MOTORYZACJAWynajem lub subskrypcja auta zamiast posiadania

Wynajem lub subskrypcja auta zamiast posiadania

Wynajem lub subskrypcja auta zamiast posiadania

Samochody pozostaną popularnym środkiem transportu, pomimo zachodzących zmian w globalnych trendach mobilności osób. Zmieni się jednak forma korzystania z aut, wynika z raportu „Droga przed nami: Przyszłość mobilności” przygotowanego przez Avis Budget Group. Pokazuje on, że w ciągu najbliższej dekady konsumenci będą najchętniej wybierać model wynajmu lub carsharing.

Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego w 16 krajach Europy i Azji. Wynika z niego, że przewidywany przez niektórych schyłek epoki samochodów jest mocno przesadzony.

Obecnie posiadanie samochodu jest ważne dla 82% respondentów, a 77% ma własne auto. 50% ankietowanych jest zdania, że samochód to najlepszy środek transportu. Jednocześnie około dwie trzecie badanych (68%) przewiduje, że posiadanie auta na własność nie będzie najpopularniejszym rozwiązaniem w przyszłości, a 54% badanych jest gotowa zrezygnować z własnego pojazdu na rzecz wynajmu długo- lub krótkoterminowego czy subskrypcji. 59% ankietowanych oczekuje, że na rynku pojawi się więcej usług oferujących „samochody na żądanie” na przestrzeni najbliższych lat.

Jeśli chodzi o ankietowanych z Polski, okazuje się, że posiadanie auta jest istotne dla jeszcze większej części respondentów – dla ponad 95% osób, a 83% zadeklarowało posiadanie własnego auta. Co więcej, 64% ankietowanych Polaków jest gotowych do rezygnacji z własnego auta na rzecz wynajmu czy subskrypcji.

Dzięki postępowi technologicznemu i wpływowi takich platform jak Amazon, Netflix czy Spotify konsumenci oczekują dostępu do produktów i usług za jednym kliknięciem. Takie usługi na żądanie wpływają też na branżę mobilności osób i skutkują rewolucją, której jesteśmy dziś świadkami – komentuje Keith Rankin, prezes Avis Budget Group na region międzynarodowy. – Od zamówienia taksówki po wynajem auta na tygodniowy urlop – wszystko to możemy zrobić za pomocą aplikacji w smartfonie. Nasz raport pokazuje rosnące zapotrzebowanie na natychmiastowy dostęp do usług i elastyczność, co skutkuje zmianą zachowań konsumentów w stosunku do posiadania aut – zaznacza Rankin.

Ze zmianą potrzeb konsumentów i rosnącą popularnością ekonomii współdzielenia (ang. sharing economy) wiążą się zarówno szanse, jak i wyzwania. Według naszych badań, klienci oczekują wygodnych i łatwo dostępnych usług na żądanie, jednak w rozsądnej cenie – dodaje.

Niezbędne jest, aby dostawcy usług mobilności osób współpracowali ze sobą, w celu sprostania rosnącym oczekiwaniom i potrzebom klientów. Udowodniliśmy to udaną współpracą z takimi markami jak Via czy Lyft w zakresie oferowania floty jako usługi (Fleet Management as a Service – FMaaS). Współpracujemy też z Fordem i Continentalem nad rozwojem technologii samochodów połączonych. Prowadzimy ponadto regionalne partnerstwa np. z Bidroom w Europie Środowej. Nasze współprace dobrze pokazują, w jaki sposób branża może działać razem w celu oferowania usług na żądanie i związanych z nimi rozwiązań, których oczekują klienci. Taka kooperacja może obejmować gigantów technologicznych dostarczających technologię 5G, jak i lokalne samorządy, chcące współpracować z sektorem prywatnym w celu poprawy dostępu mieszkańców do transportu – mówi Keith Rankin.

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...