów gospodarki

Rynek IT jest jednym z najszybciej rozwijających się obszarów gospodarki. Wzrost jest obserwowany zarówno w krajach rozwiniętych (USA, kraje europejskie), jak i na rynkach słabiej rozwiniętych. Potrzeba informatyzacji oraz cyfryzacji wszystkich sektorów gospodarki powoduje, że popyt na usługi informatyczne jest duży i rośnie w stabilnym tempie. Postęp technologiczny oraz związane z tym zapotrzebowanie na usługi IT widoczny jest w takich sektorach gospodarki jak:

  • sektor zbrojeniowy – poprzez rozwój rozwiązań do szukania anomalii w cyberprzestrzeni, wsparcia w podejmowaniu decyzji w obszarze obrony przeciwlotniczej czy koordynacji działań na polu walki oraz zapewnienia częściowej autonomii pojazdów w celu odciążenia załóg platform bojowych,
  • przemysł – poprzez rozwój rozwiązań technologicznych służących do przetwarzania i interpretacji danych produkcyjnych, platform IIoT (Industrial Internet of Things) oraz zaawansowaną automatyzację procesów produkcyjnych,
  • sektor farmaceutyczny – zastosowanie sztucznej inteligencji do analizy danych medycznych, wykorzystaniu chmury do zarządzania danymi badawczymi oraz wdrażaniu IoT w monitorowaniu pacjentów; inwestycje w zaawansowane systemy do zarządzania badaniami klinicznymi i produkcją leków,
  • edukacja – przez rozwój E-learningu i platform edukacyjnych online umożliwiających zdalne nauczanie, dostęp do kursów i materiałów edukacyjnych z dowolnego miejsca na świecie; sztuczna inteligencja personalizuje proces nauczania, dostosowując materiały do indywidualnych potrzeb kursantów.

Usługi IT w 2024 roku stanowić będą po raz pierwszy największy segment w wydatkach na IT globalnie i wyniosą 1,5 bilionów USD, odnotowując wzrost w stosunku do roku 2023 na poziomie 8,7% – według Gartnera. W 2024 r. przewiduje się globalny wzrost wydatków na IT o 6,8% (do poziomu 5 bilionów USD) wobec 2023 r., w Europie wzrost będzie wyższy i wyniesie 9,3% (osiągając 1 bilion USD).

Spółka posiada i rozwija kompetencje w obszarze technologii wykorzystujących sztuczną inteligencję, ponieważ w ocenie Spółki rozwój tej dziedziny wyznaczać będzie w przyszłości podstawowy kierunek zmian w całej branży IT.

  1. Model biznesowy pozwalający na rozwój kompetencyjny w oparciu o tendencje na rynku IT

Współpraca z klientami w modelu managed services przekłada się na budowanie trwałych, wieloletnich relacji ze strategicznymi podmiotami działającymi na rynku globalnym. Zapewnia znaczący stopień integracji zespołu Spółki ze strukturą zespołów klienta co z kolei pozwala na lepsze rozumienie jego potrzeb biznesowych. Długotrwała współpraca z klientami pozwala Spółce partycypować we wzroście skali działalności swoich klientów oraz systematycznie rozwijać współpracę poprzez sprzedaż kolejnych usług IT, w tym na bazie wskazanych w poprzednim punkcie ciągłych zmian technologicznych. Dodatkowo, Spółkę wyróżnia efektywność i elastyczność własnych struktur w szybkim dostosowaniu zakresu i modelu współpracy do potrzeb klientów z jednej i rozwoju nowych usług IT z drugiej strony.

Sukcesy Spółki w budowaniu długotrwałych relacji biznesowych z istotnymi klientami są efektem koncentracji Zarządu na:

  • dopasowaniu oferty do bieżących potrzeb odbiorców i szybkiej adaptacji do zmieniających się tendencji na rynku IT,
  • wysokiej jakości usług przy jednoczesnych zachowaniu konkurencyjności cenowej,
  • wdrażaniu zaawansowanych modeli współpracy przewidujących integrację zespołu Spółki z klientem.

Grupa TTMS obserwuje wśród swoich klientów wzrost zapotrzebowania na usługi o wysokim stopniu specjalizacji i w ocenie Zarządu tendencja ta będzie postępować w nadchodzących okresach wypierając jednocześnie proste usługi wymagające niższych kompetencji.

