Twoja oferta sprzedażowa odpowiada doskonale na rzeczywiste potrzeby nabywców, ale wciąż doskwiera Ci niedostateczny wzrost sprzedaży lub niski poziom konwersji? Prawdopodobnie jesteś w tyle z nowymi trendami i możliwościami jakie dają “wszyte” usługi finansowe jakie pojawiły się już jakiś czas temu na rynkach zachodnich a także w Polsce. Pozyskiwanie klientów w sektorze usług, droższych ofert i pakietów produktowych weszło na wyższy poziom, dzięki wykorzystaniu usług finansowych do zwiększania sprzedaży. W Polsce nowe trendy wyznacza i realizuje marka TubaPay oferująca innowacyjne płatności abonamentowe.
Na skróty:
Płatności abonamentowe to zwiększenie lejka sprzedażowego w praktyce
Większe wydatki na pozyskiwanie zimnego ruchu, intensywniejszy remarketing, a może zasypywanie odbiorców kontentem? Jakie taktyki marketingowe w Twoim biznesie okazały się za mało skuteczne? A może wręcz przeciwnie radzisz sobie dobrze, ale masz ambicje sięgnąć po większy kawałek rynku? Spójrz, jak można inaczej podejść do zwiększenia sprzedaży.
Sprzedaż oferty w abonamencie to przede wszystkim otworzenie się na większą liczbę nowych klientów, stabilny przepływ dochodów i budowanie lojalności klienta. Wykorzystanie mechanizmu podziału płatności w TubaPay zostało ulepszone o wszystkie aspekty związane ze skutecznymi praktykami sprzedażowymi, dobrym User Experience oraz sile ceny – jednego z kluczowych determinantów zakupowych znacznego grona konsumentów.
Wprowadzenie do biznesu płatności abonamentowych pozwala na rozszerzenie lejka sprzedaży o osoby, które nie chcą lub nie mogą wydać na Twoją ofertę całej kwoty z góry. Łatwiejsza dostępność cenowa, przy zakupach w abonamencie, umożliwia klientom podjęcie decyzji o zakupie wyłącznie przez pryzmat miesięcznego kosztu bez obciążania swojego budżetu ani jednorazowym wydatkiem, ani kosztami dodatkowymi. Przedsiębiorca może postawić na prowadzenie całego biznesu w modelu abonamentowym lub zastosować ten model rozliczeń wyłącznie dla części swojej oferty.
W tym miejscu warto porównać rozwiązania płatności abonamentowych do klasycznych płatności ratalnych, które mogą niesłusznie kojarzyć się jako podobne rozwiązanie. Aby zrozumieć wiodącą różnicę trzeba na chwilę powrócić do podstaw usług finansowych.
Dlaczego abonament, a nie raty? Gdzie jest zatem ta rewolucyjna różnica?
Płatności ratalne (w przeciwieństwie do wszytych płatności abonamentowych!) to nic innego jak finansowanie zakupów w zewnętrznym procesie, innym niż Twój. Stosując sprzedaż ratalną tworzysz przestrzeń na ucieczkę konwersji w kilku miejscach:
– wypuszczenie ciężko pozyskanego ruchu, a tym samym zainteresowanych klientów, do innego procesu,
– zależność od banku i jego obszernych wniosków do wypełnienia w których klient musi przechodzić przez proces wielu szczegółowych informacji sięgający nawet kilkunastu kroków (od podstawowych danych przez zarobki aż po formę zatrudnienia),
– uzależnienie sprzedaży od generowanych odrzutów kredytowych (bankowe kryteria przyznawalności),
– przyzwolenie na podwójny moment decyzji zakupowej. Pierwsza z nich występuje w momencie zdecydowania się na zakup i oczekiwania na przyznanie rat, druga zaś po ich ewentualnym przyznaniu (nabywca ma dwie okazje do rozmyślenia się z zakupu, zwłaszcza jeśli odczuwa niechęć do zadłużania się w banku).
Wracając do zalet biznesu abonamentowego można śmiało powiedzieć, że płatności abonamentowe to wynik win-win dla obu stron – zarówno dla sprzedawcy, jak i dla samego Klienta.
Sprzedawca – kluczowe korzyści z wprowadzenia płatności abonamentowych:
Szybki i skuteczny proces sprzedaży, w którym zakup i włączenie abonamentu odbywa się w tym samym momencie.
Wszycie usług finansowych we własny proces zakupowy tzw. Embedded Finance to trendujące na rynku USA i Europy Zachodniej rozwiązanie, które pozwala m.in. budować lepsze doświadczenia zakupowe, bardziej atrakcyjne warunki sprzedaży oraz przewagę konkurencyjną. Ta koncepcja sprawia, że droższe produkty i usługi stają się dostępne dla większej ilości klientów, co ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży.
