Polacy są coraz bardziej podzieleni w sprawie zakazu handlu w niedziele. Choć jeszcze niedawno prawie 60% społeczeństwa było przeciwko temu rozwiązaniu, to obecnie wynik...
Chiny potrzebują nowych źródeł wzrostu – sektor nieruchomości: od bohatera do zera, spowolnienie inwestycji zagranicznych (w grę wchodzą zarówno krótkoterminowe czynniki taktyczne, jak...
Światowa Rada Złota szacuje, że łącznie wszystkie banki centralne mają w swoim posiadaniu 36700 ton złota, czyli ponad 17% światowego złota. Niemałą zasługę ma...
Prezesi zarządzający największymi firmami w Polsce planują zwiększać liczbę pracowników. Z badania KPMG CEO Outlook wynika, że 40% prezesów zamierza w najbliższej perspektywie podnieść zatrudnienie...
Rosnąca polaryzacja na światowej scenie politycznej zwiększa ryzyko prowadzenia biznesu w 2024 roku. Kluczowa dla przedsiębiorców będzie minimalizacja potencjalnych niebezpieczeństw, m.in. poprzez zwiększenie odporności...
Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Marketplanet „Technologiczna Transformacja Zakupów B2B. Strategie i wnioski dla polskiego rynku”, ponad 34 proc. managerów ds. zakupów...
Karty podarunkowe zyskują na popularności. Z jednej strony są doskonałym prezentem dla bliskich, z drugiej natomiast – dobrym sposobem na promocję marki oraz przyciąganie...
Choć Polacy dbają o swój wygląd i chętnie odwiedzają usługodawców z branży beauty, to sytuacja finansowa salonów kosmetycznych i fryzjerskich wcale nie wygląda różowo....
Konkurencyjność firm na rynku jest zależna od wdrażanych przez nie rozwiązań technicznych. W związku z tym, zapotrzebowanie przedsiębiorstw na opracowywane specjalnie na ich potrzeby...
Co trzecia polska firma uważa sytuację rynkową w swojej branży za niekorzystną, a jedynie 17 proc. badanych firm zamierza zwiększyć wydatki i na usługi...
Nowy rok to dla wielu osób moment, w którym postanawiają zabrać się z nową energią do działań zawodowych. Niestety, coraz więcej osób, niezależnie od...
Schemat zakupowy Polaków z 2023 roku ograniczał się do produktów pierwszej potrzeby – czyli lekarstw, odzieży, obuwia i żywności. Obecnie ten schemat przesuwa się...
Według raportu Market Hub, sektor zabawek ma się bardzo dobrze, a dynamiczny wzrost będzie kontynuowany jeszcze przez około 4 lata. Potwierdza to marka MGA...
Statystyki pokazują, że słodkości, a w szczególności wyroby czekoladowe, są jednym z najpopularniejszych prezentów na Walentynki. Wygląda jednak na to, iż niedługo będziemy musieli...
Każdego roku z początkiem lutego w sklepach pojawiają się liczne ozdoby z serduszkami, zaś repertuary kin wypełniają liczne komedie romantyczne. Wiąże się to oczywiście...
Według najnowszego sondażu UCE RESEARCH i Grupy Offerista, społeczeństwo jest mocno podzielone w sprawie przywrócenia handlu we wszystkie niedziele. Obecnie opowiada się za tym...
Ze wszystkich rozwiązań technologicznych to urządzenia mobilne i technologia cloud computing cieszą się rosnącą popularnością wśród firm - tak wynika
z najnowszej 4 edycji badania...
Ubiegły rok stanowił dla branży e-commerce wielopłaszczyznowe wyzwanie, ale również szansę na usystematyzowanie podejmowanych działań. Gwałtowne wzrosty zakupów online wywołane przez pandemię pozwoliły rynkowi...
Gdy spojrzymy dziś na kolejki ciągnące się do najpopularniejszych cukierni, trudno będzie uwierzyć, że firmy produkujące i sprzedające pieczywo oraz wyroby cukiernicze, m.in. pączki,...
Analitycy z Bain & Company i Altagamma przewidują, że rok 2024 będzie okresem stabilnego wzrostu dla sektora premium, a sprzedaż detaliczna ma ponownie...
Inteligentne wyszukiwarki, silniki rekomendacji, optymalizacja cen, wirtualni asystenci – to tylko kilka funkcjonalności, które dzięki wykorzystaniu AI będą jeszcze skuteczniej wspierać e-commerce w 2024...
Po kolejnym wzroście kwot ubezpieczeń społecznych płaconych przez firmy, w tym roku suma składek w przypadku podmiotów na skali podatkowej lub podatku liniowym...
W 2023 r. odwiedzalność centrów handlowych była o 4,6% wyższa niż w 2022 r. Dane pokazują, że pomimo trudnej sytuacji gospodarczej Polacy chętniej niż...