  1. Umiędzynarodowienie i dynamiczny rozwój na rynkach międzynarodowych

Zdaniem Zarządu, jednym z kluczowych czynników sukcesu współpracy z zagranicznymi lub globalnymi podmiotami jest możliwość świadczenia usług w strefie czasowej pozwalającej na pracę w standardowych godzinach roboczych oddziałów klientów w danej lokalizacji. Ponadto, klienci potrzebują do komunikacji osób dostępnych lokalnie, z tego samego kręgu kulturowego i językowego. Z tego też powodu Grupa TTMS dynamicznie rozwija się na rynkach zagranicznych organicznie, tj. przez zakładanie spółek zależnych, jak i poprzez selektywne akwizycje. Grupa TTMS w ostatnich latach zdobyła cenne doświadczenia w zakresie prowadzenia procesów transakcyjnych i integracyjnych, w tym wyboru odpowiedniego celu, negocjowania dokumentacji transakcyjnej i warunków transakcji oraz efektywnego włączania przejętych podmiotów w struktury i operacje Grupy TTMS. Zarząd Spółki zamierza wykorzystywać zdobyte doświadczenie w nadchodzących latach do realizacji kolejnych akwizycji i dalszego wzmacniania pozycji na rynkach międzynarodowych.

Elementami wypracowanego przez Grupę modelu transakcyjnego są:

  • częściowe zatrzymanie w strukturze udziałowej dotychczasowych właścicieli przejętej spółki,
  • możliwość późniejszego nabycia przez grupę 100% udziałów wykorzystując opcje call/put,
  • przesunięcie ceny zakupu udziałów do części wypłacanej warunkowo w późniejszym czasie (earn-out) zależnej od celów sprzedażowych i parametrów wynikowych; zwiększa to szanse na pozyskanie podmiotów w fazie szybkiego rozwoju.

Grupa TTMS kontynuuje rozwój na globalnych rynkach, co jest dla niej priorytetowym obszarem działalności. Dzięki długoterminowym modelom współpracy z międzynarodowymi koncernami, doświadczeniu w uruchamianiu zagranicznych spółek zależnych (w Malezji, Indiach i Wielkiej Brytanii), jak również wykorzystując sieci firm partnerskich, Spółka jest w stanie efektywnie dostarczać usługi w wybranych kluczowych lokalizacjach globalnego rynku IT. Kolejne udane akwizycje w Danii oraz Szwajcarii dodatkowo wzmacniają pozycję Grupy TTMS na rynku globalnym.

  1. Szeroki zakres i wysoka jakość modelu usług zarządzanych

Grupa TTMS specjalizuje się w outsourcingu usług informatycznych świadczonych w modelu tzw. usług zarządzanych (managed services). W ich ramach dla klienta jest dostarczany kompletny zespół ekspertów, którzy dzięki swoim kompetencjom pokrywają wszystkie role wymagane do realizacji konkretnego projektu lub utrzymania i rozwoju całego systemu informatycznego. Zespół posiada strukturę i organizację pracy, a także osoby odpowiedzialne za komunikację z klientem. Dzięki temu zespół jest skuteczniejszy i bardziej świadomy celów biznesowych, a efekty jego pracy są wyższej jakości.

Wysoki poziom kompetencyjny i model współpracy managed services wyróżniają Grupę TTMS na tle firm IT oferujących prosty outsourcing, bez budowy własnych centrów kompetencji technologicznych i powiązania świadczonych usług z działalnością operacyjną klientów. Zaawansowane modele współpracy poszerzają zakres zleceń, do których realizacji może aspirować Grupa TTMS i poprawiają jej pozycję konkurencyjną. Wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu usług dla światowych korporacji oraz specjalizacja w wybranych kompetencjach, tworzą unikatowe możliwości szybkiego rozwoju na rynkach światowych oraz pozwalają na stworzenie dodatkowej „bariery wejścia” dla konkurencji. Podmioty działające na mniejszą skalę nie są w stanie pozyskiwać zleceń na większe projekty wymagające współpracy wielu zespołów. Grupa TTMS szybko adaptuje nowe technologie do procesów wdrażanych u klientów, a sprawdzony proces pozyskiwania pracowników i ich efektywnego szkolenia (m.in. dedykowane akademie szkoleniowe) pozwalają na nadążanie za szybkim rozwojem technologii IT.