Proces płatniczy TubaPay jest szybki i intuicyjny oraz nie wymaga od klienta rejestrowania karty do uruchomienia abonamentu, ani wypełniania długiego i skomplikowanego wniosku jak w przypadku płatności ratalnych. Wszystko odbywa się online i w czasie rzeczywistym 24h/7, a TubaPay przejmuje odpowiedzialność za cały proces – od zakupu i zawarcia umowy po obsługę klienta, zapewniając sprzedawcy spokój i gwarancję otrzymywania pieniędzy. Rozwiązanie jest dostępne dla wszystkich sprzedawców oferty od 300 do 30 000 złotych, niezależnie czy prowadzą sprzedaż stacjonarnie czy online – od prostej aktywacji w dowolnym miejscu na stronie www, w sklepach opartych o WooCommerce czy Web to Learn, kampaniach mailingowych i sms, sprzedaży wyłącznie poprzez social media, aż po praktycznie dowolną formę komunikacji z klientem.
Wzrost średniej wartości zakupów i budowanie lojalności klienta.
Wprowadzenie opcji płatności abonamentowej sprawia, że klienci są bardziej skłonni do dokonania większego zakupu zarówno tego, co potrzebują w danej chwili, jak i tego z czego będą chcieli skorzystać w przyszłości. W praktyce oznacza to, że sprzedawca może z powodzeniem sprzedawać droższe produkty, pakietować do sprzedaży kilka rzeczy na raz czy lojalizować klientów na cykliczną sprzedaż oferty, którą będzie im dostarczać w przyszłości. Ogranicza to koszty ciągłego pozyskiwania nowych leadów i walkę o utrzymanie stałych klientów, co finalnie przynosi wzrost przychodów a tym samym zysków sprzedawcy.
Oferowana klientom wygoda, elastyczność płatności i nowoczesne rozwiązania budzą zaufanie i zadowolenie, które przekłada się na wyższą skłonność do dokonywania kolejnych zakupów i polecania sprzedawcy.
Otwarcie się na stabilny przepływ dochodów w firmie.
Abonament jest niezrywalny, a to w praktyce oznacza, że oferowanie zakupów w abonamencie przekłada się na regularny i przewidywalny przepływ pieniędzy do sprzedawcy. Dodatkowym atutem jest fakt, iż harmonogram abonamentu może być dłuższy niż czas dostarczania usługi klientowi co można wykorzystać, aby obniżać miesięczne koszty klienta i uatrakcyjnić tym samym ofertę. Kiedy klienci decydują się na zakupy w systemie abonamentowym, sprzedawca dzięki TubaPay otrzymuje stałe gwarantowane i przewidywalne wpływy finansowe. Taka stabilność finansowa jest kluczowa w długoterminowym planowaniu i zarządzaniu budżetem firmy.
TubaPay oferuje aż 3 modele rozliczeń z których sprzedawca może korzystać jednocześnie lub wybrać to, czego potrzebuje jego biznes. Współpraca odbywa się wyłącznie w modelu success fee – opłata następuje wyłącznie wtedy, gdy zarabia sprzedawca. Nie ma tutaj żadnych stałych opłat za wdrożenie i korzystanie z tego rozwiązania ani nawet podwyżek prowizji za niską sprzedaż. Czysty fair play. Rozliczenie po dokonanym zakupie zależne jest od obranych konfiguracji usług płatności abonamentowych, które determinują formę wypłat:
- model płatności całości wartości abonamentu „z góry”: natychmiastowe otrzymanie wszystkich płatności wymagalnych od klienta w momencie sprzedaży,
- model cykliczny ze 100% gwarancją otrzymania płatności, co miesiąc w terminie: bezpieczeństwo, stabilność i pewność przychodów,
- model cykliczny z wspólnym ryzykiem: niskie koszty i nawet 100% akceptowalność klientów z pełnym serwisem obsługowym i windykacyjnym zmierzającym do efektywnego wygzekwowania środków od klienta.
Klient – najistotniejsze korzyści z zakupów poprzez płatność abonamentową:
Łatwiejsza dostępność cenowa produktów i usług.
Zakup online w abonamencie umożliwia klientowi dostęp do większej liczby interesujących go ofert, na które nie chciał lub nie mógł zdecydować się wcześniej ze względu na za duże obciążenie finansowe. Płatność w abonamencie pozwala na podjęcie decyzji o zakupie przez pryzmat miesięcznego kosztu, bez konieczności wydawania jednorazowo całej kwoty, ani czekania na uzbieranie pełnej, wysokiej kwoty do zapłaty.
