Do lipca 2021 roku 64 tys. osób otrzymało z Funduszy Europejskich bezzwrotne wsparcie na założenie firmy. Z danych Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej wynika,...
Opracowany właśnie przez firmę Medallia – raport The Future of Retail Consumer Behavior nakreśla trendy, które kształtować będą oblicze branży retail w najbliższej przyszłości....
Celem Krakowskiego Obszaru Funkcjonalnego jest umożliwienie zrównoważonego wzrostu nie tylko nowym inwestorom, ale również istniejącym już podmiotom gospodarczym poprzez uwolnienie potencjału inwestycyjnego w regionie....
Amazon ogłosił nieco mniej korzystne wyniki w segmencie sprzedażowym niż można było oczekiwać. Zaowocowało to giełdowym spadkiem. O kryzysie nie ma jednak mowy. Wręcz...
Do 2050 roku 70% światowej populacji będzie mieszkać w miastach. Wraz ze wzrostem tej liczby oraz świadomości zagrożenia zmianami klimatycznymi rośnie również zapotrzebowanie na...
Badania jednoznacznie pokazują, że koronawirus nie zatrzymał „apetytu Polaków na bąbelki”. Kategoria wciąż notuje wzrosty, w zeszłym roku aż o kilkanaście procent. Rozwijamy kulturę...
Jedną z dostępnych form prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce jest spółka z o.o. Z uwagi na swoją odrębną osobowość prawną, stanowi bardzo popularną formę prawną...
Ponad połowa prezesów firm nie ma wątpliwości: koniec z pracą zdalną! Sęk w tym, że pracownicy mają zgoła odmienne zdanie i oczekują przynajmniej możliwości...
Pandemia i związane z nią, oraz utrzymujące się przez długi czas, obostrzenia drastycznie zmieniły obszar podróży i wyjazdów służbowych. Praca zdalna i wszystkie wykorzystywane...
Ceny w restauracjach w ostatnich miesiącach wzrosły. To głównie efekt wyższych kosztów i droższych produktów oraz sezonu wakacyjnego. – Przedsiębiorcy muszą teraz podnieść ceny, żeby jak najszybciej spłacić...
Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) jako pierwsza organizacja przedsiębiorców apelowała o wprowadzenie przepisów, które ochronią gospodarkę przed kolejnym lockdownem. Minęło 14 dni, a rząd nie...
Przyjęty przez Komisję Europejską w połowie lipca pakiet wniosków o dostosowanie polityki wspólnotowej do obniżenia emisji gazów cieplarnianych netto o co najmniej 55 proc....
Rozwój analityki i wykorzystania danych to najczęściej wskazywany priorytet marketingowy wg badania Forrester „The Future of Analytics”. 6 na 10 osób wymienia go wśród...
Aż 37 proc. Polaków planujących wyjazd wakacyjny zamierza w związku z tym zakupić dodatkowe ubrania – wynika z najnowszego raportu Danae stworzonego we współpracy...
Pandemia przyspieszyła procesy digitalizacji podmiotów z sektora średnich i dużych firm. Optymalizacja procesów biznesowych pozwoliła im skoncentrować się na potrzebach klientów, ekspansji i rozwoju...
W wyniku pandemii co drugi Polak jest zadłużony. Kryzys okazał się szczególnie dotkliwy dla jednoosobowych działalności gospodarczych. Jakich błędów unikać, by zachować płynność finansową...
Najemcy centrów handlowych, którzy złożyli wynajmującym oferty przedłużenia umów najmu, będą mogli uchylić się od ich skutków prawnych. 23 lipca 2021 roku wchodzi w...
Pandemia okazała się dobrym środowiskiem dla rozwoju e-handlu, który w wielu sytuacjach pociągnął za sobą cyfryzację biznesu i implementację wielu nowoczesnych technologii. Odporny na...
Nowe zasady rozliczania VAT weszły w życie z początkiem lipca tego roku. Nowelizacja ustawy „ukróciła” tanie zakupy na platformach e-commerce spoza UE, takich jak...
Z roku na rok będziemy coraz bardziej bezgotówkowi – wszystko przez pandemię, która przyspieszyła rozwój e-commerce, a także zamiłowanie Polaków do nowych rozwiązań w...
Globalny rynek e-commerce w ostatnim czasie stał się prawdziwą potęgą. Jak podaje Statista w tym roku aż 2,14 miliarda osób będzie kupować online, a...
Wzrost kosztów pracy o blisko 6% względem 2020 roku, rekordowe podwyżki cen prądu, wysoka absencja chorobowa wśród pracowników zakładów produkcyjnych oraz niejasne przepisy podatkowe....
Proces planowania kampanii marketingowej „back to school” jest złożony i wymaga pogłębionej analizy. Dostarczanie jednego spójnego (i skutecznego!) komunikatu w wielu kanałach nie jest...