  1. Specjalizacja w dostawach usług w obszarze pożądanych na rynku technologii

Grupa uważnie śledzi rozwój i długoterminowe trendy technologiczne na świecie i jest przygotowana na budowę kolejnych technologicznych centrów kompetencyjnych w odpowiedzi na najbardziej aktualne potrzeby globalnego rynku. Poniżej przedstawiono główne obszary kompetencji stworzone i permanentnie rozwijane w ramach struktur Grupy TTMS:

  • Sztuczna inteligencja („AI”) – Spółka prowadzi budowę najnowszego Centrum Kompetencyjnego właśnie w obszarze sztucznej inteligencji. Spółki z Grupy TTMS, jako jedne z nielicznych podmiotów w Polsce z branży IT, zrealizowały już kilka projektów z tej dziedziny i zdobyły pierwsze referencje od klientów. W ocenie Zarządu, silny nacisk na rozwój kompetencji w obszarze sztucznej inteligencji pozwoli Grupie TTMS na zwiększenie konkurencyjności i skali biznesu. Zarząd Spółki przewiduje bowiem, że sztuczna inteligencja zrewolucjonizuje globalny rynek IT a podmioty, które sprawnie zaadaptują się do zachodzących zmian jako pierwsze włączając do oferty produkty i usługi z wykorzystaniem sztucznej inteligencji będą najbardziej pożądanymi partnerami zarówno przez dotychczasowych klientów, jak i nowe podmioty. Z uwagi na powyższe, Grupa TTMS intensyfikuje działania w celu pozyskania nowych klientów z różnych sektorów, w których ma do zaoferowania innowacyjne rozwiązania IT wykorzystujące AI.
  • Adobe Experience Manager („AEM”) – jedno z największych centrów kompetencyjnych Spółki, utworzone w 2016 r. pokrywa obszar Adobe Experience Manager, który jest uznawanym światowo, innowacyjnym rozwiązaniem w zakresie digital marketingu dla przedsiębiorstw klasy „enterprise”. Specjalizacja w obszarze Adobe Experience Manager polega na wdrażaniu, dopasowaniu, integracji, a także na utrzymaniu i rozwoju istniejących globalnych portali internetowych opartych na Adobe Experience Manager u klientów Grupy TTMS. Dodatkową specjalizację stanowią portale oparte o AEM dedykowane dla sektora farmaceutycznego, przeznaczone dla lekarzy i pacjentów.
  • Salesforce – Centrum Kompetencyjne koncentruje się na opartej na chmurze technologii Salesforce (uznawanego rozwiązania służącego do zarządzania relacjami z klientami i odbiorcami, dedykowanego dla wsparcia obszarów sprzedażowych i marketingowych małych, średnich i największych przedsiębiorstw). Kompetencje Grupy TTMS z zakresu technologii Salesforce zostały uzupełnione i rozszerzone dzięki nabyciu w październiku 2021 r. większościowego pakietu akcji w spółce TTMS Nordic w Danii, specjalizującej się w wykorzystaniu tej platformy dla sektora telekomunikacyjnego i energetycznego.
  • Microsoft PowerBI i Webcon – specjalizacja Grupy TTMS, w której zespół zajmuje się tworzeniem raportów dla różnych działów w firmach, takich jak sprzedaż, finanse, marketing czy logistyka przy wykorzystaniu narzędzi Microsoft Power BI. Raporty i dashboardy tworzone przez Grupę TTMS umożliwiają klientom podejmowanie trafnych decyzji biznesowych poprzez pełną analizę kondycji firmy oraz zachodzących trendów operacyjnych. Istotną częścią tego działu jest zespół zajmujący się automatyzacją procesów biznesowych w oparciu o technologię Webcon BPS. Za pomocą platformy low-code firmy Webcon, zespół jest w stanie zanalizować, zaprojektować i wdrożyć automatyzację procesów w krótkim czasie. Procesy modelowane za pomocą technologii Webcon BPS charakteryzują się również możliwością wprowadzania szybkich zmian, które są naturalną konsekwencją prowadzenia biznesu.
  • Microsoft Azure Cloud – Centrum Kompetencyjne Microsoft Azure Cloud i Microsoft Office 365, gdzie zespoły kompetencyjne Spółki wspierają transformację cyfrową przedsiębiorstw w zakresie migracji całych ekosystemów IT do chmury, zapewniając bezpieczeństwo informacji oraz adaptacji rozwiązań chmurowych Microsoft w organizacjach. Specjalizacja w obszarze Microsoft Azure Cloud i Microsoft Office 365 polega na zapewnieniu klientom kompletnej obsługi, począwszy od zakupu odpowiednich licencji, instalacji i konfiguracji usług chmurowych aż po migrację istniejących rozwiązań, rozwoju i opieki serwisowej świadczonej przez uznanych ekspertów na rynku. 
  1. Solidne wyniki finansowe i potencjał dywidendowy

