KATEGORIA

BIZNES

IDC zapowiada nowe otwarcie Europy na Big Data i analitykę biznesową

IDC prognozuje, że europejski biznes nareszcie otworzy się na analitykę Big Data, a tempo wzrostu będzie dwucyfrowe. Czas najwyższy, bo jak na razie o...

3 największe błędy firm przy audytach IT

Regularne audyty IT powinny być standardem w biznesie, ponieważ zagrożenie cyberatakiem wciąż rośnie – liczba ataków np. ransomware wzrosła 10-krotnie. Często popełnianymi błędami,...

Efektywna strategia sprzedaży oparta o narzędzia marketingu online

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w sieci pojawiło się 257 milionów nowych użytkowników. To oznacza 257 mln potencjalnych klientów. Internet nie tylko udostępnił firmom...

Sztuczna inteligencja zmieni handel i to szybciej niż nam się wydaje

Gartner przewiduje, że do 2025 roku co drugi pracownik umysłowy będzie codziennie korzystać z wirtualnego asystenta. Dla porównania w 2019 na chwilę przed cyfrowym...

Jak zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków po lockdownach?

Choć pandemia się jeszcze nie skończyła, już dziś jesteśmy w stanie badać pierwsze skutki, które wywołała. Zarówno na poziomie międzynarodowym, jak i krajowym. Firma...

Jak wygląda rynek e-commerce u naszych sąsiadów?

Ostatni rok przyspieszył procesy digitalizacji we wszystkich dziedzinach naszego życia, zarówno pod względem prywatnym, jak i zawodowym. Dzięki temu, w spektakularnym tempie rozrósł się...

Pół sekundy do klienta – transformacja e-commerce wg ekspertów

Prowadzenie biznesu w e-commerce bez mierzenia i badania jego kluczowych elementów można porównać do chodzenia z zamkniętymi oczami. Pole bitwy o klienta jeszcze nigdy...

Sztuczna inteligencja i biznes – dlaczego mają ze sobą tak dużo wspólnego?

Rozwój i coraz powszechniejsze zastosowanie sztucznej inteligencji sprawiają, że jest ona tematem coraz większej ilości eksperckich dyskusji. O rosnącym wpływie AI na otaczający nas...

Już dziś obserwujemy kilkunastoprocentowy wzrost cen alkoholi

Dane M/platform za wrzesień 2021 nieubłaganie potwierdzają wzrost cen dla większości kategorii spożywczych i napojowych. Mimo notowanej ponownie rosnącej liczby zachorowań, nie powróciliśmy do...

Kosztowne odwiedziny na cmentarzach. Rynek świec i zniczy w oczekiwaniu na 1 listopada

W tym roku za świece i znicze zapłacimy więcej. Od początku tego roku, do pierwszej dekady października, cena parafiny świecowej wzrosła z 900 euro...

Black Friday sam się nie zrobi. Sprzedawcy walczą o wynik już teraz

Czy podczas Czarnego Piątku wystarczy poczekać na klienta, który sam do nas przyjdzie zwabiony magią wyprzedaży, czy może w listopadzie sprzedawca musi starać się...

Wyzwania branży e-commerce w czasach skoków zakupowych

Sklepy internetowe w Polsce w czasie lockdownów przeżyły prawdziwy szturm. Często nadwyrężył on ich możliwości technologiczne, powodując przestoje w działaniu. Czy są przygotowane na...

AliExpress otwiera hub logistyczny w pobliżu Łodzi

AliExpress, globalna platforma handlu internetowego, należąca do Alibaba Group, ogłosiła, że pierwsze samodzielne centrum logistyczne w Polsce zostało ukończone i rozpocznie działalność. Hub logistyczny powstał we współpracy z Cainiao, ramieniem logistycznym platformy....

Trwa transformacja centrów handlowych, coraz częściej stawiają na coworking

Ostatnie miesiące mocno zweryfikowały zarówno sposób funkcjonowania jak i przeznaczenie centrów handlowych. Jednym z wiodących rozwiązań na rynku nieruchomości retail jest transformacja przestrzeni, między...

Co piąta firma z sektora MŚP nie planuje cyfryzować swojego biznesu

Zaledwie 13 proc. firm inwestuje w cyfryzację procesów biznesowych, nie oszczędzając na tym – wynika z raportu Symfonii, producenta oprogramowania dla sektora MŚP. Przed...

Alkohol coraz częściej „znika” z półek polskich sklepów

To dlatego, że mowa tutaj o coraz częstszych kradzieżach w tradycyjnych sklepach, w tym szczególnie tych wielkopowierzchniowych. W całej Europie, sprzedawcy z tytułu kradzieży...

Solidnego pracodawcę poznasz po wartościach – kultura organizacyjna w czasach pracy zdalnej

Gdzie bije serce organizacji w czasach, gdy biuro i firmowe korytarze świecą pustkami? Czy w dobie pracy zdalnej pracownikom wciąż może zależeć na kulturze...

