- Mercedes-Maybach S 580 e (wartości wstępne; zużycie paliwa w cyklu łączonym, ważone: 0,8-1,0 l/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym, ważone: 18-23 g/km, zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym, ważone: 22,9-25,0 kWh/100 km)* wyznacza początek nowej ery w historii marki z ponad 100-letnim dziedzictwem.
- Do 100 kilometrów zasięgu w trybie elektrycznym (WLTP)*, w zależności od konfiguracji samochodu, oraz 150-konny silnik elektryczny sprawiają, że luksusowa limuzyna może podróżować bez lokalnej emisji CO2, zarówno w mieście, jak i na trasach międzymiastowych.
- Mercedes-Maybach S 580 e jest początkowo dostępny w Chinach, a następnie trafi do sprzedaży
w Tajlandii, Europie i innych regionach.
Od 1921 r., gdy Wilhelm i Karl Maybachowie rozpoczęli budowę samochodów, nazwa Maybach uchodzi za wzorzec motoryzacyjnego luksusu, wysmakowanego stylu oraz najwyższego statusu. Celem jej założycieli było tworzenie „najlepszego z najlepszych” – i ta sama aspiracja charakteryzuje niepowtarzalną aurę, jaką dziś roztacza Mercedes-Maybach. Legendarna marka nieustannie odkrywa siebie na nowo, przekraczając najwyższe oczekiwania wobec tego, co niezwykłe. Z sukcesem: aktualny Mercedes-Maybach Klasy S od momentu wprowadzenia na rynek w 2021 r. cieszy się stale rosnącym zainteresowaniem.
„Nasz pierwszy model z hybrydowym napędem plug-in łączy typowe dla Maybacha luksusowe doświadczenia z lokalnie bezemisyjną jazdą w trybie elektrycznym. Mercedes-Maybach S 580 e stanowi kluczowy krok w transformacji naszej tradycyjnej marki w kierunku elektrycznej przyszłości. A jeszcze w tym roku zaprezentujemy nasz pierwszy model w pełni elektryczny” – powiedział Daniel Lescow, szef marki Mercedes-Maybach w Mercedes-Benz Group AG.
Mercedes-Maybach S 580 e zapewnia imponujące wrażenia z jazdy – w czysto elektrycznym trybie jazdy w jego wyjątkowo skutecznie wyciszonym wnętrzu panuje jeszcze niższy poziom hałasu. Limuzyna porusza się niemal bezszelestnie i przy zerowej lokalnej emisji spalin. Elementy wyróżniające hybrydowy wariant plug-in zostały dyskretnie zintegrowane z typowym dla Maybacha inżynierskim podejściem – na przykład gniazdo ładowania ukryto po lewej stronie nadwozia, w reflektorach pojawiły się niebieskie akcenty kolorystyczne, a zestaw wskaźników na bieżąco podaje stan naładowania akumulatora.
Podstawą hybrydowego napędu plug-in jest wysoce efektywny rzędowy silnik o 6 cylindrach z obecnej generacji benzynowych jednostek Mercedes-Benz, łączący moc 270 kW/367 KM z niskim zużyciem paliwa. Moc systemowa 375 kW/510 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm gwarantują doskonałe właściwości jezdne. Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego wynoszący 440 Nm jest dostępny od pierwszego obrotu jednostki, co zapewnia wysokie osiągi i dynamiczne prowadzenie. Mercedes-Maybach S 580 e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 sekundy.
Standardowe wyposażenie obejmuje trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW. Na życzenie dostępna jest ładowarka DC o mocy 60 kW, umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym – pełne uzupełnienie energii w niemal całkowicie rozładowanym akumulatorze przy użyciu tej funkcji trwa jedynie około 30 minut.
Najważniejsze dane w skrócie:
S 580 e | ||
Układ i liczba cylindrów: silnik spalinowy | R6 | |
Pojemność skokowa: silnik spalinowy | ccm | 2999 |
Moc maksymalna: silnik spalinowy | kW/KM | 270/367 |
przy | obr./min | 5500-6100 |
Maksymalny moment obrotowy: silnik spalinowy | Nm | 500 |
przy | obr./min | 1600-4500 |
Moc maksymalna: silnik elektryczny | kW/KM | 110/150 |
Maksymalny moment obrotowy: silnik elektryczny | Nm | 440 |
Moc systemowa | kW/KM | 375/510 |
Systemowy moment obrotowy | Nm | 750 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)* | l/100 km | 0,8-1,0 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)* | g/km | 18-23 |
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym, ważone (WLTP)* | kWh/100 km | 22,9-25,0 |
Zasięg w trybie elektrycznym (WLTP: EAER – cykl mieszany)* | km | do 100 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | s | 5,1 |
Prędkość maksymalna | km/h | 250 |
Prędkość maksymalna: tryb elektryczny | km/h | 140 |
* dane tymczasowe, określone wewnętrznie zgodnie z metodą certyfikacji „Procedura testowa WLTP”. Homologacja typu WE i certyfikat zgodności z oficjalnymi danymi nie są jeszcze dostępne. Możliwe są różnice między podanymi wartościami a wartościami oficjalnymi.