INNOWACJEAPLIKACJELESS_ - społecznościowa aplikacja z opcją sprzedaży i zakupu odzieży z drugiej...

LESS_ – społecznościowa aplikacja z opcją sprzedaży i zakupu odzieży z drugiej ręki

LESS_ – społecznościowa aplikacja z opcją sprzedaży i zakupu odzieży z drugiej ręki

Czy mniej może znaczyć więcej? Według twórców LESS_ odpowiedź brzmi „tak”! I udowadniają, że szafa lżejsza przynajmniej o połowę jej zawartości może przynieść korzyść m.in. w postaci wypracowania własnego stylu. Pierwsza aplikacja na polskim rynku, która łączy w funkcję społecznościową z opcją sprzedaży i zakupu jest już dostępna dla użytkowników.

Statystycznie Polacy nie korzystają aż z 67% rzeczy ze swojej garderoby[1]. Ubrania gromadzone przez lata – po okazyjnych cenach czy jako efekt spontanicznych zakupów, z czasem zmieniają się w stos niepasujących do siebie rzeczy. Jednocześnie coraz więcej osób pragnie zmniejszyć ilość zbędnej odzieży swojej szafie i uzyskać spójny „look”. Nie dziwi więc, że bardzo dużo sympatyków zyskują minimalizm czy Capsule Wardrobe. To m.in. dla osób, które chcą zaprowadzić porządek na półkach i znaleźć własny styl, powstała nowa, darmowa aplikacja na urządzenia mobilne – LESS_.

Jak działa LESS_? Aplikacja łączy w sobie funkcję społecznościową z opcją sprzedaży i zakupu odzieży z drugiej ręki. Każda osoba, która się zarejestruje, może stworzyć wirtualną szafę. Umieszcza w niej zdjęcia ubrań, które chce sprzedać i tych, które kupiła za jej pośrednictwem. Użytkownicy dokonują transakcji bezpośrednio pomiędzy sobą, o każdej porze. Nie jest pobierana za to żadna prowizja.

W aplikacji kluczowe znaczenie ma forma ekspozycji ubrań. Jej twórcy sugerują, by były to estetyczne stylizacje ukazujące, jak dana rzecz się układa i z czym można ją łączyć. Dzięki temu, w przeciwieństwie do odzieży fotografowanej na wieszakach, innym użytkownikom łatwiej zadecydować, czy dane ubranie chcą mieć w swojej szafie. Osoby korzystające z LESS_ są zainteresowane bieżącymi trendami. Dzięki zawieraniu wirtualnych znajomości – wzajemnym followaniu, ocenianiu zakupów, looków i komentowaniu, wymieniają się opiniami na temat mody i stylu.

LESS_ to jednak nie tylko świadome zakupy i kreowanie własnego stylu. Aplikacja ma służyć zwiększeniu świadomości dbania o środowisko. – Dziś konieczna jest zmiana reguł panujących w świecie mody i zakupów. I my chcemy być częścią tej rewolucji. Nasza aplikacja pomaga zrobić pierwszy krok – zarówno w zmianie własnej garderoby, jak i troszczenia się o naszą planetę – mówi Mateusz Oleksiuk, CEO LESS_. Użytkownicy aplikacji, dając ubraniom drugie życie, wysyłają ważny komunikat: jesteśmy po stronie Ziemi. Dzięki aplikacji LESS_, wybierając ubrania bezpośrednio od właścicieli, wspierają kulturę recyklingu i jednocześnie płacą mniej za unikatowe ubrania.

LESS_ to nowa inwestycja w portfelu Dawida Urbana. W okresie od marca do czerwca 2018 roku wysłałem swój projekt z prośbą o wsparcie do 200 różnych Aniołów Biznesu, Funduszy, Kampanii Crowdfundingowych – odezwały się tylko 3 osoby, w tym Dawid – ale jedynie Dawid potraktował temat profesjonalnie, wyraził chęć spotkania i podjął negocjacje. – dodaje Mateusz Oleksiuk. Inwestor wprowadził do aplikacji kluczowy element – możliwość sprzedawania i kupowania przedmiotów pomiędzy samymi użytkownikami. Dodanie tej funkcji Dawid Urban oparł na swojej wiedzy wyniesionej z doświadczenia w handlu.

[1] Raport firmy Movinga: „WASTEFUL WORLD: How much of our belongings are we really using?”, 2018

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

- Reklama -Osteopatia Kraków

POLECAMY

lekarz medycyna technologia

Polski rynek ochrony zdrowia na fali wzrostu – EY prognozuje roczny wzrost o 11%...

0
Z analizy firmy EY wynika, że polski rynek świadczenia usług z zakresu opieki zdrowotnej będzie do 2028 roku rósł w tempie - 11 proc. rocznie. Rozwój stymuluje rosnące finansowanie publiczne i prywatne, które jest...