piątek, 11 kwietnia, 2025

Umiarkowany optymizm kibiców przed debiutem Probierza

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

W zwycięstwo „Biało-czerwonych” wierzy mniej niż połowa Polaków, a przewaga jednej, co najwyżej dwóch bramek dla „Biało-Czerwonych” to najczęstsze prognozy polskich kibiców przed meczem z Wyspami Owczymi – podaje agencja badawcza SW Research w jednym ze swoich najnowszych badań.

Już w najbliższy czwartek 12 października polska reprezentacja w piłce nożnej zmierzy się na meczu wyjazdowym z zespołem Wysp Owczych w ramach rundy kwalifikacyjnej do Euro 2024. Będzie to pierwszy sprawdzian nowego szkoleniowca  – Michała Probierza, który 20 września oficjalnie został ogłoszony selekcjonerem polskiej kadry piłkarskiej. Czwartkowy mecz to starcie ostatniej i przedostatniej (Polska) drużyny w grupie E i choć wszystkie dotychczasowe potyczki z rywalem z północy Europy kończyły się zwycięstwem „Biało-czerwonych”, to niedawna, relatywnie niska wygrana 2:0 na PGE Narodowym ostudziła nieco oczekiwania polskich kibiców. Dodatkowo, w meczy nie wystąpi kontuzjowany Robert Lewandowski, którego gol z karnego popchnął Polaków do zwycięstwa w pierwszym spotkaniu 7 września. Trener Probierz zapowiedział też kilka istotnych zmian w składzie, np. brak powołania Jana Bendarka czy postawienie na debiut Patryka Pedy.

Aura niepewności wokół czwartkowego spotkania może powodować, że mimo miażdżących statystyk, tylko 40% Polaków wierzy w czwartkowe zwycięstwo Polaków, a blisko co piąty (18%) jest przekonany o triumfie Wyspiarzy. Remis przewiduje najmniej, bo tylko 8% badanych. Warto jednak podkreślić, że optymizm co do wyniku meczu rośnie wraz z deklarowanym przez respondenta poziomem zainteresowania piłką nożną  – wśród osób zasługujących na miano eksperta w tej dziedzinie, aż 60% przewiduje, że to polska reprezentacja sięgnie po trzy punkty. Prognozy są jednak bardzo ostrożne – najczęściej typowane wyniki to 2:1 dla (20% wskazań) lub 2:0 (12% ankietowanych) dla Polski.

Umiarkowany optymizm kibiców przed debiutem ProbierzaKto męską piłką nożną interesuje się w polskim społeczeństwa najbardziej, a kto najmniej? Ogólnie, blisko co drugi badany (45%) deklaruje wysoki poziom znajomości tematów związanych z polskim futbolem. Blisko dwukrotnie częściej mówią tak o sobie mężczyźni (58%) niż kobiety (33%). Widać też delikatną korelację z wiekiem badanego – im starszy respondent, tym mniej zainteresowany polską piłką, przy czym najwyższy poziom obserwowany jest w grupie 25-34 latków (51%).

Nastroje społeczne to wypadkowa wielu różnych czynników. A w przypadku polskiej piłki dochodzi jeszcze specyficzny kontekst ostatnich tygodni. Nagłe zakończenie współpracy z Fernando Santosem po porażce z Albanią, kontuzja „Lewego” i eksperymenty w wyjściowej „jedenastce” – to wszystko nakręca atmosferę niepewności, wobec której trudno o odważne prognozy. To może tłumaczyć ostrożny optymizm polskich kibiców, jeżeli chodzi o predykcje wyniku najbliższego spotkania – komentuje Piotr Zimolzak, wiceprezes agencji SW Research.

Jednak mecz z Wyspami Owczymi to tylko pierwszy sprawdzian dla nowego selekcjonera. Jak Polacy oceniają szanse następcy Santosa na sukces z polską kadrą?  Polscy kibice, którzy znają postać nowego trenera, w długiej perspektywie nie dają mu dobrych ocen. Co siódmy badany (15%) nie wróży nowego selekcjonerowi żadnego sukcesu, a tylko 12% kibiców szacuje, że osiągnie on sukces w co najmniej 80% (suma odpowiedzi 8-10 na skali 0-100). Warto jednak zaznaczyć, że optymizm rośnie wraz z deklarowanym poziomem zainteresowania piłką nożną.Umiarkowany optymizm kibiców przed debiutem Probierza 2

Nota metodologiczna:

Wyniki pochodzą z badania omnibusowego OmniWatch48.pl, zrealizowanego w dniach 3-4.10.23 techniką CAWI przez agencję badawczą SW Research na reprezentatywnej próbie 1020 Polaków w wieku 16-80 lat.

Autor/źródło
Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane do konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Popularne w tym tygodniu

Podobne tematy

Większość używanych aut hybrydowych w Polsce ma ponad 3 lata, prawie co 2. to Toyota

Statystyczne używane auto z napędem hybrydowym w Polsce ma...

Influencer marketing w kryzysie – firmy coraz ostrożniejsze we współpracach

W dobie dynamicznego rozwoju AI i coraz wyższych stawek...

Ponad 2 tysiące chińskich aut sprzedanych w styczniu 2025 – MG HS i Omoda 5 w czołówce

Samochody chińskiej produkcji cieszą się w Polsce coraz większą...

Skandale influencerów zagrożeniem dla marek – wyniki badania OBTK i SW Research

Influencer marketing to jedno z najpopularniejszych form promocji -...

ORLEN odkrył nowe złoże gazu w Wielkopolsce

Niemal ćwierć miliarda metrów sześciennych gazu ziemnego wynoszą zasoby...

AFIR: Nowe wyzwania dla infrastruktury ładowania w Polsce

Zgodnie z AFIR, którego przepisy zaczęły być stosowane...

Automaty paczkowe kluczowym elementem strategii firm e-commerce

Według raportu „E-commerce w Polsce 2024”, opublikowanego przez Gemius,...

Może Cię zainteresować

Polecane kategorie

Exit mobile version