KATEGORIA

HANDEL

ALDI uruchamia ładowarki dla aut elektrycznych na 22 parkingach, kolejne 262 lokalizacje do końca 2024 roku

Od 22 sierpnia na 22 parkingach sklepów sieci ALDI kierowcy elektryków naładują swoje auta z nowo uruchomionych, publicznych ładowarek sieci GreenWay. To dopiero początek...

Dane GUS pod lupą: sprzedaż detaliczna w lipcu 2024 – eksperci komentują kondycję e-handlu i nastroje konsumentów

Wesług najnowszych danych GUS w lipcu 2024 r. w porównaniu z lipcem 2023 r. odnotowano wzrost wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o 16,7%). Udział sprzedaży przez...

Przełomowy wyrok: Zarządcy targowisk odpowiedzialni za handel podróbkami

Walka z podróbkami i piractwem to problem, który narasta od wielu lat, a skala naruszeń własności intelektualnej takich jak handel podrobionymi towarami i piractwo,...

Rośnie zadłużenie polskiego e-commerce. Sklepy internetowe są winne ponad 131 mln zł

Każdy użytkownik internetu choć raz zrobił zakupy w sieci, a aż 37 proc. zaopatruje się w ten sposób 5 razy w miesiącu i więcej...

Ekspansja handlu w Polsce: 15 nowych obiektów i modernizacje potwierdzają dobrą kondycję rynku

Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w pierwszej połowie 2024 r. w Polsce powstało 15 nowych obiektów handlowych powyżej 5000...

Dynamika wzrostu cen w sklepach przestała hamować

W lipcu br. najczęściej kupowane produkty podrożały średnio o 3,9% rdr. Tak wykazała analiza 69,1 tys. cen z 31,8 tys. sklepów. W czerwcu podwyżka...

Żabka chce mieć 11000 sklepów w 2024 roku

Już 9000 franczyzobiorców prowadzi swoje lokalne biznesy pod szyldem Żabki. Różnorodność i wyjątkowość franczyzobiorców są siłą sieci. Dzięki nim oferta Żabki dostępna jest niemal...

Kasy samoobsługowe i nowe przepisy podsycają falę kradzieży w sklepach

Według danych Komendy Głównej Policji w ubiegłym roku odnotowano 40 tys. kradzieży kwalifikowanych jako przestępstwa oraz 278,5 tys. traktowanych jako wykroczenia. To wzrost o...

Sankcje, kary i odpowiedzialność za nieprzestrzeganie dyrektywy Omnibus

Choć od momentu wprowadzenia przepisów implementujących do naszego porządku prawnego Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2161 z 27 listopada 2019 r. odnoszącą się...

Strategie e-commerce na Black Friday – przewodnik dla polskich sprzedawców

Black Friday dynamicznie zyskuje na popularności w Polsce – w ubiegłym roku aż 63% rodzimych konsumentów planowało zakupy w ramach tego święta e-handlu. Nasi...

Jak wybrać dobre biurko dla dziecka?

Biurko to jedno z najważniejszych mebli w pokoju ucznia. Wybór odpowiedniego modelu to decyzja, która może wpłynąć na komfort i zdrowie dziecka, a także efektywność nauki...

Jeden produkt na sekundę – polskie MŚP biją rekordy sprzedaży na Amazon

Mali i średni przedsiębiorcy z całej Polski otworzyli się na świat e-handlu, ale to w serwisach marketplace dostrzegają prawdziwą szansę na dynamiczny rozwój. Efekty...

GLS wchodzi do Lidla – zwroty i wysyłki w ponad 900 sklepach

GLS rozpoczyna współpracę z Lidlem. Już można odbierać paczki GLS i nadawać zwroty w ponad 900 popularnych supermarketach. Partnerstwo z Lidlem jest największą dotąd...

Q2 2024: Parki handlowe na topie, galerie zmieniają funkcje

II kwartał 2024 na rynku handlowym w Polsce upłynął pod znakiem aktywności deweloperów. Preferowanym segmentem aktywów pozostają parki handlowe. Umacniający się trend wyburzania galerii...

CPS GfK: rynek produktów z licencjonowanymi grafikami wart już prawie pół miliarda złotych

Rynek produktów FMCG z licencjonowanymi grafikami postaci z bajek, filmów i seriali dalej rośnie. W okresie od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r....

Jak digitalizacja zmienia branżę spożywczą? ALDI stawia na platformę FlowDog

Popularna sieć dyskontów spożywczo-przemysłowych ALDI zdecydowała się na unowocześnienie organizacji i wdrożenie narzędzia do automatyzacji procesów biznesowych. Wybór padł na platformę FlowDog. Pozytywne zmiany...

Igrzyska Olimpijskie w Paryżu podsycają konsumpcję: Wydatki rosną o 26%

Małe firmy w Paryżu odnotowały wzrost sprzedaży o 26% rok do roku podczas pierwszego weekendu Igrzysk Olimpijskich Paryż 2024. Odnotowano znaczący wzrost wydatków...