Historyczne skonsolidowane wyniki finansowe Grupy TTMS pokazują jej potencjał wzrostu obrotów przy zachowaniu ponadprzeciętnych na tle rynku poziomów rentowności sprzedaży, a także generowania środków pieniężnych z działalności operacyjnej. Przychody z działalności operacyjnej z roku na rok konsekwentnie rosną. W 2022 r. przychody z działalności operacyjnej wzrosły do 183,4 mln zł z poziomu 136,9 mln zł w 2021 r., co stanowi wzrost o 34,0%. W kolejnych okresach wzrost sprzedaży Grupy TTMS jest kontynuowany: z poziomu 183,4 mln zł w 2022 r. do 217,1 mln zł w 2023 r., co odpowiada wzrostowi o 18,4% oraz z poziomu 102,6 mln zł w okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2023 r. do poziomu 115,2 zł w analogicznym okresie 2024 r. (wzrost o 12,3%).

Skorygowana o koszty akwizycji EBITDA Grupy TTMS wzrosła do poziomu 31,4 mln zł w 2022 r. z 29,2 mln zł w 2021 r. (wzrost o 7,5%). Ta kategoria zysku w 2023 r. obniżyła się do 30,4 mln zł, co odpowiada obniżce o 3,2%. Z kolei w okresie 6 miesięcy zakończonym 30 czerwca 2024 r. skorygowana o koszty akwizycji EBITDA Grupy TTMS wyniosła 13,6 mln zł, tj. o 2,3% więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2023 r. W ocenie Zarządu, utrzymanie zbliżonego poziomu zysku EBITDA w latach 2021-2023 stanowi na tle innych spółek z branży bardzo dobry wynik z uwagi na wymagające warunku rynkowe we wskazanym okresie, w tym silną presję pracowników na wzrost wynagrodzeń i czasowe pogorszenie ogólnej koniunktury na rynku IT. Osiągniecie takiego wyniku było również możliwe dzięki wdrożeniu w Grupie TTMS szeregu działań mających na celu kontrolę kosztów operacyjnych i wdrożeniu procedur weryfikacji wydatków w poszczególnych spółkach z Grupy TTMS, w tym spółkach zagranicznych.

Za 2023 r. TTMS wypłacił 12,0 mln zł dywidendy, za rok poprzedzający 14,0 mln zł, a za 2021 r. 16,0 mln zł. Spółka zamierza regularnie wypłacać dywidendę. W zależności od sytuacji finansowej Spółki zarząd będzie rekomendować walnemu zgromadzeniu jej wypłatę w kwocie co najmniej 50% zysku netto Spółki o ile nie zaistnieją żadne nadzwyczajne okoliczności zewnętrzne lub nie wystąpią znaczące potrzeby kapitałowe Spółki na przykład związane z akwizycjami.

  1. Specjalizacja w dostawach usług informatycznych w kluczowych sektorach światowej gospodarki

Grupa TTMS koncentruje się na wybranych, najbardziej perspektywicznych branżach światowej gospodarki. Z jednej strony są to branże wymagające najwyższych kompetencji, co tworzy wysoką barierę wejścia dla usługodawców, z drugiej są to gałęzie biznesowe odporne na globalne zawirowania i kryzysy, co w przeszłości szczególnie pokazała sytuacja związana z pandemią COVID-19. Grupa TTMS specjalizuje się w świadczeniu usług oraz stale rozwija współpracę z klientami z branży farmaceutycznej (pharma i life science), przemysłu oraz sektora zbrojeniowego. W odróżnieniu od wybranych innych branż, te kluczowe dla Spółki sektory charakteryzują się stabilnością zamówień oraz relatywnie długimi okresami kontraktowej współpracy z dostawcami. Grupa TTMS rozpoczęła również współpracę z klientami z sektora prawnego oferując rozwiązania technologiczne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Grupa TTMS planuje rozszerzać ofertę dla tego sektora w najbliższym okresie oraz prowadzi działania mające na celu pozyskanie w sektorze nowych klientów.