Ponadto klient nie musi rozważać zaciągania rat, załatwiania kredytu poprzez wypełnianie skomplikowanych wniosków, czekania na decyzję oraz ponoszenia kosztów odsetek. Wszystko w prostej, szybkiej i przewidywalnej formule jak np. zawarcie abonamentu telefonicznego czy internetowego. Co więcej taka forma płatności wydaje się być mniej odstraszająca w przeciwieństwie do zaciągania kredytu. Wszystkie aspekty tej unikalnej metody płatności pomagają sprzedawcy zbudować przewagę nad konkurencją w oparciu o uatrakcyjnienie oferty i synergię dobrych praktyk sprzedażowych.
Elastyczność wyboru ułatwiająca podjęcie decyzji zakupowej.
Zakup w abonamencie daje klientowi możliwość zakupu w nowoczesnej i wygodnej formie płatności. Sprzedawca może zdecydować na jaki okres udostępnić abonament lub pozostawić ten wybór swojemu klientowi (3, 6, 12, 24 lub nawet 36 płatności). Istotnym jest fakt, że okres trwania abonamentu nie musi być tożsamy z okresem dostarczania i realizacji usługi. To rozwiązanie otwiera sprzedawcy możliwości różnorodnej konfiguracji oferty sprzedażowej, a tym samym dla klienta jest dogodną formą rozłożenia płatności za zakup w czasie. Abonament może być zawarty na okres np. 6 miesięcy, nawet wtedy, gdy sprzedawca dostarcza swoją ofertę jednorazowo lub w okresie znacznie krótszym. Do przykładów wykorzystania modelu abonamentowego można zaliczyć m.in.:
- sprzedaż produktów cyfrowych dostarczanych jednorazowo lub cyklicznie,
- sprzedaż szkoleń konsumowanych jednorazowo lub cyklicznie,
- sprzedaż usługi wykonywanej zdalnie lub stacjonarnie jednorazowo lub w powtarzalnych okresach,
- sprzedaż zestawów pakietowych (produkt + usługa / produkt + produkt).
Zwiększona satysfakcja z procesu zakupowego i lojalność wobec marki.
Szybki i prosty proces oraz kontrola nad swoimi finansami wpływa pozytywnie na odbiór procesu zakupowego przez klienta. Gdy ma on możliwość dokonywania zakupów w sposób, który jest dla niego najwygodniejszy, jego satysfakcja z zakupów rośnie. Uczucie zadowolenia bezpośrednio przekłada się na większą lojalność wobec marki sprzedawcy, a ta z kolei owocnie wpływa na budowanie sieci stałych klientów i uzyskiwanie większej liczby poleceń.
Co więcej, jeśli sprzedawca poprzez abonament wzbogaci swoją ofertę o rozszerzanie pakietów i dostaw na przyszłe okresy może z powodzeniem lojalizować klienta oraz sprzedawać drożej lub znacznie droższe usługi.
Klient otrzymuje tutaj wygodny sposób płatności i nie musi uczyć się i przechodzić skomplikowanych procesów, doszukiwać kruczków, odsetek czy RRSO. Może dokonywać zakupu 24/7 i płacić w systemie TubaPay (wszytym bezinwazyjnie w ofertę sprzedawcy) w dogodny sposób zawierający wszystkie rodzaje płatności: od szybkiego przelewu internetowego, przez blik, zwykły przelew, cykliczne pobrania z karty czy pobranie stałe z konta.
Podsumowanie — dlaczego warto wdrożyć TubaPay do swojego biznesu?
TubaPay jest usługą finansową i jednocześnie narzędziem do pozyskiwania nowych klientów, zwiększania wartości zakupów oraz budowania zaplecza stałych klientów. Brak stałych kosztów za to rozwiązanie, przejrzystość współpracy i dopasowanie modeli współpracy do potrzeb biznesu to doskonałe powody do przetestowania jego możliwości.
Rozwiązanie jest dostępne dla każdego zainteresowanego wdrożeniem płatności abonamentowych w swoim biznesie niezależnie od tego jakim kanałem sprzedaży posługuje się na co dzień. Uruchomienie jest niezwykle proste i intuicyjne – wystarczy nawet 1 dzień.
Podzielenie płatności w abonamencie jest zawsze bezkosztowe dla klienta, dostępne 24/7 i trwa 2 minuty. Rozliczenie ze sprzedawcą następuje tylko wtedy, gdy sprzedawca sam zarabia na tym rozwiązaniu, co zapewnia przejrzystość i uczciwość we współpracy. System działa w pełni automatycznie, a do dyspozycji klienta i sprzedawcy udostępnione zostają dedykowane, intuicyjne panele do podglądu i zarządzania zakupem czy sprzedażą.
Wykręcanie maksymalnej konwersji, przyspieszanie decyzji zakupowej, wyższe przychody, perspektywa kreowania droższej oferty przestały być złudnym marzeniem sprzedawcy – są już teraz osiągalną rzeczywistością. Więcej informacji o tym rozwiązaniu na https://tubapay.pl/