Klienci nie wybaczają błędów. Niedawny upadek brytyjskiej sieci sklepów Debenhams jest tego najlepszym przykładem. Sklepy muszą dziś przeformułować sposób, w jaki komunikują się z klientami. Dotyczy to nie tylko tych działających wyłącznie online,...
Czerwcowe wyniki badania Nastrojów Handlu Tradycyjnego (NHT) świadczą o utrwaleniu optymizmu wśród przedsiębiorców prowadzących sklepy handlu tradycyjnego. Ocena respondentów ankiety przeprowadzonej w ramach M/platform...
Pandemia zmieniła branżę e-commerce, ale nie wpłynęła diametralnie na rynek reklamy online. Sklepy internetowe obecnie inwestują głównie w działania reklamowe w wyszukiwarkach i content...
W tym tygodniu* wchodzą w życie nowe przepisy dotyczące podatku od wartości dodanej (VAT) w odniesieniu do zakupów przez internet. Jest to część działań...
W 2020 roku z GitHub, serwisu udostępniającego darmowy hosting oprogramowania open source, korzystało na świecie 56 milionów developerów, którzy dodali 1,9 miliardów poprawek. To...
Warszawa, 28 czerwca 2021 r.: W drugim kwartale 2021 roku przedstawiciele Rady Przedsiębiorczości zgłosili uwagi do kluczowych projektów dla przyszłości Polski. Przedstawicieli organizacji apelowali...
Warunkiem koniecznym odniesienia sukcesu w branży e-commerce staje się korzystanie z narzędzi analitycznych oraz bieżąca weryfikacja rentowności sprzedaży poszczególnych produktów, mówi Krzysztof Jaworski -...
Polskie Stowarzyszenie Sprzedaży Bezpośredniej na podstawie danych otrzymanych od firm członkowskich podsumowało wyniki branży sprzedaży bezpośredniej w Polsce za miniony rok 2020. Wynika z...
Sektor handlu elektronicznego oraz importu tzw. małych przesyłek będą dotknięte zmianami w opodatkowaniu VAT, i to już od 1 lipca 2021 r. Projekt zmian...
Polscy konsumenci są pragmatyczni. Od sześciu lat cyklicznie realizowane przez Izbę Gospodarki Elektronicznej badanie i raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” pokazują, że potrafią optymalizować swoje...
W dniu 16 czerwca 2021 roku odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków stowarzyszenia Polska Rada Centrów Handlowych.
Krzysztof Poznański, dyrektor zarządzający PRCH,...
Sezon na piwo rozpoczął się na dobre. Z danych udostępnionych przez Polską Grupę Supermarketów wynika, że w maju i na początku czerwca jego sprzedaż...
Pomimo ogólnoświatowej akcji szczepień i coraz większej liczby osób, które podejmują kroki związane z ochroną własnego zdrowia, wyjazdy zagraniczne nadal zdają się być nieoczywistym...
Kancelarie prawne oraz samorządy gospodarcze są wręcz zasypywane pytaniami dotyczącymi tego, jak zachowywać się mają przedsiębiorcy wobec regulacji, które coraz częściej nakazują trzymanie się...
Publikowany pod koniec maja przez Urząd Komunikacji Elektronicznej „Raport o stanie rynku pocztowego” to najbardziej rzetelne źródło prezentujące stan polskiego rynku w roku poprzednim....
Firmy z sektora nowoczesnych usług dla biznesu wciąż chętnie lokują swoje inwestycje w Polsce, mimo że 2020 rok przyniósł pewne osłabienie dynamiki wzrostu. Widać już jednak ożywienie,...
6,8 proc. towarów importowanych do Unii Europejskiej jest podrobionych. Ich wartość przekracza 121 mld euro – wynika z badań Urzędu UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO)...
Raportowanie czynników ESG, czyli działań spółek związanych ze środowiskiem i kwestiami społecznymi, zyskało w ostatnim czasie na znaczeniu. To efekt coraz większej presji klientów, oczekiwań inwestorów i sektora...
Na podstawie badania i raportu „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021”.
Rewolucja e-zakupowa
W Internecie kupuje już 84% internautów. To kolejny rok, gdzie odsetek kupujących online rośnie o...
Od 2009 roku na Ukrainie obowiązywało jedno z najbardziej rygorystycznych praw hazardowych w Europie, jednak w 2020 roku nasi sąsiedzi otworzyli się na nową...
10% polskich konsumentów zostało wprowadzonych w błąd przy zakupie podrobionego produktu
Podrabiane produkty mogą stwarzać poważne zagrożenie dla zdrowia i bezpieczeństwa
6,8% towarów...
Ile ubrań potrzebujesz? Na pewno mniej niż ci się wydaje. Bez większości każdy może się obejść. W praktyce nikt nie chce. Europejczycy wydają krocie...
Majowe badania Nastroju Handlu Tradycyjnego (NHT) pokazują wyraźny wzrost ocen pozytywnych wśród osób prowadzących małe i średnie sklepy detaliczne. Ocena za ubiegły miesiąc wyniosła...