Wykorzystywanie najnowszych technologii w działalności, wymagane w tych branżach unikatowe certyfikaty oraz długie procedury weryfikacji i akceptacji dostawców tworzą wysokie bariery wejścia dla potencjalnej konkurencji. Spółka posiada odpowiednie przygotowanie i pożądane, specjalistyczne, a często unikatowe kompetencje, dzięki którym tworzy, rozwija i utrzymuje oprogramowanie oraz świadczy usługi dla klientów działających m.in. w sektorach:

  1. Farmaceutycznym:
    • Data Science (eksperci R&D, badania kliniczne);
    • zapewnienie jakości – walidacje projektów IT i procesów produkcyjnych;
    • sztuczna inteligencja;
    • Digital Marketing;
    • systemy CRM (w chmurze);
  1. Przemysłowym:
    • cyberbezpieczeństwo;
    • sztuczna inteligencja;
    • e-learning;
    • tworzenie systemów IT w oparciu o technologie chmurowe;
    • systemy CRM (w chmurze);
    • Digital Marketing;
  1. Zbrojeniowym:
  • cyberbezpieczeństwo (systemy zapewniające bieżącą informację na temat incydentów i stanu bezpieczeństwa przestrzeni cyfrowej NATO);
  • sztuczna inteligencja;
  • systemy wsparcia współczesnego pola walki;
  • autonomiczne systemy obronne;
  • e-learning;
  1. Edukacyjnym:
  • tworzenie innowacyjnych platform internetowych do nauki i przeprowadzania kursów;
  • kompleksowe usługi e-learning.

Dodatkowo Grupa TTMS posiada wymagane pozwolenia i standardy umożliwiające rozwój biznesu w wymienionych wyżej sektorach (zwłaszcza w sektorze zbrojeniowym), przyznane zarówno całej organizacji jak również na poziomie Zarządu, kadry menedżerskiej oraz specjalistów biorących udział w projektach. To m.in.:

  • koncesja na wykonywania działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu wyrobami i technologiami o przeznaczeniu wojskowym (poziom organizacji),
  • świadectwo bezpieczeństwa przemysłowego (poziom organizacji),
  • poświadczenie dostępu do informacji niejawnej (dla osób biorących udział w projektach, kadry zarządzającej oraz Zarządu),
  • Standard ISO 27001 (norma międzynarodowa standaryzująca systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji).
  1. Długoletnia współpraca z globalnym liderem sektora farmaceutycznego

Od 2010 r. Grupa TTMS współpracuje i świadczy usługi zarządzane na rzecz światowej korporacji sektora farmaceutycznego.  Spółka otworzyła dedykowane dla klienta lokalne biuro, tzw. Offshore Development Center w Warszawie. Analogiczne dedykowane biuro zostało utworzone rok później w Malezji. Przychody z usług świadczonych na rzecz tego klienta wynosiły 76,6 mln zł, 91,8 mln zł, 99,3 mln zł w latach 2021-2023, co odpowiadało odpowiednio 56,0%, 50,0%, 45,8% przychodów z działalności operacyjnej Grupy. Stabilna współpraca z tym klientem pozwala z jednej strony na posiadanie gwarantowanych, długoterminowych zamówień, z drugiej zaś umożliwia szybki rozwój w obszarze najnowszych technologii informatycznych.