Na rynku pracy zmianą kierują młodzi

Osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową, stawiają swoim przyszłym pracodawcom zupełnie nowe wymagania. Co istotne, nie wynika to wyłącznie z różnic pokoleniowych, do...

Czy przemysł kreatywny jest sztuką?

Osoba kreatywna to człowiek szczególnie zaangażowany w ideę, że musi istnieć lepszy sposób postępowania i rozwiązania problemów. Przecież epoka kamienia łupanego nie skończyła się...

Jak założyć spółkę na Cyprze bez strachu?

Pandora Papers, kolejne międzynarodowe śledztwo dziennikarskie, rzuciło światło na działanie wielkich biznesmenów, ale też i polityków czy gwiazdy popkultury. Wspólny mianownik to fikcyjna optymalizacja...

Co piąty kupujący online spotkał się z oszustwem – prawie 70% z nich nie otrzymało zamówienia

Już 57% polskich konsumentów chętniej wybiera zakupy online zamiast wyprawy do stacjonarnego sklepu. Rosnąca popularność e-zakupów nie idzie jednak w parze ze świadomością zabezpieczeń...

Przedsiębiorcy toną w długach. Na dno niektóre firmy ciągną podwyżki cen prądu, gazu i paliwa oraz rosnące koszty pracownicze

Windykatorzy wciąż mają pełne ręce roboty. Sytuacja markoekonomiczna gospodarki nie jest zła. Przedsiębiorstwa dynamicznie się rozwijają, bezrobocie spada, a wynagrodzenia rosną. Kiedy jednak spojrzymy...

ALDI z usługami pocztowymi otwarty także we wszystkie niedziele

Od 3 października wybrane sklepy sieci ALDI zostaną otwarte we wszystkie niedziele. Sieć stopniowo będzie dołączać kolejne lokalizacje. Otwarte sklepy dzięki współpracy ALDI z...

7 kroków do nowej jakości obsługi klienta

Nikt nie był w stanie przewidzieć, że bezpośredni kontakt z zespołem, współpracownikami i klientami zostanie ograniczony na tak długo. Przez pandemię znaczna większość firm...

Pracowników zdalnych też trzeba motywować

Czy wraz z przedłużającą się pandemią zmieniło się podejście pracowników do pracy zdalnej/hybrydowej? Z pewnością dzięki pandemii hybrydowy model pracy oraz praca zdalna zostały oswojone....

Technologie i marketing w branży e-commerce – wyzwania i trendy 2021

W ostatnim czasie platformy sprzedażowe doświadczały wielu wyzwań w wykorzystaniu swojej infrastruktury technologicznej. Blisko 80 proc. sklepów internetowych dostrzegło istotne problemy w tym obszarze...

Kryzys? Tego nikt nie przesądza, a stałą jest chęć budowy wizerunku

Wciąż niepewna sytuacja epidemiologiczna, która może nabrać całkowicie nowych barw jesienią, nie zachęca przedsiębiorców do odważnych działań inwestycyjnych. Z drugiej zaś strony sytuuje się...

W Polsce działa już 51 tys. sklepów internetowych, jednak ¾ z nich ma problemy finansowe

W połowie września liczba e-sklepów zarejestrowanych w Polsce wyniosła 51 tys. - niemal 14 proc. więcej niż pod koniec ubiegłego roku. Jednak ¾ z...

Boom na e-commerce w Azji. Tamtejsze firmy myślą o ekspansji na Polskę?

Gospodarka azjatycka zdecydowanie stawia na e-commerce. Do Chin czy Japonii doszlusowują kraje Azji Południowo-Wschodniej, które były do tej pory w cieniu kontynentalnych liderów. Do...

Lojalni klienci są warci aż 22 razy więcej

Cenna wiadomość dla sprzedawców: wartość jednego klienta, który jest lojalny, jest równa wartości 22 klientów, którym dana marka czy sklep jest obojętna. Upside, firma specjalizująca...

Turcja wyrasta na silnego gracza w handlu. Jak mogą na tym skorzystać polskie firmy?

Prawie jedna piąta tureckiego eksportu trafia do krajów Bliskiego Wschodu. Dlatego dobra współpraca z kontrahentami w Turcji to dla polskich firm szansa nie tylko...

Praca elastyczna – w planach firm i rozważaniach specjalistów

Przyszłość globalnego rynku pracy w dużej mierze będzie bazować na elastyczności. Pandemia udowodniła wielu firmom, iż korzystanie z nowoczesnych form zatrudnienia – pracy tymczasowej,...

Adaptuj się albo zgiń – dlaczego marki muszą odważnie reagować na zmieniającą się biznesową rzeczywistość?

Pandemia przyspieszyła szereg procesów (i planów) marek – od wizerunku i wizji działania po kwestie operacyjne, a nawet techniczne. W najnowszym raporcie specjalnym ZMIANA swoimi doświadczeniami dzielą się...

Dlaczego nikt nie kupuje mojej marki?

Stworzenie dobrze sprzedającej się marki produktów to droga z wieloma  zakrętami, na których łatwo się wykoleić. W większości przypadków odcinek, który jest najbardziej stromy...