Handel zyskał na Euro 2024. I pół. br. sklepy zamykają na plusie

W I półroczu br. ruch w placówkach sieci spożywczych zwiększył się o 5,5% rdr. Najbardziej zyskały hipermarkety i sieci convenience – odpowiednio 10,4% i...

Indeks Taylor Swift: Ceny biletów na koncerty jako nowy wskaźnik ekonomiczny

Gdyby to Taylor Swift ustalała ceny walut w Polsce, euro kosztowałoby 2,79 zł, frank szwajcarski 2,59 zł, a funt – 3,88 zł. Takie wartości...

Młodzi Polacy stanowczo o nocnej sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Blisko 49 proc. chce wprowadzenia zakazu

Blisko połowa Polaków w wieku 18-35 lat chce bezwzględnego i całkowitego zakazu sprzedaży alkoholu nocą na stacjach paliw w całym kraju. Natomiast prawie co...

Lody i napoje: chłodny biznes, gorące zyski

Kiedy kolejny dzień termometry pokazują ponad 30 stopni Celsjusza, chłodne napoje zdają się być najlepszym ratunkiem. W upale chętnie dla ochłodzenia sięgamy też po...

Jak koncerty Taylor Swift wpływają na lokalną gospodarkę

Już w tym tygodniu długo wyczekiwane przez wielu wydarzenie muzyczne – 1, 2 i 3 sierpnia na Stadionie Narodowym w Warszawie wystąpi Taylor Swift...

Odmrożony vat i wojna cenowa dyskontów nakręcają nowy trend

W I półroczu 2024 roku sieci handlowe zorganizowały o blisko 9% więcej promocji niż w analogicznym okresie ub.r. Największy ubytek r/r zanotowały sklepy RTV...

Góry czy morze – gdzie płacimy więcej za jedzenie? Dane z paragonów 2024

Paragony grozy i mrożące krew w żyłach ceny jedzenia z nadmorskich i górskich punktów gastronomicznych, to co roku temat gorących dyskusji. Czy faktycznie cennik...

Branża TSL: na rynku e-commerce mocno rośnie liczba zamówień i zwrotów

Według szacunków firmy ID Logistics, podczas tegorocznych letnich wyprzedaży liczba zamówień i zwrotów na krajowym rynku e-commerce może wzrosnąć nawet dwukrotnie w porównaniu do...

Co o Polaku mówi to, w jaki sposób płaci? Analiza transakcji kluczem do zrozumienia klientów

Jak wynika z badania Adyen Retail Report polscy konsumenci coraz chętniej korzystają z nowoczesnych technologii płatniczych, zarówno dokonując zakupów stacjonarnych, jak i online. Wraz...

Polski e-commerce wciąż rośnie, ale tempo zwalnia (dane GUS)

Według najnowszych danych GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych w czerwcu 2024 r. była wyższa niż przed rokiem o 4,4% (wobec spadku o 4,7%...

Najlepszy rok dla gastronomii od wielu lat. Otwierają się nowe restauracje, a klienci nie narzekają na „paragony grozy”

Gastronomia od dawna nie miała się tak dobrze, jak teraz. Powstają nowe restauracje, dominują młodzi klienci. Od lat sytuacja gastronomii w Polsce nie była tak...

Boom w polskich galeriach handlowych. Nowe marki, rosnące obroty i klienci

Międzynarodowa agencja doradcza Cushman & Wakefield podsumowała sytuację w sektorze nieruchomości handlowych w Polsce. W II kwartale bieżącego roku na rynek trafiło osiem nowych...

CPS GfK: 3 na 4 polskich konsumentów to smart shopperzy

Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK,...

Finiata i Saly.pl sfinansują zakupy polskich firm. Nowy alians na mapie rodzimego e-commerce

Finiata – fintech z portfela Manta Ray – dzięki integracji z platformą sprzedażową Saly.pl, wesprze ultraszybkim i wygodnym finansowaniem w formule embedded lending...

Polacy coraz chętniej kupują online

Ostatni zakup w 7 na 10 przypadków miał miejsce w sieci, tak więc jeśli rozmawiasz z kimś o zakupach, to prawdopodobnie rozmawiacie o zakupach...

Kaufland wchodzi do e-commercowej gry, ale konkurencja tak łatwo nie ustąpi

Wprowadzenie przez Kaufland nowej platformy marketplace na polski rynek e-commerce stanowi interesujący ruch w dynamicznie rozwijającej się branży. Choć Kaufland posiada silną markę i...

Polskie powierzchnie handlowe w erze transformacji: Dominacja parków handlowych i rosnąca rola handlu lokalnego

Wraz ze zmieniającymi się warunkami ekonomicznymi, technologicznymi, prawnymi i społecznymi zmienia się struktura podaży nowoczesnych powierzchni handlowych w Polsce – w ogólnym wolumenie dostępnej...