  1. Dynamiczny i ambitny model zarządzania

Dynamiczne tempo zmian technologicznych powoduje, że rynek IT zmienia się coraz szybciej. Tempo reakcji firm IT na pojawiające się innowacje oraz szybkość dostosowania biznesu do nowości technologicznych wymagają nie tylko zaplecza finansowego, mającego wpływ na podejmowanie strategicznych decyzji, ale również doświadczenia w kierowaniu i kontroli takich procesów w organizacji. Z drugiej strony, potencjał danej organizacji do szybkiego rozszerzania oferty o najnowsze technologie stanowi często jedną z przesłanek wzrostu obrotów z klientami, a tym samym – umacniania pozycji konkurencyjnej. Dlatego istotnym czynnikiem budującym przewagę konkurencyjną Spółki jest wypracowany schemat zarządzania, na którego efektywność i elastyczność ma wpływ z jednej strony stabilna sytuacja finansowa Spółki, zaś z drugiej – umiejętność odważnego podejmowania kluczowych decyzji przez kadrę zarządzającą. Zarówno organizacyjne, jak i finansowe zasoby, jakimi dysponuje Spółka, pozwalają menedżerom aktywnie i na bieżąco podejmować decyzje związane z rozwojem spółek Grupy TTMS w ramach przyjętej strategii, biorąc pod uwagę aktualne trendy i zmienną sytuację rynkową. Zarząd Spółki jest w pełni odpowiedzialny za strategię, jak i wszelkie decyzje operacyjne, dodatkowo proces decyzyjny jest w szybki sposób przenoszony na kolejną linię menedżerów, co ma wpływ na sprawne wdrażanie zmian w organizacji. Tak wypracowany sposób zarządzania Grupą TTMS przynosi wymierne rezultaty. Spółka w ciągu 9 lat rozbudowała międzynarodowe struktury oraz piętnastokrotnie zwiększyła swoją sprzedaż przy ponad dziewięciokrotnym wzroście zatrudnienia.

Strategia

Celem Zarządu jest, aby Grupa TTMS osiągnęła pozycję globalnego dostawcy usług informatycznych dla korporacji międzynarodowych – dostawcy, który dzięki lokalizacji biur w różnych częściach świata będzie mógł świadczyć usługi w różnych strefach czasowych oraz wspierać swoich klientów na różnych kontynentach w ich lokalnych siedzibach. Strategia zakłada maksymalizację przychodów z działalności operacyjnej w sektorach, w których jest ona obecnie aktywna, a następnie ich płynną dywersyfikację. W pierwszej fazie spółka aktywnie pozyskuje nowych klientów, w szczególności na rynkach międzynarodowych oraz poprzez selektywne akwizycje zagranicznych firm IT działających w tych samych lub komplementarnych (technologicznie oraz rynkowo) sektorach. Dla nowo pozyskiwanych klientów Grupa TTMS planuje wdrażać model rozwoju relacji sprawdzony we współpracy z obecnymi głównymi klientami. W pierwszym etapie współpracy celem Grupy TTMS jest oddanie do dyspozycji klienta niewielkich, wyspecjalizowanych zespołów o unikalnych kompetencjach technologicznych, aby – również dzięki wysokiej jakości świadczonych usług – stopniowo rozwijać zarówno skalę, jak i zakres kooperacji.

Najnowszym elementem strategii Spółki jest plan rozwoju kompetencyjnego w kierunku sztucznej inteligencji, która w ostatnim czasie stała się katalizatorem przełomu technologicznego na światowym rynku IT. Obecnie nowa generacja rozwiązań AI stała się już rozpowszechniona, jednak wciąż znajduje się w fazie przed komercyjnej. Firmy IT inwestują w badania i rozwój oraz eksperymentalne lub nowatorskie projekty i rozwiązania, które dopiero są testowane przez klientów biznesowych. W ocenie Zarządu ta sytuacja ulegnie zmianie w ciągu najbliższych lat. Nowe rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji upowszechnią się jako standard w zastosowaniach biznesowych oraz będą stawać się coraz bardziej dojrzałe, stabilne i niezawodne. Firmy IT będą miały do wyboru: nadążać za nowym trendem i przebudowywać swoje produkty lub usługi stosując w nich rozwiązania AI lub stracić swoją pozycję rynkową. Strategią Grupy TTMS jest rozwój Centrum Kompetencyjnego AI w taki sposób, aby w niedalekiej przyszłości mieć gotową wiedzę, doświadczenie i pozycję rynkową do skapitalizowania zbudowanej przewagi konkurencyjnej.

