W polskich sklepach internetowych panuje przekonanie, że konkurowanie najniższymi cenami jest najlepszą możliwą strategią na wyprzedzenie konkurencji. Nie należy jednak zapominać o takich rzeczach,...
Wysoka i szybka adaptacja nowych technologii, to z pewnością jeden z najbardziej uderzających trendów w branży handlowej, będących efektem pandemii. Szczególnie handel detaliczny przyspieszył...
Rozwój technologiczny, zmiany nawyków zakupowych klientów oraz pandemia COVID-19 wymusiły wśród detalistów istotne zmiany w podejściu do procesu sprzedaży. Dla funkcjonowania i rozwoju sklepów...
Po ponad roku od wybuchu pandemii COVID-19 blisko jedna trzecia Polaków nadal pracuje zdalnie. Koronawirus wymusił jednak nie tylko przeniesienie pracowników do domu, lecz także konieczność...
50% polskich konsumentów wybiera wygodę dostawy jako powód, dla którego w przyszłości pozostanie przy zakupach online
42% polskich ankietowanych chce robić zakupy u...
Wydatki Polaków w sklepach internetowych rosną najszybciej w Europie. Ponad połowa wydaje już tą drogą ponad 300 zł miesięcznie, a blisko 10 proc. nawet...
Według Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej w ubiegłym roku całkowita liczba operacji na polskich lotniskach spadła o 56,4 proc. Mimo trudnego okresu dla branży lotniczej dobrą passę ma jednak...
Prezydent RP: powrót branż zamkniętych do kondycji sprzed pandemii będzie długim procesem, potrzebna będzie dalsza systemowa pomoc ze strony państwa;
Wicepremier Gowin: wskazana...
Po raz pierwszy cykliczne badanie „Menedżerowie CSR” zostało uzupełnione o głos osób zarządzających firmami. Uczestnicy badania pokazują, że osoby zajmujące najwyższe stanowiska w strukturach...
Przez długie lata Dolina Krzemowa była technologicznym Hollywood - ziemią obiecaną wizjonerów i geniuszy. Pewnego dnia jednak nastał koronawirus i zmienił (niemal) wszystko. Czy...
Nagromadzenie się przeterminowanych zadłużeń, które przechodzą na kolejnych kontrahentów, pozostających ze sobą w zależności biznesowej – to definicja zatorów płatniczych. Jeżeli jeszcze przed pandemią...
W ciągu ostatnich lat coraz częściej okazywało się, że zdalny kontakt nie jest dla firm gorszym narzędziem do kształtowania relacji z klientem, ale może...
Z 7. edycji Barometru COVID-19, zrealizowanej przez EFL po roku od wybuchu epidemii koronawirusa w Polsce, wynika że nastroje w sektorze mikro, małych i...
W sklepach internetowych coraz częściej można płacić kryptowalutami. PayPal wprowadził już taką możliwość w USA i zapowiada jej uruchomienie m.in. w Europie. To efekt...
Ekonomia współdzielenia, czyli sharing economy, ma krótką historię. Rozpowszechniła się mocniej zaledwie kilkanaście lat temu i zrewolucjonizowała rynek konsumencki, dając każdej osobie prywatnej możliwość...
Działania z obszaru CSR nie od dziś są obecne w polskich firmach. Coraz częściej jednak przyjmują postać dbania o sustainability. To model zarządzania przedsiębiorstwem,...
Zamknięcie gastronomii, czasowe przerwanie łańcuchów dostaw i grypa ptaków okazały się mieszanką wybuchową dla branży drobiarskiej. Wzrosły koszty surowców, wiele ferm musiało zlikwidować zarażone stada, a...
Europejska dyrektywa PSD2 otworzyła nowe możliwości na rynku usług finansowych, umożliwiając korzystanie z bankowych metod weryfikacji klientów firmom spoza tego sektora. W dobie coraz popularniejszych...
Skala restrukturyzacji wśród krajowych przedsiębiorców barometrem kondycji polskiej gospodarki — taki azymut narzędziowy przyjęli analitycy z MGW Corporate Consulting Group, którzy tym razem już...
Zyskująca na popularności w Internecie metoda płatności na raty zwiększa możliwości zakupowe konsumentów, jednocześnie wspierając wzrosty sprzedaży w e-sklepach. W 2020 roku średnia wartość koszyka...
Od początku tego roku w Czechach instytucje zamawiające muszą rozważyć, czy w każdym nowo publikowanym przetargu możliwe jest wprowadzenie kryteriów środowiskowych. Eksperci wskazują, że Polska również prędzej czy później będzie zobligowana do...
Pandemia sprawiła, że przestrzenie coworkingowe znajdują się aktualnie w niełatwym położeniu, a niektórzy mniejsi gracze mają wręcz problem ze stabilnym utrzymaniem się na powierzchni. W...
Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec pierwszego kwartału 2021 r.
Pomiędzy styczniem a marcem 2021 do użytku oddano...
Zmiany klimatyczne już 10 lat temu zostały określone jako czynniki, które są zagrożeniem dla przedsiębiorstw – ich działania, strategii oraz pracowników. Większość firm z...
Barometr EFL na II kwartał br. wskazuje na wyraźną poprawę nastrojów wśród przedstawicieli sektora MŚP. Główny indeks wyniósł 52,8 pkt., o 3,5 pkt. więcej...
Rok od pojawienia się COVID-19 sytuacja branży spożywczej jest stabilna. Pokazują to badania Food Research Institute (FRI), z których wynika, że tylko 7 proc....
Utrzymanie obostrzeń sanitarnych i przedłużające się zamknięcie sektora usług bardzo mocno uderzyło w branżę kosmetyczną i fitness. W opinii ekspertów PMR Restrukturyzacje i Kancelarii...
Dolina Krzemowa bez Elona Muska może nie być tym samym hubem technologicznym, który od dekad wyznacza nowe trendy na scenie startupowej. Zapowiedź przeniesienia części...
Refleksjami o rozwoju biznesu i raportowaniu w czasach pandemii dzieli się Pan Piotr Suwałowski, Prezes Zarządu firmy SerwNet Sp. z o.o., czołowej firmy IT...
W obliczu rosnącego kryzysu gospodarczego i kolejnych obostrzeń wynikających z trzeciej już fali pandemii koronawirusa, wzajemne wsparcie biznesu zyskuje na znaczeniu. Pojęcie patriotyzmu gospodarczego...
Przedsiębiorczość w dobie gig economy przybiera na sile, a to wszystko za sprawą odchodzenia pracowników z ram tradycyjnego etatu. Coraz większa liczba zatrudnionych deklaruje,...
Przedsiębiorcy reprezentujący sektor handlowy, mimo obostrzeń ograniczających sprzedaż, chcą w okresie od kwietnia do końca czerwca powiększać swoje zespoły. Deklaracje pracodawców są dość optymistyczne,...
Z najnowszego raportu PwC pt. „Perspektywy rozwoju rynku e-commerce w Polsce” wynika, że każdy biznes, który chce rozwijać się z powodzeniem w kanale online...
Aktywność koncernu Google’a nad Wisłą nie powinna być obojętna zarówno inwestorom, jak i samym użytkownikom narzędzi prosto z Doliny Krzemowej. Te z kolei doczekają...
Według danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczej, w 2020 roku wszczęto 800 postępowań restukturyzacyjnych. Rekordowym pod tym względem okazał się grudzień. W tym miesiącu odnotowano...
Własna firma to marzenie większości Polaków. W powszechnej świadomości łączy się z większą niezależnością, poczuciem wpływu na kształtowanie swojej ścieżki kariery zawodowej, a wreszcie...
Już trzeci rok z rzędu publikujemy nasz raport dotyczący statusu korporacyjnego oprogramowania open source, poświęcony jego zastosowaniu oraz opiniom na jego temat. W tym...
To koniec rynku e-commerce, jaki znamy. Swoją działalność w Polsce właśnie zainaugurował Amazon – najpotężniejszy z gigantów tego sektora. Czy Allegro, z którym Polacy...
Reputacja jest elementem marki jest tak samo ważna, jak jakość oferowanych produktów czy usług. Reputacja przyciąga klientów i sprawia, że zostają na dłużej. Dlatego...
Ponad połowa firm z sektora MŚP wystawia na prośbę kontrahentów faktury z dłuższymi terminami płatności, niż miało to miejsce przed pandemią. Jednocześnie, wraz z...
Lockdown nie oszczędził branży sportowej. Oprócz aktywności fizycznej także sektor eventów oraz rozgrywek na żywo znacząco ucierpiał ze względu na zamknięcie stadionów, trybun czy...
Po wywołanym pandemią silnym spadku popytu na diamentową biżuterię w pierwszym półroczu 2020, klienci powrócili do zakupów w kolejnych sześciu miesiącach. W czwartym kwartale...
Konieczność zmian w prowadzeniu biznesu w związku z pandemią dotknął 3/4 firm sektora MŚP. Jak pokazują badania przedsiębiorcy, szukając sposobów na funkcjonowanie w nowej...
W 2020 roku koronawirus przyczynił się do dużego wzrostu aktywności online oraz aktywizacji nowych grup użytkowników. Z tego względu w krótkim czasie branża e-commerce...
Czy automatyzacja procesów biznesowych się opłaca? Według wyników najnowszego badania globalnej agencji doradczej Forrester Consulting, dzięki automatyzacji firmy są w stanie przyspieszyć procesy biznesowe...