Prawie 40 proc. konsumentów w Polsce zapłaci więcej za produkt z oferty firmy, która podejmuje działania proekologiczne

Polscy konsumenci zwracają dziś uwagę nie tylko na jakość produktów, ale także na etykę i wartości, którymi kierują się marki. Niemal 40 proc. zapłaci...

Amazon Prime Day 2024 – cyberprzestępcy już szykują się do ataków

W czerwcu pojawiło się aż 1230 nowych domen powiązanych z Amazonem, z czego 85% uznano za złośliwe lub podejrzane. Cyberprzestępcy również czekają na...

Ostatnia mila w e-commerce: rosnące znaczenie i wyzwania dla sprzedawców

Wnioski płynące z najnowszego ogólnopolskiego badania Postis są jednoznaczne: aż 93 proc. rodzimych sprzedawców e-commerce uważa etap ostatniej mili procesu dostawy za bardzo...

Konsumenci coraz rzadziej robią listy zakupowe. Spadek rok do roku jest aż dwucyfrowy

Obecnie 43,6% konsumentów robi duże lub rodzinne zakupy według wcześniej przygotowanej listy konkretnych artykułów. Wśród nich 32,7% korzysta w tym celu z kartki papieru,...

Generatywna sztuczna inteligencja (Gen AI) otwiera przed sieciami handlowymi nowe możliwości zwiększenia przychodów o nawet 10%

Przychody sieci handlowych mogą wzrosnąć nawet o 10 proc. dzięki wykorzystaniu narzędzi opartych o generatywną sztuczną inteligencję (Gen AI), wynika z analiz Bain &...

Polacy w tym roku kupują o 35% więcej elektroniki niż w poprzednim

Międzynarodowe napięcia i strach przed niedostępnością produktów napędzają apetyt Polaków na zakup nowych elektronicznych gadżetów. Według danych Admitad polscy konsumenci nie przestraszyli się rosnących...

Małe sklepy tracą na rzecz dużych – dlaczego?

Jeszcze w 2018 r. rynek sprzedaży FMCG w Polsce aż w 40% pochodził z małych i średnich sklepów, co było ewenementem w skali całej...

Rada Towarzystwa Ekonomistów Polskich: Zliberalizować zakaz handlu w niedzielę!

Rada Towarzystwa Ekonomistów Polskich uważa, że  trzeba zliberalizować  przepisy ograniczające handel w niedzielę. Obowiązujące regulacje – wielokrotnie zresztą nowelizowane w ostatnich latach  – są...

Siła nabywcza w Europie: Polacy wydają mniej niż średnia europejska, ale więcej w porównaniu do dochodów

Średnia siła nabywcza w handlu detalicznym w Europie wynosi 6 517 euro na mieszkańca. Najwięcej do wydania w tym sektorze mają obywatele Luksemburga –ich...

Polskiego konsumenta cechuje pragmatyzm i chęć oszczędzania, a technologie stają się coraz ważniejsze

Choć polski konsument bywa postrzegany jako specyficzny, zrozumienie jego potrzeb i preferencji może otworzyć drzwi do sukcesu dla firm, które potrafią dostosować swoją ofertę...

Ryzyka w handlu detalicznym – jak mieć pod kontrolą straty, kradzieże i sprawnie reagować na oczekiwania klientów?

Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii,...

Kierunki rozwoju spożywczych sieci handlowych w Polsce

Po erze supermarketów i hipermarketów sklepami pierwszego wyboru Polaków stały się dyskonty i mniejsze formaty. Pomogły w tym strategiczny rozwój sieci i dążenie do...

Koszyki zakupowe znów się zapełniają. Słabnie trend zaciskania pasa

Po kilku latach ograniczania zakupów, także spożywczych i kosmetycznych, Polacy znów kupują nieco więcej. Wzrosty nie dotyczą jednak wszystkich kategorii. Częściej sięgamy m.in. po...

Letnie wyprzedaże kuszą nie tylko klientów, ale i cyberprzestępców

Przy okazji letnich wyprzedaży warto pamiętać, że jest to doskonała okazja dla cyberprzestępców, aby wykraść dane nie tylko klientów, ale także sprzedawców. Opublikowany przez...

Dynamika spadków cen w sklepach na równi pochyłej

W sklepach zapowiada się dalsze hamowanie tendencji spadkowych. Niektóre kategorie wrócą do wzrostów. Jak wykazuje najnowsza analiza przeszło 68,4 tys. cen detalicznych, w ubiegłym miesiącu...

Zakupy świąteczne 2024: chińskie aplikacje zakupowe, rosnące długi i sztuczna inteligencja wśród głównych trendów

Co czeka handel w drugiej połowie roku? Handlowcy powinni obawiać się chińskich sklepów, utrzymać darmowe dostawy i… walczyć ceną. Salesforce opracował nowe prognozy dotyczące zakupów...
Exit mobile version