Wizja Zarządu dotycząca docelowej pozycji Spółki na rynku międzynarodowym będzie realizowana poprzez:

  • Rozwój geograficzny i zwiększenie udziału Grupy TTMS na światowym rynku usług IT,
  • Realizację selektywnych akwizycji na docelowych rynkach,
  • Budowę ekspozycji w docelowych branżach gospodarki,
  • Rozwój oferty i wyprzedzanie rynkowych trendów technologicznych w oparciu o ciągły rozwój kompetencyjny,
  • Rozwój strukturalny Grupy TTMS przewidujący stały wzrost liczby pracowników przy jednoczesnym tworzeniu/rozwoju nowych spółek/biur Grupy TTMS oraz rozszerzeniu ich struktury organizacyjnej,
  • Rozwój finansowy Grupy TTMS – wzrost przychodów i zysków w kolejnych latach obrotowych, będący bezpośrednią konsekwencją szybkiego wzrostu zamówień i rozwoju firmy.
  • Zachowanie wysokich standardów personalnych, społecznych, etycznych oraz środowiskowych.

Wyniki finansowe

TTMS z roku na rok zwiększa skalę działalności i, w konsekwencji, przychody z działalności operacyjnej. W okresie zakończonym 30 czerwca 2024 r. przychody z działalności operacyjnej wyniosły 115,2 mln zł wobec 102,6 mln zł w tym okresie roku poprzedzającego. W całym 2023 r. Grupa TTMS miała 217,1 mln zł przychodów wobec 183,4 mln zł w 2022 r. oraz 136,9 mln zł w 2021 r. Za dynamiczny wzrost przychodów w omawianym okresie odpowiada szereg czynników, z których najważniejsze to: (i) wzrost skali współpracy z głównymi klientami Grupy TTMS, (ii) pozyskiwanie nowych klientów na kluczowe z punktu widzenia Grupy TTMS obszary kompetencyjne, w tym AEM oraz – w nieznacznym jeszcze stopniu – SI, w szczególności na rynkach zagranicznych (iii) realizacja akwizycji oraz skuteczne pozyskiwanie nowych klientów dla przejętych spółek oraz – za ich pośrednictwem – dla całej Grupy w ramach modelu nearshoringu, oraz (iv) stopniowy rozwój pozostałych zagranicznych spółek zależnych z ramach Grupy TTMS.

Raportowana EBITDA Grupy TTMS nieznacznie spadła do 12,4 mln zł w okresie zakończonym 30 czerwca 2024 r., z 12,9 mln zł w analogicznym okresie w 2023 r. Dodać należy, że po wyłączeniu kosztów akwizycji poniesionych w 2024 r., Grupa TTMS zanotowała wzrost wartości EBITDA okres do okresu. Z kolei raportowana EBITDA Grupy TTMS w 2023 r. wyniosła 29,7 mln zł wobec 30,6 mln zł rok wcześniej oraz 28,0 mln zł w 2021 r. Tendencje na poziomie zysku EBITDA Grupy TTMS są pochodną przede wszystkim: (i) rekordowych, napędzanych aktywnością pandemiczną wyników i rentowności roku 2021, oraz (ii) wysokiej inflacji lat 2022-2023 i wynikającej z niej silnej presji na wzrost wynagrodzeń, szczególnie silnie odczuwalnej wśród specjalistów branży IT. Zdaniem Zarządu ta druga tendencja wyraźnie osłabła pod koniec 2023 r., co znajduje swoje odzwierciedlenie w wynikach Grupy TTMS za I półrocze br.

wyniki 2 wyniki

*dane przed wprowadzeniem MSSF 16

ESG

Spółka opracowała i przyjęła strategię ESG do roku 2025. Opiera się na sześciu filarach, będących jednocześnie głównymi celami.

Filary:

  1. Oferować bezpieczne usługi cyfrowe najwyższej jakości,
  2. Przyciągać nieprzeciętnych ludzi i pracować w wyjątkowej, niekorporacyjnej atmosferze,
  3. Budować różnorodne zespoły, szanujące osoby różnych płci, kultur i wyznań,
  4. Dzielić się sukcesem z otoczeniem,
  5. Działać w sposób neutralny dla środowiska,
  6. Zapewniać najwyższe standardy zarządzania.

Wyzwania związane m.in. ze zrównoważonym rozwojem są dla Spółki impulsem do rozwoju i innowacji. Spółka zredukowała ślad węglowy o 57%, a do 2025 r. zamierza osiągnąć stan emisji zero.

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...
Exit mobile version