W dynamicznym świecie biznesu innowacje odgrywają kluczową rolę. Sztuczna inteligencja (AI) staje się rewolucyjnym narzędziem, zmieniającym sposób, w jaki firmy funkcjonują i konkurują na...
Nastroje przedsiębiorców po latach pandemii i wprowadzania Polskiego Ładu poprawiają się – wynika z Badania Polskiej Przedsiębiorczości przeprowadzonego na zlecenie firmy inFakt przez SW...
Negatywny wpływ inflacji na działalność firm w Polsce z kwartału na kwartał jest coraz słabszy, choć grupa „obawiających się” wciąż pozostaje liczna. Z Barometru...
2023 rok przyniósł niewielki spadek ruchu oraz mniejszą liczbę kupujących w sklepach spożywczo-przemysłowych. W zasadzie wszystkie formaty straciły klientów, ale największy odpływ zanotowały hipermarkety....
Rekord upadłości firm w 2023 roku. „To, co pandemia osłabiła, dobiła inflacja i koszty energii”.
Prawie 5 tysięcy firm w Polsce ogłosiło upadłość w roku...
W świetle grudniowego raportu Mediapanelu, który rzucił nowe światło na dynamikę rynku e-commerce w Polsce, na uwagę zasługuje sukces platformy Temu. Mimo że Allegro...
Co może zrobić przedsiębiorca, kiedy nie chce ogłaszać upadłości, która oczywiście wiąże się z oddłużeniem, ale też ze sprzedażą całego dotychczas zgromadzonego majątku? Jednocześnie...
Analiza zachowań konsumentów w ponad 37 tys. sklepów spożywczo-przemysłowych wykazała, że w 2023 roku nastąpił prawie niezauważalny spadek ruchu rdr. A w jeszcze mniejszym...
Sukces na rynku można odnieść wyłącznie dzięki uczynieniu marki rozpoznawalną oraz zwiększenie wolumenu sprzedaży. Jeśli nasza oferta skierowana jest do podmiotów gospodarczych, będziemy musieli...
Współczesny klient zwraca uwagę nie tylko na cenę produktu, ale również na to, jakie wartości wyznaje firma, która wypuściła go na rynek. Bliska konsumentom...
Z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych wynika, że w 2023 r. w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a kolejnych 14 zostało...
IKEA inwestuje pół miliarda złotych w obniżkę cen pięciu tysięcy produktów. To największa taka inwestycja w historii IKEA Retail w Polsce. Firma na stałe planuje...
CESOP, dyrektywa DAC7 czy też SUP – to jedne z najważniejszych zmian prawnych, do których będą musieli się dostosować e-sprzedawcy. Jakie przepisy dotyczące handlu...
Czy ataki cyberprzestępców mogą być tak dyskretne, że nie wymagają interakcji z użytkownikiem? Niestety tak, zagrożenia typu „zero-click” odbywają się bez jakichkolwiek działań ze...
Z najnowszego badania wynika, że 69,8% konsumentów sprawdza, jaka faktycznie była najniższa cena danego towaru w konkretnym e-sklepie w ostatnich 30 dniach. Natomiast 22,4%...
Z jednej strony e-commerce rośnie w Polsce najszybciej w Europie, do naszego kraju wchodzą kolejni wielcy gracze, a w zeszłym roku zrobiliśmy zakupy za...
Polska po raz pierwszy w historii stała się największym partnerem handlowym Ukrainy. Liczymy, że bezsprzecznie korzystny dla obu krajów dalszy wzrost wymiany handlowej, a...
Wdług najnowszych danych GUS w grudniu 2023 r. w porównaniu z listopadem 2023 r. odnotowano spadek wartości sprzedaży detalicznej przez Internet w cenach bieżących (o...
Bolączką polskiego systemu podatkowego jest to, że on jest kompletnie niestabilny. Zmian w ciągu roku jest po kilkadziesiąt – do tego wiele ustaw, które...
Według najnowszego raportu Navigating ESG: ABSL’s 2023 Overview, ponad 70 proc. firm z branży usług dla biznesu wprowadziło globalne strategie ESG do oddziałów w...
W minionym roku e-commerce stał się nie tylko sposobem dokonywania zakupów, ale również platformą innowacji, adaptacji i szybkiej reakcji na zmieniający się świat. W...
Intermarché i Bricomarché ogłaszają wyniki pierwszej edycji ogólnopolskiego badania w zakresie gotowości Polaków do zakładania własnej działalności gospodarczej. Opracowanie zrealizowane we współpracy z SW Research nazwano Indeksem...
Jak powinny wyglądać zarządy i rady nadzorcze w Polsce. Jak powinien wyglądać ład korporacyjny? I dlaczego nie powinno skończyć się na deklaracjach? Jakich błędów...
Od pierwszego stycznia 2024 r. po raz kolejny wzrosła kwota podatku akcyzowego nałożonego na alkohol. Wpłynie to oczywiście na cenę trunków na sklepowych półkach....