Handel broni się przed bankructwem

Według Monitora Sądowego i Gospodarczego do końca sierpnia 2021 roku wszczęto w Polsce 1269 postępowań restrukturyzacyjnych. Wśród branż, które najczęściej wybierały restrukturyzację był handel...

Parki handlowe i centra convenience nadal w fazie wzrostu

Choć polski rynek handlowy wciąż zmaga się ze skutkami pandemii COVID-19, prognozy dla kraju są korzystne w porównaniu z resztą Europy. Według Oxford Economics...

Szczepionki na cyfrową odporność firm

Przed 2019 rokiem tylko nieliczni zdawali sobie sprawę, jak duże znaczenie dla odporności firm na utrudnienia w ich działalności, ma odporność cyfrowa. Dopiero koronawirus...

Jak bezpiecznie przeprowadzić transformację cyfrową firmy?

8 na 10 polskich przedsiębiorstw jest w trakcie transformacji cyfrowej. Stałym elementem zmian IT firmy powinny być audyty bezpieczeństwa. Testować należy nie tylko...

Według Unii, 3/4 firm w Polsce ma wdrożyć do 2030 roku rozwiązania na bazie Big Data, AI i chmury

Do 2030 r. trzy na cztery firmy w Unii Europejskiej będą korzystać z usług przetwarzania w chmurze, big data i rozwiązań sztucznej inteligencji –...

Cyfrowa transformacja: firmy chcą, ale czy na chęciach się skończy?

Cyfrowa transformacja przyspieszy. Jak wynika z raportu firmy WNS: Business Transformation After the Digital Tipping Point, aż 73% ankietowanych firm daje sobie 5 lat...

Duże firmy są coraz bardziej zainteresowane projektami badawczo-rozwojowymi

ArcelorMittal Poland, Celsa „Huta Ostrowiec” i Grupa Azoty to liderzy w realizacji projektów badawczo-rozwojowych w Polsce. Coraz więcej dużych przedsiębiorstw prowadzi takie prace nad...

Rynkowe wyzwania i trendy w e-handlu. E-commerce rośnie w siłę w zawrotnym tempie

Lockdown wywołany przez pandemię wiosną ubiegłego roku zasadniczo wzmocnił branżę e-commerce, która i tak do tego czasu notowała dynamiczne wzrosty. Społeczna izolacja stworzyła jednak...

Branża gier mobilnych w Polsce jest już warta ponad miliard złotych. Polscy deweloperzy są jednymi z najbardziej rozchwytywanych na świecie

Wartość polskiego rynku gier na koniec ubiegłego roku wzrosła już do blisko 2,5 mld zł. Największy udział w tym wzroście miały gry mobilne, z których przychody przekroczyły 1 mld zł, rosnąc o 12...

Rząd szykuje się na różne scenariusze czwartej fali. Przedsiębiorcy apelują o niewprowadzanie kolejnego lockdownu

– Czwarty lockdown byłby gospodarczym złem i nie wszystkie firmy zdołałyby go przetrwać – ostrzegają przedsiębiorcy z Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie, którzy już w lipcu apelowali do...

ARP: Polska gospodarka jest przygotowana na czwartą falę pandemii. Duży udział mają w tym polskie firmy

– Jeśli jesienią pojawi się czwarta fala pandemii, być może będzie pewne spowolnienie, ale jesteśmy już na tyle odporni i przygotowani, że zareagujemy w odpowiedni sposób...

Rząd zajmie się zmianami w planowanej ustawie podatkowej w ramach Polskiego Ładu. Przedsiębiorcy apelują o odłożenie reformy w czasie

W poniedziałek Komitet Stały Rady Ministrów omawiał temat zmian podatkowych w Polskim Ładzie, jednak, jak podał rzecznik rządu, decyzję podejmie sam rząd dopiero w środę. Z...

Czy Polski Ład wyhoduje nam polskie jednorożce?

W przypadku Polskiego Ładu na oceny warto poczekać do momentu ukazania się konkretnych projektów ustaw – jak wiemy diabeł często tkwi w szczegółach i...

Digital workspace nadal trendem numer jeden w IT

Rozwiązania digital workspace nadal cieszą się popularnością. Powrót do biur może sprawić, że słupki sprzedaż znów osiągną rekordowe wyniki. Cały czas pozostaje jednak grupa...

Zamiast do restauracji, to do Biedronki albo Dino? Polski turysta zdecydowanie zmienił swoje nawyki wakacyjne

Czy sezon wakacyjny okazał się dobrym czasem odbicia dla branży gastronomicznej? Eksperci mają wątpliwości o czym może świadczyć m.in. opinia Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, której...

Brokering szkoleniowy? To musi się udać! Kinga Nowacka z CE&B

Czerpanie z doświadczeń ekspertów zewnętrznych jest na polskim rynku coraz częstszą praktyką, a korzyści płynące z brokeringu szkoleniowego są niezaprzeczalnym bodźcem do jeszcze częstszej...
Exit mobile version